LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders zijn slechte verliezers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Zijn Nederlanders slechte verliezers?

ja
2
25%
nee
6
75%
 
Totaal aantal stemmen: 8

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door berendjan »

Een heel goede, buitenlandse, vriend van mij is financieel directeur van een van de grootste uitgeverijen van Europa en het bedrijf spreekt ook wereldwijd een aardig woordje mee. Ze geven niet alleen dag -, week - en maandbladen uit, maar ook zg special interest tijdschriften zoals sportbladen, vliegenierstijdschriften en ook zakenbladen en bladen voor de beleggingsmarkt. Recent gaf hij een feestje waarvoor ook ik was uitgenodigd. Onder de gasten waren ook redacteuren van diverse bladen die het bedrijf uitgeeft. Daarmee raakte ik gaandeweg in gespreken natuurlijk kwam het gesprek ook terecht op Nederland en de Nederlanders en natuurlijk ook op het aandelenlwasegebeuren. Een zaak die natuurlijk ook in het buitenland wordt gevolgd want uiteindelijk is de Dexiabank internationaal geen kleine speler. De teneur van het gesprek was al gauw dat Nederlanders, die in het Europese buitenland berucht zijn voor het in gevaar brengen van het verkeer met hun sleurhutten (ook wel caravans genoemd) niet alleen die sleurhutten volstouwen met levensmiddelen en andere zaken zodat ze in het vakantieland weinig of niets hoeven te kopen, maar ook voor elk vermeend voordeeltje te vangen zijn. Houdt de Nederlanders een worst voor waarop ze het woord "voordeel"denken te lezen en ze happen. Zonder eerst te kijken welke termen nog meer op die worst staan. Als dan achteraf blijkt dat aan die worst toch een bijsmaak kleeft waarvoor wel gewaarschuwd was doch waar de meesten overheen gelezen hebben, gaan ze klagen. En krijgt iedereen de schuld, behalve de gretige toehapper zelf. De term is sinds ruim 60 jaar beladen maar vertaald komt het neer dat men er niks van heeft geweten en diegene die de worst heeft voorgehouden er schuld aan is dat men erin heeft gebeten en zich in de veel te royale hap heeft verslikt. Stiekem gniffelt het buitenland om die Hollanders die niet in staat zijn de hand in eigen boezem te steken, doch altijd anderen de schuld geeft van hun gretigheid en als gevolg daarvan het verlies. Nederlanders maken zichzelf steeds meer belachelijk in het buitenland.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Joshua »

Geplaatst op 14 Sep 2004 21:23 door berendjan
--------------------------------------------------------------------------------
Wat ik tot nu toe van al die bomenplanters in Zuid Amerika en waar ook ter wereld heb gehoord en gelezen voorspelt niet veel goeds. Als je goed in de slappe was zit en het je niets kan schelen als je een paar mille kwijt raakt, kun je de gok wagen. Ik persoonlijk trap er in elk geval niet in. Als ik al bomen wil koop ik liever fruitbomen. Levert binnen een paar jaar onbespoten fruit uit eigen tuin op. Lekker man
blijf rapen

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Dit verhaal klopt niet, Dexiamedewerkers hebben geen vrienden, dus kun jij dit gesprek niet hebben gehad op een borrel van een goede vriend die een heel belangrijke functie bij een erg groot en interessant mediaconcern heeft. Is die "vrind" van je toevallig financieel directeur van dat mediabedrijf dat zich voor 10 miljoen euri heeft laten assisteren door een ex- Dexia-Kempen-en- consorten directeur?

http://retecool.com/more.php?id=2762_0_1_0_M
Laatst gewijzigd door Ronbo op 15 sep 2004 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door berendjan »

De zogenaamde dupeerden hebben volgens mij geen vrienden. Want wie wil nou telkens weer bij elke ontmoeting hetzelfde verhaal aanhoren dat men van niks wist en door anderen getild is.....Dat zijn de mensen die als ze al komen aan het einde van het feest moeten opdagen zodat de gastheer en gastvrouw op tijd klaar is met opruimen.

Lanny
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2004 00:26

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Lanny »

**** dr is weer iemand die niet meeklaagt met dit forum en ja hoor...hij werkt weer bij Dexia. Schei nou toch eens uit met die flauwekul je maakt jezelf alleen maar belachelijk :evil:

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Ik kom inderdaad altijd te laat op feestjes, komt omdat ik veel klanten heb die blij zijn dat ik ze bij nacht en ontij van dienst ben. Als je dan op zo'n feestje bent dan gaat het niet over Dexia. Dexia is geen item omdat Dexia helemaal niet interessant is om over te praten als je het ook over lekkere wijven of snelle auto's kunt hebben.

Inhoudelijk ben ik het met BJ wel eens dat in Nederland een ieder moet leren om zijn/haar broek op te houden. De vele rechtzaken tegen Dexia zijn daarvan een goed voorbeeld. Gewoon voor jezelf opkomen en even bij de rechter checken of er sprake is van rechtsgeldige contracten, precies zoals Dexia dit bij de rechter doet versus Aegon. Het is alleen jammer dat een grote groep mensen financieel door Dexia al 6 voet onder de grond is getrapt en eigenlijk niet meer het vermogen heeft om een fatsoenlijke advocaat te betalen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ok, dan help ik ook maar mee om deze ONZIN bovenin te houden :twisted:
Kan er nu niemand berendjanneke aan nog één stemmetje helpen?

Annelease

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Annelease »

Ik heb een stem uitgebracht, spreekt me erg aan deze anonimiteit :wink:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door peewee »

Dat Nederlanders in sterkere mate ''slechte verliezers'' zijn dan andere volkeren, kan ik mij niet goed voorstellen. Sinds de mens 200.000 jaar geleden uit de bomen is geklommen en rechtop is gaan lopen is het overal ter wereld moord en doodslag, haat en nijd en vul verder maar in. Altijd geweest ook.

Het grootste deel van de leasegedupeerden heeft zich bij de geleden schade neergelegd. Tel even mee:
1.000.000 lease contracten getekend (waarvan overigens maar ongeveer 550.000 van Dexia, de rest bij andere aanbieders).
Slechts 100.000 gedupeerden meldden zich aan als lid van een van de organisaties die zich juridisch sterk maken via rechtsprocedures.. DIT IS SLECHTS 10%.
Slechts een kleine 100 mensen met veel tijd over, bezoeken regelmatig dit forum. Dit is SLECHTS 1/10 PROMILLE van alle gedupeerden.

Michiel Luidens

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

De stelling heeft de zelfde waarheid als belgen zijn dom, marokanen lopen met een mes en negers zijn lui. Geeft een aardig beeld van de belevingswereld van je heel goede buitenlandse vriend maar daar blijft het ook bij.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door pimmy »

Beste Berend Jan

Als ik jouw was nam ik een andere nationaliteit aan,misschien een OPTIE voor jouw?


groetje Pimmy

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door pluutje »

Goedemorgen Berendjan,

Nu weet ik dat ik een slechte verliezer ben! Hartelijk dank voor je nuttige informatie. Ben jij ook een Nedelander??

Wanneer komt je volgende [ter zake doende] pol? :roll:

Pluutje

Joyce
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2003 12:15

Re: Nederlanders zijn slechte verliezers

Ongelezen bericht door Joyce »

Berend,
Het was niet nuttig om zo'n verhaal hier op te zetten.
Nederlanders zijn niet kleinzerig. Het is die man die deze verhaal vertelt. Wij komen voor onze rechten hier op.
De verhaal verteller komt zich zelf wel eens tegen.
Als hij een malse biefstuk koopt in de supermarkt en het blijkt
thuis verrot of taai te zijn, dan hoop ik dat hij hierbij voor eeuwig zijn mond dichthoudt en nooit een ander bevolkingsgroep veroordeelt.

Gesloten