LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is waar ik ook naar refereerde ik heb liever een Miele van een paar jaar oud die (zelf) nog tegen redelijke kosten te repareren is dan een gloednieuwe.

Ben ik het toch een keer met Plumber eens :wink:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door trail46 »

bprosman schreef:Dat is waar ik ook naar refereerde ik heb liever een Miele van een paar jaar oud die (zelf) nog tegen redelijke kosten te repareren is dan een gloednieuwe.

Ben ik het toch een keer met Plumber eens :wink:
Plumber heeft in de tijd dat hij op dit forum komt op zijn vakgebied heel veel goede tips gegeven, je mag er soms anders over denken maar dat doet niet af aan zijn vakkennis en zijn hulp over de loop der jaren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door ciske »

trail46 schreef: Plumber heeft in de tijd dat hij op dit forum komt op zijn vakgebied heel veel goede tips gegeven, je mag er soms anders over denken maar dat doet niet af aan zijn vakkennis en zijn hulp over de loop der jaren.

Zeer zeker heeft plumber dat. Ik heb jaren ( bijna 16) een Zanussie gehad, prima ding. Nooit iets hoeven te vervangen.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door witte angora »

trail46 schreef:
bprosman schreef:Dat is waar ik ook naar refereerde ik heb liever een Miele van een paar jaar oud die (zelf) nog tegen redelijke kosten te repareren is dan een gloednieuwe.

Ben ik het toch een keer met Plumber eens :wink:
Plumber heeft in de tijd dat hij op dit forum komt op zijn vakgebied heel veel goede tips gegeven, je mag er soms anders over denken maar dat doet niet af aan zijn vakkennis en zijn hulp over de loop der jaren.
Eens.

En ik denk dat, als we iedereen wat meer zouden beoordelen naar de positieve bijdragen, en de wat minder prettige kanten wat minder zwaar zouden laten wegen, het toch wat gezelliger zou worden hier.

Maar eigenlijk is dit off-topic.

Ik zal in ieder geval de tip van plumber wel meenemen in mijn overweging. Had liever een nieuwe gehad, maar ik moet wel zeggen, de eerste drie machines waren nieuw, (1e onbekend merk, 2e zanker bovenlader, 3e nordland,) maar van die compleet gerestaureerde Miele die nu 27 jaar oud is heb ik, op de Zanker na, het langste plezier gehad zonder mankementen. De Nordland ging 9 jaar mee, maar niet zonder mankementen.

En als die Miele het nog een jaartje volhoudt, dan streeft hij de Zanker ook nog voorbij. En dat voor die 175 euro...

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben een beetje aan het snuffelen, maar je wil niet weten hoeveel zaken op redelijke afstand gebruikt witgoed leveren. Het wordt nu een beetje een keuze tussen een bovenlader en een voorlader...

Huisman68
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2013 12:53

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door Huisman68 »

bprosman schreef: Maar... je kunt ook andersom redeneren, mijn ex vrouw koopt een Whirlpool van 400 Euro en houdt er rekening mee dat hij maar "de helft meegaat" van een Miele en zegt dan heb ik weer een nieuwere / zuinigere machine.
Slimme ex-vrouw, is ook mijn witgoed tactiek op het merk Whirlpool na dan :D

Ooit begonnen met een Bauknecht tot na een jaar of 2 de "klok" defect draaide. Service via Whirlpool en minimaal 150 aftikken voor een nieuwe. Had mijn woning toen tijdelijk verhuurd en de schuldvraag was niet helemaal duidelijk (defect machine of bedieningsfout). Met de huurster samsam afgesproken en bij de kringloopwinkel een refurbished Indesit met 3 maanden garantie gekocht voor 175. Garantie was wel nodig, printplaat en vlotter zijn vervangen. Daarna heeft de machine nog ruim 6 jaar gedraaid.
Tijdens een overbeladen ritje overleden aan een kapot lager.

Heb nu al weer een jaar of 5 deze Samsung:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sam ... 453/243440

Gekocht als overjarig schowroommodel.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Mijn beste ervaringen is met 2ehandse machines en wel de onverwoestbare types van Miele koop je voor aantal tientjes en je wast zo weer 5 jaar zonder problemen.

Ik koop ze dus nooit meer nieuw :D

Huisman68
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2013 12:53

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door Huisman68 »

Nadeel van witgoed is dat het altijd stuk gaat op het moment dat je het apparaat gebruikt.
Vervanging is dus meestal binnen 24 uur gewenst.

Heb je goed vervoer is dit meestal wel te regelen (showroommodellen). Vroeger had ik een bestelwagen, maar sinds een aantal jaar vanwege belastingdruk overgestapt op een BPM vrij dwergautootje. Vaatwasser of droger passen nog wel. Koelkast of wasmachine gaat wel een probleem worden.

Hoop dan ook dat de binnen 24 uur geleverd aanbieders dit waarmaken mocht er in de toekomst een stuk witgoed kapot gaan.

Echt slecht witgoed bestaat er niet meer volgens mij mits je weg blijft bij de supergoedkope modellen onder de 250 euro.

Vandaag de Samsung P1453 wasmachine eens goed in de gaten gehouden en kom tot de conclusie dat ik een hork ben. Prop het apparaat vol met wasgoed, wasmiddel erbij en draaien maar.
Apparaat lost het goed op door net zo lang te balanceren tot er acceptabel gecentrifugeerd kan worden :D

Binnenkort maar eens waterpas stellen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door bprosman »

Vandaag de Samsung P1453 wasmachine eens goed in de gaten gehouden en kom tot de conclusie dat ik een hork ben. Prop het apparaat vol met wasgoed, wasmiddel erbij en draaien maar.
Hoe moet het anders dan ? :?

Huisman68
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2013 12:53

Re: WASMACHINE A+(€370) of A+++(€480)??

Ongelezen bericht door Huisman68 »

bprosman schreef:
Vandaag de Samsung P1453 wasmachine eens goed in de gaten gehouden en kom tot de conclusie dat ik een hork ben. Prop het apparaat vol met wasgoed, wasmiddel erbij en draaien maar.
Hoe moet het anders dan ? :?
Niet die laatste badhandoek erbij proppen en deurtje met geweld dichtdrukken :D

Gesloten