LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door @ngie »

Hallo, ook ik ben gedupeerde van La Bouchere. Ik heb in december 2000 een Profit Effect Maandbetaling afgesloten.
De bedoeling was om geld terug te geven aan mijn ouders dat ze mij geleend hadden. Afgelopen maandag kreeg ik te horen dat ik na drie jaar een schuld heb van €10.000,=. :(

Sinds maandag ben ik dus aan het zoeken naar informatie en heb ik al veel op dit forum gelezen. Allereest moet ik zeggen dat ik het heel prettig vind dat er zo op elkaar gereageerd wordt, dat is toch een hele steun!

Maar goed, ik heb lang struisvogel gespeeld, maar moet nu dus ook de consequenties aanvaarden. Of niet aanvaarden, juist niet eigenlijk.

Als 'nieuweling' zit ik toch nog met een aantal vragen.
1. Bij welke organisatie kan ik mij het best aanmelden?? Payback, LeaseVerlies, of andere???

2. Ik kan dus nu mijn schuld ineens betalen (theoretisch dan), of 7 jaar lang mijn maandtermijn blijven doorbetalen. Is dit laatste het best?? Misschien kan de economie in die 7 jaar tijd 'aantrekken', en wordt mijn schuld kleiner, of is dit heel naief???

Dan nog iets positiefs: ik heb na een dag speuren op internet het telefoonnummer gevonden van destijds mijn adviseur van SpaarSelect. Hij was destijds zelf daar al opgestapt en wil mij helpen met het verzamelen van materiaal om aan te kunnen tonen dat ik misleid ben. Zou ik daar wat aan hebben en wat mee kunnen??
Hij wil in ieder geval zijn verhaal doen over wat hem als adviseur destijds werd opgedragen om aan klanten te vertellen.

Ik hoop op reacties en adviezen...ik ga intussen verder met het lezen van andere topics......
Laatst gewijzigd door @ngie op 22 feb 2004 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door aert0001 »

Lezen, veel lezen is in deze zaak van groot belang, filter de stukjes eruit die op jezelf van toepassing zijn, en wordt weerbaar, schaam je niet, duizenden, tienduizenden, zelfs honderd duizenden zijn erin gestonken, succes met je speurtocht naar informatie,
http://www.pay-back.nl is zonder meer de beste vereniging,

Ton

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door Hollander »

De leden van Payback zullen je uiteraard adviseren lid te worden van Payback omdat zij vinden dat dat de beste vereniging si.

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

@ngie,

Consequenties aanvaarden kan ook betekenen terug vechten.
Veel lezen en daardoor je eigen plan trekken.
In ieder geval niet toegeven voordat een rechter dat tegen je zegt en zeker niet opgeven..

Laat die adviseur destijds van jou hier zijn verhaal ook maar eens doen wat hem werd opgedragen om aan klanten te vertellen.

Suc6.........en groet..............Dirk-1

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door Karel »

Ach Margreet, laat die Hollander toch kletsen! Hij zit nu al zo lang op dit forum en ik heb nog nooit iets positiefs van hem gehoord. Dat zijn van die figuren die eigenlijk hier niets te zoeken hebben want die denken dat ze zelf wel het probleem kunnen oplossen. Gewoon negeren.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door @ngie »

Allereerst alvast bedankt voor jullie reacties!
Laat die adviseur destijds van jou hier zijn verhaal ook maar eens doen wat hem werd opgedragen om aan klanten te vertellen.
Ik zal hem vragen dat te doen, ik hoop dat hij dat wil, misschien hebben anderen er ook wat aan.
De leden van Payback zullen je uiteraard adviseren lid te worden van Payback omdat zij vinden dat dat de beste vereniging si.
Dat snap ik, maar daar vraag ik toch ook om?? Ik vraag juist om die ervaring!!! Wanneer veel mensen negatieve ervaringen met een stichting o.i.d. hebben, zal ik me daar niet zo snel bij aansluiten!! Ik hoef het wiel niet uit te vinden, toch?? Ik heb liever dat je mij jouw ervaring geeft!!

En wat zijn ervaringen met Stichting Leaseverlies?? Ben ik ook benieuwd naar!! Ik zal ook wel op zoek gaan op het forum hoor, maar het zooooo véél!!! :shock: :D

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo@ngie,

Als je meer informatie zoekt over PAYBACK, mail me.
Ik ben ook erg geinteresseerd in het verhaal van jouw tussenpersoon.
Dit kan heel belangrijk zijn voor jou.

Klik op het envelopje naast mijn naam en we zoeken een oplossing.

Groeten,

Piet

spaardelict
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2004 23:48

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door spaardelict »

Piet,

Ter info, hoe kan het ook anders...
Geplaatst op 18 Feb 2004 23:30 door @ngie


--------------------------------------------------------------------------------

Bij iemand die destijds bij Spaarselect werkte. Natuurlijk had ik zijn naam niet (meer?), en bestaat het kantoor waar hij werkte niet meer. Maar goed, nu heb ik zijn naam, en heb op het internet gezocht op zijn naam, en hem gevonden. Hij wil me nu helpen bewijsmateriaal te verzamelen dat ik misleid ben!!!!!!
Mooi stom van Dexia, zou je zeggen, hè? Ze hebben me het mooi makkelijk gemaakt die man te vinden door me een kopie van dat contract te sturen!! Op mijn eigen contract stond die stempel namelijk niet!!

Ik weet niet of dat bij iedereen zo is...maar ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!!

rias
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2004 11:19

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door rias »

hallo angie,

ook ik ben een gedupeerde. ben je al wat wijzer geworden?
en zo ja, kan je mij over je bevindingen vertellen?

berehok
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2004 19:32

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door berehok »

ook ik ben de gelukkige geweest die er toendertijd met HUN mooie praatjes ingeluisd ben.
Mijn overeenkomst was vorige jaar afgelopen, in op HUN ADVIES heb ik het 2 jaar verlengd , maar ik kan het iedere moment opzeggen als de koersen wat omhoog gaan.
MAAR ik betaal wel iedere maand een bedrag.

VRAAG WAT GEBEURD ER MET DIT BEDRAG ??
EN ZOU IK HIERMEE KUNNEN STOPPEN TE BETALEN ??
(IK KRIJG NU EEN UITKERING)

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik ben lid van de stichting leaseverlies, maar die hebben tot nu toe niet veel gedaan. Ze willen tot een schikking komen en daarom wordt er ellenlang gewacht. :oops: Zit er zelf ook over te denken om me bij payback aan te melden.
Laat die man van ss zijn ervaringen m.b.t. verkoop op internet zetten zodat iedereen ze kan lezen. Misschien kan het gebruikt worden met de rechtszaken.

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door ad »

Met verbazing lees ik het relaas van @ngie. De adviseur van Spaarselect is kennelijk bereid om de gedupeerde van informatie te voorzien en te helpen.
Je mag rustig spreken van een doorbraak.

Uit reacties op het forum blijkt dat de bereidwilligheid er nauwelijks is.
Mijn adviseur die inmiddels niet meer bij Spaarselect werkt kon zich na een jaar ons gesprek niet meer herinneren. Nou ik nog als de dag van gisteren.
En hij kon geen mededelingen doen want dan was mijn probleem nog maar een fractie van zijn probleem enz.
Hij verwees me naar het kantoor van Spaarselect.
Daar kom je ook niet ver.

Groet,

spaardelict
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2004 23:48

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door spaardelict »

Ze zijn er wel, maar er staan hoge boetes op overtreding van een hele rits bepalingen in het arbeidscontract, waaronder het geheimhoudingsbeding.

Misschien dat de drempel lager wordt nu mensen persoonlijk ook benadeeld worden door de sterfhuispraktijken van Spaar Select, Zie ook het bericht dat eerder in deze topic stond.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door Jolanda »

Ook ik ben in het bezit van twee Profit Effect contracten die mij verkocht zijn met mooie praatjes.

Maar @ngie, bij mijn contracten is het zo dat ik bij het afsluiten 3 jaar geleden in een keer de inleg (lees rente) van de eerste 3 jaar betaalde met 10% korting. Indien er in die 3 jaar gemiddeld een rendement van 6,2% behaald werd, dan zou ik de laatste 7 jaar niet meer hoeven te betalen.
Helaas is dat rendement niet behaald en moeten wij sinds deze maand ook 7 jaar lang maandelijks € 450 betalen.

Maar nu mijn vraag aan jou: in mijn contract staat dat indien ik het na 3 jaar wil stopzetten, ik toch nog 50% van de resterende rente van de komende 7 jaar moet betalen. Heb jij je contract wel goed gelezen en de laatste correspondentie?? Moet jij ook niet maandelijks nog rente betalen 7 jaar lang en kost stoppen 50%??
Naar mijn weten werkt profit effect namelijk op deze wijze.

Ik heb mijn zaak bij een advocaat liggen om naar mogelijkheden te kijken om het contract stop te zetten zonder verdere kosten en het liefst met mijn eerste inleg terug. Ik voel mij ontzettend belazerd en misleid bij het aannemen van deze contracten!!!!

Jolanda

hvde
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:33

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door hvde »

hallo jolanda,

ik heb ook zo,n kontrakt waarbij ik de eerste 3 jaar rente vooruitbetaald heb; daarna zou ik ook 7 jaar lang geen rente meer hoeven te betalen, ALS er een gemiddeld rendement van 6,2 % per jaar gehaald zou zijn. Dat is dus niet het geval en ook ik zit 7 jaar lang vast volgens mij. Waar @ngie het over heeft is kennelijk een ander produkt; zij (als het tenminste een zij is ) spreekt over Profit Effect maandbetaling.
misschien kan @ngie nu even duidelijkheid geven?

hv.d.e

@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door @ngie »

Maar @ngie, bij mijn contracten is het zo dat ik bij het afsluiten 3 jaar geleden in een keer de inleg (lees rente) van de eerste 3 jaar betaalde met 10% korting. Indien er in die 3 jaar gemiddeld een rendement van 6,2% behaald werd, dan zou ik de laatste 7 jaar niet meer hoeven te betalen.
Helaas is dat rendement niet behaald en moeten wij sinds deze maand ook 7 jaar lang maandelijks € 450 betalen.

Maar nu mijn vraag aan jou: in mijn contract staat dat indien ik het na 3 jaar wil stopzetten, ik toch nog 50% van de resterende rente van de komende 7 jaar moet betalen. Heb jij je contract wel goed gelezen en de laatste correspondentie?? Moet jij ook niet maandelijks nog rente betalen 7 jaar lang en kost stoppen 50%??
Naar mijn weten werkt profit effect namelijk op deze wijze.

Ik heb mijn zaak bij een advocaat liggen om naar mogelijkheden te kijken om het contract stop te zetten zonder verdere kosten en het liefst met mijn eerste inleg terug. Ik voel mij ontzettend belazerd en misleid bij het aannemen van deze contracten!!!!

Jolanda

Naar boven


hvde


Geplaatst op 19 Feb 2004 20:18 door hvde


--------------------------------------------------------------------------------

hallo jolanda,

ik heb ook zo,n kontrakt waarbij ik de eerste 3 jaar rente vooruitbetaald heb; daarna zou ik ook 7 jaar lang geen rente meer hoeven te betalen, ALS er een gemiddeld rendement van 6,2 % per jaar gehaald zou zijn. Dat is dus niet het geval en ook ik zit 7 jaar lang vast volgens mij. Waar @ngie het over heeft is kennelijk een ander produkt; zij (als het tenminste een zij is ) spreekt over Profit Effect maandbetaling.
misschien kan @ngie nu even duidelijkheid geven?
Hallo!! Ik heb dus een maandbetaling afgesproken. Ik heb de rente in 36 termijnen betaald, in drie jaar dus. De laatste termijn was afgelopen december. Het volgende is mij meegedeeld: na drie jaar zou ik zelf kunnen kiezen: het ingelegde bedrag kosteloos opnemen, inclusief de winst, of, volgens hen nog beter: het bedrag 7 jaar 'laten staan', dan zou ik niets meer inleggen, maar wel winst maken. De kans dat ik geen winst zou maken was nihil. Zeker met het pakket dat ik had gekozen: Ahold (wat ben ik daar nu blij mee), ING, Kon. Olie en Unilever.
Die man zei toen: je kunt het best dit pakket nemen, de kans dat mensen minder gaan bellen (in de andere zat KPN) is groter wanneer het minder gaat dan dat mensen minder boodschappen gaan doen. Goh, wat was ik toen naief!!!

Nu, nadat ik de 36 termijnen heb betaald, is het volgende het geval:

(Brief van Dexia aan mij dd.13 februari 2004)
"Na 3 jaar wordt bepaald of u in aanmerking komt voor een korting op uw maandtermijn voor de resterende 7 jaar....om in aanmerking te komen voor een korting op de rente moet het aandelenpakket met gemiddeld minimaal 1% per jaar zijn gestegen...
Waarde van de effecten op aankoopdatum 20-12-2000 en de waarde van de effecten op besis van de slotkoersen van 22-12-2003.
Waarde aandelen op 20-12-2000: € 10.912,98
Waarde aandelen op 22-12-2003: € 5.396,43

Uit het overzicht blijkt dat uw aandelenpakket helaas in waarde is gedaald, dit betekend dat er geen korting wordt verleend op uw maandtermijn..."

Mijn maandtermijn blijft dus ook de komende 7 jaar lang hetzelfde. Dat dit zou kunnen gebeuren, is mij nooit verteld.

Wat jullie hebben is dus toch anders, want ik moest een koersstijging hebben van 12,4%, wilde ik de komende 7 jaar geen rente hoeven betalen. Jullie hebben het over 6,2%, en over de helft van de schuld ineens, terwijl ik de gehele schuld van €10.000,= moet betalen wanneer ik wil stoppen met de maandtermijnen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, het duizelt me soms een beetje :roll:

@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door @ngie »

Zijn er mensen die mij bij het volgende kunnen adviseren????

Ik heb nu twee mogelijkheden:
1. de restschuld ineens (natuurlijk onder protest) betalen.
2. doorgaan met de maandelijkse termijnen, 7 jaar lang, met de kans dat de economie 'aantrekt' en mijn schuld vermindert??

Wat hebben jullie gedaan??

Is het reeel er van uit te gaan dat het in die 7 jaar beter zal gaan met de economie, of is er een kans dat het nog slechter zal gaan, en ik met een nog grotere schuld blijft zitten???

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wat nu? Maandtermijnen betalen of schuld ineens???

Ongelezen bericht door JH »

Niemand weet hoe de financiele markt er over 7 jaar zal uitzien, beste angie. Het enige advies dat van belang is is dat je je niet moet laten misleiden door slinkse lieden die uiteindelijk hun eigen zakken vullen.
Gewoon je geld op een spaarrekening zetten om later nog een appeltje voor de dorst te hebben is nog steeds het beste wat je kan doen.

Uiteindelijk zul je zelf de beslissing moeten nemen of je nog een keer doorgaat voor 7 jaar of niet. Ga je voor 7 jaar door, dan weet je nu dus bewust welke risico's je loopt en kun je geen enkele aanspraak meer maken.

Gesloten