LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door sorrygast »

doet er mee?
- EVEN EEN VOORLOPIGE PEILING VOOR INTERESSE AAN DEELNAME-

Beste medegedupeerden,

Dexia maakt in haar verweer met betrekking tot de effectenlease-overeenkomsten ( o.a. WVD) telkens melding van het feit "Effectenlease-overeenkomsten worden niet telefonisch afgesloten" en van het gegeven dat een brochure is toegezonden.

Kennelijk zijn deze beide zaken voor Dexia juridisch van belang en zijn dit de pijlers van hun verdediging.
Indien je als gedupeerde deze pijlers dmv getuigenverklaringen onderuit kunt halen is dit een positieve bijdrage in je dossiervorming.
Uiteraard heb je met internet- en forumprintjes onder schuilnamen geen bewijs.
Omdat velen van ons in hetzelfde schuitje zitten: mijn volgend voorstel aan jullie:
Ik ontwerp een verklaring ( concept is inmiddels bijna gereed) die je kunt gebruiken als bewijslast in deze dat Dexia niet, althans niet geheel de waarheid spreekt met betrekking tot het bovenstaande.
Indien je mee wilt doen stuur een briefje met naam en adres , ev telefoon en emailadres met postzegel en enveloppe naar mij. ( anders lopen de kosten voor mij wellicht uit de hand)
Ik stuur je vervolgens fysiek een "blanco" verklaring toe.
Indien akkoord, retourneert je de ondertekende verklaring naar mij wederom met postzegel en enveloppe.
Telkens als ik 5 stuks getekende verklaringen binnen heb, maak ik voor jullie kosteloos hier kopieën van en vertuur die naar je zodat eenieder te zijner tijd minimaal een vijftal getuigenverklaringen heeft.
De verklaring is zo opgesteld dat je nooit hoeft te tekenen voor iets waar je niet achterstaat en/of waar je het niet mee eens bent.
Mocht jij of je advocaat of DSI of de Rechtbank tzt meerdere exemplaren wensen, dan kun mij ( uiteraard mits ik die van jullie voldoende ontvangen heb) om extra verklaringen verzoeken.
Die zal ik je graag toesturen om dit stukje onrecht dat ons is aangedaan recht te zetten.
Indien deze opzet lukt hebben deelnemers straks verklaringen waar jij of je raadsman tenminste iets aan heeft.
Kortom als je als gedupeerde je nek hiervoor uitsteekt om een verklaring naar waarheid te ondertekenen, dan heb je straks ook schriftelijk iets in handen waar je iets mee kunt richting Dexia. ( wie doet er mee??)

Indien hiervoor belangstelling is zal ik de kar trekken en een postadres ter beschikking stellen, echter
LET OP HET VOLGENDE:

EEN WAARSCHUWING VOOR DEGENE DIE VOLLEDIG HUN HOOP HEBBEN GEVESTIGD OP DE STICHTING LEASEVERLIES (SLV).
SLV BESEERT ZICH VOORNAMELIJK OP MISLEIDENDE RECLAME, DUS BROCHURES E.D.
INDIEN JE VERKLAART DE ZE BROCHURES E.D. NIET ONTVANGEN TE HEBBEN, DAN MAAKT DAT JE ZAAK IN HET KADER VAN DE STICHTING LEASEVERLIES NATUURLIJK NIET STERK.
JE ZOU DAN MOETEN OVERWEGEN OM SLECHTS HET GEDEELTE '' TELEFONISCHE VERKOOP" TE VERKLAREN.

Omdat e.e.a mij veel kostbare tijd vergt zou ik het zeer op prijs stellen indien alleen serieus en ter zake doende gereageerd wordt.
Andere onderwerpen gelieve elders te plaatsen op dit of op een ander forum.
Bij voorbaat hiervoor dank.

met vriendelijke groeten : sorrygast

rthec
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jan 2004 23:23

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door rthec »

Hallo sorrygast,

Goed initiatief, ik wil wel meedoen. Zeg maar wat ik moet doen en ik doe het. Ik heb nog geen reactie gestuurd n.a.v. de brief die ik heb ontvangen van ze, vind jij dat ik dat nog moet doen?

Groeten,

Rene

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door Karin »

Hi sorrygast,

Leuk idee hoor, maar denk je niet dat tijdens een rechtzitting door D. triomfantelijk naar dit forum, dit topic zal worden verwezen?
Ongetwijfeld zal D. weten door te drukken dat het hier niet om originele getuigenissen gaat.
Ik ben wel benieuwd naar dat concept van die verklaring.

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door willem S »

hallo,
het volgende:

in het jaarverslag 2000 staat dat door toedeen van een geslaagde intensieve direct mail campanje de winst weer was toegenomen... oid.
(zou je ff moeten opzoeken, ik heb het hier niet bij de hand helaas).

groeten

bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door bucks »

Beste Sorrygast,

Heb inmiddels Piet gemaild over het bovenstaande, aanbod van een verklaring ten overstaan van de rechter commissaris of de zittings rechter staat nog steeds.

hij weet me te vinden.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

De pagina grote advertentie in de krant heeft bijna dezelfde inhoud als de brochure, alleen niet op zulk mooi papier. Die advertentie was ook misleidend net als de brochure.

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door arend »

Beste Sorrygast,

Goed idee!! Ik doe mee!!

Groet Arend

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste Karin,

Ik denk dat juridisch gezien een verklaring een verklaring is.
Wat is juridisch gezien :orgineel?
Maar als je meedoet, krijg je mijn ontwerp toegestuurd en wat let je als je dat wenst om daar een eigen ( orginele ) verklaring van te maken in je eigen woorden en mijn concept als handvat te gebruiken.
Het gaat er maar om, om straks niet met lege handen te staan.
Verwijzen naar medelotgenoten op een forum helpt juridisch gezien denk ik niet. vandaar.

ps ik heb nu 2 toezeggingen( arend en rthec doen al mee en bucks, naar ik begreep doet mee via Piet)

m vr groeten sorrygast

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Ik doe ook mee!

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door sorrygast »

John elsewhere,

Bedankt voor je toezegging, je bent nr.3 zoals je zelf en ook de andere gedupeeerden op deze topic kunt zien.
Ik hou even radiostilte totdat ik een 5 tal toezeggingen op dit forum heb.ik hoop deze week nog!!!
Ben nu al bezig met concept info voor later deze week.
Inien dit lukt dan, dan heb je straks 5 verklaringen voor zeg maar 1 euro in je bezit, waar jij of je advocaat indien nodig mee aan de slag kan.

m vr gr sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,


Een van de uitkomsten uit het onderzoek van de AFM
(zie de laatste forum posting van Chris G op 04 Mar 2004)

"één of meer aanbieders gebruik maakten van zogenaamde “call-centra”. De AFM heeft geconstateerd dat één of meer van deze call-centra potentiële cliënten telefonisch hebben benaderd om hen te bewegen aandelenleaseproducten te kopen, zonder dat betrokken cliënten hiervoor uitdrukkelijk schriftelijk toestemming hebben gegeven. Dergelijke directe verkooptechnieken via de telefoon konden ertoe leiden dat potentiële cliënten, zonder een goede afweging te kunnen maken van het aanbod, hebben besloten tot aankoop van een aandelenleaseproduct. "

Dexia wordt niet met name genoemd, er staat één of meer aanbieders.
"Wij moeten dus aantonen en (kunnen) bewijzen dat ook Dexia dit verzuimd heeft.

Dexia stelt steeds in haar verweer en in haar correspondentie:
"Effectenlease-overeenkomsten worden niet telefonisch afgesloten.
Bij het eerste telefonische contact wordt gevraagd of de mogelijke cliënt wel of niet informatie wil ontvangen over effectenlease. Er worden enkele vragen gesteld over zijn persoonlijke situatie. Indien de mogelijke cliënt interesse heeft, wordt een brochure toegezonden en wordt de mogelijke cliënt gevraagd of opnieuw contact mag worden opgenomen. Indien de mogelijke cliënt dat wil, dan volgt na circa vijf tot zeven dagen het tweede telefonische contact, waarbij de effectenlease-overeenkomst aan de mogelijke cliënt wordt uitgelegd en zijn interesse wordt gepeild. Indien de mogelijke cliënt de effectenlease-overeenkomst wil aangaan, worden zijn gegevens genoteerd. Vervolgens volgt het derde telefonisch contact ('nabelgesprek') waarin wordt geverifieerd of alle gegevens juist zijn en of de mogelijke cliënt nog vragen heeft. Daarna wordt de acceptatieprocedure gevolgd en indien de mogelijke cliënt door de acceptatieprocedure komt, wordt de overeenkomst aan hem toegezonden. Pas als de mogelijke cliënt de overeenkomst getekend heeft geretourneerd is de overeenkomst definitief."

Kennelijk zijn deze beide zaken (niet telefonisch afgesloten en brochure toegezonden)
voor Dexia juridisch van belang en zijn dit de pijlers van hun verdediging.
Indien je als gedupeerde deze pijlers dmv getuigenverklaringen onderuit kunt halen is dit een positieve bijdrage in je dossiervorming.
Uiteraard heb je met internet- en forumprintjes onder schuilnamen geen bewijs.
Omdat velen van ons in hetzelfde schuitje zitten: mijn volgend voorstel aan jullie:
Ik heb een verklaring gereed die je kunt gebruiken als bewijslast in deze dat Dexia niet, althans niet geheel de waarheid spreekt met betrekking tot het bovenstaande

Zoals jullie allemaal op dit forum open en eerlijk kunnen zien zijn er reeds gegadigden die me willen doen
Om zelf en andere gegadigde in het bezit te laten komen van zo'n verklaring moet je uiteraard wel mee doen.

Hoe doe je mee?
Stuur je briefje met naam en adres , ev. telefoon en emailadres in een enveloppe met daarin een extra postzegel en enveloppe met alvast je NAW gegevens erop naar onderstaand adres onder vermelding van Dexiaverklaring. " blanco"
(anders lopen de kosten voor mij wellicht uit de hand, dus svp ook voldoende frankeren, plak je postzegel maar vast op je eigen enveloppe met alvast je naam en adres ed. erop)

Ik stuur je vervolgens zo'n "blanco" verklaring toe in je eigen gefrankeerde enveloppe en je kijkt na ontvangst op je gemak welke items voor jou van toepassing zijn.
Met behulp van : SVP doorhalen wat niet van toepassing is dien je naar waarheid je verklaring in te vullen of indien gewenst maak je er zelf een en gebruikt deze als handvat.

Indien akkoord stuur je jouw verklaring voorzien van je handtekening wederom met een extra postzegel en enveloppe met alvast je NAW gegevens erop in een voldoende gefrankeerde enveloppe naar onderstaand adres onder vermelding van Dexiaverklaring "ingevuld."

Telkens als ik er 5 stuks binnen heb maak ik kopieën van deze verklaringen en verstuur die naar de deelnemers in hun eigen enveloppe terug zodat iedere deelnemer minimaal 5 stuks verklaringen ontvangt.
Zodoende heb je straks 5 verklaringen voor zeg maar 1 euro in je bezit, waar jij of je advocaat indien nodig mee aan de slag kan.

Het postadres is als volgt:
LEGIO CLEANING,
d'n Alleman 14
5511 MB Knegsel


IK ZOU BIJNA WILLEN ZEGGEN : IK WACHT JULLIE REACTIES AF EN WIE HET EERST KOMT DIE HET EERST MAALT.
MAAR INDIEN VAN TOEPASSING: LET OP HET VOLGENDE:

EEN WAARSCHUWING VOOR DEGENE DIE VOLLEDIG HUN HOOP HEBBEN GEVESTIGD OP DE STICHTING LEASEVERLIES (SLV).
SLV BESEERT ZICH VOORNAMELIJK OP MISLEIDENDE RECLAME, DUS BROCHURES E.D.
INDIEN JE VERKLAART DE ZE BROCHURES E.D. NIET ONTVANGEN TE HEBBEN, DAN MAAKT DAT JE ZAAK IN HET KADER VAN DE STICHTING LEASEVERLIES NATUURLIJK NIET STERK.
JE ZOU DAN MOETEN OVERWEGEN OM SLECHTS HET GEDEELTE '' TELEFONISCHE VERKOOP" TE VERKLAREN.

Met vriendelijke groeten en in afwachting van jullie reacties
Sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: wie doet er mee? verklaring voor elkaar!

Ongelezen bericht door sorrygast »

even up,reacties graag
bvd

Gesloten