LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Gast »

IK heb in een paar dagen heel veel gelezen op dit forum maar ik zie geen reacties van mensen die een advocaat geraadpleegt hebben.

Er zijn wel mensen die zeggen ik heb een afspraak, maar er is dan geen enkele reactie meer over de geadviseerde strategie het lijkt wel of er door de advocaten een soort zwijgplicht word geadviseerd.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dit komt denk ik dat je niet zomaar binnen een dag bij de advocaat terechtkunt. In mijn geval heb ik afgelopen donderdag een afspraak gemaakt voor 6 oktober, het intakegesprek. Tijdens dit gesprek krijg ik als het goed is te horen welke strategie er gevolgd gaat worden. Kost nou eenmaal tijd allemaal he.

groeten rene

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Er zijn al gedupeerde die volgs berichten hier op het forum 6 maanden geleden naar een jurist zijn gegaan Dus aan de tijd kan het volgens mij niet liggen.

Joost

engel
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2003 18:57

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door engel »

morgen(01-10-2003) hebben wij een afspraak bij onze advocaat. zo gauw ik nieuws heb zal ik dit melden.

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door willem »

V.w.b. mensen die naar de advocaat stappen. Gaat het om al jullie gevallen om eagaleasers of zijn er ook andere misleide beleggers, die kontakt hebben gehad met een advocaat daar ben ik heel benieuwd naar.

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Meisje »

Ben benieuwd.

Marloes

engel
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2003 18:57

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door engel »

wij hebben vandaag een intake gesprek gehad.
onze advokaat gaat uitstel aanvragen.
zodra wij meer informatie hebben melden wij dit op het forum.
onze zaak komt 12 november voor in haarlem.
wij zijn lid van lease verlies en van eegalease.

John 1

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door John 1 »

Ik heb met de advokaat gesproken vandaag en hij zegt, dat ik een goeie zaak heb. Drie contracten Triple Effect totaal uitstaande schuld destijds f 150.000,00 er heeft nooit een onderzoek plaatsgevonden naar mijn financiële situatie. Boven de f 100.000,00 was dat destijds verplicht.

Ik was toen 52 en werkloos bovendien heeft mijn partner niet meegetekend en heb ik me dus aangemeld bij SEL.

De advocaat gaat nu een brief schrijven naar Dexia en ze verzoeken de contracten buiten de rechter om te vernietigen.

Want in dit geval heeft Dexia geen poot om op te staan, zegt de advocaat.

John

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Dubio »

Als dat 3 contracten zijn, dan is het per contract 50.000. Dat was de ganbare som bij fl.250 per maand. Dan is dat per contract onder de 100.000.
Zou dit betekenen dat degene die meerdere contracten hebben ook vrijgesteld worden, net als de eega-leasers, dat zou toch weer rechtsongelijkheid betekenen.

John 1

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door John 1 »

Triple Effect aangekocht 27-03-98

Fondsen:Aegon, Kon.Olie.KPN en Unilever

totaal overeengekomen lease-som f 49.330,92 maandtermijn f 245,92 later nog 2 van dergelijke contracten afgesloten.

En Dubio wat is nou eigenlijk jouw bezwaar ? Het is niet eerlijk geweest van Legio Lease want zij hadden mij tegen mezelf moeten beschermen.

Dit bewijst alleen maar dat ze alle regels aan hun laars lapten. Als je als ww-er naar een bank gaat voor een lening van € 5.000,00 krijg je die meestal niet.

Zorgplicht etc. het interesseerde ze niet.

John

John 1

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door John 1 »

Het is omdat ik vorige week een brief kreeg van GGN ik had er helemaal niet meer naar omgekeken. De laatste 2 contracten liepen af en ben toen maar eens naar advocaat gestapt, wat ik met die zooi aanmoet. Hij ontdekte deze fout van LL.

Dus mensen als het kan loop even bij zo'n geleerde naar binnen, kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat.

Met een beetje geluk ben ik zo'n € 300,00 kwijt aan de advocaat.

Geluk allemaal,

John

Gast

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Gast »

Als dat 3 contracten zijn, dan is het per contract 50.000. Dat was de ganbare som bij fl.250 per maand. Dan is dat per contract onder de 100.000.

Per contract wel maar er waren dus 3 contracten tegelijkertijd en daarvoor betaalde ik wel bijna f 750,00 per maand voor. Weliswaar liep het eerste contract binnen 6-maanden af, nadat ik de andere 2 afgesloten had. Dus was de totale schuld aan LL. bijna f 150.000,00 is het zo duidelijker Dubio.

John

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Adriaan »

Nou gefeliciteerd dan maar John.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Captain-America »

Dubio et all,

Hoe zit dat ook alweer psies met verplichtingen voor bedragen boven de fl.100.000,00? Volgens welke regeling gelden er dan andere/zwaardere normen?

Let me know.

Mazzeltov;

Ralph

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Albert »

Ik heb het volgende gevonden:

Ik ben geïnformeerd over het gewijzigde belastingregime en de eventuele consequenties die daarmee samenhangen. Indien met deze aanvraag (inclusief reeds lopende effecenleaseproducten) de totale hoofdsom groter is dan € 45.378,02/ f 100.000,= behoudt de bank zich het recht voor om eerst te accepteren na overlegging van uw financiële gegevens middels een acceptatieformulier dan wel om extra zekerheden te vragen. Triple Effect ie een produkt van Bank Labouchere. 26.03.01

Deze clausule stond in de brief van de tussenpersoon toen mijn contract afliep.

Alleen hadden ze dat dus voor die tijd moeten doen. 3 jaar eerder dus in het geval van John zoals hierboven omschreven.

Albert.

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Louis »

Klopt wat Albert schrijft ik heb ook zo'n clausule in een brief staan. Had te maken met het nieuwe belastingstelsel.

Louis.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Captain-America »

Albert, Louis et all,

Als ik zo vrij mag zijn, kan een van jullie mij mailen.
Ik ben bijzonders geinteresseerd in een dergelijke schrijven van zowel de hand van LaBouchere als Legio-Lease/Dexia.

Misschien is het mogelijk om mij hiervan kopij, met verwijderde adres/persoonlijke gegevens, te doen toekomen?

Alvast dank voor jullie medewerking.

Mazzeltov;

Ralph

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Albert »

Ik zal kijken of ik deze brief door de scanner krijg morgen ,dan mail ik wel.

Albert.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Albert,

Tof! Grote klasse.

Bij voorbaat dank.

Mazzeltov;

Ralph

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Ik mis de reactie's van leasers die een advocaat hebben????

Ongelezen bericht door Albert »

Ralph net naar je verstuurd.

Groet,

Albert.

Gesloten