LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door Piet »

Dit is een origineel persbericht.

PERSBERICHT VERENIGING PAYBACK

Aandelenlease gedupeerden slaan terug.


De strijd tussen honderdduizenden consumenten en Dexia Bank Nederland N.V. sleept zich voort. Kantonrechters in Amsterdam en Lelystad oordeelden eind augustus dat een effectenleaseovereenkomst, die is aangegaan door een echtpaar, twee handtekeningen moet dragen. Ook elders woedt de strijd.

Steeds meer gedupeerden van de aandelenlease affaire nemen zelf het initiatief en gaan Dexia dagvaarden.
Advocaten kantoor Dommerholt en van Dijk uit Zwolle zorgt voor een doorbraak door in één keer ruim honderd dagvaardingen te bezorgen bij Dexia.

Eind jaren negentig en begin tweeduizend lieten honderdduizenden Nederlanders zich verleidden door pagina grote advertenties en telefonische benadering en kochten producten waarbij het merendeel van de deelnemers dacht dat ze spaarden.
Namen als Spaar Select en Spaarbeleg suggereerden dat er gespaard werd.
De realiteit was dat de inleg bestond uit rente en dat er een grote lening was afgesloten waarmee op de beurs aandelen werden gekocht.
Doordat de beurs de afgelopen jaren grote dalingen vertoonde, bleven de meeste ’spaarders’met een grote restschuld achter na het aflopen van hun contract. Vaak kwam men toen pas tot de ontdekking wat voor product zij hadden gekocht.

Frank Klemann en Harm Jan Tulp van het advocatenkantoor Dommerholt & Van Dijk advocaten te Zwolle en Heerenveen behartigen de belangen van ongeveer 350 gedupeerden. Zelf het initiatief nemen in plaats van afwachten is daarbij het credo. Zij hebben Dexia eind juli namens ongeveer 100 cliënten voor de Kantonrechter in Amsterdam ter verantwoording geroepen. De dagvaarding besloeg, inclusief alle bijlagen, ruim 1.400 pagina’s. Een tweede dagvaarding van gelijke omvang volgt op korte termijn.

Klemann: ’Onze cliënten willen eigenlijk liever schikken. Maar dat wil Dexia niet, tenzij met gebruikmaking van het Dexia Aanbod. Dat Dexia Aanbod is helaas geen aantrekkelijke optie. Dit is window dressing.’

Tulp: ’Acceptatie betekent dat je niet meer tegen Dexia mag procederen, ook niet op grond van een overeenkomst waarop het Dexia Aanbod geen betrekking heeft. Ik vind dat een heel hoge prijs voor het gebodene. Maar het water staat veel mensen aan de lippen. Om ervan af te zijn, tekenen ze het Dexia Aanbod. Op den duur is dat onbevredigend’.

De advocaten bereiden momenteel een procedure voor namens ongeveer 25 personen die het Dexia Aanbod hebben getekend. Inzet van die procedure is vernietiging van het Dexia Aanbod, zodat cliënten niet langer worden afgehouden van de mogelijkheid om over hun effectenleasecontracten te procederen.
De eerste rechtszaak tegen het Dexia Aanbod is op 18 augustus j.l. al gestart, deze is aangespannen door vier gedupeerden.

Ook voeren Klemann en Tulp gesprekken met het Openbaar Ministerie over een strafrechtelijke aangifte tegen Dexia wegens overtreding van bepalingen uit onder meer de Nadere Regeling toezicht effectenverkeer 1999.

Ook de Vereniging PAYBACK, belangenbehartiger van de gedupeerden, maakt zich sterk voor het zelf dagvaarden door de gedupeerden en heeft goede contacten met diverse advocatenkantoren.
Woordvoerder Piet Koremans: ’De vereniging heeft een aantal werkgroepen die per product een advocatenkantoor hebben en Dexia dagvaarden. De druk van Dexia en de incasso bureaus is voor veel mensen te veel en zij willen z.s.m. een uitspraak van de rechter.
Het aantal dagvaardingen naar Dexia over b.v. het geschil Huurkoop waarbij de partner niet heeft mee getekend, dit geldt voor tienduizenden gedupeerden, loopt al in de honderden.’

Andere aanbieders van aandelenlease producten ontlopen de dagvaardingen ook niet.
’Ook banken zoals Aegon, Levob en Fortis komen aan de beurt. De voorbereidingen zijn al een tijdje bezig’ aldus Koremans.

De ruzie tussen de aanbieders en de gedupeerden dreigt nog verder op te lopen na het mislukken van de Commissie Geschillen Aandelenlease.
Deze was door Minister Zalm, op aandringen van de Tweede Kamer, aangesteld om te bemiddelen tussen de aanbieders en de gedupeerden.
Op 8 september buigt de politiek zich over de aandelenlease affaire in een openbaar debat.

1 september 2004

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud
van bovenstaand bericht.

ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.



01 sep 04 09:56

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door Gvd »

Ben Knuppe zal het druk krijgen :lol:

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door jll »

Up!

Meneer A. Tolboom heeft een bijdrage geplaatst in alle recente topics, behalve in deze. Het valt me vaker op, dat na relevante informatie een aantal lieden zoveel mogelijk onzin uitkramen, met als gevolg het ondersneeuwen van de eerdere info. Wellicht is het zijn bedoeling geweest om dit persbericht van de 1e pagina te krijgen? In dat geval, bij deze mislukt!

Up!
Laatst gewijzigd door jll op 01 sep 2004 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door Joshua »

Er is blijkbaar een zeer gevoelige plek geraakt waardoor de parasieten die niets te zoeken hebben op dit forum zo kwaadaardig te keer door in alle recente topic eenzelfde verhaal te plaatsen.
De Tros is gevraagd haar maatregelingen te treffen en herhaling te voorkomen.

Met dank aan de de Tros voor haar beleid tegen vervuiling van dit forum

met vriendelijke groet

Joshua

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door Karel »

Het originele persbericht zoals bovenstaand is weergegeven is te lezen op het Perssupport gedeelte van het ANP, door op onderstaande link te klikken.

http://www.perssupport.anp.nl/cgi-bin/p ... .FDB.out19

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door willem S »

Piet,
dat zal ze leren!
Begint de goede kant op te gaan.
Groet
Willem
ps, ben wat druk met heel veel stof en zand....

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door A. tolboom »

jll,

Je dacht geld te verdienen, bij deze, is ook mislukt!!!

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door pimmy »

Volgens mij wonen DUBIO en TOLBOOM samen.
Ik respecteer de mening van een ander maar dit vind ik een grappig duo.Zoveel tijd in iets steken waar je zogezegd niets mee te maken heb,zonde van al jullie energie.
De gedupeerden steunen op dit forum elkaar,maar jullie hebben te veel vrije tijd waarschijnlijk.
Ga lekker van het weer genieten en laat de Dexia strijd toch over aan de gedupeerden.


groetjes PIMMY

Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door Jeremy »

Ik heb inmiddels de nodige oudere topics doorgeworsteld en wat me wel opvalt is dat figuren als Tolboom, Dubio en Berend-Jan in de loop der tijd een ander type bijdragen levert. Eerst waren ze steeds bezig de gedupeerden "uit te leggen" dat die het fout zagen en de redenen waarom maar naarmate de tijd vordert en wij gedupeerden op steeds meer punten gelijk krijgen, worden het allemaal van die "huilberichten" zoals bovenstaand door Tolboom. Dubio's oudere polls zijn allemaal gebaseerd op de veronderstelling dat wij ongelijk hadden, vooral daarom komen de nieuwere polls van hem zo zielig over.
(vind ik althans hoor)

Jeremy.

Henk1
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2003 08:30

Re: Aandelenlease gedupeerden slaan terug

Ongelezen bericht door Henk1 »

Deed een zoekactie naar Dubio, en vond 14 pagina's met topics van Legio waar zijn commentaar in voorkwam. Hetzelfde deed ik bij Tolboom en zag dat dit heerschap zich ook op andere forums schuldig maakte aan dit soort slappe praktijken. Deze beide werkelozen (werkelofen) hebben dus de hele dag niets anders te doen dan zich met dit soort onzin bezig te houden. Ik kan niet anders dan mijn medeleven betuigen voor deze nuttelozen der samenleving.

Gesloten