LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer komt er nu eens echt advies?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
janB
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2003 23:58

Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door janB »

OOk aangesloten bij een van de stichtingen? Vreemd dat juist het Radar forum 56.000 vragen en reacties bevat. Waarom wordt er niet eens eenduidig advies gegevens over hoe je te werk moet gaan.
Deze maand loopt mijn overeenkomst af en moet ongeveer 25K restschuld betalen. Wat moet ik doen? 'Mijn' stichting leaseverlies laat me staan in de kou. Geen advies, standaard documenten e.d. aanwezig op de site.

Ik kan de restschuld betalen maar wil natuurlijk wel een eventuele claim blijven behouden op Dexia. Wat is wijs? En is er iemand die een misschien een voorbeeld brief heeft. (Het betreft hier geen eegalease construktie.)

groeten,

Christel

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door toompy »

Beste mede slachtoffer

De pest is als je betaald onder protest en je gaat ook werkelijk betalen hoe krijg je straks je geld terug.
Het is zeker dat je een rechtzaak moet voeren om je geld terug te zien.
Ik heb zelf nu een schuld van 25000 euro en ik heb inmiddels 3500 uro advocaatkosten gemaakt maar ik ben er nog niet want stel dat ik gelijk krijg dan komt het hoger beroep dus je loopt er aardig op leeg..
Ja fijn land nederland als je een paar centen heb

Maar stekte

Gouden
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2003 12:40

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door Gouden »

Ik zit in dezelfde situatie als Christel. Wel de restschuld betalen of toch maar niet? Wat is wijsheid; incassoprocedure of hoge advocaatkosten? En stichting leaseverlies…. Bestaan ze nog?? Veel vragen en geen antwoorden, en er is inderdaad niemand die mij van goed advies kan voorzien. Ik weet het niet meer… :(

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door waltmans29 »

hoi allemaal

ik heb in het jaar 2000 9 kontrakten afgesloten, begin jaar 2003(maart) liepen er twee van de negen kontrakten af. ik had toen al meer dan een half jaar geen maandelijkse betalingen gedaan,kreeg van dexia de keuze dat ze mij die eerste twee kontrakten zouden vernietigen en dan zou de rest moeten doorlopen,en ik mocht geen procedure starten tegen dexia,hebben er nog meer mensen van deze tegenmoetkoming van dexia gehoord??????, en bij deze vernietiging hoefde ik dexia niks na te betalen en andersom ook niet
heb vanaf die tijd geen cent meer betaald!!!
groetjes

paulk
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2003 18:29

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door paulk »

weer even een zelfde vraagje,
ik word geacht voor 30 december 2003,
2550 euro te betalen, wat kan ik het beste doen??
afwachten, niet betalen?
Hoe betaal ik onder protest?

STRATEGO
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2003 21:21

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door STRATEGO »

Eegalaesers moeten hun restschuld niet betalen!!
Laeseverliezers moeten gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd (media, politiek en gerechtelijke uitspraken) ook hun restschuld niet betalen. Men dwingt Dexia dan tot het voeren van x-aantal processen en x-aantal proceskosten. Wij (met behulp van media enz.) hebben nu de langste adem. Besef ook als je je restschuld betaald, dat het heel lang kan duren eer je je geld (gedeeltelijk) of nooit terugkrijgt.

Henry
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door Henry »

Ik zou zeggen betalen is balen in de toekomst. Zie het maar terug te vangen.

wil
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jul 2003 19:55

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door wil »

Waar blijven de topadvocaten!!! of behandelen ze alleen maar zaken waarvan ze zeker weten dat ze winnen of waar ze grote winst uit kunnen halen?? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet.

Ik denk zelf dat er nu genoeg jurispedentie is om eens tot echte rechterlijke ACTIE te komen.

Ik zit in het zelfde schuitje als vrijwel iedereen hierboven (25k) Kan dezelfde advocaat van bijv Toompy niet alle hoge restschuld "leasers" op zich nemen en zijn dan deze kosten niet te verdelen???

Ik betaal al geruime tijd mijn restschuld niet en heb op dit moment ook nog geen advocaat in de arm genomen vanwege het feit dat ik eerst ook hiermee de kat uit de boom kijk voordat ze me langs deze weg ook nog een poot uittrekken.

Advocaat ok maar dan gezamelijk en gelijk de BESTE!!!! want gelijk halen dat zal ik!!!

paulk
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2003 18:29

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door paulk »

hee stratego en henry

bedankt voor de optie blokvorming.[/b]

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door Teacher »

Hallo,

Ik heb een restschuld van 4450 euro (trippeleffect) en heb een 3e brief van Dexia gekregen waarin staat dat ik binnen 14 dagen na dagtekening van de brief moet betalen anders schakelen ze een incassobureau in en melden ze me bij het bkr in Tiel.
Ik heb Dexia al meerdere aangetekende brieven gestuurd met daarin dat ik de rechtsgeldigheid van het afgesloten contract betwist en ik de uitspraak van de rechter en de geschillencommissie af wil wachten en dat ik me dan zal conformeren naar de uitspraak van de rechter. Ik ben dus niet van plan mijn restschuld te betalen. Ik heb van dexia niets gehoord alleen dus de standaard brieven met dreiging met incasso etc.
Kan iemand mij vertellen hoe het nu verder gaat als ik ook niets onderneem?

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door opnaaier »

teacher, jij stelt een retorische vraag. Want het antwoord geef je zelf al in het begin van je verhaal. Als je niet betaalt schakelt Dexia een incassobureau in. Als je ook dan niet betaalt, wordt je gedagvaard en is het aan de rechter om vonnis te vellen.

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Beste mensen,

Iedereen loopt hier maar om advies te vragen, tot vervelens toe. Is dit niet een beetje inconsequent ? Was het niet beter om uitvoerig advies te vragen voordat u aandelen ging leasen ? Het is maar een vraag ...

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door learner »

Dat zou natuurlijk veel beter geweest zijn, ja...

Dat weten we nu allemaal ook wel...

Maar dit heeft niets, maar dan ook niets met (in)consequent zijn te maken...

Wat is nu eigenlijk uw punt...?

Het één of het ander...?

Wijsneus... :roll:

mvg, learner... :twisted:

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door arend »

Uitvoerige misleidende adviezen zijn door Legio Laese gegeven mijnheer F. Duchateau.
Neem nog een wijntje van me. :lol:
Blokvorming daar gaan we voor. Het beste advies!!!

Groet,

Arend

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door opnaaier »

het is op deze fora al vaker geschreven. Als men een nieuwe computer, stereoinstallatie, televisie, auto en noem maar de duurzame gebruiksartikelen maar op gaat kopen, gaat men zich uitvoerig overal orienteren. En gaat men vaak ook op bezoek bij familie, vrienden of bekenden waarvan men weet of vermoed dat die kennis hebben over het product dat men wil gaan kopen. Meer dan eens kan men op deze fora vragen lezen van mensen of anderen ervaringen hebben met het product dat men wil kopen.Zelfs de regionale kranten hebben tegenwoordig rubrieken of complete pagina's over beurskoersen. Desondanks zijn blijkbaar weinigen ooit op het idee gekomen zich eerst eens te verdiepen in aandelenkoersen voor men eenm aandelenleaseovereenkomst heeft gesloten. Waarom niet blijf ik mij afvragen. Niemand is gedwongen geworden een contract af te sluiten. Of is iemand met fysiek geweld bedreigd? Eerlijk? Niemand!! Dus waarom niet eerst je goed georienteerd? Omdat weinigen konden wachten op het binnenvaren van de zilvervloot. Helaas ligt die nu op een verborgen plek voor anker. Te wachten op betere tijden. Als men op die betere tijden niet kan wachten, moet men de consequentie van zijn of haar beslissing met geheven hoofd accepteren. Of zoals mijn vader al zei (sorry voor de dubbelzinnigheid) als je kunt vogelen kun je ook vliegen. En smeet mij uit het raam........................................
(daar heb ik overigens geen fustraties aan over gehouden)

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door arend »

Ha opnaaier ben je weer in beeld!!
Je heb er geen fustratie aan overgehouden, maar volgens mij wel veel frustraties. Dat zou ik ook hebben met zo'n verhaal van jou. We hebben zeer met je te doen!!
Vooral doorgaan met je verhalen. Doorgaan het helpt echt!! Misschien naai je zelf nog eens op. Doorgaan!!!! :lol:

Groet,

Arend

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door opnaaier »

arend, fustraties is het meervoud van fustratie. Welke heb ik overgehouden volgens jou????????????????????????

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door arend »

Ha opnaaier!
Een eigen opnaaierswoordenboek. Vooral doorgaan!

Groet,

Arend

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door issy »

niet betalen maar procederen om je tot nu toe betaalde inleg terug te krijgen, als je betaald moet je maar zien of je derestschuld nog terug krijgt

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Wanneer komt er nu eens echt advies?

Ongelezen bericht door elende »

He ! Opnaaier ik heb en paar punten om over na te denken !!!!

. . . .. . ..... .
. .. .........

. . . . .



.. . . . ... :twisted: :twisted: :twisted:


Als je het teminste begrijpt.

El

Gesloten