LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAAR BLIJFT CGA???????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Teacher »

Waar blijft de cga? morgen staan dexia en de stichting leaseverlies tegenover elkaar maar van een eventuele schikking horen we niks......
Iemand die hier iets meer over weet??

Tineke
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2003 16:56

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Tineke »

Zou hun rol uitgespeeld zijn sinds vandaag :?:

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door falco »

http://www.cga.nl

=

stichting constructionele gedragsanalyse

Dat zal dan wel. :cry:

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Chris G »


falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door falco »

O ja, en dat had ik niet in de gaten :roll: :wink:

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Mail ze gewoon even. Gewoon met honderden gaan mailen. info@naamwebsite of postmaster@naamwebsite werken meestal wel.

Het wordt hoog tijd dat er wat gebeurd! Spammen dus. Het is geen particulier dus valt niet onder de telecomwet.

Stuur belangrijke berichten van het forum gewoon op!

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door waltmans29 »

was dit een vrijwillige baan, of zijn ze soms van het salaris op vakantie??

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door justice man 007 »

CGA heeft gewoon verzaakt, jammer maar helaas.
Het is nu gewoon ieder voor zich via de advocaat Dexia dagvaarden tenzij ze je voor zijn!

m.v.g. justice man

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Om te bemiddelen hebben ze waarschijnlijk een bedrag gehad van Dexia. Maar...CGA wou dexia terugpakken door zelf ook te verzaken, iets waar Dexia ook nogal goed in is. Onder het motto, Dexia is niet de enige die hard kan flessen.

grapje uiteraard...lach er maar om...niet dus

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Karin »

RECHTSZAAK VOORTGEZET

OPLOSSING BLIJFT UIT IN LEGIO-AFFAIRE


Rotterdam, 24 mei. In het conflict tussen aandelenleasebeleggers en de banken is geen oplossing gevonden door de Commissie-Oosting. Morgen begint een rechtszaak van ruim 90.000 beleggers tegen marktleider Dexia.

Dat hebben diverse betrokken partijen bevestigd. Naar verluidt komen de partijen op korte termijn alsnog bij elkaar om te onderhandelen over een compromis. De oud-ombudsman Oosting werkt als voorzitter van de ‘commissie geschillen aandelenlease’ sinds vorig jaar september aan een schikking tussen gedupeerde beleggers en verkopers van aandelenleaseconstructies. De commissie is opgezet op verzoek van Minister Zalm van Financiën. Volgens een woordvoerder van Financiën zal er deze week geen bericht uitgaan over een mogelijk compromis van Oosting.
Oostings belangrijkste gesprekspartner in deze affaire is Dexia Bank Nederland, de grootste aanbieder van aandelenleaseproducten.
Dexia nam in 2000 Bank Labouchere over van verzekeraar Aegon en die bank was onder de merknaam Legio Lease marktleider in leaseproducten.
Dexia wordt op dit moment onder meer belaagd door de Stichting Leaseverlies, die namens ruim 90.000 beleggers naar de rechter is gestapt. Deza zaak komt morgen voor bij de rechtbank in Amsterdam. Aanvankleijk had Oosting laten weten dat de commissie voor deze zitting uitsluitsel wilde hebben over een mogelijke oplossing. Dat streven is mislukt.
Zelf was Oosting vanmorgen niet beschikbaar voor een toelichting. Officieel loopt zijn bemiddelingspoging nog steeds. “Wat ons betreft gaat de zaak gewoon door. Wij hebben niets meer gehoord van de commissie-Oosting”, zegt een woordvoerder van Stichting Leaseverlies. De stichting verwijt Dexia zijn klanten te hebben misleid en slecht te hebben voorgelicht. Door het inzakken van de aandelenmarkt, met name door de koersdaling van grote fondsen als KPN, Ahold en Aegon, bleven veel beleggers met een restschuls zitten. Beleggers leenden geld om aandelen te kopen en betaalden ieder maand een vast bedrag aan rente. Toen de koersen kelderden waren de aandelen niet meer genoeg waard om met de verkoop daarvan het schuldbedrag te voldoen.
Direct bij de instelling van de commissie, afgelopen najaar, vroeg Dexia zich al openlijk af hoe de commissie draagvlak kan creëren voor klanten die zeer verschillen van achtergrond. De instelling van de commissie-Oosting was voor Dexia geen aanleiding om voorlopig af te zien van incasso-procedures om de restschulden te innen.
Een jaaar geleden had Dexia de beleggers een aanbod gedaan om de aflossing van de schulden te versoepelen. Ruim 75.000 klanten aanvaardden dit aanbod en zij hadden een schuld van in totaal 1 miljard euro. Het aanbod was aan bijna 200.000 klanten gedaan. Wekelijks vinden verschillende rechtszaken plaats tussen Dexia en individuele beleggers: soms is Dexia hierbij de eisende partij (om de restschuld te innen), soms eist de individuele belegger vernieting van het contract.

Bron: NRC Handelsblad 24 mei 2004

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Troosteloos »

CGA is in het leven geroepen, met name om SNEL, S N E L een oplossing aan te dragen. Oosting heeft een zeer goede reputatie opgebouwd, de beste man ken ik echter niet omdat ik nog niet zo oud ben, maar ik zal je zeggen bij heeft hij zijn reputatie al meeteen verloren, wat een kwakzalver niet...

9 volle maanden, met de zomer voor de deur, dit is gewoon kansloos wat een prutser

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Hollander »

Oosting heeft een zeer goede reputatie opgebouwd
Inderdaad, Oosting heeft veel goed werk gedaan in het verleden.

Graag zou ik dus eerst willen weten waarom dit zo lang duurt, voordat ik conclusies trek.

Gast4
Berichten: 220
Lid geworden op: 03 nov 2003 21:15

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Gast4 »

Politiek steekspel.

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Dat is nou precies wat ik begin september al zei. Het maakt wederom duidelijk dat de politiek zich lievr bezig houdt met problemen over satire en andere relatief onbelangrijke dingen.

KOTSMISSELIJK wordt je ervan.

Zalm je hebt je huiswerk slecht gedaan, maar het was te verwachten dat je geen goed cijfer ging halen, je voerde immers geen klap uit!

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Het duurt niet lang meer het is al voorbij.

Resultaat: Poging mislukt wegens gebrekkige inzet

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: WAAR BLIJFT CGA???????

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Mensen zeg nu zelf, kwam dit nog als een verrassing??

Als de Commissie Geschillen Aandelenlease (voorzitter dhr. Oosting) echt iets had kunnen bereiken dan was dit in december 2003 al duidelijk geweest.
De brief die toen naar minister Zalm verstuurd is worden behelst slechts een oordeel dat de Commissie Geschillen Aandelenlease (waarvan dhr. Oosting voorzitter was) het nog wel zag zitten om verder te onderhandelen.
Logisch als je bedenkt dat ze hiervoor zeker geen appel en een ei hebben gekregen.
Ik heb sterk de indruk dat deze Commissie Geschillen Aandelenlease (waarvan dhr Oosting voorzitter is) al in december 2003 wist dat het niks ging worden met een compromis.
Verder denk ik: als het SLV, Leaseleed, Juniorlease niet lukt om tot een oplossing te komen waarom een derde partij wel?
Alleen omdat die opgericht is worden in opdracht van dhr. Zalm?!
Nee, toen ik las dat Dexia zelfs geen schikking wilde aangaan met Juniorlease, de groep die naast de eagaleasers de grootste kans maakt op een volledige schadevergoeding wist ik wel dat CGA niks concreets zou bereiken.
9 maanden hebben ze onderhandeld: een normale onderhandeling over bijv. het prepensioen waarbij ook honderden duizenden euro’s op het spel staan duurt toch ook maar enkele dagen, hooguit enkele weken.
Nee: gewoon bezeikte kraam om de leasers rustig te houden zodat ze niet massaal naar de rechter zouden stappen en er geen maatschappelijke onrust zou uitbreken!!

Ze hebben u en mij gewoon aan het lijntje willen houden.

Dus de keuze: ik neem een advocaat en ga de strijd aan of ik doe niks en betaal netjes is dus wel degelijk realiteit!!

Een andere optie is er niet!!!!!!

m.v.g. justice man

Gesloten