LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaaropgave Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Erik »

Ik kreeg gisteren mijn jaaropgave van Dexia. De rest schuld zoals gemeld onder 'openstaande posten' klopt natuurlijk niet als je Eegaleaser bent want ik heb een vordering en geen schuld. Is het aan te raden om hierover nog een brief naar Dexia te sturen (2-3 regeltjes lijkt me wel voldoende), al is het maar voor de vorm.

margreet
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:11

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door margreet »

Ik heb ´m al klaarliggen. Maar daar zal niemand verbaasd over zijn :wink:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij hebben nog geen jaaropgave ontvangen. Margreet wat heb je geschreven dan?

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door pallu »

in mijn geval zal dat dan zeker door de advocaat beoordeeld worden
maar ik ben benieuwd of ik wel zo'n overzicht ontvangen zal.
Mijn aandelen zijn namelijk door Dexia verkocht en ook mijn vrouw heeft vernietigd dus kan het hooguit een overzicht zijn van de schuld die er volgens nog steeds is.. Ik laat de advocaat wel een briefje sturen als het zover is, wij hebben vanaf begin November niets meer vernomen van Dexia

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Erik »

Pallu

Als de aandelen verkocht zijn, dan wel afgerekend tegen de ongetwijfeld niet de meest gunstige koers van die dag, zoals ook in mijn geval dan krijg je nog steeds een jaaroverzicht met de door Dexia vermeende restschuld, deze staat vermeld onder 'openstaande posten'

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door frits »

Hoi,

ook ik heb vandaag de jaaropgave ontvangen (zonder afgeplakt logo)
Naar mijn mening zou iedereen die de contracten heeft vernietigd de jaaropgave terug moeten sturen met een briefje dat de contracten zijn vernietigd en er dus ook nooit sprake kan zijn van een jaaropgave zoals door Dexia nu opgestuurd wordt, en ook gelijk om een bewijs van ontvangst en rectificatie vragen. Kost Dexia toch snel weer een kleine ....tig duizend brieven waar zij antwoord op moeten geven.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door margreet_braat »

Frits, onlangs heb ik een pittige brief gestuurd waarin onder andere staat dat ik de jaaropgave als niet verzonden beschouw vanwege het vernietigde contract. 'Denk wel dat het belangrijk is Dexia bank dat nog even te laten weten. Zij negeren alles immers.

Groet, Margreet

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,als de contracten of contract vernietigd zijn dan hoef je niet meer te reageren als dit via de advocaat wordt begeleid.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.Maar geef dit wel door aan je advocaat.

griet
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2004 12:03

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door griet »

In bovenstaande berichten spreken jullie een paar keer over een vernietigd contract. Hoe is dit contract vernietigd en om welke reden.
Ik zou namelijk ook graag al mijn contracten willen vernietigen, net zolas iedereen denk ik.
Misschien is er voor ons ook een mogelijkheid.


Margiet.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

In bovenstaande berichten spreken jullie een paar keer over een vernietigd contract. Hoe is dit contract vernietigd en om welke reden.
Ik zou namelijk ook graag al mijn contracten willen vernietigen, net zolas iedereen denk ik.
Misschien is er voor ons ook een mogelijkheid.
Griet,
dit betekent dat de partner, die niet getekend heeft, het contract vernietigd. Dit kan dus alleen als 1 van beide partners maar ondertekend heeft.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door frits »

Andre,
Natuurlijk heb je gelijk dat het formeel gezien niet meer nodig is om te reageren op de jaaropgave, maar we willen toch ook niet dat al die aardige dexia medewerkers niets te doen zouden hebben.
Ik ben trouwens heel benieuwd of er één belasting inspecteur is die iets gaat zeggen over het vernietigen van de contracten en het eventueeel terug moeten betalen van reeds terug ontvangen rente. naar mijn idee zouden zij dit formeel gezien wel moeten gaan doen.

Jozef
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2004 17:23

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Jozef »

In een uitzending van Trosradar is gesteld dat de uitspraken van DSI
BINDEND zijn.
Nu gaat Dexia in beroep tegen deze DSI-uitspraken!

Wie kan mij zeggen hoe dit zit?

Bij voorbaat dank.

Jozef.[/quote]
Laatst gewijzigd door Jozef op 08 mar 2004 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Jozef,

Dexia kan in beroep gaan, omdat de schade van Dexia boven een bepaald bedrag uitkomt. Dacht dat het € 100.000 was.

Groet, Trudy

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Karel »

Jozef,
Zie onderstaande link:

http://www.dsi.nl/downloads/files/DSI_r ... beroep.doc

Artikel 6

hansar
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2003 00:46

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door hansar »

Heb mijn 'jaaropgave' teruggestuurd met een
brief erbij:
Dat de 'jaaropgave' op een vergissing van Dexia berust en
als ze de behoefte voelen mij een opgave te sturen van
hetgeen ik nog van Dexia te vorderen heb, ze dan het
juiste bedrag dienen te vermelden: mijn inleg + rente.

Hans

griet
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2004 12:03

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door griet »

Ik vind het belachelijk dat een contract alleen vernieitigd kan worden als slechts 1 van de partners heeft ondertekend.
Als je destijds dus correct bent geweest en beide hebt ondertekend ben je nu de pineut. Als je destijds slordig bent geweest, en er slecht 1 heeft getekend kan het contract worden vernietigd.
Ik vind dat een hele vreemde situatie.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Pieter »

Griet,

Er bestaat de mogelijkheid om het contract op grond van dwaling te vernietigen. Edoch dit is per gedupeerde verschillend omdat een ieder een andere motivatie had, een andere adviseur en net iets andere uitleg kreeg, ander inkomen, wel of niet bekend met aandelen en ga zo maar door. Daarom dien je vernietiging op grond van dwaling door een jurist of advocaat laten geschieden.

De eega vernietiging is simpel en duidelijk. Wettelijk dient er bij huurkoop contracten allebei de handtekeningen op te staan. Staan die er niet op dan is het contract niet rechtsgeldig ongeacht of er de zorgplicht verzaakt is etc.

Mvg Pieter

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door Erik »

Weet iemand bij welke instantie je met je klacht terecht kan als er sprake is van een incorrecte jaaropgave?

jomidata
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mar 2004 11:28

Re: Jaaropgave Dexia

Ongelezen bericht door jomidata »

Hallo Luitjes,

Ik heb al 3 jaar na de laatste keer dat ik een jaaropgave had ontvangen dateert van 2001.
En nu anno 2004 heb ik nog steeds geen jaaropgaven van dexia ontvangen over de jaren 2002-2003 en 2004.
Dus dexia is ons verplicht jaaropgaven te sturen en niet BKR!!
Wie weet hoe je een brief naar bkr kunt opstellen??

Alle reacties zijn van harte welkom!!
[email protected]

Alvast bedankt!!

M. vr. Groeten

`jomidata `

Gesloten