LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Ik heb mijn zaak gewonnen wacht op geld

Ik heb mijn zaak gewonnen en verwacht geld
3
17%
Ik heb gewonnen maar weet niet wie daar verder werk van maakt
0
Geen stemmen
Ik denkt te winnen maar heb nog geen idee
13
72%
Ik zie wel als ik maar win.
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Stel de rechter stelt jouw claim op Dexia als rechtmatig
Zij veroordeeld de aanbieder (Dexia)voor zowel
het terug storten van alle door hen geincasseerde inleg als;
de wettelijke rente vanaf moment van de erste incasso als;
alle schade die hebt geleden inclusief alle kosten om je weer in de positie van voor het vermeende contract....

mar dan Wie heeft ervaring hoe de rechtsweg verder verloopt.

Wat moet je als benadeelde doen op op korte termijn je geld weer op jouw rekening te krijgen.

Wij hopen dat binnen drie weken dit voor ons en eigenlijk voor iedereen realiteit wordt. :)
Met de nieuwe dagvaarding op 21 okt na drie verleende uitstel aan Dexia wordt dit hopelijk actueel de vraag: 8)

Hoe krijg je je geld terug? :?:
Wie heeft het genoegen al gehad of gehoord hoe de procedure is?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Joshua,

Als de rechter alles (of gedeeltelijk) toewijst en het is een vonnis “bij voorraad” dan moet dexia binnen een termijn (zie hieronder) het toegewezen bedrag betalen.

Wanneer betaalt moet worden hangt er van af wanneer het vonnis “betekend”wordt.
Dit wil zeggen dat de deurwaarder aan huis komt en de betrokkene (in dit geval dexia) het vonnis overhandigd en laat tekenen voor ontvangst en tevens bevel doet om aan de inhoud van genoemd vonnis te voldoen en alle betalingen te verrichten binnen 2 dagen (voorbeeld) na deze betekening.
Als hier niet aan wordt voldaan dan gaat de deurwaarder beslag leggen op roerende en/of onroerende goederen en deze verkopen om alsnog aan het vonnis gehoor te geven.
Of dexia wel of niet in hoger beroep gaat is niet interessant, er moet eerst betaald worden.

Groeten,
Piet

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Dit wil zeggen dat de deurwaarder BIJ DEXIA komt en het vonnis overhandigd en laat tekenen voor ontvangst en tevens bevel doet om aan de inhoud van genoemd vonnis te voldoen en alle betalingen te verrichten binnen 2 dagen (voorbeeld) na deze betekening.
.
Ik had begrepen dat dit uiterlijk binnen drie maanden voldaan moet zijn.

Ik heb misschien iets gemist maar het kan toch niet zo zijn dat geen van de 100.000 deze eer tot nu toe ontzegd is?
Ik hoop dat toch een tipje van sluier gelicht wordt en de succesvolle zaken nu snel bekend worden.
Met dank voor je reactie Piet.

Dat spoedig de missere voorbij is, ik hef alvast het glas maar bewaar het kostelijke nat tot eind okt. om met volle teug te gaan genieten.
:wink:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door impact »

Zodra je een bij voorraad uitvoerbaar vonnis hebt gewonnen, Bij Dexia laten betekenen (speel het via je advocaat!) en sommeren tot uitvoering binnen twee dagen (dus ook volledige betaling van het door de rechter toegewezene en de kosten van het deurwaarders-exploit!).
Zo niet: beslag laten leggen bij Dexia voor het bedrag dat ze je moeten betalen en een dwangsom voor iedere dag dat ze nalatig blijven het niet-financiële deel van het vonnis uit te voeren.
GEEN pardon voor Dexia want dat hebben ze ook niet met ons!

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Er is één reactie
Ik heb mijn zaak gewonnen en verwacht geld
Wil je het goede nieuws met ons delen?

Natuurlijk zonder in detail op je persoonlijke situatie in te gaan.
alvast bedankt

en onze welgemeende felicitatie.
Laatst gewijzigd door Joshua op 05 okt 2004 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Sonja »

andersom kan het voor ons dus ook gelden om direct te betalen,
zonder het hoger beroep???
klopt dat?

groet sonja.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Ja Sonja,
Hoewel ik daar nog geen informatie over heb, zal de wet de volgens regels van de wet voor iedereen gelijk (moeten) zijn. ? !................
andersom kan het voor ons dus ook gelden om direct te moeten betalen, zonder het hoger beroep???

klopt dat?

Ja, maar ook wij kunnen in hoger beroep.
Blijf geloven in jezelf........
Wij zullen winnen,
Natuurlijk gaat het gemakkelijker als we het samen willen opnemen, we staan niet alleen sterker maar vooral meer financiele draagkracht.

groet Joshua.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Help dit kan niet waar zijn na enkele dagen nog maar 8 stemmen.
Is dit forum dan allleen voor mensen die nog niet voor rechter zijn geweest?
Waar blijven al die zaken waar al een uitspraak over is geweest.
Ik kan mij niet voorstellen dat advocaten niet (stiekem) meekijken. Kom uit je schulp.
5 oktober 2004
Nog twee weken dan zal onze gezamelijke claim aan Dexia voor rechter zijn.
Ik beloof direct hoe de zaak ook went of keert te laten horen wat de praktijk van de rechtsspraak in Nederland voor een groep van 100.000 mensen haar beloop heeft.

De stand nu is:
Ik heb mijn zaak gewonnen wacht op geld
Ik heb mijn zaak gewonnen en verwacht geld
25% [ 2 ]
Ik heb gewonnen maar weet niet wie daar verder werk van maakt
0% [ 0 ]
Ik denkt te winnen maar heb nog geen idee
62% [ 5 ]
Ik zie wel als ik maar win.
12% [ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 8

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Math »

Piet en de rest,

Morgen 6-10-04 komt onze Eegaleasezaak na drie uitstellen voor te Sittard voor conclusie van repliek in conventie/antwoord in reconventie peremtoir aan de zijde van de wederpartij. Een hele mond vol, komt er schijnbaar op neer dat Dexia moet reageren op hetgeen door mij is gesteld. Je bent al een jaar bezig van rechtbank naar kanton door de beslissing van huurkoop, een dossier van twee kilo, maar feitelijk ben je pas in de beginfase volgens mij. Mijn advocaat is gelukkig zeer fanatiek met haar hart met de zaak bezig. Het is inmiddels wel duidelijk dat die verwijzingen van het kantongerecht steeds naar andere data wel degelijk te maken hebben met het op een lijn gaan zitten van de rechters in Dexiazaken.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

ik zal mijn vingers voor jullie kruizen

komt goed :wink:

laat horen wat de uitkomst is.

Heeeeeel veel Suc6

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door RuudVC »

"alles gute", Math en wij zijn evenzeer benieuwd naar wat in Zitterd besloten gaat worden. Overigens met een vertrouwen dat elke dag groeit.
vr. groet, Ruud

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Math hoe gaat het?
Mogen we jullie al feliciteren?
Morgen 6-10-04 komt onze Eegaleasezaak na drie uitstellen voor te Sittard


Wil je a u b een tipje van de sluier lichten er staan zoveel mensen in afwachting van de eerste stroom van goede berichten.

Wij hopen allemaal dat je ons gunstig kunt berichten.

Laat snel wat horen.

mvrgr
Joshua

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door berendjan »

Als ik het verhaal van Math lees is er vandaag in Sittard alleen maar een stapel papier geproduceerd. Die wordt naar hem doorgestuurd en vervolgens krijgt hij of nog een termijn om te reageren of kondigt de rechtbank aan op welke datum vonnis gewezen wordt of een andere actie volgt. Voor de rest is er vandaag dus niks gebeurd. Het zou ook kunnen dat Dexia uitstel gevraagd heeft en gekregen.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Tuurlijk berend botje
weer niets anders te doen dan mee "denken" op een forum waar je helemaal geen betrokkenheid mee hebt?

Vooral doorgaan doorgaan

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door impact »

Berendkoekenbakker, Dexia was vandaag in Sittard peremtoir gesteld voor antwoord. Als je niet weet wat dat woord betekent, ga je maar ergens een woordenboek lenen. Mij zegt dat woord wel genoeg.
Ben ook erg naar de uitkomst benieuwd.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door berendjan »

Nogmaals, vandaag is geen vonnis gewezen, vandaag moest Dexia haar reactie inleveren. Die gaat samen met een rolbericht naar de tegenpartij. In het rolbericht staat wat de volgende actie van de rechtbank is.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Julika »

Weer een nieuwe data:

Dexia Bank moet op 27.Oktober a.s.reageren. Eegalease Kanton Alkmaar.

groetjes Julika

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Math »

Beste Joshua, impact, Berendjan en de rest. Allereerst ben ik niet bij de categorie van mensen die niets meer van zich laat horen als ze een zaak hebben met advocaat zoals Michiel Luidens beweerd. Ik heb steeds de vooruitgang van onze zaak op het forum gezet, maar als er vaak maanden niets te melden valt voornamelijk door de uitstellen natuurlijk, daar moeten we maar mee leren leven en is weinig zo niet niets aan te doen. Wat de zaak van gisteren betreft zal ik wel iets toegestuurd krijgen van de advocaat, zowel impact als Berendjan denk ik hebben gelijk met hun beweringen. Als ik iets meer weet meld ik me z.s.m.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Nieuwe Datum Dexia sinds 29 juli 2004 vruchteloos in verweer tegen groep van 15 eegalease's

21 Oktober te A'dam
wordt vervolgd.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: In het gelijk gesteld, de inleg terug en het geld?

Ongelezen bericht door Joshua »

Ik denkt te winnen maar heb nog geen idee
81% [ 13 ]

Ok de stemming op de vraag Hoe krijg ik mijn geld terug begint uit te lopen.
Daar moeten we eens dieper induiken.
Er is voldoende vertrouwen in de keuze We WINNEN.

Maar het probleem is wat is de procedure na, in eerste " aanleg"
Op moment dat de kantonrechter bepaald heeft dat haar vonnis bij voorraad van betekenis wordt, kan de procedure direct gestart worden om het door de bank met vermeend recht geinde geld terug te vorderen.
Indien geen advocaat is ingehuurd zal de partij die in het gelijk is gesteld opdracht moeten geven aan een deurwaarder.
Deze kan met in acht nemen van de daarvoor bepaalde termijn de betaling afdwingen.
Indien Dexia hieraan geen gevolg wenst te geven (omdat zij in hoger beroep gaan) blijft het zaak dat de claim eerst wordt afgehandeld.

Het hoger beroep kan wel maanden later zijn, het wachten daarop is niet in het belang van de gedupeerde en moet dus alle rechtmiddelen hanteren voor de schadeloosstelling.
__________________________________________________________
Wie zijn zaak zit op dit moment in deze fase en kan en wil ons verder aangeven hoe dit opeisen in de praktijk gebeurt?
____________________________________________________________

U helpt er duizenden anderen mee.
Natuurlijk worden de twee stemmers die wel geld hebben ontvangen met nadruk uitgenodigd kort aan te geven hoe het in hun geval is gegaan.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

met vriendelijke groet
Joshua

(Voor de duidelijkheid Joshua heeft NIETS van doen met een ander eerder gebruikt alias geen Joost geen Paula geen Jantje Pietje of klaasje gewoon zoals al jaren Joshua).
zie site
http://dexiapuinhoop.blogspot.com/
Laatst gewijzigd door Joshua op 10 okt 2004 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten