LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] raar

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

raar

Ongelezen bericht door ankie »

Vorig jaar contract geeindigd met restschuld van 7000+ dexia dreigen met brieven uiteindelijk betaald! Verder niks ontvangen van een GGN nu een half jaar later in eens een brief van GGN dat er nog een bedrag openstond en gebeld daarover maar moest hoe dan ook betaald gaan worden is dit niet vreemd ik heb het bedrag wel betaald aan GGN anders kwamen er nog meer hoge kosten van hun kant bij! Wie heeft dit ook mee gemaakt?

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: raar

Ongelezen bericht door ankie »

Ja dat is raar maar GGN wil ook zijn geld staat er wel los van!!??

Tonton
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2003 17:06

Re: raar

Ongelezen bericht door Tonton »

:?: :?: :?:

Een antwoord op jouw eigen vraag?
Ankie=Ankie?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: raar

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ja, dat vind ik ook raar Ankie. Maar wat ik nog gekker vind is dat jij alles betaalt, zelfs aan lieden (GGN) waar je niets mee te maken hebt.
Maar nu je alles betaald hebt vraag ik me toch af waarom jij dat op dit forum komt vertellen? Of hoop je nog wat terug te krijgen?

bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

Re: raar

Ongelezen bericht door bucks »

Besete mensen,

Nogmaals wil ik u toch nog even een aantal punten uit een zetten. over
het betalen aan een incasso bureau of een deurwaarder,
Dexia meent nog steeds dat zij een legitieme vordering op vele of ex clienten hebben. deze zijn het daarmee uiteraard niet eens, om dat dexia toch wel heel graag centjes wil zien, weten zij als geen ander
dat je dan druk moet gaan uit oefenen. druk die volgens de wet legaal is, al hoewel zij ook met alle plezier de grens op zoeken en er niet voor schromen om die te tarten en een sfeertje te creeren van als u niet betaalt dan weten wij u te vinden en dan zal je nog wel wat beleven.
Welnu gelukkig is het in nederland nog altijd zo dat bij een conflict/verschil van inzicht/meningsverschil/ zo een probleem aan een onafhankelijke rechter kan worden voor gelegd en zo lang deze rechter of als men eventueel in hoger beroep gaat of het bij de hoge raad laat aan komen en er nog geen onherroepelijke vonnis of een arrest licht kan een incasso bureau helemaal niets. anders dan u brieven te sturen en af en toe te bellen van betaal nu a.u.b.
Waarom betalen mensen vaak aan een incasso bureau, vaak zijn vorderingen terecht( huurschuld, afbetaling enz) zo als dat bij een rechter wordt voorgelegd de schuldeiser vaak in het gelijk wordt gesteld wat voor de schuldenaar nog meer problemen met zich meebrengt,
welnu bij dexia is dat helemaal niet het geval, de klachten en verweren die dexia clienten hebben zijn echte klachten die vaak zeer goed juridisch onderbouwd zijn en daarom zou ik ten alle tijde een vonnis van de rechter afwachten voor ik aan het incasso bureau zou betalen.
daar komt nog wat bij, Dexia probeert mensen bang te maken met eventuele extra kosten zoals wettelijke rente, incasso kosten enz,
als men een serieus onderbouwd verweer heeft wat de meeste mensen dus hebben en als men dan van het onwaarschijnlijke scenario uitgaat dat dexia in het gelijk wordt gesteld, zal de rechter normaal de extra kosten als de wettelijke rente en dergelijke afwijzen het enige wat erbij komt zijn vaak de proceskosten en een deel honorarium. dus die dreigementen die in de standaard brief van g.g. n. staan is gewoon flauwekul en bedoeld om u onder druk te zetten, wordt door niets onderbouwd,
Mensen nogmaals en ik kan mij goed voorstellen als u niet gewend bent om te procederen en dit voor de eerste keer mee maakt dat u de
veilige weg kiest, maar er is niets engs aan om bij een rechter te verschijnen met een serieuze klacht, als Dexia u dreigt met dagvaarden,
zou ik bijna zeggen grijp die kans.
als Dexia echt zo zeker van hun zaak was dan hadden ze echt niet het zogenaamde aanbod volgens hun gelanceerd en proberen ze niet op de meest genante manier tijd te rekken en mensen met halve waarheden over halen te betalen.
Het simpele feit dat als je een brief stuurt met een verweer zijn ze niet in staat die gedegen te beantwoorden, doch als je een minuut te laat bent met een betaling heb je al een dreigbrief op de mat, daar hebben ze dus wel tijd voor,
Dus Conclusie: laat u niet bedreigen/onder druk zetten, de gedupeerden hebben een hele sterke zaak.

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: raar

Ongelezen bericht door ankie »

Ja om me geld nog terug te zien!!!

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: raar

Ongelezen bericht door Don »

Ankie heb je er wel eens bij stil gestaan dat Dexia ook moet overleven. Hoe zo je geld terug :D

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: raar

Ongelezen bericht door Julika »

Als je betaald heb, kan je na je centen fluiten.

Bevoor Dexia een proces verliest, gaan ze hun nederzetting in
Nederland sluiten. Je kunt het hun niet kwalijk nemen, omdat ze destijds van AEGON de kat in de zak gekocht hebben.


groetjes Julika

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: raar

Ongelezen bericht door ankie »

Maar waarom krijg je wel het advies van consumentenbond en leaseverlies om te betalen onder protest dus die moet je ook al niet serieus nemen???

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: raar

Ongelezen bericht door margreet_braat »

<verwijderd>
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: raar

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ankie,

De stichtingen Leaseverliese en Eegalease zeggen bewust dat je onder protest moet blijven betalen anders houden ze geen leden meer over!

Immers, ze zeggen toch zelf dat als je gedagvaard wordt dat je dan geen beroep meer kunt doen op de stichting, dus je bent geen lid meer!

Mensen die het dexia aanbod hebben getekend kunnen ook geen lid meer zijn van de stichtingen!

Het minste wat je van een belangenbehartiger als de stichtingen mag verwachten is dat ze op komen voor de gedupeerden en het dexia aanbod aanvechten.
Nou vergeet het naar, je mag het zelf oplossen.
Kun je de restschuld niet betalen, jouw probleem, de stichting kan je helaas niet helpen!

Gelukkig is er nog PAYBACK, wij vechten het dexia aanbod WEL aan en wij helpen mensen met raad en daad als zij in de problemen komen als zij hun restschuld niet kunnen betalen en onder vuur liggen dor dexia, incasso bureau, EDR en de deurwaarder.

Jammer dat we niet samen als belangenbehartigers de strijd aangaan tegen de aanbieders.
Jammer dat andere belangen kunnen overheersen.

Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: raar

Ongelezen bericht door JH »

Piet, je zegt: Immers, ze zeggen toch zelf dat als je gedagvaard wordt dat je dan geen beroep meer kunt doen op de stichting, dus je bent geen lid meer!

GGN is een incassobureau, dat wil zeggen dat er van een dagvaarding nog geen sprake is. Maar jij kunt het weten als het gezicht van PB

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: raar

Ongelezen bericht door ankie »

Maar begrijp ook dat als je er zelf niet meer tegen kan (bang) en je partner blijkt ernstig ziek te zijn dan begrijpen jullie toch wel dat je dan kiest voor een einde in de zaak meer rust terwijl je het natuurlijk niet terecht vind maar dat je elke keer als de postbode komt en je hart gaat te keer daar word je zelf ook niet goed van!! Kan het niet meer dus daarom betaald onder protest en GGN nu afbetalen!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: raar

Ongelezen bericht door trudy »

Ankie,

Ik wilde ook betalen i.v.m. die Incasso-procedure en als wanbetaler bij het BKR te worden geregistreerd. Dit zijn dingen waar ik nog nooit mee te maken heb gehad.

Maar op de dag dat ik die betaling wilde verrichten (onder protest vanzelf), kwam de uitslag van het DSI (net op tijd voor mij dus) met 15/20% van de hoofdsom inleveren en de rest kwijtgescholden. Toen heb ik dus niet betaald !!!!! en nu moet ik het gevecht aangaan, want we zijn er nog lang niet. D gaat over lijken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vr.gr.

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: raar

Ongelezen bericht door ant »

Ankie niet zo bang zijn voor een deurwaarder.De deurwaarder was 2 keer geweest maar ik heb mij niet laten intimideren.!!!
Ik begrijp je wel je wil rust en heb natuurlijk al heel veel aan je hoofd,
Maar dat is nu juist zo gemeen van Dexia,het is een bank en het menselijk belang doet er niet toe.
Sterkte .

Gesloten