Zonnepanelen bij piek afgesloten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 760
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het belangrijkste wordt ook niet genoemd.
Zorg dat het veranderd.
Overleg met buurtbewoners die ook last hebben van uitschakelende zonnepanelen.
Hier in het begin via de buurtapp. De mensen dan aansporen om zelf te meten. Oftewel uit de data van de omvormer of via een universeel meter. Komt de spanning van het net tijdens zonnige perioden aan de 253 volt, ga allemaal individueel klagen bij de netbeheerder.
Daarna komt de netbeheerder meten. Nu na iets meer dan een jaar is hier het transformatorhuisje geheel vernieuwd en nieuwe bekabeling ernaar toe. Geen problemen meer.

kwaakmeneer
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2020 23:06

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door kwaakmeneer »

Erthanax schreef:
27 apr 2024 17:37
Kwaakmeneer linkt wel erg vaak naar zijn eigen website, is mijn indruk; in drie topics, maar liefst. Volgens mij is het hoofdzakelijk bedoeld om eigen werk te promoten. Of ben ik te achterdochtig?
Is het heel gek om eigen werk te promoten als je er zelf achter staat? Is het gek om eigen werk breder te promoten als je er vanuit diverse kanten complimenten voor krijgt?

Heb je de links zelf bekeken? Wat vind je er zelf van? Troep? In dat geval heb je gelijk maar dan hoor ik graag je feedback.

Cheers!

kwaakmeneer
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2020 23:06

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door kwaakmeneer »

Moneyman schreef:
27 apr 2024 17:15
kwaakmeneer schreef:
27 apr 2024 15:57
Korte samenvatting van de tips:
1. Kies voor een Oost-West Installatie
Of dat een goede tip is, hangt natuurlijk helemaal van de specifieke omstandigheden af...
Natuurlijk. Over het algemeen zorgt deze opstelling er (nu nog) voor dat je omvormer niet uitgeschakeld word. De spanning is op jouw 'opwek momenten' gewoonweg lager dan op een zuid opstelling (die het meerendeel van de huizen zich heeft laten aanpraten).

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door Techneut71 »

kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 20:54
Moneyman schreef:
27 apr 2024 17:15
kwaakmeneer schreef:
27 apr 2024 15:57
Korte samenvatting van de tips:
1. Kies voor een Oost-West Installatie
Of dat een goede tip is, hangt natuurlijk helemaal van de specifieke omstandigheden af...
Natuurlijk. Over het algemeen zorgt deze opstelling er (nu nog) voor dat je omvormer niet uitgeschakeld word. De spanning is op jouw 'opwek momenten' gewoonweg lager dan op een zuid opstelling (die het meerendeel van de huizen zich heeft laten aanpraten).
Ik heb me geen zuid-opstelling "laten aanpraten". Ik heb een dak dat vrijwel geheel noord-zuid georiënteerd is. Dus hoe denk jij dat ik een oost-west opstelling had kunnen kiezen? Ben ik wel benieuwd naar....

kwaakmeneer
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2020 23:06

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door kwaakmeneer »

Techneut71 schreef:
29 apr 2024 21:00
kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 20:54
Moneyman schreef:
27 apr 2024 17:15

Of dat een goede tip is, hangt natuurlijk helemaal van de specifieke omstandigheden af...
Natuurlijk. Over het algemeen zorgt deze opstelling er (nu nog) voor dat je omvormer niet uitgeschakeld word. De spanning is op jouw 'opwek momenten' gewoonweg lager dan op een zuid opstelling (die het meerendeel van de huizen zich heeft laten aanpraten).
Ik heb me geen zuid-opstelling "laten aanpraten". Ik heb een dak dat vrijwel geheel noord-zuid georiënteerd is. Dus hoe denk jij dat ik een oost-west opstelling had kunnen kiezen? Ben ik wel benieuwd naar....
Niet. Daarom noem ik het ook 'het meerendeel' waar jij niet onder valt.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door Erthanax »

kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 20:52
Erthanax schreef:
27 apr 2024 17:37
Kwaakmeneer linkt wel erg vaak naar zijn eigen website, is mijn indruk; in drie topics, maar liefst. Volgens mij is het hoofdzakelijk bedoeld om eigen werk te promoten. Of ben ik te achterdochtig?
Is het heel gek om eigen werk te promoten als je er zelf achter staat? Is het gek om eigen werk breder te promoten als je er vanuit diverse kanten complimenten voor krijgt?

Heb je de links zelf bekeken? Wat vind je er zelf van? Troep? In dat geval heb je gelijk maar dan hoor ik graag je feedback.

Cheers!
Nee hoor, eigen werk promoten is niet gek, dat is eigenbelang.

De moderatie heeft de links uit die eerste drie topics verwijderd. Voor de duidelijkheid, ík had ze niet gemeld. En dan vandaag toch weer opnieuw een link naar de eigen website plaatsen. Ik ben niet de enige die dat niet vindt kunnen, want ook dat bericht is al gemeld, zie ik. Zo maakt u geen vrienden bij de moderatie.

Deel uw kennis hier rechtstreeks in een topic, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. Even knippen en plakken van een relevant stukje tekst zal u weinig moeite kosten.

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door Techneut71 »

kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 21:58
Techneut71 schreef:
29 apr 2024 21:00
kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 20:54


Natuurlijk. Over het algemeen zorgt deze opstelling er (nu nog) voor dat je omvormer niet uitgeschakeld word. De spanning is op jouw 'opwek momenten' gewoonweg lager dan op een zuid opstelling (die het meerendeel van de huizen zich heeft laten aanpraten).
Ik heb me geen zuid-opstelling "laten aanpraten". Ik heb een dak dat vrijwel geheel noord-zuid georiënteerd is. Dus hoe denk jij dat ik een oost-west opstelling had kunnen kiezen? Ben ik wel benieuwd naar....
Niet. Daarom noem ik het ook 'het meerendeel' waar jij niet onder valt.
Ik denk dat het merendeel van de mensen zich niets laat aanpraten, maar het laat bepalen door de orientatie van het dak, net als bij mij dus.
Ik vraag me echt af waar u dat merendeel op baseert.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonnepanelen bij piek afgesloten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Techneut71 schreef:
30 apr 2024 09:27
kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 21:58
Techneut71 schreef:
29 apr 2024 21:00
Ik heb me geen zuid-opstelling "laten aanpraten". Ik heb een dak dat vrijwel geheel noord-zuid georiënteerd is. Dus hoe denk jij dat ik een oost-west opstelling had kunnen kiezen? Ben ik wel benieuwd naar....
Niet. Daarom noem ik het ook 'het meerendeel' waar jij niet onder valt.
Ik denk dat het merendeel van de mensen zich niets laat aanpraten, maar het laat bepalen door de orientatie van het dak, net als bij mij dus.
Ik vraag me echt af waar u dat merendeel op baseert.
Eigen aannames, waarschijnlijk.

Wat de beste positionering is, hangt van een heleboel factoren af. De standaard zuid-opstelling is ook gewoon vaak een prima keuze.

Juist daarom vind het het (zonder enig voorbehoud) geven van de tip (nota bene op de eerste plaats in het rijtje) "1. Kies voor een Oost-West Installatie" ronduit slecht. En al helemaal voor iemand die pretendeert verstand van zaken te hebben.
kwaakmeneer schreef:
29 apr 2024 20:52
Is het heel gek om eigen werk te promoten als je er zelf achter staat? Is het gek om eigen werk breder te promoten als je er vanuit diverse kanten complimenten voor krijgt?
Ja, dat is gek, vooral als het gaat over een website die niet alleen informatief is, maar waar je ook gewoon geld mee verdient. En het is niet alleen gek, het is ook in strijd met de forumregels en de net-etiquette. Dus nee, daar scoor je geen punten mee. En ook niet bij de moderatie - die hebben niet voor niets direct ingegrepen in al je posts waarin je je website promoot.

Plaats reactie