LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso kosten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Guust
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2004 18:47

Incasso kosten

Ongelezen bericht door Guust »

Vandaag heb ik het eerste schrijven van GGN ontvangen. De incassokosten bedragen EUR 781,- en de BTW daarover EUR 148,39. Daarnaast wordt mij een rente in rekening gebracht van EUR 323,-.

Zelf schirk ik, voorzover dat nog mogelijk is, nogal van deze bedragen. Zijn dit "normale" vorderingskosten voor incassobureaus?

Voor de volledigheid mijn restschuld bedraagt EUR 13645.

bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door bucks »

deze vraag is op deze manier niet te beantwoorden, heb je geweigerd te betalen, en heeft dexia deze zaak al voor laten komen, en ligt er dan al een vonnis of cq een arrest
als de rechter heeft geoordeeld dat dexia onrechtmatig een vordering op je heb lopen, kan er van incasso kosten geen sprake zijn.

gast_58

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door gast_58 »

Bij een restschuld van Euro 4.200,-- kregen we incassokosten van ruim 1.100 euro.
Kan dus wel kloppen, mits kosten niet van hoogte van het bedrag afhangen. Was eerste schrijven van incassobureau.
Ilse

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Guust,

Je hebt dexia niet de restschuld betaald.
Hiermee ga je dus de confrontatie aan met dexia bij de rechter.

Inzet:
Kwijtschelding restschuld
Terugbetaling alle gelden uitgegeven voor je aandelenlease contract
Betaling door dexia van de wettelijke rente hierover met terugwerkende kracht
Onmiddelijke intrekking BKR registratie

De rechter beslist, niet dexia met hun onbeschofte praktijken.

Ga het gevecht aan tegen dexia!!!

Als het incasso bureau niet kan innen, draait dexia voor deze kosten op als opdrachtgever.

dexia begint te wankelen, hou vol!

Groeten,

Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door trudy »

2e aanmaning twee weken geleden ontvangen (ruim € 10.000 restschuld). Weer brief geschreven dat ik het er niet mee eens ben etc. etc.

Vorige week gebeld door Dexia, ben nergens op ingegaan. Weet dus niet waarover men belde. Waarschijnlijk dreiging met incassoprocedure.

Vanmorgen brief in de bus: "uw brief ontvangen, wegens grote drukte zal beantwoording enige tijd op zich laten wachten. Met vriendelijke groeten."

De strijd gaat beginnen!

Guust
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2004 18:47

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door Guust »

Hallo,

Iederdeen bedankt voor zijn/haar reactie. Zelf raadpleeg ik regelmatig de berichten op dit formun, maar sinds gisteren heb ik mij aangemeld.

Piet, ik zag dat jij ook hebt gereageerd. Als ik het goed heb ben jij de woordvoerder van pay-back. Hierbij wil ik je een vraag stellen.

Is het mogelijk om naast het lidmaatschap van de stichting leaseverlies ook lid te zijn van pay-back? En zo ja, kan een lidmaatschap bij beide organsaties gevolgen hebben als er een uitspraak komt, geldend voor de leden van een van beide partijen?

Vriendelijke groeten,

mm
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 jan 2004 23:47

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door mm »

Zover ik weet maakt het niet uit of je ook van SLV lid bent.
Lidmaatschap van SLV houd alleen maar in dat je de rechtszaak bekostigd die ze hebben gestart over enkel en alleen de misleiding. Voor de rest doet SLV helemaal niets voor haar aangesloten leden.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Incasso kosten

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Guust,

Als aanvulling op MM,
Lid zijn van Leaseverlies heeft zin als je:
Alle maandtermijnen betaalt
De restschuld betaalt
Het geduld hebt om jaren te wachten op een uitspraak van de rechter
Daarna zelf je geld gaan terugvorderen van dexia, eventueel met een advocaat.

Als één van de bovenstaande punten niet bij jou past heeft het geen zin om lid te worden van Leaseverlies of Eegalease.

Groeten,
Piet

Gesloten