LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent -administratieve puinhoop

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Carolien
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2003 14:23

Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Carolien »

Dat de administratie bij Essent een puinhoop was daar was ik zelf al achter gekomen en na het lezen van de berichten hier op het forum zie ik mijn ervaringen met Essent nog eens worden bevestigd.

Eind juli kreeg ik een laatste mogelijkheid tot betalen voor een rekening van februari en alvast het voorschot voor augustus. Na het nalopen van de eigen administratie kwam ik er inderdaad achter dat die rekening niet betaald was. Foutje, stom natuurlijk. :oops: Gelijk met de klantenservice gebeld of ik inderdaad gelijk het voorschot voor augustus al diende te betalen. Een vriendelijke mevrouw legde uit dat het verstandiger was om het bedrag maar in zijn geheel te betalen anders zou dat voor problemen zorgen in de administratie. Dus maandagochtend om 8 uur geld gepint bij mijn Rabobank en door naar het postkantoor om daar het geld direct op de rekening te laten storten. Het filiaal van de rabobank is hier op maandagochtend gesloten, dus storting vanaf mijn eigen bankrekening was onmogelijk. Nog netjes een fax met het stortingsbewijs verstuurt aan Essent. Ik dacht daarmee alles afgehandeld te hebben.

Ik kwam er al gauw achter dat dat niet het geval was. Nog geen 2 weken later ontvang ik toch een acceptgiro voor de maand augustus. Klantenservice maar eens even bellen hoe dat zit. In het systeem stond mijn rekening van feb. en aug. nog steeds als niet betaald geregistreerd. Maar als ik betaald had hoefde ik mij nergens druk om te maken en de rekening niet te betalen.

Op 30 september stuurt Essent mij een 1ste herrinnering met het verzoek om de rekening van augustus te betalen. Huh ? Die had ik toch al lang betaald ! Maar weer eens bellen naar de klantenservice. Nee hoor, de rekening was niet betaald en stond nog open. En o ja, ik zat nu in fase 4. Fase 4 ? Het zal wel, ik maak me er meer druk om dat de administratie van Essent een puinhoop is, want de mevrouw kan in het systeem helemaal niets terugvinden. Ik heb betaald dus ik moest maar weer eens een fax naar de incassoafd. sturen met het betalingsbewijs erbij. Ik zeg daarop dat ik het vervelend vind dat ik weer vanalles moet gaan regelen om te kunnen faxen, terwijl Essent al een dergelijke fax van mij ontvangen heeft. Daarop krijg ik als antwoord dat ik dit soort problemen niet gehad had als ik de rekening in februari al betaald had. Toegegeven het was stom dat ik die niet betaald had, maar ik heb aan mijn verplichtingen voldaan en alle ellende die daar uit voortvloeit is niet veroorzaakt door mij maar wel door Essent ! :x De fax toch maar gestuurt en het verzoek om een schriftelijke reactie en bevestiging dat de rekening voldaan is er aan toegevoegd. Toch ook nog maar een emailtje gestuurt naar de klantenservice met dezelfde brief als in de fax en een scan van het stortingsbewijs. Je weet tenslotte maar nooit.

7 oktober. Nog steeds niets vernomen van Essent. Toch maar weer eens bellen, want ik begin me toch wel zorgen te maken dat ze hier ineens de boel komen afsluiten. Krijg een vriendelijk man aan de telefoon die in enkele minuten weet te achterhalen waar het probleem zat. Ik had inderdaad betaald, maar waarschijnlijk wisten ze niet waar ze het moesten boeken en hebben het volledige bedrag toen maar teruggeboekt op mijn bankrekening. Terugboeken ? Als er een rekening openstaat voor x euro's en er wordt voor datzelfde bedrag door die klant een storting gedaan dan weet je toch waar dat moet boeken ! Daarbij komt dat ik de boeking rechtstreeks a contant op hun girorekening heb gestort en mijn bankrekening helemaal niet gebruikt heb. Ze wisten dus duidelijk wel van wie de storting was maar blijkbaar waren de euro's die ik gezonden had niet goed genoeg. :?
Ik ben het intussen flink zat en wil dat alles snel wordt afgehandeld. Dat kon, moest ik maar het volledige bedrag opnieuw direct op de rekening van Essent storten. Kosten voor de storting, 5 euro. Zij zitten fout, dan ga ik niet nog eens 5 euro betalen. Dus ik bied aan om het direct te regelen via Internet. Terwijl ik met de klantenservice aan de telefoon zit regel ik de overboeking. Ik vraag om een schriftelijke bevestiging van het gesprek en het feit dat ik het geld overgeboekt heb terwijl ik met de man van de klantenservice sprak. Dit kon niet, daar waren geen mogelijkheden voor. Dus ik vraag om doorverbonden te worden aan iemand die daar wel over gaat of in ieder geval dan zijn chef. Dit was volgens hem niet mogelijk en als ik de klantenservice opnieuw zou bellen en iemand anders van het team aan de lijn zou krijgen dan zou die precies hetzelfde zeggen. Juist ja. Vervolgens deelde hij mij ook mee dat ik wel de kosten diende te betalen die waren opgelopen doordat de rekening nog steeds als niet betaald stond in hun systeem. Daar heb ik direct tegen geprotesteert. Essent maakt de fouten, maar de klant mag voor de kosten opdraaien ! :evil:

Toch voor de zekerheid nog een fax naar de incassoafdeling verzonden met daarbij een printout van de overboeking die ik die middag gedaan had. In de fax heel duidelijk gemaakt dat ik niet te spreken ben over de manier waarop de zaken worden afgehandeld en dat er totaal niet gereageerd wordt op vragen via de klantenservice, fax of email. En tevens het "verzoek" gedaan om binnen 48 uur na ontvangst van de fax een schriftelijke reactie te geven en een bevestiging van het stopzetten van de incassoprocedure. Inmiddels zijn de 48 uur verstreken. Geen woord van Essent. Morgen maar weer eens bellen. <zucht>

Annet64

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Annet64 »

Afgelopen zaterdag 18 oktober 2003 ontving ik een aanmaning van Essent om mijn betalingsachterstand te betalen.
Waarschijnlijk heeft deze aanmaning en de betaling elkaar gekruist ??????? betaling van 6 oktober is verwerkt met de betalingsachterstand.......hoezo gekruist het is 20 oktober. Volgens mij lopen ze achter met de administratie zei ik. De verklaring voor deze aanmaning was dat er al geruime tijd geen aanmaningen meer de deur uit waren gegaan en dat ze dat vorige week een hele bubs hebben gedaan. Vorige week ?????? mijn aanmanig heeft een datum van 21 oktober... het is vandaag 20 oktober...... en toen werd het stil. Het is gewoon te triest voor woorden, dat je zo met je klanten moet omgaan als bedrijf.

Funs

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Funs »

Des duivels ben ik op Essent. Ik woon in app. Beneden mij woont een
een weduwe . Door Essent werd bij haar de meterstand van de stroom geschat.
Veel te hoog bleek achteraf toen zij de nota kreeg. Ook de voorschotten
waren veel te hoog. Na tel. met Essent, een fax.bericht, een e-mail bericht is er tot op heden geen oplossing. Tot drie maal toe kreeg zij
een aanmaning om jawel, € 872,27 te betalen, ofschoon door Essent
gezegd was geen betaling te doen. Wat moet ik in wiens naam hier
mee aan ? De benedenbuurvrouw is des doods dat men haar de stroom
uitschakeld. Wie kan mij raad geven. Astublief. Mail of bel mij;
tel; 043-3648253; e-mail; [email protected]. Ik durf Essent
niet te bellen omdat ik dingen ga zeggen die ik achteraf niet kan
verantwoorden en dit is Essent ( ik ben er geen klant meer) mij niet
waardig.[/b]

Carolien
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2003 14:23

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Carolien »

Na mijn bericht op donderdag 9 oktober hier geplaatst te hebben toch maar weer Essent gebeld op vrijdagochtend (10 okt). We gingen de dag daarna op vakantie en ik wilde toch proberen te voorkomen dat we tijdens onze vakantie ondanks alle moeite die ik gedaan had om de rekening te voldoen alsnog zouden worden afgesloten.

Ik kreeg direct iemand van de klantenservice aan de telefoon. En zo waar mijn fax van 2 oktober was eindelijk in het bestand ingevoerd en ze namen voorlopig genoegen met het betalingsbewijs van de 1ste overboeking waarvan al bekend was dat dit bedrag terug was gestort op mijn rekening. Mede omdat ik toegezegd had de rekening direct te voldoen was de incasso-procedure voorlopig stop gezet. Van de medewerkster kreeg ik te horen dat ik met een gerust hart een week op vakantie kon gaan. De betaling zou toch pas maandag of dinsdag bij hen op de rekening staan en dan zou het nog wel een dag of 3 duren voordat het verwerkt zou worden in hun administratie. Met andere woorden, de komende week zouden ze me niet afsluiten... :shock:

Nog diezelfde middag ontving ik een telefoontje van een mevrouw van de incasso-afdeling die mij uitlegde waar het allemaal fout was gegaan. Ja, daar waren we intussen zelf ook wel achtergekomen ! Maar vervolgens werd de "schuld" van het misgaan van de overboeking wel op mijn bord geschoven. Ik had een factuurnr. moeten vermelden. Factuurnr ? Dat heb ik nooit gekregen. Sterker nog ik heb de klantenservice daar nog over opgebeld voor ik de storting deed en in de brief die ik kreeg met een laatste mogelijkheid om te betalen staat geen factuurnummer en staat zelfs duidelijk vermeldt dat het alleen vermelden van het klantnummer voldoende was ! Ik heb letterlijk de passage voorgelezen aan de mevrouw in kwestie en nog wilde ze proberen om mij de schuld te geven van alles wat er mis was gelopen. :evil: Ik heb grote moeite moeten doen om netjes te blijven, maar ik heb wel duidelijk gesteld dat ze zelf nauwkeuriger moeten zijn en niet de klant de schuld van alles kunnen geven wanneer zijzelf de zaken niet goed geregeld hebben. Ik heb nog wel een mondeling excuus gekregen, maar ja dat maakt weinig goed als je 2 weken lang met de stress en de spanning rond loopt dat je mogelijk wordt afgesloten van gas en electra vlak voor of tijdens je vakantie.

Al met al ben ik er nog steeds niet gerust op dat het nu allemaal opgelost is. Tot op heden heb ik nog geen terugboeking ontvangen van Essent. Maar omdat het de vorige keer ook ruim 2 weken duurde voordat het geld terug werd geboekt op mijn rekening wacht ik het voorlopig nog maar even af voordat ik opgelucht adem haal.

Een ding is in ieder geval wel zeker, zodra er wat meer duidelijkheid ontstaat in het afnemen van stroom en de problemen rondom het wisselen van electriciteitsbedrijf zijn opgelost dan maken wij direct de overstap. En als het aan mij ligt stappen we van de kabelaansluiting van @Home (ook Essent) over op ADSL. Ik heb mijn zakken vol van Essent en heb er liever zo min mogelijk mee te maken !

Carolien

Henk D.

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Henk D. »

:) Ik heb altijd Grijze stroom afgenomen van Essent Brabant.
In maart 2003 heb ik me aangemeld bij Evolta. (milieuvriendelijke stroom) Ik heb toen een bevestiging van Evolta gekregen dat mijn omzetting bij Essent in gang was gezet en ik verder niets hoefde te doen. Het was maar een administratieve handeling liet men mij weten.
In mei kreeg ik van Evolta bericht dat mijn wissel per 20 april 2003 een feit was en dus mijn betalingen via Evolta gingen lopen. Er zou nog een eindafrekening van Essent komen en het teveel betaalde bedrag zou worden teruggestort.
Het verbaasde mij dan ook dat ik in mei een afschrijving kreeg van essent en van Evolta. Ik betaalde dus op twee plaatsen. Foutje dacht ik. Het zal volgende maand wel verrekend worden. Helaas..... elke maand opnieuw, t/m september wordt er nog steeds een dubbele afschrijving gedaan. Dus door Essent en door Evolta.
Ik heb de afschrijving van augustus terug kunnen boeken maar nu krijg ik aanmaningen binnen over een nietbetaalde rekening van april. Deze is wel gewoon van mijn rekenuing afgeschreven.Ze dreigen nu om me af te sluiten!!

Na ......tig telfoontjes en mailtjes, zowel naar Essent en Evolta is het nu zover duidelijk (?) dat Essent zegt dat ze de wissel niet hebben doorgekregen terwijl in mijn eerste telefoontje in mei verteld werd dat de wissel bekend was maar ze problemen hadden met een nieuw programma en daardoor veel achterstand hadden. Men zou het handmatig invoeren en zou snel opgelost zijn.

De laatste weken heb ik verschillende keren contact gezocht maar steeds hetzelfde liedje. Niemand die mijn probleem kan (of wil) oplossen. alleen dreigen met afsluiten en extra kosten doorberekenen. De wissel is niet bekend en daarom heb ik volgens hun gewoon te betalen. Terwijl ik een bevestiging heb dat de wissel voor mij op 20 april een feit was. Ze schuiven nu weer af naar Evolta.
Volgens een leveringscontract van Essent is Essent zelf verantwoordelijk voor de geschatte meterstand bij de wissel van leverancier, niet Evolta.
vandaag heb ik ook per fax een afschrift van de bank moeten opsturen over de zg. niet betaalde rekening van april. Op mijn vraag hoe het dan verder met de afwikkeling zou gaan vanaf de overgang op 20 april kon mij niets zinvols vertellen. Ook niet over de terugboekong van augustus. Dat liep (inderdaad..) weer via een andere afdeling!!
Wat moet ik hiermee?? Ik heb het gevoel dat ik als consument weer eens tussen wal en schip val. Ik ben niet van plan om de aanmaning te betalen en eis het teveel afgeschreven bedrag terug.
Wat te doen als ze me toch binnen enkele dagen afsluiten??
Hier word ik doodziek van!!
:evil:

sunadumari
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2003 12:12

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door sunadumari »

Ik vraag mij zolangzamerhand af hoe bedrijven zoals Essent kunnen bestaan als er zo veel en zo vaak negatieve berichten over te vinden zijn?! Kan het college van Nutsbedrijven niet eens een keer ingrijpen of zitten die er voor spek en bonen? Je betaald je zolangzamerhand scheel voor energielevering en de service die je ervoor terug krijgt is niet om van te juichen (op een enkele positieve uitzondering na). Ik denk dat als Essent gezond 2004 in wil en ueberhaupt eens kijkt naar zijn strategie ze verdomd snel orde op zaken moet gaan stellen... ik zou me doodschamen als ik daar manager was of wat voor medewerker dan ook... jammer en slodig!

n.b. laat iedereen z'n jaarafrekening (2003) goed checken want volgens mij wordt er dubbel btw over het eindbedrag gehaald (bankafschrift vs jaaropgaveafschrift)..... TROS/RADAR ????

Roel Tilburg

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Roel Tilburg »

Ja ook ik heb problemen met essent.
In mei ben ik verhuist naar mijn huidige appartement. Na alle zaken met de woonstichting afgehandeld te hebben ging ik er van uit dat alles geregeld zou zijn. Na 3 maanden was er echter nog steeds niks afgeschreven door essent...De 4de maand zijn ze echter begonnen met een grote inhaal slag. Per maand wordt er nu 120 euro afgeschreven i.p.v. de normale 70 euro.(welke overigens ook wel een hele hele hele ruime schatting is van hun kant)
Nou vind ik het niet erg om te betalen voor wat ik gebruik...het probleem ligt hem echter in de communicatie. Essent heeft mij nooit iets laten weten over administratie achterstanden, niet verwerkte nota's etc. Ik weet nu dus ook niet waar de 120 euro op gebaseerd is. Na 6 telefoontjes en 4 keer de belofte dat ik binnen twee werk weken (ondertussen al 4 x de belofte van 2 weken = dus 8 weken)antwoord zou krijgen ben ik de wanhoop nabij....wat moet je hier nou nog tegen beginnen?....

Gast

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Gast »

Een andere leverancier nemen.

mark van uden

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door mark van uden »

Medewerkers van het callcentre 0800-0330 beloven ons ook al 4 maanden dat we binnen 2 weken teruggebeld worden, alleen blijkt dat deze medewerkers totaal geen bevoegdheid hebben en dus geen beloftes kunnen/mogen doen. We hangen om de 14 dagen trouw weer aan de telefoon en sturen emails, maar dalles verdwijnt in het grote zwarte gat, en de Essent-medewerkers in de ivoren toren blijven onbereikbaar. Kent iemand toevallig iemand in zijn omgeving die bij Essent werkt? Vraag hem/haar eens om een telefoonnummer (anders dan 0800-0330, het ondoordringbare Essent-buffer).

Carolien
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2003 14:23

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Carolien »

Bellen en emailen schijnt weinig uit te halen. Op email werd totaal niet gereageerd. Nu sta ik daar nog niet eens zo gek van te kijken want de emailservers van @Home zijn bagger.
Het enigste wat resultaat gaf was het versturen van faxen. Ook daarop werd niet direct gereageerd, maar uiteindelijk werd er na ruim een week toch eens teruggebeld.

De volgende nummers zijn van Essent Retail Den Bosch afdeling incasso:
Telefoon: 073-853444
Fax: 073-8534506

In mijn faxen heb ik elke keer een deadline gesteld waarbinnen ik een reactie van hen verwachtte. Niet dat ze ook binnen die deadline reageerde, maar ik kreeg toch het idee dat de uiteindelijke reactie daardoor toch wat sneller was gekomen.

Ik hoop dat je iets aan de telefoonnummers hebt. Succes en sterkte.

Carolien

guest

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door guest »

De liberalisering van de stroommarkt is problematisch. Zodra iemand wil overstappen wordt het een puinhoop. Immers, alle partijen moeten elkaar informatie uitwisselen: de netwerkbeheerder, het meetbedrijf, je stroomleverancier en het zogenaamde 'clearinghouse'. De basis van deze organisatie is nog niet afgerond, terwijl de particuliere markt voor groene stroom al wel geheel is vrijgegeven.

Doordat de informatieuitwisseling op het moment zo'n puinhoop is, zal de liberalisering voor grijze stroom, die eerst voor oktober 2003, danweer voor januari 2004 zou geweest zijn, en nu andermaal nog eens voor onbepaalde tijd werd uitgesteld, voorlopig nog even op zich laten wachten.

Beroepsmatig adviseer ik bedrijven o.m. over hun energie inkoop, en raad ik iedereen aan om voorzichtig te zijn met zogenaamde goedkopere stroom (energielevering) ... via de achterdeur betaal je voor andere zaken weer meer (netwerktarief, meetkosten) ... en uiteindelijk heb je meer kosten en problemen dan je lief is. Immers, de kosten liggen met name in het netwerktarief en de milieuheffing, en die is constant, ongeacht welke stroomleverancier je kiest.

Voor particulieren : Heb je stroom van Essent, hou hem dan ! Stroom is net als tanden of een CV ketel:
- heb je geen pijn aan je tande, laat een tandarts er dan niet aan prutsen;
- werkt je CV ketel naar behoren, laat dan geen beurt uitvoeren; de problemen beginnen vaak NA de beurt ...

opa

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door opa »

Essent, sorry geen goed woord voor over.
Waarom?
Wel in Mei 2003 kregen wij de afrekening over het voorgaande leveringsjaar. Nou we hadden het goed gedaan en kregen 50 euro in mindering op de volgende voorschot rekening. Maar omdat het een zachte winter was geweest bla, bla, bla, werd ons voorschot verhoogt met 40 euro per maand. Daar wij het daar niet echt mee eens waren, heb ik de site van Essent bezocht en vond de mogelijkheid om mijn voorschot te wijzigen. Door mij werd op 3 mei 2003 dit ingevuld en gezonden naar Essent. Daar ik dacht dat dit niet helemaal goed was gegaan, heb ik dat nog een tweede keer gedaan diezelfde dag of een dag later. Dat is mij niet meer helemaal duidelijk. Wel kreeg ik vervolgens op beide aanvragen vooschot wijziging een bericht van Essent dat mijn aanvraag was ontvangen en men het in behandeling had en zo snel als mogelijk bericht zou ontvangen.
Echter in de maand juni toen ik weer het maandelijkse vooschot over moest maken had ik nog geen bericht ontvangen over mijn aanvragen om het voorschot te verlagen.
Maar niet getreurd. Het zijn uiteindelijk mijn eigen centen en ik krijg ook geen rente uitbetaald over het teveel ontvangen aan voorschotten, ik maak 20 euro minder over dan, wat overeenkwam met het voorgestelde bedrag wat ik had gedaan. Ik ging dus 20 euro meer betalen dan in voorgaande leveringsjaar.
En nog steeds kreeg ik geen antwoorden op mijn verzoek van voorschot wijziging. In juli, augustus en september heb ik ook weer netjes mij voorschotten overgemaakt zoals ik dat wilde. Nog steeds geen enkele reactie. Nergens op. Tot eind September 2003. Toen kreeg ik een aanmaning in de bus van 20 euro welke ik niet had overgemaakt. Nee geen brief dat ik dat in mindering had gebracht, maar dat het een rekening betrof van 20 euro over de maand juni 2003. Hierop werd door mijn echtgenote gebeld met het "service"telefoonnummer van Essent. Wel gratis ja, maar wel 20 tot 30 minuten wachten. Door mijn echtgenote werd uitgelegd wat de situatie betrof zoals boven omschreven en dat wij geen antwoord kregen en dus eigenhandig het voorschot hadden verlaagd.
Nu daar lusten de honden geen brood van wat daar over gezegd werd. :oops: Dat kon niet, dat moest betaald worden zoals hun dat hadden aangegeven. Wij moesten een verzoek doen tot vermindering van het voorschot en bij toewijzing zou het teveel betaalde terug gestort worden :?: Hoezo we hadden dat toch al gedaan en we kregen toch nergens antwoord op. Ja als we niet betaalden dan werd de levering stop gezet. Jeetje wat werd ik bang zeg, maar niet heus. Maar goed het blijft maar vervelen. Er werd toegezegd dat men de zaak in behandeling werd genomen er een klacht van werd gemaakt en we werden zo spoedig mogelijk teruggebeld. O ja, wanneer dan :?: Tot op heden nog steeds niets. Een week later kwamen nog eens een drietal aanmaningen in de bus van elk 20 euro. Omdat we niet werden gebeld ben ik weer in de pen geklommen en heb via de site van Essent weer een klacht geschreven. Weer het hele verhaal uit de doeken gedaan. De onheuse behandeling van het service team erbij gezet enz. enz.
En ja hoor een week later kreeg ik een bericht via email terug. Ik blij. Nou niet echt, want ik kreeg bericht dat men dit daar niet kon behandelen en het naar de juiste afdeling had doorgezonden en van hen zou ik zo speodig mogelijk bericht krijgen. O fijn afwachten dan maar. Nou niks, nada, geen enkel antwoord. Maar wel weer nieuwe aanmaningen, want ik blij natuurlijk stug doorgaan met 20 euro in mindering te brengen.
Het is nu oktober en afgelopen week kreeg ik weer aanmaningen over de voorgaande aanmaningen met daarop de mededeling dat ik nu toch snel moest gaan betalen en dat ik nergens op reageerde. Ik wist niet wat ik las en zag :shock: Mijn ogen puilden uit mijn hoofd.
Dus maar weer in de telefoon geklommen. Weer gebeld met het "service"centrum van Essent.

Uiteraard weer het hele verhaal uit de doeken gedaan enz. enz. enz. En krijg ik als antwoord. Meneer mogen wij uw telefoonnummer dan maak ik er een klacht van en dan word u zo snel mogelijk terug gebeld door iemand die daar alles van weet. Ik toen van ja maar meneer verbind u mij dan door met die iemand die daar alles van weet. Dat kan niet meneer die hebben geen telefoon aansluiting.
Mijn humeur en mijn stem werd steeds dikker. Maar meneer ik heb een geheim telefoonnummer en die heb ik ook niet voor niets. Die heb ik omdat niet iedereen mij zomaar kan bellen, maar ik wel mensen kan bellen als men daarom vraagt.
U kunt toch via een brief of mijn emailadres mij antwoord geven. Nee meneer kreeg ik als antwoord dat doen wij niet schriftelijk. Ik toen maar meneer dan moet u mij ook niet schriftelijk de rekeningen sturen.

Ik heb onder voorwaarden dat mijn telefoonnummer niet geregistreerd mag worden en alleen voor het doeleind terug bellen geven. Mijn werd de mededeling gedaan dat ik woensdag 29 oktober 2003 doch uiterlijk donderdag 30 oktober 2003 terug gebeld zou worden.
Helaas ik werd niet gebeld. Dit kan ik zien omdat ik een nummer melder op mijn telefoon heb en zelfs als men annoniem belt kan ik zien dat er gebeld is. Maar zowel gisteren als vandaag werd er niet gebeld tijdens mijn afwezigheid.

Vanavond heb ik weer via de site van Essent een klacht geschreven. Maar goed ik reken nergens meer op.

Ook heb ik al verschillende pannels geschreven, zoals radar, onbudsman en ook dat nog. Maar tot op heden is mijn zaak nog niet duidelijk genoeg denk ik.

Ik zou echt niet meer weten wat ik nu nog moet doen.
[/b]

mark van uden

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door mark van uden »

Reken er maar niet op dat iemand van Essent je terugbelt of schrijft, ze weten niet eens dat je een klacht hebt ingediend. Die staat namelijk alleen geregistreerd bij 0800-0330, het caal-centre dat alles afvangt voor de Goden van Essent, die zijn namelijk zelf te laf of te hooghartig en zelfingenomen om klanten te woord te staan. Toch raar, want een van die Essent-medewerkers waarmee je het over je rekening wil hebben, kan zomaar je buurman of -vrouw zijn...

Gast

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Gast »

Samen met mijn vriendin wonen we in kerkrade. Alles leuk en aardig maar nu:

wat we gingen aanvragen:

verplaatsing electr. meter
gas aansluiting
cai

tot nu toe hebben we alles behalve de cai, maar we hebben er ook een hoop problemen bij gekregen

1 het huis is georven van de oma, deze is al 2 jaar dood maar niet volgens essent
2 mijn schoonvader krijgt aanmaningen dat wij niet betalen, terwijl we wel betalen.
3 wij moeten de voorschotten van de electro van haar schoonvader betalen (is inmiddels opgelost)
4 ons huishouden is geschat op 6 personen? terwijl we met zijn 2tjes zijn
5 we van de watermaatschappy en essent dezelfde rekening krijgen die ze allebei willen innen?
6 ze niet snappen dat wij een cai aansluiting willen
7 geen reacties op klachten brieven (3)
8 en ga zo maar door....

Gaste

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Gaste »

Een medewerker bij Essent klantenservice kan inderdaad een buurman of buurvrouw zijn. Je zal die buurman of buurvrouw maar zijn die elke dag al die klachten over zich heen krijgt. De mensen bij een klantenservice(maakt eigenlijk niet uit welke) hebben zich aan regels te houden en staan met hun rug tegen de muur. Erg jammer dat het zo moet gaan.
Dit soort werk heb ik zelf 3 jaar gedaan en ik ben het zat om al die klachten aan te horen. Het ergste is nog dat de meeste mensen die je bij zo'n bedrijf als medewerker spreekt gelijk hebben, maar je kan vaak NIKS doen.

jacobien

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door jacobien »

Ook ik heb een eindeloos gedoe met Essent. Sinds ik verhuisd ben (december 2002) Heb ik al zo`n 15 a 20 keer met hen gebeld met verschillende klachten. In eerste instantie was mijn verhuizing en waren de meterstanden niet verwerkt. Elke keer konden ze mij niet terug vinden in de computer. Daarna werd het niet goed verwerkt dat ik groene stroom bij een ander bedrijf afnam. Op het moment ben ik om de 2 weken met ze aan het bellen omdat ik steeds rare hoge rekeningen krijg. Elke keer krijg ik weer iemand aan de telefoon die in de computer niks kan terugvinden over mijn klachten en die dan het een en ander belooft, maar tot op heden is het nog steeds niet geregeld. Twee weken geleden sprak ik met iemand die zei dat hij er persoonlijk voor zou zorgen dat alles geregeld zou worden. En ook zou hij een klacht voor mij indienen waarna ik binnen 10 dagen zou worden gebeld, maar dit is niet gebeurt. Vandaag belde ik en nu stond er genoteerd dat ik graag groene stroom van hen wil afnemen?? Ik word er een heel moedeloos van. Vooral omdat je steeds met verschillende mensen spreekt die je het hele probleem weer moet uitleggen en die eigenlijk niks kunnen doen.. Niemand neemt verantwoordelijkheid.
Hopeloos!!

Gast

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe kan het dat een consument zo machteloos kan staan tegenover een bedrijf? Er moet toch ergens een oplossing te vinden zijn....

sunadumari
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2003 12:12

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door sunadumari »

Ik vraag mij zolangzamerhand ook af wanneer De Ombudsman/TROSRADAR/Consumentenbond etc etc hier nu eens een keer wat aan gaan doen. Totnogtoe staat het alleen hier iets in dit forum en merk ik van de kant van de hier al drie genoemde instanties bar weinig !!!!!

nikilinders

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door nikilinders »

Afgelopen juni was ik door z'n telemarketeer van Essent gebeld om over te stappen op groene stroom. Dit wou ik niet, maar toch heeft hij ons overgezet! :evil: Sinds dan probeer ik het weer terug te zetten, denk je dat het me lukt. wel nee! die jongens van Essent vinden het te veel moeite :evil:
Maar ja, het is nu 5 maanden verder, ik heb mijn jaarafrekening ontvangen, en wat denk je, ik zit nog steeds aangesloten op groene stroom! :shock:

Ze hebben me beloofd dat ze mij zsm zullen helpen, ik ben benieuwd was ZSM is!
Heeft iemand anders hetzelfde probleem gehad?????

chretienne

Re: Essent -administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door chretienne »

ik heb ook nog een verhaal over essent. ik woon nu sinds 1 jaar op mezelf toen ik hier ging wonen heb ik netjes alles doorgegeven mijn gegevens dan, er is in totaal 2 keer iets van mijn rekening af gehaalt, maar dat is niet alles! ik kreeg de laatste tijd een accept giro in de bus om te betalen van de maand september een aanmaaning ik wist zeker dat ik die op de brieven bus had gedaan en ik kreeg tegelijkertijd een herrinering van de maand oktober. bij de aanmaanig moest ik 10 euro extra administratie kosten betalen. in middels woon ik samen en mijn vriend deed de giro nummer controleren en wat blijkt de nummer is verkeerd. ikke bellen met essent krijg ik een vrouw aan de telefoon die ik mijn verhaal vertelt(toen wist ik dus nog niet dat ik intotaal 2 keer heb betaalt) zei kon mij vertellen dat ik reeds die betaling had gedaan waar ik de aan maning van heb gekregen is betaalt maar dat er niet in de computer stond dat ik die aanmaning is verzonden er was betaalt op 31 okt en de aanmaning is op jawel 17-11 verstuurd 2003 en ik had de brief al op 09-11-2003!!! knap he! dus die hoefde ik niet meer te betalen. ik had eerst een automatische incasso aangevraagt maar dat is dus intotaal 2 keer goed gegaan. van de andere maanden heb ik nog geneen aanmaaning gehad. die mevrouw die ik aan de telefoon had zei ook nog dat de automatische incasso is stopgezet omdat het van de verkeerde rekening is afgehaalt al sinds juni!! wie volgt het nog????????
ikke niet.

Gesloten