LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Ik heb het toch gedaan omdat :

Ik ben maar een eenvoudige sukkel en dacht dat ik aan het sparen was
10
77%
Ik dacht dat de beurs alleen maar omhoog kon
1
8%
Als met misloopt probeer ik er via de rechter onderuit te komen door te zeggen dat ik misleid ben
2
15%
 
Totaal aantal stemmen: 13

opruier
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2003 10:19

Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door opruier »

Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ? Dan neemt u toch een erorm risico als de koersen dalen !

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Jolanda »

Sorry, misschien ben ik stom, maar ik dacht met inleggeld te beleggen en wist aan het begin echt niet dat ik een bedrag bestaande uit 4x mijn 'inleggeld' geleend had en dat de inleg geheel rente betaling was.
Ik wist wel dat ik met beleggen ik mijn geld kon verliezen.
Maar dat ik met een restschuld van 2x mijn inleggeld aan het einde zou hebben, dat had ik echt niet verwacht.

Jolanda

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Captain-America »

Speciaal voor Opruier cs,

Dank voor je bijdrage. Ondanks dat ik je mening niet deel. Jammer overigens dat het luisteren en inhoudelijk reageren op andere meningen inclusief de onomstotelijke feiten niet direct aan jou/jullie is voorbehouden. Maar gelukkig zijn anderen, waartoe ik mijzelf reken, hiertoe wel bereid. Wie weet goed voorbeeld?

...

Mag ik zo vrij zijn om, in alle respect voor jou mening, je eens te vragen te kijken naar de diverse andere aspecten van dit alles.

Het lijkt erop gezien je postings dat je, althans zo profileer je jezef,
een actief en mogelijk daardoor deskundig belegger bent. Prima.
Edoch de doelgroep die (het meeste) door dit alles is getroffen is, waren en zijn dit nadrukkelijk niet! Zoals nu in een aantal gerechtelijke uitspraken openbaart is alsmede via diverse artikelen in zowel toonaangeefende dag- & weekbladen, blijkt dat Dexia CS, ik hanteer nu ff de benaming Dexia CS en bedoel daar alle (juridische) voorgangers en aanverwante partijen mee, zich op een zeer verwijtbare, laarbare en onrechtmatige manier hebben gedragen.

Dit punt komt niet terug in datgene wat jij telkenmale inbrengt. Ondanks dat ik het mij ten dele kan voorstellen, kortzichtigheid, directe betrokkenheid, narcistisch gedrag en of andere minderwaardigheidskwestie, dat je dit alles wijt aan de gedaalde koersen op de (aandelen en overige) beurzen. Edoch dit is een oorzaak die geleid heeft tot de grote(re) verliezen. In die hoedannigheid een indirect onderdeel van datgeen waar ik mijn betoog mee zal beeindigen en waarop ik aanstuur.

Die verliezen lijden tot een schuld en dit is meen ik nu te mogen zeggen de crux. Het merendeel van de mensen, mijnzelf incluis, wisten niet dat er sprake kon of zou zijn van een restschuld. Daarnaast is het zo dat er belachelijk hoge bedragen, zoals nu gebleken is, geleend is aan mensen met een daartoe ontoereikend inkomen, toen en nu!

Los van verdere inhoudelijke discussies, die ik graag met jou en anderen verder wil voeren, geeft het bovenstaande het eigenlijk al aan/weer. Althans dat is mijn mening.

Als je als bank, en ik spreek dan hier met name over de bancaire verantwoordelijkheid, alsmede het maatschappelijke en ethisch verantwoord ondernemen, het wettelijke regime nota bene hier even buiten beschouwing gelaten, je aan dit soort onverantwoord gedrag schuldig maakt. Tsja dan dien je ook mijn inziens, wat rechters klaarblijkelijk ook vinden, daarvoor op te draaien.

Resume;
als de bank zich gehouden had aan datgene wat te doen gebruikelijk was, ditmaal tevens binnen het wettelijke kader, dan ware deze problemathiek in zijn geheel niet voor gekomen.
Vandaar ook dat het merendeel van de hier in dit fora reagerende mensen ook zo fanatiek/radicaal zijn.
Dit heeft dus in eerste aanleg niets maar dan ook helemaal niets te maken met het reageren op gedaalde aandelenkoersen, maar op het bedrogen en belogen zijn.
Dit alles draait om het je als bancaire instelling niet houden aan het, wettelijke- & maatschappelijk kader van, normen en waarden.

Vooralsnog wou ik het hierbij even laten.

Je vanuit hier een prettig weekend toewensend, tevens uitkijkend naar je inhoudelijke reactie hierop, verblijf ik,

Mazzeltov;

Ralph

Mieke D.
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 nov 2003 16:50

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Mieke D. »

Ik ben nog stommer dan Jolanda: ik dacht dat ik spaarde en dat ik tenminste mijn ingelegde geld zou terugkrijgen.
Van de zeven mensen die op mijn beide scholen deelnamen (Triple Effect voor het onderwijs), was er één die dacht dat hij ook nog zijn inleg kwijt kon raken, de anderen waren net zo stom als ik.
Aan een restschuld heeft niemand gedacht.

Hoe kwam het dat ik zo stom was?
1) PMA consultancy presenteerde dit (wan)product. In hun brief staat niets over risico´s.
Er wordt gesproken over inleg en inleg is géén rente ook al staat in de brochure dat dat wel zo is.

2) De brief van PMA consultancy lag met het salarisstrookje in het postvakje op mijn school. Er zijn vaker aanbiedingen voor het onderwijs en het feit dat het onderwijskantoor deze brief verspreidde deed bij mij de mening postvatten, dat het hier om een voor ambtenaren gunstige spaarrekening zou gaan.
Ambtenaren zijn geen mensen die risico´s nemen, anders waren ze geen ambtenaar.

3) Zelfs als ik me had gerealiseerd dat ik met geleend geld belegde, dan nog was er geen belletje gaan rinkelen.
Hoe kon ik weten dat het wettelijk was toegestaan zo´n risicovol product op de markt te brengen?
Hoe kon ik weten, dat PMA consultancy in samen werking met CASO mij zou blootstellen aan zulke grote risico´s?
Mijn goeie geld ging naar financiele experts die geen poot verzet hebben om in het belang van hun klant te handelen. Hoe kon ik dat weten?

4) Het is niet in mijn hoofd opgekomen, dat een bank die zich presenteert als een gerenommeerde bank op het gebied van effectenlease er niet is voor zijn clienten, maar dat zo´n bank de clienten laat opdraaien voor haar onoordeelkundige handelwijze.
Er waren, begrijp ik nu, heel andere constructies mogelijk geweest.
Je zou toch op z´n minst veronderstellen, dat de je de bank kunt vertrouwen en dat ze jouw belangen zo goed mogelijk behartigt.


Maar goed...ik ben er ingelopen (wat al aangeeft dat het om een "val" gaat).

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Hannes »

En zo schrijft; Opruier, Chris G, Deepthroat , Aandeel, Mieke D het hele forum vol. Misschien komt het allemaal wel uit dezelfde koker. :shock:

De werkwijze is steeds het zelfde patroon, kopiëren, polls etc.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hé bedankt opruier.

Ik was net als Jolanda van mening dat ik met mijn INLEG aan het sparen was. Want ik had wel eens gehoord dat het kopen van aandelen via puts en calls niet zo duur was en Legio Lease als ERVAREN financiele dienstverlener zou dat wel weten hoe dat moest.

Maar nu hoor ik van jou dat ik geld leende. Hé, dat is gaaf, dan had mijn vrouw dus mede moeten ondertekenen en dat is niet gebeurt. Stom van de bank om dat niet te vragen :lol: .
Mijn vrouw heeft inmiddels het contract vernietigd, dus ik ben blij en betaal dus ook helemaal niets meer!!! Zo dom ben ik nu ook weer niet.
:lol: ik :lol: lig :lol: dubbel :lol: van :lol: het :lol: lachen...
Blijkt Dexia nog dommer te zijn dan ik.. en mijn vrouw slimmer, maar daar ben ik dus ook blij om!

Had ik me overigens gerealiseerd dat het om een lening ging, dan had ik het zeker NIET gedaan, want dat kon ik zelf wel goedkoper afsluiten. Elke belegger keurt hun methode van "beleggen" overigens af en vindt die uiterst speculatief, maar ja, als het met andermans geld is en ikzelf geen risico zou lopen dan zou ik dat ook wel durven.. waarom hebben ze dat drie jaar geleden niet eerlijk verteld .. en dat noemt zich dan ERVAREN??

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Sonja »

niets Ervaren.
Er waren geen ervaren verkopers, dit konden de krantenjongens
zijn, of de groenteman op de markt.

Verkopen verkopen verkopen, raak die dingen kwijt.
slechts 1 op de 1000 lukt het niet, jammer dan,
maar verder gewoon doorgaan he.

Om me heen kom ik steeds weer nieuwe mensen
tegen die er ook zo een hebben lopen.
vorgie week nog weer 1.
Zelf over beginnen tegen iedereen, weg die schaamte.
Je hoeft jezelf niet te schamen. Maar het bekend.
Zo kun je meer mensen helpen in je omgeving.

Caroline
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2003 12:36

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Caroline »

Algehele malaise, het loon van de hebzucht!!
Ga toch werken voor je geld :!:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Hollander »

Algehele malaise, het loon van de hebzucht!!
Ga toch werken voor je geld
ik vind dit toch een beetje een botte manier van praten over de legio-slachtoffers!

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Jos1 »

Ga toch werken voor je geld
Dat is precies wat mijn vrouw en ik ons hele leven al hebben gedaan, om niet te zeggen gesappeld, en als er dan een ozo versluierd aanbod komt om het er misschien even iets makkelijker van te nemen komt, en je loopt door onervarenheid met de slechtheid en geniepigheid van sommige (nauwelijks mens te noemen) mensen erin, kom dan niet aan mijn kop zeuren en de betweter uithangen dat ik of mijn vrouw(die nu overigens op het punt staat in de wao terecht te komen omdat ze te hard gewerkt heeft voor haar geld) maar hadden moeten werken voor ons geld. Smerig misbaksel dat je daar bent.

krijg toch de hik t rut

Jos
Laatst gewijzigd door Jos1 op 01 dec 2003 09:14, 3 keer totaal gewijzigd.

opruier
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2003 10:19

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door opruier »

Nou nou nou Jos.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Jos1 »

Wat nou "nou nou nou Jos", zo is het toch. Ik begin de laatste tijd nl ontzettend kwaad te worden.

Jos.
Laatst gewijzigd door Jos1 op 01 dec 2003 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Jos,

Vloeken en mensen iets ergs wensen, dat is niet jouw manier van reageren.

Laat je niet gek maken door niemand want , dat is het allemaal niet waard.

Sterkte met de situatie thuis en hou nog even vol.

Groet,

Albert.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Jos1 »

Thnks

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Albert »

Jos,

Komt tijd komt raad. De ontknoping komt heus wel. Geduld is een schone zaak. :wink:

Albert.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door JH »

Jos1, opruier krijgt ooit datgeen terug wat hij/zij nu andere mensen aandoet. Persoonlijk hoop ik zelfs het ergste voor dit schepsel. Schelden heeft in deze geen zin, dat is net waar het opruiergeval om te doen is. Probeer er boven te staan, hoe moeilijk het ook is, uiteindelijk sterft ook opruier langzaam af van dit forum zoals er al zo veel irritante personen verdwenen zijn.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Jos1 »

't is niet Opruier, die doet wat zijn naam aangeeft en met hem heb ik geen probleem, het gaat om het arrogante wicht dat zich Caroline noemt, kijk haar postings er maar eens op na. Nooit echt moeten werken voor haar geld, alleen maar mooi zitten wezen en haar borsten vooruit steken en dan denken dat ze heel wat is en dusdanig hier haar lege hoofd etaleren. De inhoud is ws. recht omgekeerd evenredig met haar boezemomvang.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Albert »

Beste Jos,

Misschien vandaag niet meer reageren op het forum. Is beter voor je.

Albert.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door Jos1 »

Misschien, maar soms moeten sommige dingen gewoon eens gezegd worden. Thnx anyway

Jos

opruier
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2003 10:19

Re: Waarom bent u met geleend geld gaan beleggen ?

Ongelezen bericht door opruier »

7UP

Gesloten