LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep tot actie, de beuk erin !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door jll »

Net als Woekerprofi is inmiddels ook ClaimConcept verbannen van dit forum...

ballum
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2013 19:02

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door ballum »

Jaren geleden gaf de redactie al een waarschuwing:
door TROS Radar » 21 maart 2006 15:50
Naar aanleiding van vele klachten rondom het forum gaan we een strenger beleid voeren m.b.t. het plaatsen van berichten.

Omdat de onderwerpen rondom Legio Lease veel stof doet opwaaien en daarom belangrijk is dat de juiste informatie bij de juiste personen komt. En doordat er veel personen zijn die berichten plaatsen die niks met het onderwerp Legio Lease te maken hebben ziet het overgrote deel van de forum gebruikers door de bomen het bos niet meer. Deze berichten worden verwijderd en wanneer dit vaker voorkomt zullen wij verdere maatregelen nemen tegen deze gebruikers van het forum.

Ook gebruikers die van het "leed" van Legio Lease er een eigen slaatje uit proberen te slaan worden op hun rechten gewezen. Het forum is geen reclame blok voor allerlei instanties of personen die geld proberen te verdienen.

Voor op of aanmerkingen kunt u zich wenden tot volgend e-mail adres:

[email protected]

Met vriendelijke groet,

TROS Radar webredactie

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door jll »

jll schreef:Net als Woekerprofi is inmiddels ook ClaimConcept verbannen van dit forum...
ballum schreef:Jaren geleden gaf de redactie al een waarschuwing:
@ballum, wat wilt u hiermee aangeven? Uitgerekend partijen die de oproep tot actie al jaren ondersteunen met zinvolle informatie, worden van dit forum verbannen

Janges
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2011 18:48

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Janges »

Paar opmerkingen:

Enige tijd geleden heeft er op dit forum een discussie plaatsgevonden o.l.v. Meerheuvel over de vraag wie/welke (consumenten)organisatie/bedrijf je het beste kunt inschakelen om “jouw belang” te dienen.
Dit was een zinvolle discussie op basis van argumenten, zonder vooringenomen standpunten. Als je over dit onderwerp echt iets wilt weten kijk dan naar die thread (https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=121458) en laat de opmerkingen uit deze thread a.u.b. links liggen.


In deze woekerpolisaffaire hebben enkele mensen baanbrekend werk verricht. Zonder hen waren we wat dit betreft helemaal nergens geweest. Een ieder die zich in deze affaire enigszins verdiept heeft weet precies wie ik bedoel en dat het ongepast is deze mensen als zakkenvullers weg te zetten.


Sinds het vertrek cq de verbanning van enkele oudgedienden is de waarde van dit forum dramatisch gedaald. Lange tijd geen zinvolle post hier gezien. Korte opleving dankzij bovengenoemde Meerheuvel. Daarna weer ingezakt tot dit bedroevende niveau.
Begrijp me goed: er zijn nog enkele deskundigen actief (waarvoor hulde) die niet moe worden om nieuwkomers te attenderen op de enige juiste aanpak (klacht over dwaling/misleiding, KiFiD-procedure etc), maar nieuwe inzichten zijn er nauwelijks.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door hakra »

@janges

ik had het niet beter kunnen verwoorden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door bprosman »

maar nieuwe inzichten zijn er nauwelijks.
Inderdaad :wink:

angelique7
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:57

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door angelique7 »

Jammer dat claim concept niet meer toegelaten wordt op dit forum is er eindelijk iemand die goede informatie geeft en ze nek voor je wil uitsteken wordt dan op zo,n manier de mond gesnoerd het is de wereld op ze kop

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik denk dat iedereen die van de diensten van Claimconcept gebruik wil maken ze nu wel (buiten het forum om ) kan vinden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien minder lonely dan jullie als je als die accounts aan moet maken om "zieltjes te winnen" .
Gaan de zaken zo slecht ? :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Janges schreef:Paar opmerkingen:

Enige tijd geleden heeft er op dit forum een discussie plaatsgevonden o.l.v. Meerheuvel over de vraag wie/welke (consumenten)organisatie/bedrijf je het beste kunt inschakelen om “jouw belang” te dienen.
Dit was een zinvolle discussie op basis van argumenten, zonder vooringenomen standpunten. Als je over dit onderwerp echt iets wilt weten kijk dan naar die thread (https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=121458) en laat de opmerkingen uit deze thread a.u.b. links liggen.


In deze woekerpolisaffaire hebben enkele mensen baanbrekend werk verricht. Zonder hen waren we wat dit betreft helemaal nergens geweest. Een ieder die zich in deze affaire enigszins verdiept heeft weet precies wie ik bedoel en dat het ongepast is deze mensen als zakkenvullers weg te zetten.


Sinds het vertrek cq de verbanning van enkele oudgedienden is de waarde van dit forum dramatisch gedaald. Lange tijd geen zinvolle post hier gezien. Korte opleving dankzij bovengenoemde Meerheuvel. Daarna weer ingezakt tot dit bedroevende niveau.
Begrijp me goed: er zijn nog enkele deskundigen actief (waarvoor hulde) die niet moe worden om nieuwkomers te attenderen op de enige juiste aanpak (klacht over dwaling/misleiding, KiFiD-procedure etc), maar nieuwe inzichten zijn er nauwelijks.
Op de aangehaalde thread is dezelfde persoon (woekerprofi) wederom bezig om het genoemde bedrijf te promoten. Hij geeft aan dat het vermelden van zijn naam bij de aanmelding een positieve invloed op de behandeling van de casus heeft (?!). Hoeveel meer reclame wilt u nog hebben?

Het geheel lijkt meer op een sekte dan op een stichting. Alles wordt zo ondoorzichtig mogelijk gehouden, en de grote leider heeft visie en charisma, schrijft boeken en treed voor het voetlicht, maar is helemaal niet met zoiets laags bij de grond bezig als geld verdienen, toch ..

( en inderdaad, ook bij Odin is in het geheel geen financiele vastlegging en rapportag over inkomsten en uitgaven te vinden )

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door juwita »

Tja, sinds een jaar of 10 zijn organisaties die consumenten en in casu woekerpolis gedupeerden individueel bijstaan meestal commerciele organisaties. De tijd dat bijvoorbeeld een organisatie als de Consumentenbond dit oppikte (althans voor haar leden !) is kennelijk definitief voorbij. Misschien ook wel logisch, gezien het vaak arbeidsintensieve karakter van dit soort bijstand. Niet het feit dat het commerciele organisaties zijn lijkt me van het grootste belang, maar vooral de succesratio.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

juwita schreef:Tja, sinds een jaar of 10 zijn organisaties die consumenten en in casu woekerpolis gedupeerden individueel bijstaan meestal commerciele organisaties. De tijd dat bijvoorbeeld een organisatie als de Consumentenbond dit oppikte (althans voor haar leden !) is kennelijk definitief voorbij. Misschien ook wel logisch, gezien het vaak arbeidsintensieve karakter van dit soort bijstand. Niet het feit dat het commerciele organisaties zijn lijkt me van het grootste belang, maar vooral de succesratio.
Mee eens, en laat deze bedrijven dan ook als BV verder gaan in plaats van als Stichting.

Dan denk ik tevens dat er een soort keurmerk financiele dienstverlening dient te komen waarin kosten/baten, aantal successen, werkwijze etc beoordeeld zijn.

Janges
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2011 18:48

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Janges »

@Leo

Je zoekt naar een betrouwbare expert die je kan helpen met woekerpolis. Je verwacht dat consumentenorganisaties je daarin helpen. Maar dan moet je dus wel vertrouwen hebben in consumentenorganisaties. Bij mij is dat vertrouwen aardig gedaald, zie de ondersteuning van VEB en VEH (Vereniging Eigen Huis) aan dubieuze, klantonvriendelijke stichtingen als Verliespolis. Ook hebben ze er zich nog nooit van gedistantieerd.
Vandaar eigen mening bepalen (toegegeven: deels op gevoel) is de enige weg. Zie voor basisinformatie over dit onderwerp de Meerheuvel-bijdragen en vorm je eigen mening.
Complicerende factor is dat het in een behoorlijk aantal gevallen op een schikking uitloopt waarover verder niet gecommuniceerd mag worden. Dit beperkt de mogelijkheid om controleerbare succesratio’s te publiceren.

Ik kan je tbv jouw keuzeproces alleen meegeven dat ik persoonlijk wel vertrouwen heb in ODIN (zonder over de andere partijen iets te willen zeggen - geen ervaring mee, dus ook geen mening over). Ik heb daar alle vertrouwen in omdat de ondersteuning al stamt uit de ‘onderlinge hulp’-periode, die in eerste instantie door dit forum gefaciliteerd werd. Op erg formele gronden werd toen een geheel belangeloos opererende deskundige de mond gesnoerd waardoor zijn kennis niet meer (vrijelijk) beschikbaar kwam voor nieuwelingen op dit gebied. Het betrof juist een poging alle informatie op een gestructureerde manier op dit forum te plaatsen - maar dat strookte niet met forumregels. En sindsdien schaar ik ook Trosradar in het rijtje van VEH en VEB.

SOIA
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2012 23:01

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door SOIA »

hallo normale mensen,

Misschien wordt er niet genoeg actief tegen deze bedrijven gestreden, maar vergeet niet dat elk normaal denkend mens geen vertrouwen meer heeft in banken/verzekeringsmaatschappijen, omdat ze ons rotzooi hebben verkocht.
Resultaat hiervan zijn de vele ontslagen bij deze bedrijven, helaas voor die mensen, maar de schuldigen komen er nog mee weg.Ze hebbenhun eigen graf gegraven!
Wat kun je ertegen doen?
Blijf inderdaad schrijven/e-mailen over je ontevredenheid van het product dat je hebt "gekocht ".
Dit mag niet zomaar doodbloeden ook al willen en proberen ze dat wel, met van die kreten als "WE MOETEN NU VOORUIT GAAN KIJKEN".
Maar ik ben genaaid en dat vergeet ik en vele mensen met mij NIET!
Ben al sinds jaren bezig om mijn recht te halen, ik zal niet in details treden maar in het kort gezegd is het mij wel duidelijk dat het een chaos bij die door de overheid gesteunde bedrijven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door sjohie »

SOIA schreef:hallo normale mensen,

Misschien wordt er niet genoeg actief tegen deze bedrijven gestreden, maar vergeet niet dat elk normaal denkend mens geen vertrouwen meer heeft in banken/verzekeringsmaatschappijen, omdat ze ons rotzooi hebben verkocht.
Resultaat hiervan zijn de vele ontslagen bij deze bedrijven, helaas voor die mensen, maar de schuldigen komen er nog mee weg.Ze hebbenhun eigen graf gegraven!
Wat kun je ertegen doen?
Blijf inderdaad schrijven/e-mailen over je ontevredenheid van het product dat je hebt "gekocht ".
Dit mag niet zomaar doodbloeden ook al willen en proberen ze dat wel, met van die kreten als "WE MOETEN NU VOORUIT GAAN KIJKEN".
Maar ik ben genaaid en dat vergeet ik en vele mensen met mij NIET!
Ben al sinds jaren bezig om mijn recht te halen, ik zal niet in details treden maar in het kort gezegd is het mij wel duidelijk dat het een chaos bij die door de overheid gesteunde bedrijven.
Vergeet ook even niet dat zo ongeveer alle Nederlanders fluitend mee hebben geprofiteerd van die woekerwinsten, aangezien de grote institutionele beleggers, beleggingsfondsen en pensioenen allemaal meedeelden in de winsten, als aandeelhouders van de banken en verzekeraars die die producten verkochten.

Misschien onbewust voor velen, maar als men eens een paar muisklikken zou wagen aan het kijken waar in wordt belegd namens hen, via de pensioenen etc, zou de redding van de banken, de euro, en het verkopen van woeker-producten aan iedereen behalve hun dierbaren en henzelf, op fors meer (stille) sympathie kunnen rekenen denk ik.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Sjohie

U heeft het niet helemaal begrepen.

Het bedrog zit in de VERBORGEN kosten en de VERBORGEN premies van een grootte van vaak wel
40% van de inleg.
Dat heeft niets met koerswinsten of koersverliezen te maken.


Bovendien kan slechts een persoon zonder ethiek, sympathie opbrengen voor winst uit verkoop van woekerproducten aan anderen (niet zijnde eigen dierbaren). Methode: Verzwijging en misleiding en geen enkele rekening houdend met het belang van de klant.
.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 10 jun 2013 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@Janges

We zijn het blijkbaar over eens dat er veel kaf tussen het koren zit bij de belangenbehartigers voor woekerpolissen en soortgelijke financiele wan-produkten.

De vraag is, hoe dat duidelijk te krijgen voordat er een contract tussen een gedupeerde en belangenbehartiger wordt gesloten.

Elke stichting heeft wel een aantal professionele ambassadeurs in dienst die op diverse fora de loftrompet steken over "hun" stichting, al of niet omdat ze hiervoor commissie krijgen.

Voor mij is de enige oplossing dat er duidelijkheid komt over de (financiele) handel en wandel van deze "belangenbehartigers". Met andere woorden dat ook hun verborgen kosten transparant worden.

Zover ik weet is er geen enkele stichting, dus ook niet de hier bejubelde Odin, die een openbaar jaarverslag uitbrengt met relevante data. Zolang ze dat niet dan zijn ze mijn inziens geen haar beter dan de organisaties die ze bestrijden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door sjohie »

arvandongen schreef:@Sjohie

U heeft het niet helemaal begrepen.

Het bedrog zit in de VERBORGEN kosten en de VERBORGEN premies van een grootte van vaak wel
40% van de inleg.
Dat heeft niets met koerswinsten of koersverliezen te maken.


Bovendien kan slechts een persoon zonder ethiek, sympathie opbrengen voor winst uit verkoop van woekerproducten aan anderen (niet zijnde eigen dierbaren). Methode: Verzwijging en misleiding en geen enkele rekening houdend met het belang van de klant.
.
Daar heeft het wel mee te maken, want de inkomsten van die (woeker)premies kwamen ten goede aan de bank/verzekeraar in kwestie, en dus aan de aandeelhouders van die bedrijven, welke dus ultimo zo ongeveer alle Nederlanders zijn. Ten minste, als ze hun ogen durven te openen voor de alom aanwezige hebzucht, waar ook zij aan mee deden, en niet alleen wijzen naar de door hen (en jou) verguisde graaiende bedrijven en hun bestuurders. Die waren slechts het topje van de ijsberg, waar ook zijzelf onderdeel van uitmaken.

Maar goed, dat wil de gemiddelde Nederlander helemaal niet weten, die wijzen en spuwen liever naar de gemakkelijke doelwitten, de bestuurders en bedrijven, in plaats van naar de balk in hun eigen ogen te kijken.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Sjohie

Komt u uit de financiele branche?

Met uw redenering, zouden we voor alle bankrovers en oplichters sympathie moeten hebben. Ook zij geven het geroofde geld weer uit, waar wij allen van zouden kunnen profiteren.

Uw ethische waarde blijkt uit uw eigen tekst (onderstreping door mij):
Sjohie schreef: ...en het verkopen van woeker-producten aan iedereen behalve hun dierbaren en henzelf, op fors meer (stille) sympathie kunnen rekenen denk ik.
De klant zijn geld ontnemen d.m.v. misleiding en verborgen kostenposten is tegen de wet. Dat mag dus nimmer rekenen op sympathie. Zelfs indien u en uw dierbaren via een achterdeur hebben geprofiteerd van dit bedrog.
.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door sjohie »

arvandongen schreef:@Sjohie

Komt u uit de financiele branche?

Met uw redenering, zouden we voor alle bankrovers en oplichters sympathie moeten hebben. Ook zij geven het geroofde geld weer uit, waar wij allen van zouden kunnen profiteren.

Uw ethische waarde blijkt uit uw eigen tekst (onderstreping door mij):
Sjohie schreef: ...en het verkopen van woeker-producten aan iedereen behalve hun dierbaren en henzelf, op fors meer (stille) sympathie kunnen rekenen denk ik.
De klant zijn geld ontnemen d.m.v. misleiding en verborgen kostenposten is tegen de wet. Dat mag dus nimmer rekenen op sympathie. Zelfs indien u en uw dierbaren via een achterdeur hebben geprofiteerd van dit bedrog.
.
Neehoor, sterker nog ook ik ben slachtoffer (geweest) van een bonafide woekerhypotheek. Echter, ik staar me niet blind op de schuldvraag, die ook deels bij de euro-tekens in mijn eigen ogen zat, maar ik heb me in de materie verdiept, en zo kwam ik er achter dat 1 van de aandelen in mijn bedrijfspensioen-portefeuille, diezelfde hypotheekverstrekker was.

Dus, sinds ik weet waar mijn pensioen op rendeert, ben ik een groot voorstander van de JSF (lockheed-martin), het redden van banken, woekerpolissen, de euro, Griekse en Spaanse staatsobligaties, en ook de grote farmaceuten.

En totdat het moment daar is, dat we dit collectief onder ogen zien, en het hele systeem opruimen, wat fundamenteel anders is dan maar tegen banken(directies) aanschoppen als makkelijke doelwitten, blijf ik lekker mee profiteren, en kom ik daar ook gewoon voor uit.

Warren-Buffet vatte het in een interview aan het begin van de crisis mooi samen toen hij zei, "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel".

Gesloten