LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

In de uitspraken van DSI wordt ook duidelijk dat het van invloed is hoe de effectenlease producten zijn aangeboden aan de afnemer. Hoe kom ik erachter welke acties er allemaal hebben plaatsgevonden ten tijde van het afnemen van de WVD van Legiolease? Ik kan mij niet meer precies herinneren hoe dit gegaan is. Wat zijn de consequenties als ik er niet achter kom? Wat zijn de verschillende mogelijkheden? Wat zijn de verschillen in afwikkeling bij de verschillende beanderingen?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door pentagonia op 27 feb 2004 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Goede vraag.
Ik heb gezocht op dit forum, doch kon er ook geen goed antwoord op vinden.
Ik zou ook wel eens willen weten wie en voor welk kantoor of tussenpersoon hij destijds werkte, ik aan de telefoon had en bij wie ik mijn contracten heb afgesloten.
Hoe kom je daar precies achter?
Moet je Dexia dat per brief vragen, of kan dat ook op andere wijze?

Als iemand dit eventueel al gedaan heeft, of weet hoe dat precies moet, hou ik me aangevolen........

Groet...........Dirk-1

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Zijn er mensen die deze vraag kunnen beantwoorden, of is iedereen alleen maar bezig met proza en scheldpartijen?

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Beste mensen het valt mij weer eens op dat serieuze onderwerpen die al niet honderd keer door iedereen zijn nagekauwd niet echt meer de aandacht krijgen die ze verdienen. Komt dit door het wegpesten van de mensen die echt iets hadden te vertellen??

Alycia
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 feb 2004 00:21

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Alycia »

ik vrees van wel ja...

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Wel erg jammer, want je struikelt over de open deuren en de vervelende opmerking hier. Kan niemand daar iets aan doen?

Alycia
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 feb 2004 00:21

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Alycia »

Blijkbaar niet... ik heb ze al omgedoopt tot de stichting maffia... is gewoon niet normaal meer... als je hier iets anders suggereert dan wat de stichting(en) zeggen is het forum te klein... beetje flauw... bang dat ze zelf hun 40 a 50 euro mislopen denk ik...

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Pentagonia,
Kennelijk een moeilijke vraag.
Maar oordeel niet te snel. FF rustig afwachten. Ik schat dat er nog wel antwoord op komt.

Feitelijk is vraag 1:
Hoe kom je erachter wie je destijds een aandelenleasecontract heeft "aangesmeerd"?

Vraag 2:
Wat doe je tegen die tussenpersoon?

(mogelijk dat dit al eerder op dit forum behandeld is. Heb er wel naar gezocht doch kon geen goed antwoord vinden)

Gaarne serieus antwoord of anders verwijzing waar het staat. Bij voorbaat dank. Groet................Dirk-1

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Die stichtingen hebben hun werk allang gedaan, door het hele verhaal buiten proporties in de media te krijgen. Nu kunnen we er nog iets aan overhouden behalve schuld ook. Teveel credit voor een hoop van ons denk ik zo.

Blijft mijn vraag staan, want ook ik ben een van de "getroffenen" hoe ik inzicht kan krijgen in de wijze waarop mijn contract tot stand is gekomen en of de wijze van tot stand komen invloed heeft op de afwikkeling van de zaak.

Weet iemand dit?????

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Dirk, dank je wel bij deze. Ik zal geduld betrachten. Het is niet de vraag wie hem heeft aangesmeerd, want het kan ook door een bon uit bijvoorbeeld de Veronica gids zijn geweest. Hierna misschien telefonisch benaderd? Door wie? Toen toesturen contract? Nog onder druk gezet door een tweede telefoontje?

Ik wil erachter komen hoe het precies is gegaan. Waar ligt dit vast en hoe kan ik het opvragen.

Groet, P

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Karel »

ozzy en Alycia zijn volgens mij figuren die achter die (duistere???) club in Nunspeet zitten. Wellicht is hier een waarschuwing op zijn plaats!!

Geen telefoonnummer, geen adres (verschuilen zich achter een postbusnr.), geen e-mail. Kortom, men hult zich volledig in de anonimiteit maar ze vragen wel je volledige financiële hebben en houwen op te sturen.
Dan beweren ze ook nog dat hun bemiddeling niets kost. Ja, ja. Het zal wel de zoveelste poging zijn om een nieuwe (overwaarde) hypotheek af te sluiten met allerlei extra verzekeringen als borgstelling!!

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Karel,
Volgens mij zit je in de verkeerde topic...
Laatst gewijzigd door Dirk-1 op 14 feb 2004 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Alycia
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 feb 2004 00:21

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Alycia »

komop... met z'n allen... het hele stichtingbestuur bij elkaar geroepen?

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Gaan we nu ook deze topic vervuilen? Beste mensen ik stel een serieuze vraag. Waarom dan geen serieus antwoord? Karel, wil je ajb weer naar het "laten we elkaar zo zwart mogelijk maken" topic gaan. Dank je wel.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ik begrijp je vraag niet helemaal pentagonia.

bedoel je met "het afnemen van de WVD van Legiolease" het moment waarop jij dat product hebt aangeschaft?
Wat bedoel je met "Wat zijn de consequenties als ik er niet achter kom?" Waarachter? Ik kan jouw herinnering niet uitlezen hoor.

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Ooit heb ik dit product aangeschaft. Dit proces bestaat uit een aantal stappen die ergens moeten zijn geregistreerd. Zover geen probleem neem ik aan.

Hoe kom ik erachter uit welke stappen dit proces in mijn situatie heeft bestaan, en in welke tijdlijn zich dit precies heeft afgespeeld. In een rechtzaak is het goed om precies te weten hoe het contract tot stand is gekomen en niet meer ongeveer. En te weten over welke informatie je tegenpartij beschikt.

Als dit ergens vastligt wil ik deze informatie hebben. Hoe kom ik hieraan?

De tweede vraag is of het uitmaakt via welke stappen het contract tot stand is gekomen in de uitspraak van de rechter. Wel via een tussenpersoon of niet, via een bon uit een televisie gids, via de telefoon, etc etc. Wat zijn de verschillende consequenties?

Wie o wie kan deze vragen beantwoorden in plaats van mij vragen te stellen?

Bij voorbaat dank.

Groet, P

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Pentagonia,

Ook ik heb ongeveer dezelfde vragen..
Volgens mij maakt het ook wel degelijk verschil, wanneer je zelf het initiatief hebt genomen richting een aandelenlease contract, bijvoorbeeld door het opsturen van een advertentie of iets dergelijks, of dat je zoals ik telefonisch benaderd bent, dus in eerste instantie zelf geen initiatief hebt genomen.

Daarom wil ik weten wie mij destijds gebeld heeft enz..
In mijn contracten kan ik hier niets over vinden.
Ik vermoedt dat Dexia dat vast wel ergens heeft vastgelegd, want ze zullen "de tussenpersoon" heus wel een vergoeding hebben betaald.

Misschien dat een vriendelijk briefje aan Dexia, met de vraag hoe het contract of in mijn geval de contracten, tot stand zijn gekomen, opheldering verschaft.

Ik weet het anders ook niet.........

Hoop nog wel op antwoordt van iemand die weet hoe het precies zit....

Groet Dirk-1

EEE

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door EEE »

Dirk

ik heb dus geschreven dat ik telefonisch benaderd ben door legio lease in 1999 (winstverliesverdubbelaar).. antwoorden ze dat dat niet mogelijk was vanwege dat deze contracten niet telefonisch aangeboden werden, en alleen maar het contract toegestuurd werd...??

rare jongens die Dexianen

groet
Laatst gewijzigd door EEE op 14 feb 2004 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Pentagionia,

Ik heb wel ergens onderstaande voorbeeld brief gevonden.
Heb begrepen dat wanneer je deze of een soortgelijke brief verzendt, je onvoldoende antwoord of geen antwoord krijgt.

Maar mijns inziens is geen antwoord, een slecht antwoord of een onvoldoende antwoord is ook een antwoord.


Dexia Bank Nederland
T.a.v. de Directie
Piet Heinkade 55
1019GM Amsterdam

Betreft: Schriftelijk verzoek inzage gegevens

[Woonplaats, Datum]

Geachte mevrouw,mijnheer,

Met verwijzing naar artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens wil ik graag binnen vier weken van u weten of u mijn gegevens verwerkt dan wel bewaard in elektronische dan wel andere vorm. Als dat het geval is, verzoek ik u mij binnen vier weken een overzicht van deze gegevens te geven. Ik verzoek u ook inlichtingen te verstrekken over het doel van de verwerking(en), de ontvangers van de gegevens en over de herkomst van deze gegevens. Als u met het oog op de vaststelling van mijn identiteit behoefte heeft aan een kopie van een rijbewijs, paspoort of ander identiteitsbewijs, ben ik bereid u deze te verstrekken.

Hoogachtend,

[naam]
[geboortedatum]
[adres]
[postcode en woonplaats]

Met dank aan de voor mij anonieme opsteller van deze brief....
Hopelijk helpt het......

Groet ......Dirk-1

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Een soortgelijke brief heb ik inmiddels verstuurd. Een antwoord van Dexia ging in op de manier waarop ze mijn gegevens gebruikten en wat er vastligt. Dit geeft geen antwoord op de vraag hoe het contract is gesloten helaas. Hoe komen we hier toch eens achter. Het zou handig zijn als iemand daar eens onderzoek naar doet. Piet, pallu, L. Blok?????

Gesloten