LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag eerlijk advies SPOED

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door yvonne »

Lieve mensen,
Ik weet niet meer wat ik moet doen, mijn minderjarige dochter heeft een winstver10dubbelaar afgesloten en heeft nu een schuld van 3000 euro, helaas heb ik heb contract meegetekend, moet ik nu wel of niet naar een advocaat zo ja, want zijn de beginkosten voor mij. Ik wil eigenlijk niet meer langer dat zij nog betaald van haar zakgeld.
Wie kan mij helpen voor een advies en wat voor advocaat ik hiervoor
zou moeten raadplegen.

Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele reactie.

Een schuldige moeder, die dacht goed te doen voor haar kind.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door Ben »

Je doet er m.i. niet slim aan om naar een advocaat te gaan. Je heb meegetekend wat betekend dat jij als verantwoordelijke ouder akkoord hebt gegeven. Een advocaat kost al gauw een soortgelijk bedrag (zie ook elders op het forum). Beter is aan te sluiten bij leaseverleis of via DCI voor de 85% regeling te gaan.
let op dit is mijn kijk hierop.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door croosjes »

gewoon contact op nemen met payback

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door Pieter »

Yvonne,

Je hebt een aantal keuzes.

Wachten op een uitspraak van CGA en waarschijnlijk zie je dan niets meer terug en kun je nog een gedeelte restschuld gaan betalen.

Klacht indienen bij het DSI.
Zie CGA.

Wachten op rechtszaak SLV. Daarna heb je nog steeds niets in handen. en ben je ondertussen kaalgeplukt.

Een advocaat in de arm nemen en je recht halen. Te vorderen bedrag is inleg vermeerderd met de wettelijke rente minus advocaat kosten. Je advocaat kan in samenwerking met jouw bekijken of het contract vernietigd kan worden. Indien ja, dan is er geen contract meer en zijn er ook geen maandbetalingen meer. Bij succesvol procederen is er in voorraad beslist en heb je je geld al terug en hoef je je maandtermijnen niet meer te betalen. Totdat de rechter in hoger beroep anders beslist. En dat duurt nog jaren. Intussen tijd kun je een buffer opbouwen ipv leeg gezogen te worden door dexia.

Mvg Pieter

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door CB »

Yvonne,

Informeer bij een advocaat, rechts- of wetswinkel of jouw handtekening onder het contract wel geldig is. Volgens mij moeten minderjarigen handlichting (is toestemming) van de kantonrechter hebben om dit soort contracten af te sluiten.

Succes en mvrgr
cb

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door Chris G »

Kijk op onderstaande link. Daar staan alle topics met conceptbrieven apart vermeld onder "Belangrijke Topics"

http://home.hccnet.nl/l.blok

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door Joy »

Hallo allemaal,

even een vraagje, moet ik mijn volmachtig ook naar dexia sturen? want ik heb me aangemeld bij Juniorlease maar daar staat niet of er ook 1 naar dexia moet? wie weet wat ik allemaal moet opsturen?

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door pallu »

als je dezelfde Yvonne bent dan is je vraag volgens mij niet erg dringend gezien je eerdere postng, leg dit maar eens uit als je wil
na al die maanden nog geen stappen genomen!!!!!!

Geplaatst op 31 Mar 2003 21:13 door yvonne


--------------------------------------------------------------------------------

Wie kan mij helpen, mijn dochter van 14,(zonder inkomen) moest van mij 50gld sparen per maand voor haar studie later,
we hebben toen een winstvertiendubbelaar afgesloten, zij had gespaard 600 euro nu, maar nu heeft ze een verlies van
3300 euro. Ik wil graag stoppen met betalen haar contract eindigt in 2010. Kan ik de automatische betaling stop zetten want zij kan die schuld nooit betalen, terwijl zij juist zou moeten sparen. Help wie heeft hier een antwoord op
wij zijn al aangemeld bij legioverlies.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door Albert »

Misschien zijn haar persoonlijke omstandigheden wel veranderd. In een jaar kan veel gebeuren.

Dus Yvonne van leaseverlies kun je niet veel verwachten. Dan resteert alleen een advocaat. Ik heb van vroeger begrepen dat je in de buurt van Amsterdam woont. Neem eens contact op met Mr. Wollfs ! 020-5747474

Succes en groetjes,

Albert.

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door yvonne »

Hallo Luitjes, bedankt voor de reactie ik heb besloten om contact op
te nemen met mevrouw Wollfs, dus Albert bedankt ik laat het nog wel
weten hoe dit afloopt. En wat betreft Allu die heb ik een persoonlijk
mailtje gestuurd dat ik mij aangevallen voel door haar reactie en snap
echt niet waarom ik HAAR een uitleg schuldig ben. Maar goed misschien was ze net wakker geworden.
Ieder geval allemaal bedankt en zal zeker verdere vorderingen op dit forum plaatsen.
Ik ga morgen al bellen, ben beniewd.

Yvonne

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door yvonne »

HERSTEL ALLU MOET PALLU ZIJN MIJN EXCUUS

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door pimmy »

Hallo Yvonne.

Mijn situatie met mijn zoon is iets ander maar misschien heb je hier wat aan.
Mijn zoon zijn leuke spaarplan (Winstverdriedubbellaar) is ook met restschuld na 3 jaar afgelopen.
Toen hij eraan begon was hij 17 en ik als ouder heb meegetekend.
Hij Spaarde 100 gulden per maand hij was net 4 dagen per week gaan werken.
Via dit forum kwam ik aan de informatie dat bij deze kontracten een hantekening van de kantonrechter nodig was.(dank Sara Etty)
Onze zoon zat toen net een maand voordat zijn kontract was afgelopen.
Wij als ouder hebben toen het kontract ontbonden.Dexia weigerde dit zoals ze alles weigeren.omdat een ouder meegetekend had en het in hun ogen rechtgeldig was.Omdat er nergens geen vaart waar dan ook zat met onderhandelen,hebben wij besloten dat onze zoon dan maar Dexia voor de rechter moest halen.Dat was in deze situatie goed te doen
omdat onze zoon weinig inkomsten heeft kon hij een akte van onvermogen krijgen.
Dat houd in dat de kosten echt minimaal zijn,Dexia heeft al twee keer uitstel gehad en krijgt dat ook niet meer van de rechter rekken rekken en nog eens rekken.Ik heb echter heel goede hoop dat mijn zoon zijn geld terug krijgt,ik moet welerbij zeggen dat het op zijn naam staat en ook daadwerkelijk van zijn bankrekening werd afgeschreven.
Ga in ieder geval naar een advokaat,er zijn al zoveel mensen de dupe laten we eerst maar zorgen dat Dexia alle kontracten van minderjarigen
vernietigd,inplaats van die stomme afbetalingen aanbieden als zij hun geld maar krijgen,nou wij gaan voor geld terug incl rente.


gr pimmy

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door pallu »

Ik wil wel even graag reageren op yvonne haar mailtje zolas hieronder vermeld.

In de eerste plaats mijn excuus voor het zo kil overkomen van mijn reactie maar ik kreeg sterk de indruk dat haar vraag niet al te serieus was aangezien zij al enkele malen een dergelijk oproep had gedaan
en ja moet je die dan nog serieus nemen er zijn namelijk heel wat personen die er veel moeite voor doen om anderen te helpen en daar gaat heel wat tijd inzitten en als je dan bemerkt dat er niets meegedaan is dan mag de vraagsteller volgens mij best even aan het denken worden gezet.
Verder wens ik haar natuurlijk veel succes
Jaap
Hallo Pallu,
Jammer dat je reactie zo koud klinkt, waarom moet ik aan
jou iets uitleggen??? ik vroeg gewoon wat op het forum en heb niet gevraagd of jij hierop wou antwoorden of wel!!!.
Toen was het niet dringend nu misschien wel maar goed
jij beoordeeld erg snel.
Sorry maar zou je niet meer willen reageren op mij. Ik
hoop alleen te mailen met mensen die mij begrijpen en willen helpen, ik zit niet op mensen te wachten die mij
aanvallen.

M.vr.gr,
Yvonne

gast_58

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door gast_58 »

Jaap? Leuke naam voor een vrouw :lol: :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 18 Aug 2003 16:14 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

Hi Piet,

Even een vraag van Maarten en mij n.a.v. de door jou hier kort weergegeven situatie.

Het contract staat dus op naam van een minderjarige, de grootvader in kwestie heeft geen gezag over het kind. Voor wiens rekening werd het contract gesloten? van wiens rekening werd het geld afgeschreven?

Overigens is het niet alleen zo dat de wettelijk vertegenwoordiger moet tekenen, maar dat er een machtiging van de kantonrechter noodzakelijk is voor het sluiten van dergelijk contract op naam van en voor rekening van een minderjarige.

Groet, Sara & Maarten

Naar boven

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 22 Aug 2003 18:09 door Sara Etty

Misschien kunnen jullie hier nog het een en ander uithalen, ik begin stilletjes aan een redelijke zoekmachine te worden.

Ton
--------------------------------------------------------------------------------

Hi D. Dirk,

Je zegt dat je dochter van vier een restschuld heeft. Kennelijk is zij dus degene met een contract. Een van haar wettelijk vertegenwoordigers heeft kortom voor haar een contract afgesloten. De vraag is op welke wijze dat is gebeurd.

Staat het contract daadwerkelijk op naam van jouw dochter? Of is het enkel zo dat het contract voor haar rekening is gesloten, kortom dat de betalingen van haar rekening verricht werden en nu verricht dienen te worden terwijl het contract op naam van een van haar wettelijk vertegenwoordigers staat?

Indien het contract zowel op naam van jouw minderjarige dochter als voor rekening van je minderjarige dochter is gesloten dan is het contract waarschijnlijk vernietigbaar omdat dit soort contracten bij mijn weten enkel gesloten mogen worden wanneer er een machtiging van de kantonrechter is verzocht en verkregen. Wel geldt er een verjaringstermijn van drie jaar waarbinen je die vernietiging binnen of buiten rechte moet inroepen.

Indien die termijn reeds is verlopen zou ik als ik jou was snel contact zoeken met een advocaat en met hem bespreken of het verstandig is om (door niet te betalen) een procedure uit te lokken zodat je in verweer namens je dochter alsnog de vernietiging kunt inroepen. In verweer verjaart de bevoegdheid tot vernietigen in beginsel niet.

Indien er nog geen drie jaren verstreken zouden zijn dan zou je buiten rechte de vernietiging namens je dochter kunnen inroepen door middel van bijvoorbeeld het volgende concept schrijven, maar ik vermoed, op basis van je bericht, dat je al in de verjaringsproblematiek zit en zeker dan is het wijsheid om snel een advocaat te zoeken. Maar goed, bij deze dan toch het concept, voor het geval dat verjaring niet speelt.


Quote:
CONCEPT VERNIETIGING 1:345 JUNCTO 1:347 BW:


AANGETEKEND


Betreft: contractnummer: ………………..

Bijlage: (kopie paspoort dochter of een ander document waaruit haar minderjarigheid blijkt)

Plaats / Datum: ………………………………….


Geachte heer / mevrouw,

Op …………… kwam er tussen u en mijn minderjarige dochter (naam dochter incl. geboortedatum en verwijzing naar bijgevoegd kopie van paspoort of ander document waaruit haar leeftijd blijkt) op naam van en voor rekening van mijn minderjarige dochter een aandelenlease overeenkomst tot stand (contractnummer …………….).

Deze overeenkomst is vernietigbaar nu de wettelijk voorgeschreven machtiging van de kantonrechter ontbreekt. Op grond van artikel 1:345 lid 1 sub d BW juncto artikel 1:347 BW juncto 3:50 BW roep ik middels dit aangetekend schrijven de vernietiging in van de genoemde overeenkomst.

Gedurende de loop van dit contract heeft mijn minderjarige dochter in totaal ………… euro aan u overgemaakt. Betalingen die voortvloeiden uit het nu vernietigde contract. Nu door de vernietiging van de overeenkomst de rechtsgrond van deze prestaties is komen te vervallen heeft mijn dochter genoemd bedrag onverschuldigd aan u betaald in de zin van artikel 6:203 BW. Ik sommeer u dan ook genoemd bedrag, vermeerderd met de wettelijke rente binnen vier weken na dagtekening van dit schrijven te retourneren op rekeningnummer (spaarrekening dochter). Indien u geen gehoor geeft aan deze sommatie zal ik mij genoodzaakt zien namens mijn dochter een invorderingsprocedure te starten. Ik ga er echter vanuit dat zulks onnodig zal blijken.



In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Hoogachtend,



(naam van de wettelijk vertegenwoordiger, het liefst degen die het contract van dochter niet heeft getekend.)



PS: indien het contract niet op naam van je dochter staat, maar slechts voor haar rekening is gesloten, dan geldt de vernietigingsgrond
Laatst gewijzigd door aert0001 op 19 feb 2004 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 22 Aug 2003 18:09 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

Hi D. Dirk,

Je zegt dat je dochter van vier een restschuld heeft. Kennelijk is zij dus degene met een contract. Een van haar wettelijk vertegenwoordigers heeft kortom voor haar een contract afgesloten. De vraag is op welke wijze dat is gebeurd.

Staat het contract daadwerkelijk op naam van jouw dochter? Of is het enkel zo dat het contract voor haar rekening is gesloten, kortom dat de betalingen van haar rekening verricht werden en nu verricht dienen te worden terwijl het contract op naam van een van haar wettelijk vertegenwoordigers staat?

Indien het contract zowel op naam van jouw minderjarige dochter als voor rekening van je minderjarige dochter is gesloten dan is het contract waarschijnlijk vernietigbaar omdat dit soort contracten bij mijn weten enkel gesloten mogen worden wanneer er een machtiging van de kantonrechter is verzocht en verkregen. Wel geldt er een verjaringstermijn van drie jaar waarbinen je die vernietiging binnen of buiten rechte moet inroepen.

Indien die termijn reeds is verlopen zou ik als ik jou was snel contact zoeken met een advocaat en met hem bespreken of het verstandig is om (door niet te betalen) een procedure uit te lokken zodat je in verweer namens je dochter alsnog de vernietiging kunt inroepen. In verweer verjaart de bevoegdheid tot vernietigen in beginsel niet.

Indien er nog geen drie jaren verstreken zouden zijn dan zou je buiten rechte de vernietiging namens je dochter kunnen inroepen door middel van bijvoorbeeld het volgende concept schrijven, maar ik vermoed, op basis van je bericht, dat je al in de verjaringsproblematiek zit en zeker dan is het wijsheid om snel een advocaat te zoeken. Maar goed, bij deze dan toch het concept, voor het geval dat verjaring niet speelt.


Quote:
CONCEPT VERNIETIGING 1:345 JUNCTO 1:347 BW:


AANGETEKEND


Betreft: contractnummer: ………………..

Bijlage: (kopie paspoort dochter of een ander document waaruit haar minderjarigheid blijkt)

Plaats / Datum: ………………………………….


Geachte heer / mevrouw,

Op …………… kwam er tussen u en mijn minderjarige dochter (naam dochter incl. geboortedatum en verwijzing naar bijgevoegd kopie van paspoort of ander document waaruit haar leeftijd blijkt) op naam van en voor rekening van mijn minderjarige dochter een aandelenlease overeenkomst tot stand (contractnummer …………….).

Deze overeenkomst is vernietigbaar nu de wettelijk voorgeschreven machtiging van de kantonrechter ontbreekt. Op grond van artikel 1:345 lid 1 sub d BW juncto artikel 1:347 BW juncto 3:50 BW roep ik middels dit aangetekend schrijven de vernietiging in van de genoemde overeenkomst.

Gedurende de loop van dit contract heeft mijn minderjarige dochter in totaal ………… euro aan u overgemaakt. Betalingen die voortvloeiden uit het nu vernietigde contract. Nu door de vernietiging van de overeenkomst de rechtsgrond van deze prestaties is komen te vervallen heeft mijn dochter genoemd bedrag onverschuldigd aan u betaald in de zin van artikel 6:203 BW. Ik sommeer u dan ook genoemd bedrag, vermeerderd met de wettelijke rente binnen vier weken na dagtekening van dit schrijven te retourneren op rekeningnummer (spaarrekening dochter). Indien u geen gehoor geeft aan deze sommatie zal ik mij genoodzaakt zien namens mijn dochter een invorderingsprocedure te starten. Ik ga er echter vanuit dat zulks onnodig zal blijken.



In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Hoogachtend,



(naam van de wettelijk vertegenwoordiger, het liefst degen die het contract van dochter niet heeft getekend.)



PS: indien het contract niet op naam van je dochter staat, maar slechts voor haar rekening is gesloten, dan geldt de vernietigingsgrond

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 18 Sep 2003 09:53 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

Hi Roel,

In jouw geval was het toch zo dat er reeds drie jaar sinds de totstandkoming zijn verstreken, maar je echtgenote wist er pas later van waarmee de termijn voor vernietiging nog niet verjaard zou zijn?

Wanneer je vrouw nu buiten rechte de vernietiging inroept, krijg je zonder meer een discussie omtrent verjaring en het kan best lastig zijn om aan te tonen dat zij er echt niet eerder van wist.

In verweer verjaart de vordering om te vernietigen niet en kom je dus niet in zo'n verjaringsdiscussie terecht. Jij bent gedagvaard. Niet je vrouw. Op dit moment is ze geen partij. Daar moet zij samen met jouw / jullie advocaat verandering in brengen. Op grond van wet kan je echtgenote zich voegen in de procedure en daarmee is ze dan wel partij en kan ze dus in verweer een beroep doen op de gezinsbeschermende bepalingen. Ik denk dat dat verstandiger is dan nu nog buiten rechte vernietiging inroepen.

Groet, Sara
----------------------------------------------------------------

Dit lijkt mij weer voldoende te lezen voor een avond,

succes Ton

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Graag eerlijk advies SPOED

Ongelezen bericht door aert0001 »

En naar boven gaat tie weer.

Ton

Gesloten