LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengen, wat is wijsheid?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Liz »

Wat is wijsheid.
Ik heb 2 contracten met totale restschuld van 13.500 euro.
Loopt september af.
Wij zijn al die tijd gewoon van mening geweest, niet betalen, omdat we zijn opgelicht.
Er werd gezegd dat het een spaarvorm was.

Maar nu denkt mijn man toch over het verlengen van het contract.
We zijn ook lid van leaseverlies en eegalease, mijn man heeft nl. niet ondertekend.
We hebben ook al de vernietigingsbrief gestuurd en daar dus het zelfde antwoord als iedereen op gehad.

Dus wat nu.
Niet betalen, rechtzaak afwachten?
Of het door laten lopen in de hoop dat binnen 3 jaar de beurs aantrekt.

Maar wat zijn de kansen daarop, plus dat je dan nog meer geld hebt betaald en je gaat dan toch weer een contract met ze aan.
En ik heb hier ook al gelezen, dat ze dan alsnog verkopen.
Dus ik vertrouw ze zowiezo niet.
Wie o wie heeft hier een zinnige mening over???????????

Mijn man denkt van , nu hebben we niets, met verlengen heb je nog een kansje.

Liz

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door xyz »

Maar dan moet je wel tekenen, dat je van je rechten afziet en dus niet tegen Dexia kunt procederen.

Eegalease doet dan ook niets meer voor je dus. Lees maar na op hun site.

Yvette

Habo
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2003 20:26

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Habo »

Ja,
ik zit met hetzelfde euvel en denk er eigenlijk net zo over. Door gewoon 3 jaar te gaan verlengen. Heb de poen om ze over te nemen nou eenmaal niet
Maar het schijnt dat je bij verlenging op hun standaardformulier ook af moet zien van verdere juridische akties tegen Dexia. Al weet ik dat niet zeker.
Als die rechtszaak 7-10 jaar duurt denk ik dat er maar heel weinig mensen iets aan stichting leaseverlies hebben omdat ze voor die tijd op een of andere manier al af hebben moeten zien van juridische procedures, en daar baal ik gewoon van.

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Liz »

Is er al iemand geweest die het standaardormulier heeft aangepast, dat je b.v. onder protest verlengd, maar nog niet afziet van verdere stappen.
Of zelf een brief opstelt?
Of accepteren ze dat niet.

Liz.

HvdV
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2003 17:57

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door HvdV »

Ze hebben nu een standaardformulier, waarop aantekeningen niet meer worden geaccepteerd.

Hans

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Hans2 »

Als je kiest voor de optie verlengen moet je dat aankruizen op het keuzeformulier dat Dexia je stuurt als je kontract is afgelopen en je blijft zitten met een "Restschuld".

Je mag aan het formulier niets veranderen of er de aantekening onder protest en met behoud van alle rechten op zetten.
Als je dat doet, maak je het formulier ongeldig en gaat Dexia alsnog over (volgens berichten) tot verkoop van de producten.

Maar...............wat wel juridisch kan is:
Dat je het keuzeformulier netjes invult, maar daarbij voeg je een Brief.
In de ze brief schrijf je dat je "het korrekt ingevuldeformuliermet de keuze tot verlengging" terug zend maar dat daarbij deze brief wordt meegezonden, die een onlosmakkelijk deel uit maakt van het teruggezonden formulier.
In deze brief schrijft dat je lid bent van de Stichting Leaseverlies, waarvan een zaak loopt tegen Dexia onder rol.nr. 2003-143 en de stichting Egalease waarbij er een rechtzaak loopt tegen Dexiabank onder rolnumer 2003-218.
Je schrijft bijvoorbeeld dat je tot deze keuze bent gekomen door de morele druk van Dexia, waarbij de bank niet schuwt om incassobureua's in te schakelen, dat je niet beschikt over het bedrag waarmee jouw kontrakt is afgelopen, zijnde de restschuld, maar dat je noodgedwongen gekomen bent tot de keuze tot verlening.
Aangezien je deze opmerkingen niet op het formulier mag zetten heb je gekozen voor ze wijze van je keuze kenbaar maken aan Dexiabank, aangetekend en met bewijs van ontvangst, onder protest en met rbehoud van (zoals reeds vermeld in de brief) alle rechten

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door SJZ »

En wat is je juridische status als Dexia die brief door de vernietiger haalt en zegt: leuk, u heeft het formulier ingevuld en ondertekend. Dankuwel.

Wat als je dan voor de rechter staat? Zeggen dat die brief er al bij zat? En Dexia zegt dan natuurlijk dat je die brief pas later hebt bedacht en geschreven.

Wat dan?

c6677032
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2003 19:49

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door c6677032 »

Je kunt op twee manieren het contract verlengen, zoals je waarschijnlijk weet: verlengen onder de DEXIA voorwaarden, dus afzien van juridische aspecten, verkoop van de aandelen is dan ook direct mogelijk en een verlenging vermeld in de brochure van Legio Lease waarna de aandelen pas na een jaar verkocht mogen worden, dit verlengingscontract duurt maximaal 3 jaar. Als je kiest voor de eerste optie dan is de rente volgens DEXIA vrij laag en bij de tweede optie betaal je gewoon de dagrente zoals tot nu toe, dus vrij hoog

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Het formulier zou je normaliter naar het Dexia-antwoordnummer moeten retourneren. Maar dat doe je nu niet. Je stuurt het terug naar het bekende postbusnummer van Dexia in Amsterdam, aangetekend en wel met verzoek om ontvangstbevestiging retour. Je hebt in ieder geval dan het bewijs dat Dexia het in ontvangst heeft genomen. Het zou wel heel grof zijn als Dexia de ontvangst van de begeleidende brief later ontkent en dat zou ook uiterst ongeloofwaardig overkomen. Immers als de brief er niet bij had gezeten dan had je het formulier ook wel gewoon kunnen terugzenden naar het antwoordnummer. M.i. is dit goede methodiek. Bovendien kan je de begeleidende brief volledigheidshalve ook nog eens extra sturen aan Dexia via e-mail én per fax. Dan heb je 3-dubbele zekerheid. Laat Dexia dan nog maar eens ontkennen dat ze de brief hebben ontvangen. M.i. is gewoon verlengen onder de oude voorwaarden van het oorspronkelijke contract nog steeds mogelijk, zonder je rechten te verliezen. Let wel echter, de bemoeienis van Leaseverlies/Eegalease strekt zich niet uit over de verlengde periode!
vr.gr. rob v.d.

F.
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2003 19:57

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door F. »

Hans2,

als je verlengd, moet je dan geen hoger bedrag gaan betalen?
Toen ik een winstverdriedubbelaar bijna drie jaar geleden wilde verlengen kon dat wel maar moest ik honderd euro meer gaan betalen als leasebedrag.
Weet je dat?
Als het niet zo is dan heeft die adviseur gelogen.

Hij vertelde nml. dat ik beter alles kon verkopen en een nieuw kontrakt moest afsluiten.
Dat heeft geleid tot 19.000 euro verlies.


Ik zou nu wel willen weten wat beter was geweest. Verlengen of stoppen en totaal alles opnieuw kopen wat ik nu heb gedaan.

Wat ik ook niet begrijp is de kwestie dat als ik het aanbod van Dexia aannam om rentevrij af te lossen ik ook moest stoppen met mijn Feestplan die nog tot 2008 doorloopt. We kunnen toch niet eerder stoppen? Houd dexia die dan om in 2008 evt. de winst van de beurstijging op te strijken? Moet je eens goed over nadenken!!
ongelooflijk. als dat zo is. En eerlijk dat ze zijn. Tjonge! :oops:

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Hans2 »

Zoals je misschien weet wil ik de mensen die je bij Dexia telefonisch te woord staan t.a.v. legioproducten niet eens adviseurs noemen.

Waarschijnlijk hebben de mensen een interne opleiding ex- Legioleaseklanten treiteren gehad.
Daarnaast houden ze zich van de domme of geven halve(dus valse) voorlichting.
Alle gesprekken worden opgenomen, dus passen zij wel op met leugens.
(maar mensen die bellen over Legioproducten zijn alleen maar lastig dus die worden zeer kort gekinipt en geschoren, en weer ophoepelen bij die telefoon)
Ik heb ze twee keer aan de telefoon gehad, en degeen die mij te woord stond, deed steeds geirriteerder, en de persoon had bijna iets van hoe durft u mij met uw vragen lastig te vallen in mijn Dexiatoren(Klein vals ondertoontje u heeft toch zelf ooit getekend) wat komt u dan nu bij mij zeuren.
Zie bij zo een klantonvriendelijke Dexiamedewerker maar eens de juiste informatie te krijgen.
Als ze je op een dwaalspoor kunnen brengen zullen zij het niet laten.
In Amsterdam zijn ze getranint in één opprtunistisch doelgeld binnenhalen.

F.
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2003 19:57

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door F. »

OK, ik ben erin getrapt.
Maar nu, that's it.

Ik wist misschien dat er wat risico's waren maar zij hebben zich helemaal ingedekt.
Dat was natuuurlijk met voorkennis.

Ik vind ook dat de authoriteiten ervoor moeten zorgen dat dit soort praktijken niet meer mogen kunnen voortaan.

En tuurlijk niemand kon voorzien dat de beurs zo zou vallen (hoewel)
hij stond natuulijk wel erg hoog he?! Zotteke!

Maar dat "hij"daar ons nu voor pakt vind ik niet fair!
Gedeelde smart is halve smart, rechter + herhaling voorkomen!!
Maar bij deze opstelling van Dexia, gelijke munt zullen we maar zeggen!!
Frans..

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Hans2 »

Het is natuurlijk zo dat het aantal mensen dat niet ingegaan is op het Dexiaanbod, nog steeds heel veel klanten zijn.
Tegelijk zijn het lastige klanten!!!
Wij willen nog wel onze eigen mening laten horen.
Wij willen ons niet de mond laten snoeren door Dexiabank en afzien van verder... juridische...... stappen.

Als je inging op bijv aankoop van de aandelen dan kreeg je cadeautjes
in de vorm van callopties.
Maar met een bedrag van bijv een bruto jaarinkomen dan noghebben misschien vele mensen niet eens de helft van het bedrag in huis om de aandelen over te nemen!!

Wat Dxia nu aan strategie volgt is het de niet accepteerders van het aanbod nog moeilijker maken

Wat dan denk ik ook inhoudt dat mensen die nu alsnog kiezen voor verlenging dit moeten gaan bezuren door een hogere rente te gaan betalen bij verlenging.
Had je het aanbod maar moeten accepteren

Dreineren, expres fouten maken, brieven niet beantwoorden, het hoort bij de koude oorlog die er nu is tussen de niet accepteerders en de bank

Dexia heeft ondertussen ook wel door dat op het gebied van finandciële wetgeving en toezicht het hier echt een bananenrepublijk is.

Vandaar dat zij heel dictoriaal kunnen verordoneren dat feestplannen
gekoppeld worden aan andere producten en je financieel de pisang bent en naar hun poppen moet dansen.
Morele en humanitaire beginselen bij de nieuwe klanten (die ze zelf ingekocht hebben) worden niet gehanteerd.
De bank gaat associaal en byzonder aggressief om met de nieuwe door overname (de hun in hun maag gesplitste )klanten.

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Liz »

OK, hoe je nu het beste aan kunt geven dat je wilt verlengen is me duidelijk. Bedankt voor de snelle, duidelijke reacties.
Maar nu de vraag, zou het wel zin hebben, is er wel een kans dat de beurs zodanig aantrekt, dat het verlies minder of nihil is?????

Want eigenlijk blijf ik erbij dat ik geen cent meer wil betalen.
Al zou ik het hebben, dan nog uit principe niet.

Liz :evil:

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door xyz »

Goeie vraag Liz, kun jij in de toekomst kijken: Nee dus, wij ook niet.

Dat weet niemand en beslissen moeten jullie zelf doen.

Succes.

Yvette.

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Patrick »

Liz:
Maar nu de vraag, zou het wel zin hebben, is er wel een kans dat de beurs zodanig aantrekt, dat het verlies minder of nihil is?????
Ik denk dat je, voor je het antwoord op die vraag kunt geven, eerst je antwoord op een andere vraag moet geven. Je kiest nu de financiële invalshoek: "beperk ik mijn verlies wel?"

Daarvoor hoort natuurlijk de vraag: "wil ik wel met geleend geld beleggen?"

Als het antwoord daarop "ja" is, dan kun je gaan afwegen hoe groot de kans is op financieel herstel.

Mijn persoonlijke antwoord op die vraag is: "nee". Beleggen met geleend geld - zeker in de orde grootte die je aangeeft - is fundamenteel fout. Beleggen is prima, maar nooit met geleend geld. Nu niet, en die fout eenmaal gemaakt hebbende al helemaal niet!

Er wordt op dit forum wel eens gezegd: "als je winst had gemaakt, dan had je niet geklaagd", daar ben ik het pertinent mee oneens. Dan had ik het niet gemerkt! Dat is iets volkomen anders. Als mij vooraf duidelijk was geweest dat ik (in mijn geval) voor een kleine 40.000 euro zou gaan beleggen, was ik er nooit in gestapt om de doodeenvoudige reden dat ik zoveel geld niet heb. Toen niet, en nu niet.

Overigens... Iedereen zegt: "de beurs trekt wel aan". Die mensen weten misschien niet dat de beurs van Japan al 10 jaar lang daalt! Ik ben het dus eens met Yvette die zegt dat niemand in de toekomst kan kijken. Verlengen is naar mijn bescheiden mening alweer gokken met geld dat je nog steeds niet hebt.

Groeten,

Patrick

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar de vraag was ook niet: gaat de beurs stijgen?

De vraag was:
is er wel een kans dat de beurs zodanig aantrekt, dat het verlies minder of nihil is?????
En ja, die KANS is er zeker. Net zoals er drie jaar geleden de KANS was dat je schatrijk zou worden met de Winstverdriedubbelaar.
Maar er is ook de KANS dat je een hoop geld gaat verliezen. Net zoals er drie jaar geleden de KANS was dat dit produkt je een hoop geld ging kosten.

Als je nu gaat verlengen doe je eigenlijk weer hetzelfde als wat je drie jaar geleden deed toen je de winstverdriedubbelaar afsloot: beleggen met geleend geld.

Misschien dat je nu een lager rentepercentage betaalt? Dat weet ik niet precies. Daar staat tegenover dat je nu een slechtere uitgangspositie hebt. Toen was je aandelenpakket evenhoog als je schuld. De aandelen moesten dus evenhard stijgen als de rente die je betaalde om quitte te spelen.

Als nu je restschuld 24.000 is, en je aandelenpakket nog maar 12.000, dan moeten de aandelenkoersen 2 x zo hard stijgen als de rente die je betaalt om quitte te spelen (bijvoorbeeld: de aandelen stijgen 8% over 12.000 = 960 per jaar, de rente is 4% over 24.000 is 960 per jaar).

Wat is de rente die bij verlenging gerekend wordt? Hoe hoog is je restschuld? Wat is je aandelenpakket nog waard? Met deze gegevens ga je rekenen.
Ga uit van een historisch rendement op aandelen van een procent of 6-8 (overigens: daaruit blijkt dat aandelenlease op lange termijn altijd onvoordelig is met de rentepercentages die Legio rekent. Winstverdriedubbelaar werkt alleen in (extreem) goede jaren, niet eens in normale jaren).

Verlengen zal vaak eerder een wanhoopsdaad zijn dan een rationele keuze (maar da's mijn mening).

Maar natuurlijk kan de beurs ook snel stijgen de komende tijd. En weer snel dalen. Je hebt kans op allebei.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door JH »

Ik heb helaas niet kunnen vernemen wat die ******** van een Bruneel allemaal te liegen en te bedriegen had in het NOVA-programma. Het enige wat ik hoop is dat dit heerschap gigantisch op zijn plaat gaat ooit.

Dexia individueel voor de rechter dagen is wellicht veel beter, maar ook dat kost vele euro's waar uiteindelijk de advocaten beter van worden. Het is goed dat er consumentenorganisaties zijn waar je terecht kan al was het alleen maar vanuit het principe dat eerlijkheid nog altijd op de eerste plaats komt boven het belazeren van zoveel echt gedupeerden.

Ik ben zelf indirect betrokken geraakt bij de criminele actiteiten van dexia. Inmiddels heb ik hieruit een compleet dossier opgebouwd waaruit de onbekwaamheid van hun juristen blijkt. Nog steeds probeert dexia op misleidende wijze haar produkten te slijten.
DEZE HANDELWIJZE MOET EN ZAL DE KOP IN WORDEN GEDRUKT !
Ik hoop van ganser harte dat de politiek in deze eindelijk eens toont dat zij hart voor de gewone mens heeft.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik heb Bruneel donderdag niet echt op leugens kunnen betrappen. Maar de discussie waar we het hier over hebben gaat over of het nu verstandig is om je contract te verlengen of niet. Je maakt het wat onoverzichtelijk door ineens een andere discussie hier dwars doorheen te gooien. Straks zijn we 3 pagina's verder en iemand anders komt weer op het oorspronkelijke verhaal terug. Dat is niet handig.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Verlengen, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door JH »

Mijn verontschuldigingen SJZ. Ik heb me net aangemeld bij dit forum en ik wist niet dat ik bij het topic over contractverlenging mijn reactie heb gegeven.
Op jouw vraag of het zin heeft al dan niet het contract te verlengen dat is geheel aan jezelf. De keuze voor verlenging betekent een keuze dat Dexia door kan gaan met haar activiteiten. Ingaan op het zg dexia - aanbod betekent dat je nog vele jaren verbonden bent aan dexia.
Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten betalen is het alternatief waarbij je zelf zonodig de financiering moet zoeken die bij je past. En ondertussen maar hopen dat er zo snel mogelijk een positief resultaat wordt behaald ten nadele van dexia !!!!

Gesloten