LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] focus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
melda
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 22:04

focus

Ongelezen bericht door melda »

Ik heb een leuke focus voor mijn vrouw aangeschaft, en ga deze over 3 dagen ophalen bij de dealer. Alles leuk en wel, tot de radaruitzending van vanavond. Mijn vrouw (+ 3 kinderen) willen dus geen focus !!
Na het zien van de reactie van Dhr. FORD in het programma ben ik zelf ook wel een beetje genezen. Hoe kan een bedrijf van deze omvang zo laconiek reageren op dit probleem. Zo gauw er bij een "ander" merk ook maar iets mankeert aan ook maar het kleinste onderdeeltje wordt er een hele serie auto's teruggeroepen naar de dealer om het z.s.m te repareren, terwijl deze meneer "belooft", ja, "belooft" om de diagnosekosten te zullen vergoeden. Ik moet dus over 3 dagen die mooie focus ophalen, met in mijn achterhoofd de gedachte dat, als mijn vrouw met het kroost over de A2 zoeft, niet alleen de auto er plotseling mee kan stoppen, maar ook de remdruk misschien nog wel eens weg zou kunnen vallen.
Om een lang verhaal kort te maken: FORD, maak eens duidelijk hoe het zit !!!!!!! En belangrijker nog: Wat gaan we hieraan doen.

Gefocust
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2003 13:58

Re: focus

Ongelezen bericht door Gefocust »

Gewoon de wagen kopen. Ik heb net zelf mijn tweede Focus gekocht. Het vervelende van deze Radar uitzending erg eenzijdig is. Het probleem doet zich namelijk bij vele merken voor. Vergeet niet om even verder te kijken dan de Focus. Zelf heb allerlei bekende problemen gehad met m'n oude (2000)Focus maar hij is nog nooit spontaan opgehouden(bijna 100.000 Km op te teller). Daarbij is er geen enkele probleem bij het grootste deel van de Focussen!

veenstra655

Re: focus

Ongelezen bericht door veenstra655 »

N.a.v. het uitvallen ford focus motor het volgende; Mijn vader kocht een nieuwe Audi A3. Na enige tijd hield de motor er ook mee op.
Het gevolg was dat de motor in een beveiliging sprong.
Het was gewoon gevaarlijk. Hij wilde niet harder dan 30 km per uur. Je moest volgens het instructieboekje naar de dealer.
Deze wist de computer te resetten. Na enige tijd het zelfde geval wederom.

Mijn vader heeft medere keren overleg gehad met de dealer.
Hij had geen vertrouwen meer in de auto.

Na veel overleg werd besloten een nieuwe Audi A3 aan mijn vader te geven, zonder bij te betalen.

Later bleek er een storing te zitten in de kabelboom, en daarom ging hij steeds uit en in zijn beveiling (ECP)

Misschien is dit bij de Focus ook het probleem. Reacties naar

[email protected]

Peter v.

Re: focus

Ongelezen bericht door Peter v. »

Het probleem is dat de auto's tegenwoordig veel te snel op de markt gezet worden zonder door en door getest te zijn
Dus in feite is de klant testrijder met eventueel alle gevolgen van dien

En de uitgebreide electronica in de auto's ! hoe meer toeters en bellen hoe groter de kans op storing !
Vroeger had je 1 kabelboom met nog echte kabels, tegenwoordig zijn er soms van die lintkabels ( mag je nog wel van kabels spreken ? )
En dan de hoeveelheid radio golven door GSM enz. !

Nee het wordt er niet beter op !

magro
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2003 15:09

Re: focus

Ongelezen bericht door magro »

:( Wat nu? Ik heb jaren Citroën gereden, van Eend tot de laatste BX Break diesel (10 jaar 300.000km) en zonder problemen, maar ook zonder computer! Ik heb nu een Ford Focus besteld, omdat ik op grijs kenteken rijdt. Het was de beste aanbieding in de klasse breaks/wagons. Mijn eerste kennismaking met Ford: TV Radar.
In januari (pas!) wordt mijn nieuwe Focus afgeleverd.
Moet ik hem nu maar afbestellen, gezien de geschetste ervaringen. Of overdrijft Radar een beetje.... De directeur van Ford Nederland was m.i. kampioen in het ontwijken van vragen en het bagetelliseren van de problemen. Maar daarbij werd hij geholpen door de presentatrice: die liet hem niet uitpraten; de snelheid moet er kennelijk inblijven.
Het gaat meer om het TV-programma dan om het onderwerp.

Bestelling van de auto annuleren?

Gesloten