LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rolande
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:29

Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Rolande »

Sinds de overgang van Wanadoo naar Orange ondervind ik grote problemen met mijn e-mail. Ik heb antispam van Wanadoo, waar ik voor betaal, maar de meeste van mijn bekenden, vrienden, werkrelaties, abonnementen etc. die ik bovendien ook nog eens EXTRA op de WITTE LIJST heb gezet, komen met hun mail linearecta in "verwijderde items" met als predikaat ***SPAM***. Aangeven dat het niet om SPAM gaat en ze nog eens op de witte lijst plaatsen helpt NIET. Er verdwijnen ook mails, sommige komen niet aan en een aantal mensen kreeg hun mail aan mij terug als "undeliverable mail" .Het maakte niet uit of ze nu mijn Orange of mijn Wanadoo adres gebruikten. Mijn werk contacten lopen ook via dit mail adres, ik adverteer op diverse sites met dit adres, maar het is nu totaal onzeker of alle mail wel aankomt. Dit kan mij dus ook werk gaan kosten. Bij de helpdesk, waar je bovendien bijna niet tussen komt, weten ze alleen maar te melden dat de samenwerking tussen Wanadoo en Orange nog niet vlekkeloos verloopt..ja DUUHHH, dat wisten we dus al! en op mijn vraag waar mails bleven die wel verstuurd waren maar nooit aangekomen, wisten ze geen antwoord te geven. Heeft iemand een idee wat hieraan te doen is? Ik zit nog een heletijd vast aan Wanadoo (in het verleden had ik nooit problemen). Wie heeft deze problemen ook? Groetjes! :roll:

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Jannekee »

Ik krijg sinds een maand of 2 ruim 45 spam mailtjes per dag via mijn orange adres, waar ik echt behoorlijk van baal! Zit al 6/7 jaar bij Wanadoo en kreeg daarvoor nooit spam. Heb ook een tijdje zo'n anti-spam abonnement gehad, maar ik vind het belachelijk dat je daarvoor moet gaan betalen. Bij Hotmail zit het er gewoon bij in. Ik snap ook niet waar al die spam vandaan komt, want ik surf echt zelden en kom ook nooit op "rare" sites.
Voor mij een reden om daar weg bij te gaan en dan maar bij Hotmail te gaan, want het is echt behoorlijk irritant!

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door pvd »

@Jannekee: Hotmail levert geen internet.......

Ik zou zeggen, hou gewoon je orange voor de internetverbinding en e-mail via hotmail (zonder internetprovider kun je ook niet naar hotmail).

pvd

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Quintin »

Ik ondervond het zelfde probleem, soms wel 70 spammailtjes per dag. Gebruik nu sindskort ipv Outlook, Mozilla Thunderbird 1.5 als email programma. Dit werkt nagenoeg hetzelfde als Outlook, maar heeft een "zelflerend" spamfilter. De spam komt in eerste instantie wel binnen, maar wordt automatisch herkend en in een map ongewenste mail geplaatst. Heb Mozilla zo ingesteld dat deze de spam automatisch na 3 dgn verwijdert. Kijk nu nog wel even voor de zekerheid of er geen "gewenste" (vrienden/kennissen etc) mail tussenzit, maar deze kun je markeren, zodat dit in het vervolg niet meer als spam herkent wordt. Komt overigens zelden voor. Op www.mozilla.com kun je de software gratis downloaden evenals Firefox van Mozilla, een internetbrowser (tegenhanger Internet Explorer), welke ikzelf niet gebruik. Suc6

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Jannekee »

pvd: Dat weet ik. Heb het alleen maar ook over de email. :D

Pegasus
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2005 20:59

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Pegasus »

Wel, tot nu toe had ik geen problemen.
Maar vandaag was ik op mijn webmail ingelogd. En ik wou een bericht van een vriendin beantwoorden. Dus lekkere lange mail geschreven, ik klik op verzend. Kom weer in het begin scherm waarin stond dat mijn sessie voorbij was en ik moest opnieuw inloggen. Weg mail, en niet verzonden. Dus nog maar eens een mailtje, nu kort en opnieuw versturen, weer beginscherm weer opnieuw inloggen. En toen voor de derde keer geprobeerd, en slechts 1 woord in de te beantwoorden mail getypt. En ja hoor. Weer het zelfde gedonder. Dus op site van Orange gekeken. En ik vond zo´n "formulier" wat je moet invullen en versturen als je klact/probleem niet op de site staat. Zo gezegd zo gedaan. Althans het invullen. Wil ik het formulier versturen. Waar is de verzendknop?????? Nergens dus kan het formulier niet verzenden. Na nog een paar keer opnieuw te hebben ingevuld. Toch maar de helpdesk gebeld. Dus die man helpt. Vraag hij of ik wil inloggen op mijn webmail doe ik moet ik het nog een keer probere het bericht wat ik wou beantwoorden. En ja nu lukt het wel. Dan moet ik uitloggen. Dus dat doe ik. En dan zegt hij dat ik even moet wachten. Dus terwijl ik wacht hoor ik een irritant muziekje. En even later is hij weer aan de lijn. En moet ik weer inloggen. En wat ik dan zie. Ik zie dat er 2 berichten zijn in de map : ongewenst en zonder dat ik iets doe zie ik ze naar de prullebak gaan en verdwijnen. Ik kan nog net een gil onderdrukken. Want ik deed immers niet. Dus ik zeg wat gebeurt er nu. Blijkt die vent van Orange dat te doen. Hij blijkt dus zonder dat ik het weet in mijn emailboxen te zitten klooien. Ik vraag nog waarom, hij zegt om te kijken of het vanaf zijn kant wel zonder problemen kan. En hij zegt dat dit kan. En dan wenst hij mij een fijne dag en is de verbinding verbroken. Vol verbijstering kijk ik naar mijn emailboxen. En ik vraag mij af, of hij dan ook de mail heeft gelezen die er stond. En die privé informatie bevatte.
Is dit normaal?
Mag dat zo maar zonder dat ik het wist?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door ?? »

@Rolande: Ik denk dat je je e-mailclient even wat anders in moet stellen. Afzenders die op de witte lijst staan worden wel degelijk door het spamfilter heen gelaten maar krijgen inderdaad wel het ***SPAM*** voorvoegsel in het subject van de mail. Orange plaatst ze echter wel gewoon in je inbox en filtert de berichten er dus niet uit. Ik gok daarom (ook gezien de term 'verwijderde items') dat je e-mail client ze er alsnog uitfiltert.

Rolande
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:29

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Rolande »

Hoi ??, het was een hele tijd zo dat de mail van vrienden die op de witte lijst stonden in de map "verwijderde items" kwam met ***SPAM*** ervoor bij WEBMAIL, dus niet zozeer bij mijn email client; daar kwamen die berichten al helemaal niet meer binnen.
De laatste dagen is het echter zo, dat mensen op de witte lijst wel in mijn inbox komen, maar sommigen, zoals jij zei, hebben nog wel ***SPAM*** in het bericht staan. Ik denk dus (en hoop dat ik gelijk heb) dat er zo langzamerhand aan de problemen wordt gewerkt bij Orange, hoewel ik er nog helemaal op durf te vertrouwen, dus ik open eerst webmail, voordat ik naar Outlook ga..
Groetjes,Rolande

Witchy
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Witchy »

Nu, het is inmiddels 11 januari, maar nog steeds dezelfde problemen bij Wanadoo/Orange. Bekenden die op de witte lijst staan, komen binnen met sterretjes en spam vermelding. Belachelijk. En als ik ze dan antwoord, krijgen zij dus ook te zien dat zij voor mij als 'spam' zijn geklassificeerd.
Waardeloos, dat hele Orange.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door jaywalker »

Rolande, doe ff je huiswerk, je verhaal rammelt aan alle kanten.

Die hele fusie waar jij van spreekt bestaat helemaal niet.
Laatst gewijzigd door jaywalker op 12 jan 2007 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door ?? »

Orange kan niet anders. Spammers zijn recentelijk een stuk slimmer geworden waardoor ze het spamfilter wat pittiger hebben moeten instellen. Daardoor kan er idd echte mail als spam worden geclassificeerd.

Maar nogmaals, mensen die op je witte lijst staan worden gewoon in de inbox geplant, spam in de ongewenste berichten. Als dat niet gebeurt heb je ergens iets verkeerd ingesteld.

Bassie12
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:24

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Bassie12 »

Ik zit ook bij orange. Ik heb echter mijn orange adres nooit in gebruik genomen en mijn wanadoo adres aangehouden. Iedereen die bij Wanadoo zat voor de fusie met Orange heeft zijn Wanadoo adress volgens mij nog beschikbaar. Ik heb geen enkel spambericht ooit ontvangen! En ik gebruik geen anti spam software oid. Het enige wat je dus moet doen is weer terug naar je wanadoo adres (voor zolang dat nog kan) en je oude mail servers weer instellen in outlook.

groet.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Het enige wat je dus moet doen is weer terug naar je wanadoo adres ...
Dit is de grootste lariekoek ooit!!!

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door jaywalker »

En nog even voor Bassie, duidelijk ook al niet gehinderd door enige kennis van zaken: ER IS NOOIT EEN FUSIE GEWEEST TUSSEN ORANGE EN WANADOO !!!!!, vraag maar aan Adriaan !

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Adriaan »

Dat klopt Bassie :lol:

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door bboopz »

@ jaywalker

er is wel degelijk een overname geweest. wij hadden ooit zakelijk
Euronet ; daarna: wanadoo; inmiddels rekeningen van orange.

grtz. deedee

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Wanadoo wijzigt naam naar Orange
Internetprovider Wanadoo verandert haar naam in Orange. Net als Orange is Wanadoo een dochter van France Telecom, dat in geheel Europa de naam Orange wil voeren voor alle diensten betreffende mobiele telefonie en internet, breedbandverbindingen en multiplayer spellen. Als onderdeel van France Telecoms NExT-strategie, is het, naast de formele naamswijziging, verder de bedoeling dat de internetprovider en het telecombedrijf meer samen gaan werken op verschillende vlakken. Zo gaat de klantenservice samen werken en komen er nieuwe diensten op de markt.
Er is dus helemaal géén sprake van fusie noch overname, maar uitsluitend van naamsverandering!!!

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door bboopz »

yep maar het effect is hetzelfde

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door jaywalker »

En ook deedee bboopz is vergeten haar huiswerk te doen.
Ook Euronet was al jaren een zakelijke internet dochter van France Telecom en de rest heeft Marco Polo al beschreven.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Fusie Wanadoo-Orange veroorzaakt grote e-mail problemen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

@Pegasus:
ooit bedacht dat het eigen fout is?
je accepteert geen cookies de webmail kan dan dus nooit zien hoe lang jij al op de website zit het is een beveiliging
daarnaast, elke provider heeft problemen met spam
91 procent van alle e-mail is spam en sommige slim door gebruik van afbeeldingen als servers niet genoeg blokkeren gaat het mis, de server crasht en einde e-mail

Gesloten