LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opel Vectra 2.0 tdi sport

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sandra2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2004 11:02

Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door sandra2002 »

Wij hebben in oktober een tweedehands Opel Vectra gekocht. Hij is van 2001. Wat ons opvalt na 2 maanden gebruik is dat deze auto ontzettend veel olie gebruikt. 1 liter op 2000 km. Dat zegt de Opel dealer is heel normaal...???
Maar nu het ergste. Er was een koplamp stuk. Oh, denk je valt wel mee... Ruim 300 euro!!!! Want het is een Xenon lamp. Dat wordt je natuurlijk niet verteld als je hem koopt. Er is geen alternatief. We hebben wel een klachten brief naar Opel Nederland BV gestuurd, maar tot op heden niets gehoord. Ook erg slordig. Het schijnt ook bijna niet voor te komen dat die lampen stuk gaan, maar als ze stuk gaan is het meestal de hele unit die vervangen moet worden a 450 euro. Hadden we nog mazzel. Wij dachten een goed merk auto te kopen, maar we balen er nu dus al stevig van. Hebben meerdere mensen deze klachten?

geenopelrijder

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door geenopelrijder »

dit moet bij alle opel dealers allang bekend zijn, en anders moet je het maar eens bij de importeur navragen. Dit type motor wordt inmiddels ook niet meer geproduceerd, o.a. om deze reden.
Omdat ik voor mijn werk regelmatig met autodealers en importeurs spreek weet ik dit toevallig. Maar ze hangen het niet aan de grote klok.
mvg

devil

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door devil »

en het valt ook nog binnen de zogenaamde norm! :?

volgens het boekje mag het namelijk oplopen tot 1 liter op 1000km.
dat ze dat acceptabel vinden is een teken van hoe (hoog) laag de norm voor hunzelf is. nooit meer opel! :evil:

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Opel kan helemaal geen diesels bouwen, dat is al jaren bekend. Sommige mensen denken nog steeds dat het degelijke auto's zijn maar dat zijn de domme mensen. Inderdaad, dat olieverbruik is bekend bij de dieselmotoren. Zie elders in dit forum over de Opel Zafira. Mijn advies: koop geen Opel of een Koreaan zoals Daewoo, dat is de grootste baggerbende die geleverd wordt.

www.hilbert [email protected]

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door www.hilbert [email protected] »

ik rij n .l al namelijk al jaren lancia tegen veel
ergenis van collega,s maar nooit problemen. :lol: :lol:

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Wat interesseert mij het nou dat je in zo'n ****** lancia rijdt. Dat heeft niets met opel te maken dus ik zou zeggen: start je eigen onderwerp. Lancia is helemaal geen auto.

jabaan

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door jabaan »

:cry: precies M.P.D.

ROT OP MET DIE LANCIA, HET IS HET PREDICAAT VAN AUTO NIET WAARD.

NOG ERGER DAN EEN 45 KM KARRETJE......

EEN GOEIE LANCIA KOM JE ALLEEN OP EEN AUTOSLOPPERIJ TEGEN.

:(

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Probleem van hoge olieverbruik is een bekend probleem. De meeste goede diesels verbruiken heel erg veel minder olie, Opel heeft dus een specifiek probleem. Dat een dealer dit als geen probleem beschouwt wil nog niet zeggen dat het dit ook niet is. Juist waar je met een dieselauto vele kilometers rijdt, is hoog olieverbruik een lastige. Immers het verhoogt de kosten per kilometer niet onaanzienlijk. Toch even goede afspraken maken met de dealer over garantie?

Dat een Lancia geen auto zou zijn is wel erg subjectief. Ze maken daar erg aardige automobielen, helaas met wat problemen. Maar het blijft een klassemerk uit Italie. Enneh...welk merk kent geen problemen? Ik ben ze nog niet tegengekomen en loop toch al ruim 25 jaar rond in het automotive-wereldje! :!:

jan weetveel

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door jan weetveel »

je geeft je geld toch niet aan een "oude plee extra large" of zoals men dit naaimachine ook wel OPEL noemt.
De grootste bagger dan nog liever een Lada.

sjon77

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door sjon77 »

he sandra leuke topic,alleen je hebt toch wel bij aanschaf vernomen dat de auto xenon koplampen heeft ??? dan vraag je toch gelijk hoe dat zit of werkt als het stuk gaat ,je informeerd toch eerst goed voordat je zo'n dure aankoop doet.

gr.s

Gast

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door Gast »

wat maakt het nou uit of die lampen het wel of niet doen al die opel rijders hebben toch altijd die mistlampen aan.
ik begrijp nu hoe dat komt al die olie die opels er uit gooien komt op het voorraam daardoor denken ze dat het mistig is probeer ook eens de ruitewisser uit.
SHELL HELPT !

RCS

Re: Opel Vectra 2.0 tdi sport

Ongelezen bericht door RCS »

Quote: "ik rij n .l al namelijk al jaren lancia tegen veel
ergenis van collega,s maar nooit problemen"

Waarom zorgt die Lancia voor zoveel problemen bij je collega's? Jalouzie of zo?

Gesloten