LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spijtoptanten Spaarselect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Silvertand R.H.J.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:32

Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Silvertand R.H.J.M. »

Het is niemand ontgaan dat de spaarselect organisatie in een korte tijd is onmanteld. Doordat een aantal rechtspersonen die tot de Spaarselect organisatie behoort in staat van faillissement is verklaard, zal het voor gedupeerden bijzonder lastig worden om hun eventuele vordering op de Spaarselect organisatie te verhalen. De recente uitspraken van KC-DSI laten evenwel zien dat de KC-DSI de zorgplicht van Dexia als het ware verlengt. Indien Dexia zich in belangrijke mate afhankelijk heeft gemaakt van derden bij verkoop van hun producten, dan had Dexia er op behoren toe te zien dat de derde de zorgplicht in acht nam. Dit betekent dat Dexia het verwijt van onjuiste, althans onvolledige informatievoorziening in beginsel niet zonder meer neer kan leggen bij Spaarselect.

Dat betekent evenwel niet dat de rol van de derde, waaronder Spaarselect, bij de verkoop van aandelenleasproducten niet meer van betekenis is bij beantwoording van de vraag of de overeenkomst is aan te tasten vanwege onjuiste en/of onvolledige informatievoorziening.

Ons kantoor overweegt om namens een aantal gedupeerden een voorlopig getuigenverhoor te houden. Indien er (voormalig) Spaarselect medewerkers zijn die bereid zijn om te verklaren over de wijze waarop de aandelenlease-overeenkomsten tot stand zijn gekomen, de wijze waarop deze vervolgens werden afgewikkeld en of de wijze waarop de overeenkomsten aan de man werden gebracht, dan verzoek ik hen vriendelijk contact met ons kantoor op te nemen.

met vriendelijke groet,

Mr. R.H.J.M. Silvertand
Rompelberg & Ruiter advocaten
www.rechten.nl
[email protected]

(met excuses voor een eventuele dubbele plaatsing bij verschillende topics)

trouble
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 feb 2004 19:40

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door trouble »

Kom op wie reageert????

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Jack747 »

Mijn idee is dat mensen zich schamen en te bang zijn om te reageren. Op zich niet zo vreemd, als je weet dat er enorme boetes geeist kunnen worden.

groet,

Jack

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Misschien helpt een advertentie in een dagblad?

Als ook DExia daar op correcte wijze genoemd wordt is dat nu een goed moment.

Dexia moet weten dat als zij bij Oosting geen bakzeil haalt zij nog lang niet van ons af is.

Als Dexia wil gaan procederen moet ze weten dat wij er voor zullen zorgen dat zij al die tijd negatief in de publiciteit blijft.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Dubio »

Dagobert,

Gezien het feit dat Dexia haar logo op poststukken al afplakt (zie topic: jaaropgave) denk ik dat ze al beseffen dat het in Nederland nooit meer goed komt. De enige reden dat ze nog hier blijven is het beuren van de rente op de langlopende contracten, die met aflossing. En het innen van de restschulden.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Met het wegvallen der grenzen kunnen we toch ook oud spaarselectmedewerkers in Belgische kranten oproepen?

Wij, als gedupeerden, moeten ons lot niet stil afwachtend in handen van CGA leggen maar veel actiever zijn.

Het gaat om ONZE centen, nu kan het nog.

En we hebben genoeg argumenten, meer dan een jaar geleden.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Bedenk dan eens iets Oom Dagobert.

Nou, eehhhhhhhh, we kunnen toch makkelijk met zijn allen een reclamevliegtuigje afhuren met een geschikt spandoek?

DExia moet veeeeeeeeel banger voor ons worden.

trouble
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 feb 2004 19:40

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door trouble »

Silvertand, ben ex medew. kan evt. vertellen

Silvertand R.H.J.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:32

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Silvertand R.H.J.M. »

Geachte heer / mevrouw Trouble,

Dank u voor deze reactie. Helaas kan ik u geen e-mail bericht sturen. Ik verzoek u derhalve even telefonisch contact met mij op te nemen. U kunt mij tijdens kantooruren bereiken op nummer 045-5620540.

Ik meen dat dit forum niet het juiste middel is om over deze delicate kwestie te spreken.

met vriendelijke groet,

Mr. R.H.J.M. Silvertand
Rompelberg & Ruiter advocaten

betincourt
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 feb 2004 20:54

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door betincourt »

Heer Silvertand,

Wat denkt u hiermee te bereiken?

Gegroet,

Betincourt

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Karel »

Wat een vreemde vraag/reactie van betincourt! ! !

Gast

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Gast »

Spijtoptanten, angsthazen zeker :oops:

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Al hadden we maar een enkele eerlijke voormalig medewerker cq.verkoper die zich schaamt voor de hele gang van zaken en zich ter dege innerlijk afvraagt wat hij heeft aangericht door de zwendelachtige praktijken van de SpaarSelect divisie.
Wij hadden als adviseur indertijd (in 2000) :
Jeroen Hage,financieel adviseur S.S.(SpaarSelect) en
Joost Engelen,accountmanager S.S.(SpaarSelect).
Wellicht weet iemand deze knakkers te traceren.Ik hoor het graag.
Tevens verzoek ik een ieder met naam en toenaam hun "adviseur(s) van S.S.(SpaarSelect) via dit forum kenbaar te maken.Wellicht zijn er dan een paar te traceren.
Naar SpaarSelect bellen hoeft niet want je krijgt steevast het antwoord die werkt hier niet meer.
We zullen dus zelf via via op zoek moeten.

Reageer gerust.
Met vriendelijke groet,

Rob Adank / Breda
06-53832709

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Geachte Heer Silvertand,
Ben uiteraard heel benieuwd naar de ex-medewerker van S.S.Trouble en of U hier al kontakt mee heeft gehad.
Waardering als dat zo geweest is.
Alle succes toewensend en gaarne op de hoogte houdend,
Met vreindelijke groet,
Rob Adank / Breda
(een van de vele gedupeerden van S.S.).

mirjamcl
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2004 13:26

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door mirjamcl »

Onze spaar select adviseur was Ronald Mulders van vestiging Venlo.
en inderdaad hij werkt er niet meer zegt een andere adviseur.
Want wat zou ik hem nog graag eens willen spreken! Hoe kan iemand
zoiets aanbevelen (overwaarde hypotheek-beleggingen) en nu nog pretttig door het leven gaan als je weet wat je mensen aangepraat hebt!
Mirjam

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Mirjam bedankt voor reactie en ben het roerend met je eens.Hoop dat er meerdere reageren zodat we een hele lijst van iSpaarSelect "handlangers"krijgen.
Groet Rob Adank Breda

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Mirjam bedankt voor reactie en ben het roerend met je eens.Hoop dat er meerdere reageren zodat we een hele lijst van iSpaarSelect "handlangers"krijgen.
Groet Rob Adank Breda

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door croosjes »

geachte heer silvertand,waarom plaatst u niet gelijk een bericht in de landelijke dagbladen want op dit form lijkt mij iedergeval niet de juiste plaats om deze ex-adviseurs aan te trekken.laat ik het zo zeggen als DEXIA net zo doet met het aanbod van aandelenleasecontructie je rechten moet afzweren zie ik niet in dat deze Ex-adviseurs gaan getuigen voor uw plan om zo info.te krijgen.vrgr.andre de croos(vereniging schadeloosstelling)

Gerdine
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2003 14:41

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Gerdine »

mijn ex-adviseur van ss is vorig jaar bij de demonstratie in Den Haag geweest en heeft toen ook met de pers en ministers gesproken, Hij was duidelijk een spijtoptant.

vriendelijke groet Gerdine

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Spijtoptanten Spaarselect

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Mirjam,

Ronald Mulders komt ook op de lijst voor van ex spaar select medewerkers van Venlo1 die ik heb.
Deze lijst en andere informatie is inmiddels in het bezit van mensen die er wat mee kunnen doen, oa advocaten.

Groeten,
Piet

Gesloten