LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
pure

vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Ongelezen bericht door pure »

hai die hai


ik heb een vw sharan 1.9tdi 115pk diesel, een heerlijke auto maar met heel veel problemen. oa de airco die nu al vor de 2e keer gevuld is, nu met kleurstof om te kijken waar ie lekt en weer geen resultaat. maar wat ook zeer lastig en soms gevaarlijk is:

bij snelheden boven de 120km (rij ik alleen als ik inhaal) houdt de motor soms in tot precies 120km. je kan dat gas bijgeven, opschakelen, terugschakelen maar nix helpt. het enige wat adn werkt is de auto aan de kant vd weg, uitzetten en opnieuw starten en dan is de klacht over. de auto is al een paar x teruggeweest naar de dealer maar bij het uitlezen van de boardcomputer komt er nix tevoorschijn. ik heb inmiddels pon een brief gescheven om mijn ongenoegen te uitten en het verzoek om met een voorstel te komen. hebben meer mensen ervaringe met de matige kwaliteit van de vw sharan, niewe model en wat kan je als klant verwachten van een importeur?

Gast

Re: vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Ongelezen bericht door Gast »

Op zelke auto's is een begrenzer verplicht, kan niet harder dan 120 km dus als je sneller wilt, dan krijg je problemen. Als jij een brief naar Pon hebt verstuurd, word je dus terecht niet serieus genomen.

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Waar slaat dat nu weer op, een begrenzer. Die auto heeft gewoon een storing in het motormanagement. Hoe rijdt de auto onder de 120 voordat je hem opnieuw gestart hebt?

J.Slim

Re: vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Ongelezen bericht door J.Slim »

Is zeker een tweedehands en hiervoor van Mr. Spee geweest ? :P

Nu even serieus: als je zo'n klacht hebt NOOIT je moter uitzetten totdat ze deze bij de dealer aan de computer kunnen hangen. Storing meldt zich dan meteen aan de uitleescomputer. Op het moment dat je langs de snelweg gaat staan om je moter aan-uit te zetten reset je de hele handel en is het probleem niet meer te traceren. Denk dat het wel eens aan je cruisecontrol kan liggen, hebben vw's tegenwoordig ook soms een cruisecontrol waarin je een maximum snelheid in kan voeren? werkt in een benz perfect tegen bonnen.

Bart Boos

Re: vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Ongelezen bericht door Bart Boos »

Ik heb van een fordtechnicus vernomen (geen monteur) als je de computer van de Ford Focus TDCI reset dan laat deze de eerste 400 km niet toe dat je harder dan 170 kilometer per uur rijdt!!!

Aldus is het goed mogelijk dat ook andere automerken zich van deze programmeermogelijkheid bedienen.

lightsomedog
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2004 21:45

Re: vw sharan 1.9tdi 115pk 2002

Ongelezen bericht door lightsomedog »

beste pure als zo,n probleem hebt met je auto ga dan maar een dealer toe als je niet tevreden bent over je dealer zoek dan een andere dealer op.
wat ik zo begrijp van je probleem moet je last hebben van laaddruk regelgrens over schreden.
dit is uit te lezen bij de dealer en vergeet niet dat er ook een probleem in de luchtmassameter kan zitten,maar aan je verhaal te lezen lijkt mij dat niet het geval maar vraag er naar bij een dealer.
Maar kijk ook eens op www.problemcar.nl
daar zal je zien dat je niet de enige bent .
succes max.

Gesloten