LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jeroen Puk

Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Jeroen Puk »

Ik ben het met allen eens. Tros RADAR lijkt wel op oorlogspad tegen alleen FORD, terwijl ook veel andere merken veel meer last van "rare" voorvallen hebben.

Wij hebben zelf twee Focussen. Een diesel met meer dan 160000 km in een kleine drie jaar (nog helemaal niets aan gemankeerd) en een Focus 1.6 van 2 1/2 jaar zonder enig probleem gedurende zijn hele leven van ruim 30000 km. De diesel wordt over twee maanden vervangen, en er is inmiddels weer een Focus besteld. Kijk ook de TUV resultaten: auto's 1 -3 jaren oud: de meest betrouwbare (minste pechgevallen): de Ford Focus.

Minder betrouwbaar, en ik raad Radar aan daar eens naar te kijken:

Citroen C5: uitvallende boordcomputers, die midden op de snelweg opnieuw op gaat starten. Een voor een gaan de systemen dan weer aan.

Mercedes Benz (alle typen): het COMAND systeem valt zeer regelmatig uit.

Opel Vectra (niueywe type) zeer veel elektronische problemen.

Renault Laguna: zeer (maar dan echt zeer) veel problemen met de Key Card (en dan kom je dus niet weg)

Veel plezier ermee allemaal.

Een zeer tevreden Focus rijder

Pseudo-Beheerder

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Pseudo-Beheerder »

Waarvoor mensen steeds weer nieuwe onderwerpen maken die over hetzelfde gaan begrijp ik nog steeds niet .
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=11592
Kan je gewoon doorgaan.
Er moet is een keer een goede moderator komen.
Deze zal wel per ongeluk zijn gegaan maar het is zo rommellig als alles staat verspreid.

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Helemaal mee eens, dit is alleen wel beter als die onzin antwoorden plaatsen zoals in andere onderwerpen..... En inderdaad, de Focus is een fijne auto. Dit is ook terug te lezen in andere onderwerpen..

t3q

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door t3q »

Niets voor niets WRC car voor ford :)

Gast

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Gast »

het enigste model wat WEL vooruit teschoppen is.

voor de rest wat zijn die hokken traag....


m.d.p., = zeikwijf :lol:

nomen nescio

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door nomen nescio »

In reactie over voorgaand bericht. Onafhankelijke instituten zeggen het volgende.

FOCUS BESTE OCCASION IN GROOT-BRITTANNIË
12-december-2003
De Ford Focus is door een panel van deskundigen uitgeroepen tot Gebruikte Auto van het Jaar in Groot-Brittannië.

Eerder was de Focus als eerste Europeaan al komen bovendrijven in de pechstatistieken voor jonge gebruikte auto’s van de Duitse ADAC. Het Britse onderzoek is een jaarlijks terugkerend evenement en wordt georganiseerd door het blad What Car? In de jury zitten redacteuren van What Car? en occasion-deskundigen.

Dat komt vast niet omdat de Focus zo'n slechte auto is waar Tros Radar een heksenjacht op geopend lijkt te hebben......

Laten ze eens kijken naar de Citroen C5, Peugeot 307, Renault Laguna, Alfa 156 en 166, vW Golf, Opel Astra!

NL Mobiel

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door NL Mobiel »

Ook hier staat genoeg :
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=11514

Kijk maar eens naar Belgie dan zie je dat het niet alleen Ford is.
In koppen was dat ook te zien:

http://195.0.110.53/html/tv1_web/koppen ... sbreed.ram

AndreP
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2003 11:01

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door AndreP »

Ik heb vorig jaar een nieuwe Ford Focus Wagon gekocht.
Word ik van de week geconfronteerd met een defecte linker koplamp.

Zelf vervangen kun je vergeten omdat de accubak in de weg zit.
De Ford dealer wist me te vertellen dat dit ook bijna niet zelf te doen is omdat daarvoor de bumper los moet en er nog andere dingen losgemaakt moeten worden.

Toen ik hem vroeg om dit dus maar voor me te doen, kreeg ik de opmerking dat hij mij hiervoor wel een half uur arbeid in rekening gaat brengen.

Ook klagen bij de importeur heeft geen zin.
Deze nemen het voor kennisgeving aan.

Voor mij dus geen Focus meer !

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Jij bent zeker een Daewoo gewend? Wat zeur je nou man, je bent zeker zo iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Arbeid moet betaald worden en als ze er een halfuurtje mee bezig zijn betaal je toch gewoon! Ik vind dat als mensen voor je werken er gewoon betaald moet worden, dan krijg je ook de beste service! Dus **** niet zo en dok gewoon...

AndreP
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2003 11:01

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door AndreP »

Hoezo **** niet zo.
Wat ***. je nou man mister m.p.d.
Wat ik bedoel is dat ik het niet normaal vind dat je voor een ***. lampje naar de garage moet en hier zwaar voor moet betalen, allleen omdat ze bij Ford niet kunnen nadenken.
Bij elk ander merk kun je toch ook gewoon je eigen voorlamp vervangen als hij stuk is ?

Dus je snapt er geen reet van eik**

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Gefrusteerd type! :D Heb je wel is de koplamp van een Opel Astra vervangen? Of was je normaal soms auto's gewend van voor 1990 want die hebben nog ruimte onder de motorkap alleen geen veiligheid! Je snapt er gewoon geen bal van dus ga is iemand op een andere site lastig vallen i.p.v. slappe onzin verhalen op te hangen. De mazzel is wel dat ze bij Ford goede lampen monteren, als je een VW hebt sta je iedere week bij de garage met je kapotte lampje.. Weet je, ga gewoon fietsen... Sukkel! :P

Gast

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Gast »

jeroen, het uitwisselen van de lamp is zelf eigenlijk best goed tedoen, de accubak haal je zo los, beugeltje omklappen, en dan kan je net (ff door drukken) het klepje los kantelen achter je lamp, probeermaar, bij daglicht is dit eigenlijk alleen tedoen helaas, maar je kan 't zelf!
en dat geld ook voor de astra, dat het toch wel vrij eenvoudig is.
kijk goed hoe het in elkaar steekt!!
maar ja , je kan het eigenlijk alleen over dag omdat het terug plaatsen wel een speciale handeling is, 't past echt maar goed op 1 manier, waar bij je je ogen goed de kost moet geven hoe het in elkaar zit.

meneer de m.d.p, ik heb voor de zoveelste keer weer iets negatiefs over jouw gelezen, doe toch eens normaal!
astra's zijn beter dan focussen, ik rij ook focus, en heb ook een astra gereden.
dat jij niet kan op schieten met je zafira geeft je nog geen reden om zo aso over andere merken tepraten, want je hebt er geen reet verstand van auto's, mietje!

Gast

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Gast »

Is het hier een scheldforum .Doe toch is een keer normaal allemaal.
Een forum zonder webmaster natuurlijk. .
Bijna een ander zat hier allang een slotje of kregen jullie een waarschuwing .

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Wat is beter, een Focus of een Astra. Lijkt mij een Golf. Het heeft allemaal te maken met onze persoonlijke smaak. Focus is op het oog een erg aantrekkelijke auto met nieuwe design van Ford. Leuker kunnen ze het niet maken, wel saaier als ik naar de nieuwe kijk die er aan komt. Dat geldt ook voor de nieuwe Astra. Huidige is beetje saai, bedoeld voor de grijze middelmaat, maar de nieuwe heeft bepaald meer moderne lijnvoering. Dat je bij een auto een lamp niet kunt vervangen heeft inderdaad te maken met de huidige neiging om auto's vol te proppen met allerlei (gewenste) randapparatuur. Simpele zaken als een lamp wisselen zijn derhalve een kleine crime. Lastig maar helaas, niks aan te doen. Maar kijk ook eens op www.automening.nl of bij autoweek.nl als je wilt weten wat er zo links en rechts allemaal schort aan de diverse merken en modellen. Als mensen alles zouden vertellen, ipv uit schaamte maar niks te zeggen ovcer hun eigen keuze auto, zouden we wellicht beter gewaarschuwd worden voor de aankoop van een oh zo begeerd stuk blik op rubber! :D Wat is er trouwens mis aan een Daewoo. Die worden toch verkocht bij de Opeldealer, binnenkort zelfs als Chevrolet, net als Lada?

Gast

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rijdt nog steets in een Ford Taunus.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Focus: heerlijke en zeer betrouwbare autoauto

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Een klassieker! Ik heb in een 12M uit 1965 leren rijden! Was in die tijd modern (voorwielaandrijver) maar kende ook zijn tekortkomingen, zoals vrijwel altijd kromme remschijven. Maar wel dierbare herinneringen! :lol:

Gesloten