LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
sabinav
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:23

NTI

Ongelezen bericht door sabinav »

Ik heb eens gekeken op internet voor een cursus, maar uiteindelijk besloten geen bestelling te doen. Tot mijn verbazing kreeg ik op een bepaald moment toch een pakket binnen. Ik heb het retour gestuurd, maar ze stuurde toch rekeningen. Al mijn klachten (telfonisch & schriftelijk) zijn niet in behandeling genomen en ze stuurde zonder pardon een incassobureau achter mij aan, waar ik nu nog steeds problemen mee heb. Wie o wie heeft dit probleem ook?

ridder80

Re: NTI

Ongelezen bericht door ridder80 »

ik denk dat je het beste kan reageren naar els beltman
[email protected]

wat ik wel wil zeggen els dat de klachten nog steeds terug komen, jullie lokken dus op een aggressieve manier klanten, en zadelen ze op met rekeningen.
els de klachten zijn er al zo lang en toch gaan jullie er mee door
misschien moeten we met zn alle maar naar de loi gaan en nha en de nti boycotten!!
ik ben benieuwd naar uw reactie

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Sabine V,

Eerst even mijn excuus voor het feit dat ik dit bericht nu pas zie, ik werd hierop attent gemaakt door een forumlezer, en daar ben ik zeer erkentelijk voor!
U geeft aan dat u op onze website hebt gekeken voor informatie, en daarna een pakket hebt ontvangen. Is het toch niet mogelijk dat u het inschrijfformulier ingevuld hebt en wellicht onbedoeld de verzendknop hebt ingedrukt ipv de deleteknop. Ergens hebben wij dus toch uw adresgegevens ontvangen. Natuurlijk wil ik dit heel graag voor u uitzoeken, evenals het feit dat u aangeeft het pakket retourgezonden te hebben en toch maningen krijgt. Dit duidt erop dat het pakket niet bij ons retour ontvangen is. Wilt u zo vriendelijk zijn mij te mailen, zoals de andere inzender al aangeeft via [email protected] , ik zal de situatie dan zo snel mogelijk onderzoeken en contact met u opnemen.

Vriendelijke groet,

NTI, Els Beltman

helsan
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 12:10

Re: NTI

Ongelezen bericht door helsan »

Ook maar beste Els,

Wat een ontdekking is deze site voor mij! In 2006 kreeg ik het aanbod om een maand proef de hbo psychologie in te kunnen kijken! De eerste 2 keer was ik verstandig, maar de derde keer heb ik me laten verleiden aangezien telefonisch werd gemeld dat dit aanbod afliep, dus dat ik nu moest beslissen en er zaten geen (!) verplichtingen aan. Ten eerste werd het pakket bezorgd twee weken eerder dan ik had aangegeven. Voor mij was al duidelijk toen dat ik hier niets mee kon, dus...ongeopend retour richting NTI. Daarna tijden niets vernomen van NTI,.... totdat de aanmaningen kwamen. Telefonisch contact leverde niets op, ik moest maar gaan betalen.
Pas na diverse telefoontjes, en weken/maanden verder, kwam er iemand op het idee de cursus stop te zetten!
Weer diverse telefoontjes gepleegd om tot een schikking te komen van mijn kant, NTI had hier geen oren naar, 1 juffrouw vertelde mij zelfs dat ik moest stoppen en gewoon betalen.
"mijn mentor" kwam niet verder dan dat ik dan maar moest bewijzen dat ik het pakket had teruggestuurd, lachen natuurlijk op het postkantoor, dat lukt niet en de heren post vroegen zich af of het Nti het wel kon bewijzen dat het verzonden was? Ik heb nooit voor iets getekend, ik heb het postpakkt niet van de postbode aangenomen, geen formulier nti inschrijving oid getekend, zelfs nog gevraagd aan de telefonische werver of ik ht gewoon terug kon sturen (ja, hoor mevrouw, gewoon op de bus, nou ja, die knul wilde natuurlijk ook wat bijverdienen...).
Dit gaat lang worden, uiteindelijk had een medewerker van het NTI aan de telefoon die deze wijze van handelen van haar bedrijf niet kon goedkeuren en mij het adres van de commissie van beroep heeft gegeven. Twee weken geleden heb ik daar een brief van teruggekregen.
Onduidelijk hoe hun conclusie tot stand is gekomen en hoeveel ik moest gaan betalen. Het incasso bureau in Eindhoven wist dit echter wel.
Meer dan 1000 euro voor een cursuspakket die ik heb teruggestuurd, ongeopend en wel! Aangezien het NTI zegt dit pakket nooit retour ontvangen te hebben kan ik me voorstellen dat ik bv. 50 euro zou moeten betalen voor het pakket. De NTI hoeft dus niet te bewijzen dat ik het pakket ontvangen heb...waar is de tijd gebleven dat je schriftelijk moest tekenen dat je iets ging studeren?
Graag zou ik hulp willen bij wat vervolgens te doen. Help RADAR! HELP!!
En mevrouw Beltman, graag zou ik van u ook een reactie willen horen.
Na dit forum belezen te hebben weet ik inmiddels dat ik niet de enige ben die dit is overkomen en lijkt het me ook voor de naam van uw bedrijf goed om hier iets mee te doen.
Vriendelijke groet,

ps. Mevrouw Beltman, bent u toevallig familie van de overleden Wies Beltman? iK weet dat dit een vreemde vraag is, maar toch......

helsan
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 12:10

Re: NTI

Ongelezen bericht door helsan »

Wie kan mij vertellen wie de onafhankelijke commissie van beroep nu eigenlijk is waarnaar het NTI verwijst??
Kan hierover niets vinden op internet.....

MAXIEM

Re: NTI

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag helsan,

Er is gewoon geen onafhankelijke commissie van beroep. De commissie is van NTI zelf!!! 8)

Maxiem.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Helsan,

Om met de laatste vraag te starten: nee, ik heb geen Wies Beltman gekend.

Verder wil ik u heel graag uitnodigen zo snel mogelijk contact met mij op te nemen over de inschrijving waarover u spreekt. Het is namelijk ten enemale onmogelijk om in te schrijven onder proefmaandgarantie voor de opleiding HBO Psychologie. Er moet dus een heel vervelend misverstand ten grondslag liggen aan het toesturen van het studiemateriaal. Dit wil ik uiteraard graag nagaan, maar daarvoor heb ik meer persoonsgegevens nodig. Graag dus uw reactie naar [email protected] .
Verder wil ik toch graag melden dat het NTI er alles aan doet de verzending van de studiematerialen zeer zorgvuldig te laten verlopen, wij zijn er echt niet bij gebaat onze dure materialen te sturen naar mensen die niet echt interesse in de opleiding hebben. Het zou dan echt een financieel debacle voor ons worden. Daar waar onverhoopt iets niet naar verwachting gaat zullen wij er ook alles aan doen om tot een correcte oplossing te komen. Jammer is dat, wanneer iemand via dit forum klaagt, en daarna via ons een oplossing gevonden kan worden, dit lang niet altijd hier weer gemeld wordt.
Om u een idee te geven van de omvang van de service: alleen al in de maand januari 2007 hebben 5800 studenten gebruik gemaakt van de proefmaandservice, daarvan is 18 % binnen de proefmaandperiode retour gekomen en uiteraard gecrediteerd. Deze studenten hebben dus de mogelijkheid gehad de geboden studie grondig door te nemen in al haar facetten, en besloten dat de opleiding toch niet aan de wens voldeed. Dat is prettig voor de consument én voor het NTI, omdat wij ons dan volledig kunnen richten op de begeleiding van gemotiveerde studenten.
Dan nog de opmerking over de Geschillencommissie. Het NTI is uiteraard aangesloten bij de Onafhankelijke commissie van beroep. Het adres treft u aan op onze website.

Ik hoop snel via mijn e-mailadres van u te horen.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

MAXIEM

Re: NTI

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Daqg els,

't zou wel fijn zijn als je hier de naam en het adres en het telefoonnummer van die zogenaamde onafhankelijke geschillencommissie plaatst zodat een ieder zich er van kan overtuigen hoe onafhankelijk die commissie is :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Helsan,

Zojuist heb ik je mail ontvangen met het verzoek te reageren op je inzending op het forum, e.e.a. heeft elkaar gekruist dus.
In ieder geval heb ik door je adres wel de inschrijving kunnen traceren, en ik zie dat je het fenomeen van inschrijven via een proefmaand al kende, je hebt in 2005 op die voorwaarden ingeschreven voor een opleiding Stresscounselling. Dat pakket is keurig bij ons retour gekomen en de cursuskosten zijn dus gecrediteerd. Probleem bij de tweede inschrijving, een jaar later, is dus dat dit pakket verloren is gegaan en geen verzendbewijs meer aanwezig is. Kan ook het postkantoor waar je het pakket ter verzending hebt aangeboden geen bevestiging sturen dat je dit gedaan hebt? Dan kunnen we die verklaring accepteren als bewijs dat je het pakket inderdaad retour hebt gestuurd.
Ik hoor het graag van je via mijn e-mailadres, je mag me ook altijd bellen.

Vriendelijke groet,
Els Beltman

MyRefuge
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 11:51

Re: NTI

Ongelezen bericht door MyRefuge »

Even een positief berichtje.
ik heb al meerdere cursussen gedaan bij NTI en NHA en ook mijn gezinsleden. We hebben er positieve ervaringen mee, snel contact, goede begeleiding, overzichtelijk studiemateriaal.
Dus niets dan lof.
Voor het evenwicht....
groetjes,
Anne

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: NTI

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die NTI toch.

Gauw even een e-mailtje naar die Els Beltman.
Gegarandeerd dat ze snel bij u op de stoep staan met fotografen, misschien wel met een filmploeg!!
Immers, u lijkt een van de weinigen die wel goede ervaringen heeft.

Of.......?????
Nee, laat maar!


Grootvader

snjezana
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:44

Re: NTI

Ongelezen bericht door snjezana »

Bij NTI(LOI ook,denk ik)krijg je info per post en heb je alle tijd om na te denken voordat je met ze in zee gaat.

missie11
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2007 22:17

Re: NTI

Ongelezen bericht door missie11 »

Hallo allemaal,

al enige tijd geleden wilde ik een opleiding volgen via het NTI. Nou dat heb ik geweten....

In eerste instantie wist ik niet zeker of ik de opleiding (boekhouden) wel wilde volgen. Vervolgens besloot ik deze op proef te nemen. Dit naar aanleiding van een telefoontje van het NTI. Mocht het mij niet bevallen, dan zou ik het pakket binnen 30 dagen retour kunnen sturen. Ik zou er GEEN kosten aan hebben.

Dat heb ik geweten. Na 3 dagen wist ik al dat ik deze cursus NIET wilde gaan volgen. Ik heb het pakket netjes afgeleverd bij het postkantoor. Met uiteraard het goede adres erop.

Daarna begon de ellende. Ik moest betalingen doen aan het NTI voor een cursus die ik niet hebben wilde en inmiddels al lang retour had gestuurd. Want volgens het NTI hadden zij het pakket niet retour gestuurd gekregen. Je kunt mij veel wijsmaken maar dit niet!!! Ik heb het toch persoonlijk op het postkantoor ingeleverd, en wat moet een postagentschap nu met 1/3de cursus boekhouden????

Gepikt??? Nee, het NTI heeft volgens mij zo een mooie smoesje om mensen toch te laten betalen. Oplichting is naar mijn idee hun vak..... klanten tevreden houden en opleidingen verzorgen daar zouden zij een cursus in moeten volgen!!!!

Vervolgens kreeg ik incassobureaus op mijn dak terwijl ik al ik weet niet hoeveel geld betaald had aan het NTI. Ondertussen allerlei regelingen geprobeerd te treffen enz. Ik kreeg nog meer rekeningen terwijl ik nog meer betaalde. Ik bleef betalen voor een cursus die ik niet wilde en die ik nota bene persoonlijk retour had gestuurd.

Een hele slechte zaak en daarvoor een 0 voor het NTI.

Ik had met alle liefde een vervangende cursus bij hun gedaan maar ze dachten alleen maar aan hun eigen hachje en niet aan het feit dat ze op deze manier een hele slechte naam vergaren en veel klanten kwijt raken. Want geloof mij, als iemand aan mij vraagt waar ze een cursus kunnen gaan volgen dan zeg ik NIET BIJ HET NTI. Nou goed gedaan NTI, Zo maak je reclame..... En houd jij je klanten tevreden.....

Voor alle duidelijkheid, het geld (en dat loopt in de honderden euro's) kan me inmiddels gestolen worden maar iedereen hier is wel gewaarschuwd!!!! Vraag nooit een proefpakket aan want als je hem retour stuurt, waar hij naar mijn idee eventueel voor bedoeld is dan is het NTI plots niet meer thuis en kun je alsnog gaan betalen.
Ja, of je moet ik weet niet hoeveel geld betalen om hem aangetekend te versturen. Maar dan is het GEEN GRATIS PROEFPAKKET meer toch? Of gaat het NTI die kosten aan mij alsnog vergoeden. Neeeeee, daar geloof ik niet in.

groetjes missie :?
Laatst gewijzigd door missie11 op 16 sep 2007 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: NTI

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Nou missie11, ik denk dat je beter eerst een cursus Nederlands moet gaan volgen.

missie11
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2007 22:17

Re: NTI

Ongelezen bericht door missie11 »

jep,
op zo'n reactie zat ik nu net te wachten.
Bedankt voor de tip meneer van der waal... :wink: :wink:.

MAXIEM

Re: NTI

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag missie11,

Daarom heet meneer van der waal ook flip! :idea:

Groetjes, Maxiem.

Peter Santegoets
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:21

Re: NTI

Ongelezen bericht door Peter Santegoets »

Beste mede gedupeerde,

Zoals ik lees uit al jullie reacties zijn er een groot aantal gedupeerde van het nti. Hieronder zal ik even kort mijn verhaal vertellen:
(exacte data en tijden heb ik voor het gemak even weggelaten)
- ik ben begonnen met de studie HBO Vrijetijdskunde, na ongeveer een half jaar gestudeerd te hebben blijkt dit toch niet mijn studie te zijn aangezien ik in de tentameweken 3 a 4 keer per week op en neer naar leiden moest voor een tentame van welgeteld 13 vragen (vanuit mijn woonplaats bijna 2 uur rijden zonder files) De telefoniste beloofde mij nadat ik mij ingeschreven had, dat ik de boeken de volgende dag binnen zou hebben. Hiervoor heb ik na een week moeten bellen om ze te ontvangen want het pakket was nog niet compleet.
Uiteindelijk heb ik deze studie laten omzetten naar een verkorte cursus Eventmanagement. Ik had mijn les geleerd dus ik besloot per maand te gaan betalen ipv per jaar. Dit is enige tijd goed gegaan.
In mijn vorige studie heb ik voor een bepaald vak al een tentame afgesloten dus dat boek kon ik overslaan. Vol goede moed heb ik dus gebeld om de volgende boeken alvast te ontvangen. Hiermee begon de elende. 1 week na het ontvangen van een deel van het boekenpakket dat niet compleet was kreeg ik de eerste maning dat ik de rekening van februari nog niet betaald had (het was toen december!) Na telefonisch contact met mijn mentor zou hij dat veranderen en zou ik de rekening pas in februari hoeven te betalen. 2 weken later komt er een brief binnen van een incassobureau. Zo kwaad als ik was weigerde ik te betalen. Als ik reageerde op het incassobureau dan verwezen ze me naar het nti want hun hadden er niet mee te maken. Het nti verwees mij naar het incassobureau omdat het was overgedragen en dat het niet meer in hun handen lag(!).
Tot slot heb ik in overleg met mijn mentor de rekening betaald. Er zou een onderzoek komen en aan de hand daarvan zou ik waar nodig mijn geld terug krijgen. Na 1 maand was er nog geen uitslag dus heb ik gebeld. Niemand, inclusief mijn mentor wist van een onderzoek af, maar zou die bij deze instellen.
Om van de rekeningen en het nti af te komen heb ik een brief verstuurd om schriftelijk mijn studie op te zeggen. Daar krijg ik een schriftelijke bevestiging van met de mededeling dat ik mijn opzegtermijn moest betalen. de rekening hiervan zou volgen. na 2 gewone rekeningen te hebben ontvangen ging ik informeren of die de opzegtermijn betroffen. Dit was niet zo want ik had nooit mijn studie opgezegd (?!). In overleg met de telefoniste heb ik de bevestiging gescand en per mail verzonden. Ook dit is weer bevestigd, en ze zouden heb uitzoeken. In de tussentijd zou mijn mentor de betalingen stopzetten totdat er meer duidelijkheid was (niet gebeurd --> rekeningen bleven volgen). Na ongeveer 3 weken ging ik informeren hoe het ervoor stond. Wederom werd alles ontkend. Ik zou mijn studie niet hebben opgezegd, geen bevestiging ontvangen hebben, en deze ook niet teruggestuurd hebben per mail!
Eind november kreeg ik nadat ik al ongeveer een halfjaar met de studie bezig was en al weer probeerde te stoppen een mailtje met de vraag of ik wou vertellen of alles naar wens was met de studie die ik 2 weken geleden gestart zou zijn??? Dit was mijn kans om te reageren! ... dacht ik. Het kwam van een emailadres waarop je niet kunt reageren. Vervolgens ben ik telefonisch achter het emailadres gekomen van de dame die het mailtje ondertekende. Vervolgens stuur ik het zelfde verhaal hier naartoe. Haar reactie was dat ze nooit een mailtje verstuurd heeft, en of ik de klachten aub bij mijn mentor wilde neer leggen.
uitendelijk heb ik uit verdriet maar de openstaande rekeningen betaald met de hoop dit ooit weer terug te vorderen (totaal bijna 2000,-), via de onafhankelijke commissie van beroep, waarvan de telefoniste weigerde het adres te geven !!! Even voor de duidelijkheid, ik heb het adres gevonden in het regelement van NTI:

Onafhankelijke commissie van beroep
PB 65727
2506 EA Den Haag


Naast de grove lijnen van mijn verhaal zoals hierboven verteld gingen er nog veeeeeel meer dingen mis. het advies van de commissie was om eerst zelf een compromis te sluiten. NTI weigerd dit. Vervolgens heb ik geeist de resterende boeken die ik toch al zo duur betaald heb op te sturen om ze vervolgens via internet maar weer te verkopen. Tot op heden heb ik deze nogsteeds niet ontvangen. en zo kan ik nog 5 a4'tjes vol schrijven.

Vervolgens was het enige maanden stil. Ik dacht van het nti verlost te zijn.
Vanaf juni begonnen de mailtjes met docentweizigingen e.d. weer binnen te komen. ook reclame voor nieuwe studies. Weer schriftelijk heb ik vriendelijk gevraagd geen reclame meer te sturen.
vervolgens word ik gebeld door een telefoniste met de vraag of ik aan een enquete wilde meewerken om er achter te komen waarom ik geen reclame meer wil. Ik maak duidelijk dat ik uitsluitend schriftelijk contact met nti onderhoud aangezien ze alle telefonische contacten ontkennen. De vrouw reageerd geergerd en zegt dat het al niet meer nodig is.

Tot slot de reden waarom ik nu pas hierop reageer is het feit dat ik gisteren via het nti een dikke enveloppe kreeg met module 6 van Eventmanagement en module 5 van HBO Psychologie 2e jaars???

Als er meer mensen zijn dit deze slechte ervaringen hebben met nti dan hoor ik het graag. Misschien kunnen we samen een klacht indienen bij de commissie en/of eventueel doorzetten tot een rechtzaak. Het is absurt dat dit soort bedrijven nog steeds in nederland mogen opereren.

Gesloten