LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegen met transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rianho
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:10

vliegen met transavia

Ongelezen bericht door rianho »

Kan de keren dat ik gevlogen heb niet meer tellen. Ook verschillende malen met transavia. Nooit iets negatiefs meegemaakt. Wat me van het hart moet: Vliegen met transavia betekent vaak: goedkoop reizen (vanaf E.99,00) en dan bedoel ik vliegreis, hotel en vaak ook ontbijt.
Die mensen van 2 oktober, wat hebben zij betaald? Als zij ook een "snoepreisje" deden, is het dan wel helemaal terecht om de luchtvaartmaatschappij een vergoeding te vragen bij "pech". Het noodhotel werd toch betaald! Een beetje coulance mag ook wel eens van de klant verwacht worden. Waarom altijd het onderste uit de kan willen. Dit soort acties maakt onze maatschappij weer een beetje zieker, er zullen zeker consequenties volgen waarvan de redelijk denkende tourist de dupe zal zijn. Dan gaan ze bij voorbeeld toch vliegen met te weinig personeel en wat dat weer voor gevolgen zal hebben ????

Kittylagerwey
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:25

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Kittylagerwey »

Ook wij hebben erg slechte ervaringen met Transavia.
20 uur vertraging waarvan 3 uur voor joker in het vliegtuig moeten wachten. Ze waren ook nog eens zo attent om je voor 2 kopjes thee tijdens die 3 uur wachten € 4,- te laten betalen, hoezo service???! Uiteindelijk geen vlucht maar overnachting in een hotel echter om 21.00 uur geen avondeten meer te verkrijgen (in Rotterdam!!!?) alleen een portie bitterballen die we ook nog eens zelf moesten betalen. Dit kan dus echt niet!
Na ong. 7 mails heen en weer kregen we € 15,- aan tegoedbonnen die je aan boord zou kunnen verzilveren. Daar hebben we dus maar voor bedankt. Trouwens alsof we ooit nog met Transavia zouden vliegen!
Al met al een grof schandaal en grote minachting voor je passagiers.

Kitty Lagerwey
(oud-KLM stewardess en helaas in die hoedanigheid ook ettelijke keren te maken gehad met vertragingen maar deze schandalige vertoning heb ik bij de KLM nog nooit meegemaakt.)

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Even een reactie op het "snoepreisje" naar Bodrum.Ik was een gedupeerde en heb een normale prijs bij een normaal reisbureau geboekt.Dus niks geen "snoepreisje".Het aangeboden hotel was super slecht ,niks werkte en het eten was lauw zodat mijn man een darminfectie heeft opgelopen.Maar 36 uur later aankomen dan de andere passagiers is al niet normaal meer maar ook de manier waarop wij behandeld zijn niet.Het is heel makkelijk te oordelen maar dan moet je wel het hele verhaal kennen.
Daar is in de uitzending geen tijd voor.Dus voortaan alleen maar (ver)oordelen als je de ware feiten kent graag.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 02 Okt 2006 21:38 door Kittylagerwey


--------------------------------------------------------------------------------

Ook wij hebben erg slechte ervaringen met Transavia.
20 uur vertraging waarvan 3 uur voor joker in het vliegtuig moeten wachten. Ze waren ook nog eens zo attent om je voor 2 kopjes thee tijdens die 3 uur wachten € 4,- te laten betalen, hoezo service???! Uiteindelijk geen vlucht maar overnachting in een hotel echter om 21.00 uur geen avondeten meer te verkrijgen (in Rotterdam!!!?) alleen een portie bitterballen die we ook nog eens zelf moesten betalen. Dit kan dus echt niet!
Na ong. 7 mails heen en weer kregen we € 15,- aan tegoedbonnen die je aan boord zou kunnen verzilveren. Daar hebben we dus maar voor bedankt. Trouwens alsof we ooit nog met Transavia zouden vliegen!
Al met al een grof schandaal en grote minachting voor je passagiers.

Kitty Lagerwey
(oud-KLM stewardess en helaas in die hoedanigheid ook ettelijke keren te maken gehad met vertragingen maar deze schandalige vertoning heb ik bij de KLM nog nooit meegemaakt.)
--------------------------------------------------------------------------------

Volgens mij is Transavia 100% KLM.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Laurent »

20 uur vertraging levert je 1,5 dag vakantiegeld op via een annuleringsverzekering, je hebt wel een brief van d evlieg mij nodig met de omschrijving van de calamiteit

Kittylagerwey
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:25

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Kittylagerwey »

Dat Transavia een dochter is van de KLM is uiteraard bekend. Feit blijft echter dat de service ver onder de maat is gebleven en dat is dan nog een behoorlijke understatement. Ik vlieg enkele malen per jaar met de KLM binnen Europa en hoewel er hier en daar zaken voor verbetering vatbaar zijn, heb ik zo'n erbarmelijke vertoning van Transavia met de KLM nog niet eerder meegemaakt.

Kittylagerwey
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:25

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Kittylagerwey »

Ik kan je verzekeren dat dit zeker geen "snoepreisje" was afgezien nog van alle ellende: € 1.200,- voor 2 pers., 6 dgn. in het voorseizoen naar een hotel L/O op Tenerife noem ik bepaald geen snoepreisje. Maar goed, je hebt blijkbaar totaal niet de pointe van mijn verhaal begrepen en daarom zal ik er verder ook maar niet op in gaan.
Wat blijft is dat Transavia het woord Service bepaald niet bovenaan hun lijstje heeft staan, zoveel is wel duidelijk!

angel22
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 23:38

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door angel22 »

Beste Kitty,

Ik ben een beetje verbaasd over je reactie in dit forum.
Je probeert de KLM op te hemelen terwijl je als oud stewardess toch MOET weten dat HV een 100% dochter van KL is en de regels qua compensatie worden gemaakt door KLM?? Beste Kitty, volgens mij begrijp je niet helemaal wat de definitie van Low-Cost airline is....

De aanval op HV is ronduit schandalig gezien het feit dat je werkzaam bent (geweest) voor de grote broer die de regels zelf heeft gemaakt! :twisted:

Kittylagerwey
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:25

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Kittylagerwey »

De toon van de reactie van angel22 is van een dermate bedenkelijk niveau dat ik daar verder niet op in zal gaan.

Wat ik echter nog wel kwijt wil is een aantal zaken die angel22 blijkbaar niet begrepen heeft:
Er is geen sprake van ophemelen van de KLM, ook daar gaat een aantal zaken lang niet altijd probleemloos, ik zou daar ook een aardig boekje over open kunnen doen.
En dat de regels inzake compensatie gemaakt zouden worden door de KLM (???) daar heb ik ook zo mijn gedachten over.
Bij de KLM was het nl. zo dat de cabinecrew te allen tijde verantwoordelijk was voor de passagiers, ook indien deze passagiers noodgedwongen moesten overnachten in hotels.
Dit soort regels zouden inmiddels veranderd kunnen zijn, dat weet ik niet maar wat ik wel donders goed weet is dat, hoewel je met een low cost airline vliegt, dit nog niet hoeft te betekenen dat er totaal respectloos met passagiers wordt omgegaan.

Tot slot, ik sta altijd open voor kritiek, positief of negatief maar dan wel graag met op z'n minst enig verstand onderbouwd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Henri42 »

Transavia is een gewone middelmatige charter maatschappij a la Onur Fly Air etc.

lekkerhenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 23:56

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door lekkerhenk »

@Kittylagerwey

Een lowcostairliner heet niet voor niets zo, je betaalt minder maar krijgt ook absoluut minder. Eten en drinken moet je zelf betalen, natuurlijk. Bij de KLM natuurlijk niet, daar komen al die kosten op de grote hoop en betaalt iedereen voor jouw kopje koffie. Je kunt niet voor een duppie op de eerste rang zitten.

Wel ben ik het er mee eens dat drie uur vertraging wel erg lang is, maar dat gebeurt net zo goed bij andere vliegtuigmaatschappijen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door kiz »

Een lowcostairliner heet niet voor niets zo, je betaalt minder maar krijgt ook absoluut minder.
Sorry hoor, maar ik heb voor het vliegen met een Nederlandse maatschappij een toeslag van 30 euro pp afgetikt. Hiervoor kreeg ik een heenvlucht om 17.30u met Transavia naar Dalaman. Bij het inchecken was de vertraging al een uur, uiteindelijk kwamen we om 02.30 bij het hotel.
Op de terugreis (gepland om 21u, we moesten dus de hotelkamer tegen betaling aanhouden omdat één van de gezinsleden ziek was) een vertraging van 2 uur die ook al vóór het inchecken bekend was.
Ik heb dus 120 euro gedokt voor een NL maatschappij die niks beter presteert dan een turkse, volgende keer zal het me worst wezen wie de vertraging veroorzaakt, ik ga er geen 120 euro extra meer voor neerleggen :evil:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Henri42 »

kiz, dit is allemaal oude koek, Transavia is van dezelfde orde als InterAirlines Martinair Onur Corendon het zijn allemaal charter bedrijven en low budget vliegers, boeken is dan ook enige risico inbouwen, leuk of niet leuk.

De Euro 30 pp krijg je terug als je met een Turk vliegt ±''

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

dat vind ik nogal een uitspraak!

Onur: verscherpt toezicht, 80% van de vluchten langdurig vertraagd, zeer recent enkele ernistige incidenten.

Deze zaken ( naast een te verwachten vertraging in het hoogseizoen) komen bij Transavia bijna niet voor.

8)

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door rene117 »

klopt maar om dat dit in de doof pot word gedaan

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door MLF »

Ook nog positief nieuws over Transavia: nog nooit klachten in alle jaren die ik met ze heb gevlogen.
Alleen 1x gezeik dat ik mijn eigen meegenomen Breezer niet mocht drinken omdat ze die aan boord ook verkochten (ooit).

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Zondagavond teruggekomen van een vlucht naar Faro met Transavia vanaf Rotterdam, zowel de heen als terugreis waren perfect niks geen vertaging etc.

arnoldw
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:26

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door arnoldw »

Ik heb al tientallen keren met Transavia gevolgen en altijd was alles netjes verzorgd. Vertraging nooit gehad (Martinair eerder). Je hebt te maken met machines en daar kan altijd wat mee gebeuren. Liever 20 uur wachten dan met een onveilige kist de lucht in, zoals Onur doet

Henk van der Zwart
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2006 19:26

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Henk van der Zwart »

ArnoldW. Hoe kom je aan die wijsheid dat onar met onveilige vliegtuigen vliegt, kom eens met bewijzen. JE ZIT UIT JE NEK TE L......

Henk van der Zwart
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2006 19:26

Re: vliegen met transavia

Ongelezen bericht door Henk van der Zwart »

Sorry, tikfoutje, onar moet zijn onur.

Gesloten