LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Wisselverlies

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Hans35

Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Hans35 »

De stichting Wisselverlies is van zins om juridisch van leer te trekken
tegen de financiele consequenties, die ontstaan zijn door overwaardering van de euro.
[/url]www.wisselverlies.org

Hans

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Hele slimme oplichterstruc waarvoor zelfs door de media massaal reclame wordt gemaakt.
Hopen dat zoveel mogelijk mensen EUR 50,== gaan storten, waarna de organisator er met de centjes van door gaat.

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Hopen dat zoveel mogelijk mensen EUR 50,== gaan storten, waarna de organisator er met de centjes van door gaat
Dat weet je nooit vantevoren. Eerst de oprichting van de stichting maar afwachten en kijken wat er in de statuten komt te staan.

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan het wel van tevoren vermoeden.
Een stichting evenals inschrijving bij Kamer van Koophandel zegt niks. Zijn voorbeelden genoeg van. Dat dient slechts om er betrouwbaar uit te zien, en naieven te lokken.

En zijn de intenties overigens volslagen onverwacht wel zuiver: een gerechtelijke procedure heeft een kans van slagen gelijk 0!!!

Kortom: niet intrappen. men is gewaarschuwd, tenzij men zich later wil inschrijven bij de Stichting Omwisselverlies Verlies.

NiKe

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door NiKe »

Hoe hoger je hypotheekbedrag c.q. bedrag aan leningen in 2000, hoe hoger je wisselwinst!!

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

had in 2000 geen hypotheek,dus ga fietsen.

Guido Linssen

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Guido Linssen »

Wisselverlies heeft maar ten dele gelijk. Wie ten tijde van de omwisseling van de gulden een spaartegoed had, heeft mogelijk een verlies geleden. Mogelijk want het hangt er van af wat er nadien met dat spaartegoed is gebeurd. Wie kort na invoering een Japanse auto heeft gekocht heeft zo n 10% teveel betaald. Wie zijn geld besteed heeft aan de kapper en aan andere Nederlandse dienstverleners heeft geen verlies geleden. De kapper rekende gewoon een uurtarief dat ten opzichte van het gemiddelde nederlandse uurtarief niet is gewijzigd. Wie zijn spaargeld gewoon op de bank heeft laten staan zit op rozen want die kan nu in Amerika goedkoop gaan winkelen.
Zijn we er met zijn allen gemiddeld op vooruit of achteruit gegaan?
Lastige vraag voor de economen. Exporterende bedrijven hadden het gemakkelijk (goedkope gulden) en kregen het wat moeilijker. Bij importerende bedrijven lag dat precies andersom.
Was dat goed of slecht voor de economie? Het is jammer dat de economische wetenschap niet net als de natuurwetenschappen harde antwoorden kan geven op essentiële vragen. Economen hebben nog steeds geen goed idee van wat een economie sterker maakt of juist zwakker.

Terug naar de individuele portemonnee. Daar zijn wel duidelijke antwoorden te geven.
Wie hebben de grootste verliezen geleden?
Mensen die op het moment van de omwisseling veel geld hadden en dat meteen daarna hebben besteed aan kostbare importgoederen.
Wie gaat deze mensen de geleden schade terugbetalen? De Staat der Nederlanden als het aan Wisselverlies ligt. Maar die zal daarvoor bij de gewone burger aankloppen. Per saldo betaalt Jan Modaal dus aan Piet Rijk.
Als je het mij vraagt: dat dus maar liever niet!

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag zaten die KLUNZEN van Wisselverlies, inclusief de jurist!, in het programma Buitenhof te verkondigen dat het omwisselingsverlies tot stand kwam op 1 januari 2002.

De euro, mijne heren, werd al ingevoerd, met de daarbijbehorende conversiekoers van 2,20371 op 31 december 1998 des namiddags.

Dat was de omwisselingskoers van een mandje euro-valuta t.o.v de dollar op die dag.

Het verlies ontstond enige jaren daarvoor, toen de onderlinge wisselkoersen van de euro-valuta t.o.v. elkaar werden vastgeklonken.
Kortom, doordat in 1997 o.z.i. Nederland niet heeft gevalueerd, met name t.o.v. de Duitse mark.

De stichting Wisselverlies heeft geen kennis van zake, en maakt geen schijn van kans..

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Zelfs al het zo is dat we genaaid zijn door de overheid (en die kans acht ik 99,99%) dan nog gaat het jaren duren voor we door alle gerechtshoven zijn. Tegen de tijd dat er een uitspraak kan komen zijn we inmiddels zover in de tijd dat niemand eigenlijk meer weet waar het over gaat.

Ik zou zeggen gebruik dit om NEE te stemmen as woensdag 1-6. Laat ze maar eens lekker op hun bek gaan daar in den haag.

Hoewel dat drogstuk van een grondwet al reden genoeg is om nee te stemmen.

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Waarop baseer jij die kans van 99.99 procent eigenlijk? Omdat jij WIL geloven dat je een oor is aangenaaid? ga toch fietsen, je berichtje blinkt uit in ondeskundigheid.

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad dat gegooi met getallen, NOEM JE BRON.

Ik ken uit mijn eigen omgeving heel wat mensen die de euro een zeer fijn betalingsmiddel vinden.

15.000.000 mensen wonen in holland volgens jou is 0,01 slechts voor geweest 1500 mensen dus.

Ik heb en redelijk groot netwerk van voor stemmers en ik ga ervanuit dat voor de meeste kamerleden dat ook geldt mijn netwerk is 250 voor. van de 2e kamer zijn 100 zeker voor (coalitie plus pvda GL - een negatieve marge) ik maak me sterk dat zij in hun netwerk zker ieder 15 man kennen die ook voor zijn.

Dan kom ik al hoger uit dan 0.01 %

Gast

Re: Stichting Wisselverlies

Ongelezen bericht door Gast »

domme anoniemen halen alles aan om maar nee te zeggen tegen de grondwet. De meesten weten niet eens waarvoor ze eigenlijk stemmen, en misbruiken het referendum van vandaag gewoon, omdat ze eigelijk willen zeggen dat bepaalde landen niet in de EU thuis horen.

Lafbekken, kom daar dan eens rond voor uit, en verschuil je niet achter je anonimiteit.

De eerste reacties zullen wel zijn: ''en wat doe je nou zelf"? Maar daar is helaas niets aan te doen. Ik ben vooral benieuwd naar de ondeskundige luchtfietserij van ene sja.......

Gesloten