LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door JH »

Die rechter, die op 7 juli uitspraak heeft gedaan ten voordele van dexia heeft kennelijk ook geslapen. Over onafhankelijkheid gesproken!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Bruneel zegt in de advertentie:
Onverplicht bood zij aan de schulden terug te brengen die niet redelijkerwijze gedragen konden worden.

De schoft.

Hij bedoelde dat hij je pas wat wilde kwijtschelden als je al je spaargeld eerst inleverde, toekomstige meevallers alsnog aan hem betaalde en NOOIT bij de rechter je beklag zou gaan doen over gebreken omtrent het contract.

De mooiprater.

Hij blijft maar suggereren dat de gedupeerden bij de bank eerst een gokje wilden maken en na een dalende aex nu niet tegen hun verlies kunnen. Alsof wij ondankbare honden zijn.

De huichelaar. Het contract deugde niet, risico's bewust verborgen, geen verzekering tegen risico's enz, daar gaat de gedupeerde om met als inzet terug naar de oude fin. situatie.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door zoex »

Ook heeft die ***** het over de honderdduizenden Nederlanders die zich nog wel trouw aan hun contractuele verplichtingen houden.
Allemaal gelogen, dit zijn mensen die met het mes op de keel het schofterige criminele aanbod van dat gore tuig getekend hebben.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

In de advertentie van dexia lees ik o.a. de volgende regel:
Dexia acht het niet voorstelbaar dat haar clienten door een van deze elementen op het verkeerde been zouden zijn gezet bij het nemen van hun beleggingsbesluit.
Beleggingsbesluit????? Heb ik dat gedaan?????

Ik dacht dat ik ging SPAREN!!!!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dat bedoel ik, deze Nederlanders zouden samen ook een advertentie moeten plaatsen met hoe Dexia in werkelijkheid is en handelt.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Niet op het verkeerde been????????????

Het hele contract en alle folders en de tussenpersonen van SS waren er allleen toch maar op uit om de "gemiddelde" nederlander op het verkeerde been te zetten en een handtekening los te krijgen?

Ik word hier niet goed van , ga denk ik maar naar Honnolulu.....

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door aert0001 »

wat een leugen, wat een farce, Dexia toch, viezerikken en nog liegen ook, vuiligheid!
Zouden ze thuis wel weten waar papa werkt?

Ton

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door [email protected] »

Goed zo, dexia krijgt er eindelijk ervan langs!! zoals ik al had verwacht, de waarheid achterhaald zich wel :twisted:

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Hans2 »

Dexia wist dat de berispingen en boetes eraan kwamen.
Jammer dat de AFM na het onderzoek van Oosting pas hiermee naar buiten komt.
De commisie heeft hierdoor een stuk extra informatie gemist in haar eindoordeel.
Dexia wist wel van de die boetes komen zouden.
Het AFM was tenslotte een kijkje bij ze komen nemen en had gezien wat voor een puinhoop Labouchere had achtergelaten.
De manen en vrouwen van Kempen en Co hebben niet voor niets het hazepad gekozen.

De advertentie lag allang klaar, die hebben ze gisteren niet even bedacht.
Volgens de advertentie valt bank niets te verwijten.
Wat kunnen ze bij Dexia trouwens slim de feiten verdraaien.en weer slim gebruik maken van versluierend taalgebruik

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Chris G »

Het is ook belachelijk:
dat zij op 9 december 2003 aan Dexia Bank Nederland N.V. (Dexia), gevestigd te Amsterdam, zes bestuurlijke boetes, ten bedrage van 9.075 euro per afzonderlijke boete, heeft opgelegd wegens overtreding van de volgende artikelen
Dus begin december vorig jaar zijn deze boetes al uitgedeeld. Waarom nu pas de bekendmaking hiervan??
Onvoorstelbaar dat dexia ook geen duimbreed wilde toegeven toen de Commissie Oosting met hun bemiddelingspoging bezig was terwijl dexia al wist dat deze boetes waren opgelegd.
Het zou mij niet verwonderen dat dexia tegen deze boetes ook weer in beroep gaat!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Idaho »

Laatste stuiptrekkingen als deze van Dexia zijn nooit leuk om te zien, het niveau gaat naar een bedenkelijk peil meneer Bruneel en dat is fijn om te zien, u voelt 'm aankomen he?
Ik hoop wel voor uw medewerkers dat ze het ook zien aankomen en op tijd uw zinkend schip verlaten..........de nabije toekomst zal het leren.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Chris G »

SP-Kamerlid Kant noemt de boete die Dexia heeft gekregen, ,,een lachertje''. ,,Aan de advertentie die Dexia in de kranten heeft laten plaatsen, zijn ze meer kwijt.'' Kant vindt dat de AFM veel hogere boetes moet kunnen opleggen. Zij zal daar bij minister Zalm van Financiën op aandringen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Wij hebben getracht een hoger rendement op ons spaargeld te verkrijgen door aandelen bij Dexia te leasen, leasen, niet kopen dus zonder risico volgens hun uitleg.

Dexia noemt dat nu ineens gokken, risico's nemen.
Dubbel gokken, spaargeld weg, extra schuld erbij.

Gokken is Dexia blijkbaar zelf niet vreemd:

- ze gokte dat wij onze restschuld voetstoots zouden betalen
- ze gokte dat 600.000 mensen het aanbod zouden accepteren
- ze gokte dat ze bij de rechter makkelijk zou winnen
- ze gokte DSI haar niet zou veroordelen
- ze gokte dat AFM de uitkomst niet openbaar zou maken
- ze gokte dat CGA haar toezegging onder voorwaarde geheim zou
houden

Met dit in het achterhoofd dacht Dexia onder haar verantwoordelijkheid uit te komen en de restschuld ons in het geniep in de schoenen te kunnen schuiven.

Jammer dan Dexia , soms zit het mee, en soms zit het tegen.
Dexia heeft verkeerd gegokt.

gr. O.D en allen een prettige avond.

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door elende »

Go! Go!

Hoe is het mogelijk dat Dexia na de conclusie van AFM een tegen- reactie
in de Telegraaf durft te zetten. Zij doen zich voorkomen als onschuldige aanbieders maar ondertussen wel de boel gigantisch hebben geflest. Het blijven toch maar wolven in schaapskleren. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Het moge duidelijk zijn dat het gehele lease gebeuren ene grote beerput is. :evil: :evil: :evil: :oops: :oops:

Dat zij hun starre houding nog steeds vasthouden betekent alleen maar dat ze zichzelf steeds verder ten gronde richten.

Misschien dat over enkele jaren niemand meer weet wie of wat Deia ook alweer was. :?: :?: :?:
Want deze verdwijnt t.z.t als sneeuw voor de zon uit onze Nederlandse economiemarkt. :idea:

Voorts zou ik een beroep op Pay-back willen om ook een dergelijke reactie in de Telegraaf te plaatsen met daarin ook zeker de vermelding hoeveel zaken Dexia heeft verloren en hoeveel gedupeerden met hoeveel schuld gemiddeld zitten. Lijkt me namelijk geen overbodige luxe. :?: :?: :?:

el

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Hans2 »

Wat dacht je dat een advertentie over een hele bladzijde kost in de Telegraaf.
Pay-Back is dan meteen failliet

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door leeuwen »

In plaats dat Pay-Back een (te) dure advertentie zet kunnen we toch individueel reageren middels een ingezonden brief in De Telegraaf? Als we dat nou eens allemaal doen, dan kunnen ze toch niet om ons heen en zullen er in elk geval wel enkele plaatsen. Voor wat die boetes betreft, die zijn inderdaad een lachertje, maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat Dexia publiekelijk op het matje is geroepen en dan is de hoogte van de boete totaal niet belangrijk, zeker niet voor die Belgen, die immers geld zat hebben, althans nog wel, want dit is het begin van het einde voor Dexia. Het is nu een kwestie van tijd!!! :twisted:

Ineke

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Karin »

Wat ik me nou afvraag:

Hoe is het in godschristusnaam mogelijk dat een bankbedrijf, dat zich profileert als zijnde internationaal, niet een keer het besef krijgt dat al deze negatieve berichtgeving toch echt niet als wervend beschouwd kan worden.

Dat dit bedrijf zo kortzichtig is en slechts aan korte-termijn-denken doet door te menen via honderden, duizenden procedures een hoop geld terug te halen is toch dwars tegen veel economische wetten in? Het lijkt mij (als leek) een krankzinnig beleid.

Wat nu door Dexia geïnvesteerd wordt in dure advocaten, proceskosten, kosten van incassobureau’s, publicaties in de media en niet te vergeten het inhuren van diverse troubleshooters met aan het hoofd de heer Bruneel, zal toch een aardig eindje in de richting komen van de geleden schade door gedupeerden.
En daar krijgt Dexia geen reclame voor terug!

Zou het voor een groot bedrijf niet zinniger zijn om met opgeheven hoofd het verlies te nemen, de schade van gedupeerden te vergoeden en aan de rest van de wereld te laten zien dat het werkelijk bonafide is. Zodoende het vertrouwen te winnen van eventuele toekomstige cliënten?
Mooiere reclame is er denk ik niet.
Ok, het kost een paar miljard, maar uitgesmeerd over de periode dat een winstverdriedubbelaar-contract duurde, zal het nog wel meevallen….

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door studex »

Nu heeft DEXIA recentelijk een boete gekregen van bijna 55.000 duizend euro.
Dat had op z`n minst 55 miljoen euro moeten zijn!!
Daarmee hadden ze een deel van die 55 miljoen alle gedupeerden terug kunnen betalen!!!

Wielrenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 16:58

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Wielrenner »

Karin dat is nu éénmaal de filosofie van Dexia en ergens trekken ze hun kronkels gewoon rechtlijnig door.

Maar ze gaan op hun bek.

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: AFM legt Dexia boetes op vanwege Legiolease

Ongelezen bericht door Pientje »

Wat doet AFM met dat geld?
Geplaatst op 22 Jul 2004 22:57 door Wielrenner
--------------------------------------------------------------------------------
Zal wel naar de schatkist gaan.


Is dat zo?

Gesloten