LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat Aegon met rust

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Dubio »

Dexia verwijt Aegon nu dat bij voldoende informatie ze die bank Labouchère nooit overgekocht zouden hebben.
In die tijd dat ze de bank kochten (2000) waren er genoeg foldertjes in omloop van WV3D of heette die toen nog triple effect. Ze hadden maar zo'n foldertje, wat een omzichtig gemiddeld consument dient te begrijpen, hoeven lezen om te weten wat ze in huis haalden. Dat behoort tot de onderzoeksplicht van de koper.
Aegon moet het wel heel bont gemaakt hebben als ze Dexia echt verkeerd geïnformeerd hebben, misschien dacht Dexia dat het aandelenkapitaal van Labouchère niet met geleend geld werd gefinancierd, maar dan hadden ze het foldertje beter moeten lezen.
Ik heb nu een gewone spaarrekening bij Aegon, en ik wens dat deze bank mij in de toekomst nog kan uitbetalen: geld aan Dexia geven hoeft niet, Aegon is één van de weinige winnaars in het lease-gebeuren.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door zoex »

Dexia is zelf misleid door de folders, zij begrepen deze constructie dus zelf ook niet want anders hadden ze Labouchere dus nooit overgenomen.
Hoe kunnen ze nog ooit bij de rechter hard maken dat het reclamemateriaal niet misleidend was.
Door Aegon te dagvaarden tekenen ze hun eigen ondergang.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door pallu »

Kat in de zak: Dexia gaat Aegon een rekening sturen

Dexia Bank gaat de Nederlandse verzekeraar Aegon zeker nog een factuur sturen voor de geleden schade door LegioLease.

Dexia stelt zelf, dat indien Aegon Dexia correct had ingelicht bij de verkoop van Labouchere, ze de bank niet had gekocht. Voormalig Aegon-dochter Labouchere was de bank die de nu zo betwiste Legio Lease-producten verkocht. Het was op een van de grootste partijen op de markt.

Slijk Dexia-gedelegeerd bestuurder Pierre Richard gebruikte opvallend hardere taal over de Legio Lease-affaire op de persconferentie over de halfjaarresultaten. Dexia voelt zich te kijk gezet door de Nederlandse pers. “We hebben in alle andere landen een goed imago. We nemen onze verantwoordelijkheid tegenover de klanten. Maar in Nederland worden we door het slijk gehaald.” Hij neemt het niet serieus dat de Legio Lease-beleggers massaal procederen tegen Dexia.

Parlementaire enquête De vereniging van gedupeerde aandelenleasebeleggers Payback heeft de Tweede Kamer vrijdag gevraagd een parlementaire enquêtecommissie in te stellen. Aanbieders van aandelenlease als Dexia zijn volgens de vereniging hun zorgplicht en de gezinsbeschermende bepalingen niet nagekomen. De vereniging vindt dat er een parlementair onderzoek moet komen naar de oorzaak van de affaire. Volgens Payback, die 2000 gedupeerde beleggers vertegenwoordigt, hebben de overheid en toezichthouder AFM “zitten slapen. De aanbieders van de contracten hebben hiervan misbruik gemaakt”, aldus voorzitter P. Koremans.

Bron RTLz 03-09-2004

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door zoex »

Je zou bijna medeleiden met ze krijgen, zijn ze nu echt zo dom of is dit een wel doordachte houding van het criminele clubje om zodoende goodwill te kweken bij de rechterlijke macht.
Te walgelijk voor woorden eigenlijk, schijnheilig corrupt zooitje tuig is het.

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door fraude »

Dubio,

Tuurlijk blijft AEGON bestaan. Je hebt tocht de prospectus van je spaarrekening bij AEGON goed gelezen? Ook de kleine lettertjes?

Groet

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Demysas »

Ja.. blijf lekker bij Aegon. Neem een Sprintplan of een Koersplan of een Rendementplan of nee.... een Meesterplan. Allemaal plannen om je wat lichter te maken. Je gaat toch niet menen dat je bij die oplichters je spaarrekening houdt? Ik heb zelfs mijn begrafenisverzekering bij ze beëindigd.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door willy59 »

Ik heb nu een gewone spaarrekening bij Aegon, en ik wens dat deze bank mij in de toekomst nog kan uitbetalen: geld aan Dexia geven hoeft niet, Aegon is één van de weinige winnaars in het lease-gebeuren.
Waarom in godsnaam moeten wij rekening houden met jou.
vanwege jouw frustraties omdat jij niet meer kan procederen???????
Of vanwege het feit dat je een superbijdrage geeft op dit forum.
Ik denk het niet.
wie mij moet betalen na valse voorlichting intereseert mij geen donder
Maar betalen zullen ze

willy

reiziger
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2004 13:08

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door reiziger »

Die Dubio,
Aegon als een van de weinige winnaars noemen...

Aegon roept bij een heel behoorlijk deel van de Nederlandse bevolking inmiddels de geur van slachtafval op.
Lijkt me niet echt handig voor een financiele instelling. Maakt het aan de man brengen je produkten niet echt makkelijk.
En dat is dus nu ook het geval

Dus Aegon winnaar? Volgens mij gewoon een kwestie van afwachten en dan gaan ze volledig onderuit

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

DUBIO = DOORSPOELEN :mrgreen:

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Louis »

Doosjeblauw je moet een loodgieter bellen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Dubio »

Aegon is op tijd uitgestapt. Als de leasebeleggers zo'n periode als Aegon er in hadden gezeten, dus van 1995 tot 2000 hadden zij ook allemaal vette winsten gehad: meer dan verdubbeling van inleg. Dat stond men toch ook voor ogen toen men er aan begon?!
Dat Aegon dat dus wel gelukt is gun ik ze zeer. Net zoals ik het de vroege lease-winners ook gun.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door jll »

In grote lijnen is vrijwel iedereen het erover eens dat aandelenlease lang niet altijd zorgvuldig is verkocht. De vraag rondom Dexia-Aegon is, in hoeverre Aegon op moment van verkoop van Labouchere op de hoogte was van verkeerde methoden. Belangrijker nog, heeft Aegon Dexia eigenlijk wel op de hoogte gesteld van toen bij haar bekende problemen?

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Louis »

Dat zal de rechtzaak wel uitwijzen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

En wat gun je de Gedupeerden??? :roll:

Wij snappen jou wel maar jij snapt ons niet! Even uitleggen!!

Veronderstelling;

Dubio krijgt einde 1999 folder[s] L-L in de bus. Dubio denkt, dat is interessant. Dubio had folders nooit eerder gezien en gaat na enige maanden nadenken [ Contract zal toch niet riskant zijn] contract aan in
b.v. april 2000 ...= winst...2001...= groot verlies...2002...= groot
verlies...2003. Maak zelf maar af!!!!

Waar zou Dubio Anno 2004 voor kiezen?
Dexia
aegon

OF

Payback
Eegalease
Lease verlies
lease verdriet
Etc.

Veel plezier met de puzzel! :lol:

Wel graag antwoord a.u.b. :oops:

Pluutje

Optimist
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:36

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Optimist »

Dubio,

Na het debacle met Labouchere, krijgt Aegon het volgende dossier op te lossen Sprintplan van Spaarbeleg!


Nu gaan ze echt failliet! Ik zou mijn spaarcentjes maar overboeken naar een andere bank!

Groet

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Dubio »

Het voordeel van Aegon's sprintplan is dat er geen restschulden zijn, vanuit Aegon's standpunt dan. Die hebben ze afgedekt, ongeveer op de manier waarop DSI de WV3D met een verzekering wou voorzien.
Het is voor gedupeerden veel moeilijker om werkelijk geld terug te krijgen dan gewoon niet betalen. In die zin heeft Aegon een riante positie in vergelijking met de Dexia bank, die geld moet krijgen om de contracten nog rendabel te maken.

Henk Stam
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 sep 2004 16:43

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door Henk Stam »

Er zijn of worden toch ook processen aangespannen tegen het Sprintplan??

ao

Re: Laat Aegon met rust

Ongelezen bericht door ao »

een beetje vent wil na dat hy besodemieterd is door iets of iemand niets meer met diegene te maken hebben laat staan zn spaargeld by hem in bewaring geven of je moet geld teveel hebben maar dan weet ik ook nog wel een goed alternatief :idea: DUBIO WORD WAKKER :!:

Gesloten