LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opel meriva

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
patrick999
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2003 20:03

opel meriva

Ongelezen bericht door patrick999 »

heb in juli 2003 een nieuwe opel meriva gekocht.
ben in 3 en halve maand al 8 keer terug geweest met deze auto.
3 keer voor normale voorkomende dingen maar al 5 keer voor motorische dingen.
er blijkt dus dat er bij het type 1.6 8v motor die zonder airco is geleverd, dat de software niet ok is.
zodra je licht, luchtblazer of achteruit verwarming aanzet gaat het toerental van de motor heen en weer.
ik krijg van opel nederland geen compensatie voor al deze ellende van het 8 keer terugbrengen en ophalen van mijn meriva.
eind januari 2004 hoopt opel de nieuwe software klaar te hebben.ik heb mijn meriva 10 november terug gekregen en moet dus rijden tot eind januari met een auto die technisch niet 100% is.
zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben en hoe zijn deze mensen behandeld door opel.
gr patrick

Gast

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 29 Nov 2003 22:32 door Caroline


--------------------------------------------------------------------------------

In juli van dit jaar bij Van Voorden een nieuwe Opel Meriva gekocht, men zou mijn Becker navigatiesysteem van mijn ingeruilde auto overbouwen in de nieuwe Opel.
Ik had de nieuwe auto in ontvangst genomen en moest daaropvolgend naar Rotterdam voor een zakengesprek, echter na een half uur rijden viel het navigatiesysteem compleet met inbouwframe(dat achteraf gezien het juiste niet was) geheel uit het dashboard.
Daags daarna Van Voorden gemaild en gesproken, Ze zouden het binnen enkele dagen oplossen; dat ging echter goed, want binnen 5 dagen kon ik de auto brengen en zou men het juiste frame besteld hebben en het navigatiesysteem correct monteren.
Nadat ik de auto opgehaald had kwam de complete ontgoocheling: de middenconsole was beschadigd, evenals de bekleding onder het handschoenenkastje, het ruitje van de airco-bediening was gekrast en er zat een vette vlek in de rechterstoel en vette handafrukken op het dashboard!!
Weer een klacht ingediend kon ik de auto weer een dag missen om alles te corrigeren nu is het eindelijk klaar alleen zit het Nav. systeem nog los en bovendien moest ik in Duitsland nog de GPS-antenne opnieuw laten monteren want die hadden ze gewoon los onder het dashboard tussen twee pijpen van de airco geklemd!!
Nu vragen ze achteraf nog 184 euro voor dat geknoei!
Zo'n slechte service heb ik nog nooit meegemaakt en zal zeker de bedrijven van Van Voorden mijden en iedereen afraden daar zaken mee te doen Heeft U ook klachten over Van Voorden, laat het anderen ook weten!!!
Caroline
P.S
Ik heb nog nooit zo'geklungel meegemaakt als bij die Van Voorden



m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Ach, het is een Opel. Dan is het te verwachten dat er veel van die rotdingetjes inzitten.

rdj

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door rdj »

m.p.d. leverd ongezoute kritiek!!!

Hier is meriva probleemloos en werkt en rijdt perfect...
Wel balen natuurlijk als je zoiets gebeurd...

groet

Gast

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door Gast »

de heer rdj moet eens beter informeren.
ik heb contact met 7 meriva rijders met hetzelfde probleem.
ik heb het wrak al lekker weer ingeruild

rdj

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door rdj »

welk probleem heeft 'gast' dan gehad??? :lol:

Gast

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rij al 20 jaar Opel,prima auto daar is niks mis mee.
Misschien komt het dat ik nog nooit voor een onderhoudsbeurt in de garage geweest ben :lol: ,Want van veel garage heb ik echt geen hoge pet hoop.
Ben dus zeer tevreden,want het loopt als een tiet :P

Gregor

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door Gregor »

Aan alle meriva bezitters,

Ik heb inmiddels een uitspraak van de opel dealer dat alle meriva's het zelfde probleem hebben met knipperende binnen-buiten verlichting. Ook loopt de motor onregelmatig. Ik heb reeds een enorme accu gekregen die het probleem zou moeten oplossen helaas niet dus. het is een motormanagement probleem dat niet op te lossen is. Als er meer mensen zijn met het zelfde probleem kunnen we misschien de redactie van dit programma vragen om ons eens bij te staan in het zoeken van een oplossing. Opel en zijn dealer onrganisatie heeft namelijk lak aan zijn klanten en meld ijskoud dat een proces misschien wel een mogelijkheid is om iets voor elkaar te krijgen. Ik persoonlijk denk dat negatieve reklame meer invloed heeft.

Gaarne jullie reactie betreffende meriva problemen.

Sub_driver

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door Sub_driver »

Het probleem wat hier aangekaart word komt mij zeer bekend voor.
Alleen komt het probleem voornamelijk voor bij wat oudere auto's waarbij de spanningsregelaar(in dynamo) versleten is. Hierdoor krijg je het effect wanneer er bron aan word gezet en zeker met name een bron wat veel amperages trekt de moter onregelmatig gaat lopen.
Maar aangezien we hier niet spreken van een oudere auto, en zelfs ektronsche gedeeltes via de computer aangestuurd worden kan het probleem dus ook hierin liggen.
Persoonlijk, zou ik als monteur als eerste naar de spanningsregelaar kijken, hoe nieuw deze ook mogen zijn. The basic of a car overrules everything..


Opel..Fresh thinking.

Misschien dan toch maar de overjarige gedachtes van Subaru??

RCS

Re: opel meriva

Ongelezen bericht door RCS »

Jaren geleden merkte mijn vader al op dat Opels naast de kwetsbare waterpomp een probleem hadden met de hoogspanningsregelaar.

Wat resulteerde in constant kapot gaande lampen.

Overigens heb ik het idee dat het laatste decennium de meeste Duitse merken daar last van hebben. Het aantal VW's, Mercedessen e.d. die je op een gewoon woon-werkritje van een kilometertje of dertig tegenkomt met tenminste een kapotte lamp is niet te tellen.

Gesloten