LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi allemaal, zullen we het even ontopic houden? Ik heb even wat reacties opgeschoond:, niet omdat ze inhoudelijk niet door de beugel kunnen, maar omdat het misschien niet zo zinvol is om hier abonnementsprijzen van andere Ziggo-pakketten te bespreken, dat staat namelijk los van de vraag van de topicstarter. ;)

Groeten en dank voor de medewerking, Radar^SK

Lady1234
Berichten: 27274
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 11:34
Lady1234 schreef:
01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.

Dreigen en dergelijke compleet overbodig.
Dat is helemaal afhankelijk van het pakket dat wordt afgenomen.
Wij hebben niet het goedkoopste, maar ook zeker niet het duurste.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
01 sep 2020 11:34
hebra98 schreef:
01 sep 2020 09:30
Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Klopt, daardoor zou ik van 69 euro pm naar 81 euro pm gaan, met als enige winst voor mij de Next ipv de XL. Dat is het me niet waard ;)
>>
Dan proberen ze je het max pakket aan te smeren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je moet aangeven dat je het "complete pakket" wil met de next box
Gewoon omdat je Horizon waardeloos is en dat weet ziggo maar al te goed en geven ze zelf toe.
Dan blijft het oude bedrag, reken maar uit met mijn zes euro extra van mijn extra's (SC en AP)

Lady1234
Berichten: 27274
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
01 sep 2020 11:34
hebra98 schreef:
01 sep 2020 09:30
Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Klopt, daardoor zou ik van 69 euro pm naar 81 euro pm gaan, met als enige winst voor mij de Next ipv de XL. Dat is het me niet waard ;)
Lady1234 schreef:
01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Was jouw oude Mediabox aan vervanging toe?
Nee, die deed het gewoon, en ook de twee extra boxen. Kregen drie nieuwe Next boxen toegestuurd. Honderd procent beter dan die trage oude boxen. En voorhetzelfde geld.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 12:39
Moneyman schreef:
01 sep 2020 11:34
hebra98 schreef:
01 sep 2020 09:30
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Klopt, daardoor zou ik van 69 euro pm naar 81 euro pm gaan, met als enige winst voor mij de Next ipv de XL. Dat is het me niet waard ;)
Lady1234 schreef:
01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Was jouw oude Mediabox aan vervanging toe?
Nee, die deed het gewoon, en ook de twee extra boxen. Kregen drie nieuwe Next boxen toegestuurd. Honderd procent beter dan die trage oude boxen. En voorhetzelfde geld.
>>
Betaal je huur voor de extra twee boxen neem ik aan?

Methusalah
Berichten: 1214
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nogal wiedes dat je zelf je coax kabel moet regelen, dat moest je 50 jaar geleden ook al. Ik snap niet waarom dit een vraag is.

Moneyman
Berichten: 30314
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het probleem van TS ziet niet op de kabel, maar op de versterker.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het probleem van TS is momenteel nog niet anders dan hij ook al eerder had.
Hij had toch al tv op die plek achter 15 meter kabel? Daar lijkt me niets aan verandert.
Ik ben het ook niet eens dat je een versterker MOET, maar wellicht nodig kan hebben. (die kans acht ik nog geen 10%)

Als alle kabels gewoon goed aangesloten zijn, is een versterker niet nodig.
Dan moet je natuurlijk wel redelijke kwaliteit Coax gebruiken en even zeker weten dat alles goed aangesloten is.
Meeste weten ook niet dat de muur aansluiting MET de radio aansluiting niet lekker werkt met de digitale signalen.
Het beste is wel om, zo dicht mogelijk bij de bron, een goede splitter te gebruiken, liefst een merk als Hirschmann.

Moneyman
Berichten: 30314
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens, Hebra. Ik zit ook boven de 10 meter zonder enig probleem. Gewoon eerst uitproberen en pas indien nodig opschalen lijkt me een logischer keus.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik gebruik de Next box nu ruim één jaar en het is echt niet te vergelijken met de Horizon.
Ik zal niet snel iets aanraden, maar deze next is wel de abonnementskosten waard.
Hij is razend snel en met extreem veel mogelijkheden.
Ook sla je opnames (max 1 jaar) op in de cloud en dus geen HDD meer in dat topbox kassie.
Als ik de box aanzet gaan TV en 7.1 systeem meteen ook aan. Ideaal...
En, voice controle alleen helaas (nog) niet via google home.

Je moet alleen als "trouwe klant" aangeven dat je alles hetzelfde wil, maar dan de Next box en niet de XL
Ik vertelde erbij dat ik zoveel ellende had met de Horizon en hem zelfs had afgesloten en de smartcard in gebruik had.

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM Heb je mijn link van 9.12 uur al bekeken? Daar kun je op de afbeelding zien dat je nu ook TV Complete met de Next kunt aanvragen. Geen duurder abo naar Max dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
01 sep 2020 12:57
Eens, Hebra. Ik zit ook boven de 10 meter zonder enig probleem. Gewoon eerst uitproberen en pas indien nodig opschalen lijkt me een logischer keus.

Ik had (inmiddels coax vrij) een coax van ruim 15 meter naar 1 van de slaapkamers. Prima beeld zonder versterker.

Moneyman
Berichten: 30314
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 13:32
@MM Heb je mijn link van 9.12 uur al bekeken? Daar kun je op de afbeelding zien dat je nu ook TV Complete met de Next kunt aanvragen. Geen duurder abo naar Max dus.
Ja, heb ik gezien, maar de daar weergegeven oplossing (Ziggo Compleet combineren met een Next) wordt niet meer aangeboden. Ik heb nu compleet en zou dus moeten upgraden naar Max als ik de Next wil.

Het lijkt ook zo te zijn dat je alleen de Next mag houden als je van Max naar Compleet zou downgraden als je al Max had vóór 19-10-2019.

Al met al zijn er, rondkijkend op de fora van Ziggo en Tweakers, heel wat soortgelijke issues als die van TS met de Next.

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Oh, zo is er dus een aanbod, zo is het aanbod weer iewiewaaiweg....

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Snuffel1, je hebt helemaal gelijk, we waren even afgedwaald. :oops:
Zoek de boosdoener(s). :mrgreen:

Jerpauw
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Er is een extra optie, dat is een Chromecast. Ok wel eenmalige kosten, maar geen maandelijkse kosten meer voor de extra box. Alles wat u opneemt is ook via de Ziggo Go app terug te kijken, dus te casten naar uw tv, zonder kabels te trekken.

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

snuffel1 schreef:
01 sep 2020 17:20
Het gaat Ts niet om abonnementen maar om een tweede box die op een coaxkabel aangesloten moet worden. Ik snap echter niet hoe de oude zonder antennekabel kon functioneren want alle Ziggo boxen ontvangen het tv signaal middels een antennekabel. Wat de versterker betreft die is enkel noodzakelijk als het signaal te zwak is maar dat komt weinig voor omdat het signaal bij het antenne overname punt sterk genoeg is om meerdere boxen op aan te sluiten.

De Extra Mediabox, want daar gaat het in dit topic over, had geen coax of utp kabel nodig. Die kon je via wifi verbinden met de (Horizon) MediaboxXL.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 18:44
snuffel1 schreef:
01 sep 2020 17:20
Het gaat Ts niet om abonnementen maar om een tweede box die op een coaxkabel aangesloten moet worden. Ik snap echter niet hoe de oude zonder antennekabel kon functioneren want alle Ziggo boxen ontvangen het tv signaal middels een antennekabel. Wat de versterker betreft die is enkel noodzakelijk als het signaal te zwak is maar dat komt weinig voor omdat het signaal bij het antenne overname punt sterk genoeg is om meerdere boxen op aan te sluiten.

De Extra Mediabox, want daar gaat het in dit topic over, had geen coax of utp kabel nodig. Die kon je via wifi verbinden met de (Horizon) MediaboxXL.
>>
Volgens mij klopt je stelling niet (helemaal).
Als je de Horizon box AP hebt aangezet, kun je alleen terugkijken (zoals ik eerder aangaf) en is "normaal zappen" niet mogelijk.
Maar daar komt nu bij dat de Horizon box niet meer blijft en wordt vervangen door twee Next boxen. (althans dat lijkt zo)
Als TS eerst op het tweede toestel kon zappen (normaal tv kijken) heeft TS een coax aansluiting boven.
Nu denkt TS dat hij/zij een versterker MOET hebben om de next box op het tweede toestel te gebruiken.
Dat bestrijden we al een tijdje, dus de informatie lijkt mij voldoende en volledig hier gegeven.
Dus de coax van 15 meter zal niet snel een probleem geven, als het redelijke kwaliteit kabel is.

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@hebra98: De Extra Mediabox, want daar gaat het in dit topic over, had geen coax of utp kabel nodig. Die kon je via wifi verbinden met de (Horizon) MediaboxXL.

Bovenstaande schreef ik, niet meer en niet minder en is correct. Dat het zo is, kun je zelf na kijken. Ik ga echt niet eindeloos in discussie, wat gezien ook andere reacties blijkbaar jouw hobby is, maar niet de mijne. Ik ben klaar met dit topic, zeker ook omdat TS in geen velden of wegen te bekennen is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 19:58
@hebra98: De Extra Mediabox, want daar gaat het in dit topic over, had geen coax of utp kabel nodig. Die kon je via wifi verbinden met de (Horizon) MediaboxXL.

Bovenstaande schreef ik, niet meer en niet minder en is correct. Dat het zo is, kun je zelf na kijken. Ik ga echt niet eindeloos in discussie, wat gezien ook andere reacties blijkbaar jouw hobby is, maar niet de mijne. Ik ben klaar met dit topic, zeker ook omdat TS in geen velden of wegen te bekennen is.
>>
Blijkbaar lees je het verhaal toch niet helemaal correct. TS stelt:
Enige weken geleden kregen wij bericht van Ziggo dat de Horizon Mediabox vervangen gaat worden door de Mediabox Next.
en:
De keus die men kreeg als je geen extra tweede mediabox wil
Dus, als ze de Horizon box vervangen, worden ze beide vervangen. Als TS er twee in gebruik heeft. Dus ik wacht wel op TS of hij wel of geen coax heeft naar zijn tweede toestel en dat zijn stelling ALLEEN ging over de versterker!!
En wat mijn hobby is, gaat je helemaal niets aan en ik verplicht je niet te reageren die keuze maak je zelf.

Gesloten