LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Statistieken

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Rebecca

Statistieken

Ongelezen bericht door Rebecca »

Iedereen roept maar dat het door de Euro zoveel duurder is geworden, ikzelf heb dat gevoel ook wel, (voorbeeld: de parkeergarage bij ons in de stad heeft het gulden teken gewoon vervangen door het euro teken) maar ik zou nu wel eens wat staistieken willen zien wat waren de prijzen nu, een jaar geleden en twee jaar geleden. Weet iemand waar op internet ik zoiets kan vinden.

remco

Re: Statistieken

Ongelezen bericht door remco »

ja dat wil ook wel eens weten of die lijsten bestaan. Want ook volgens mij zijn de prijzen explosief gestegen, niet dat we er veel aan kunnen doen want het blijft toch zo. Als ze het moeten veranderen kost het de regeringen in europa veel te veel geld he. En dat willen ze niet. Maar ik geef je gelijk rebecca alles is zeker 1,5 keer duurder geworden

marina

Re: Statistieken

Ongelezen bericht door marina »

Ja de prijzen zijn explosief gestegen. En wij moeten maar inleveren. Voor de economie. Als er voor hadden gezorgd dat het inflatiecijfer niet zo hoog was,dan was het niet erg geweest. Waarom hadden de regering niet kunnen verplichten om in juni 2001 de prijzen zowel in euro als in gulden te laten. Zou veel beter zijn geweest. Gewoon 1.5 jaar om aan de euro te wennen. Wedden dat de bedrijven het uit hun hoofd hadden gelaten om de prijzen zo explosief te laten stijgen. En straks krijgen we het oost-blok er ook nog bij.
Gaat het nog meer kosten. Want dat moeten wij met z'n alle ophoesten. Nee dit was helemaal niet voorspeld. Maar helaas je zult wel moeten.

Ferry

Re: Statistieken

Ongelezen bericht door Ferry »

Ja, m.i. zijn er veel bedrijven die de euro ronduit misbruiken. Maar er komt steeds meer en meer een markt economie. Als je iets te duur vindt: koop het dan niet. Voor alles wat er zo'n beetje is aan alledaagse artikelen zijn zat alternatieven die goedkoper zijn. Zo druk je vanzelf de prijzen naar beneden.

En parkeergeld betalen is voor mij taboe. Ik weiger dat te doen. Je wordt al aan alle kanten uitgekleed aan je auto: de BTW, de BPM, wegenbelasting, krankzinnige brandstofprijzen, flitspaaltjes, verplichte verzekering. Voor al dat geld eis ik een parkeerplaats te hebben. Meestal als je het kunt opbrengen 5 minuten te lopen of een klein stukje met openbaar vervoer sta je gewoon gratis.

R.C. Schnelle

Re: Statistieken

Ongelezen bericht door R.C. Schnelle »

Toch is er iets vreemds aan die prijsstijgingen met de komst van de Euro. Heeft iedereen die daar de mogelijkheid toe had nu op eigen initiatief de prijzen verhoogd daarbij denkende dat als enige te doen en daar ruimschoots een slaatje uit te
slaan? Zonder er bij stil te staan dat anderen ook zo denken.
Of is het een kettingreactie op een carroussel die door iemand op gang gebracht is? Hetgeen de vraag opwerpt wie die eerste onverlaat nu wel geweest is.

Gesloten