LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Philip Stollman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2004 22:03

Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Philip Stollman »

:?: Hallo mede gedupeerden. Ik ben vorig jaar ingegaan op het DEXIA aanbod en kreeg vorige week het bericht dat mijn overeenkomst van de winstverdriedubbelaar in maart afloopt. Na diverse berichen van DSi van vorige week vraag ik me nu af hoe te handelen ? Moet ik instemmen met het aangaan van een rentloze lening ?

Heeft iemand een idee ?

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.



Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Gast,

Nu ben jij misleidend bezig, deze topic gaat over iemand die het dexia aanbod heeft geaccepteerd.
Deze mensen moeten geen lid worden van deze stichtingen, zij doen NIETS voor deze mensen.
Dit staat ook op hun site:
LET WEL! Als u ingaat op het aanbod van Dexia moet u zich realiseren dat de Stichting Leaseverlies, de Stichting Eegalease, de Consumentenbond en de VEB niets meer voor u kunnen betekenen. Als de door ons gestarte procedures succes hebben of als er later alsnog een schikking wordt getroffen, dan profiteren gedupeerden die “Het Dexia Aanbod” hebben geaccepteerd, hier niet meer van.
Dus gedupeerden die het dexia aanbod hebben aanvaard en de gedupeerden die niet meer betalen hebben NIETS aan de 2 Stichtingen.

Dus geen lid worden!

Groeten,
Piet

Gast

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zeggen: Doet Dexia een aanbod, dan meteen die rotzooi de prullenbak ingooien en dat zooitje het heen en weer laten krijgen.

Gast

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Gast »

24-06-2004
Agnes Kant wil een schadefonds instellen voor leasebeleggers. Waarom deze regeling specifiek voor leasebeleggers en niet voor bijvoorbeeld voor mensen met letselschade die tenslotte ook jarenlang moeten procederen ? Naar mijn mening is er geen grond voor een uitzonderingspositie voor leasebeleggers en zijn er wel betere bestemmingen voor overheidsgeld te vinden. Is het geen schandaal dat we het blijkbaar normaal vinden dat een groot deel van de wereldbevolking nauwelijks voldoende voedsel en medische zorg heeft? Dat slechts 40% van de wereldbevolking elektriciteit heeft? Ik nodig deze zogenaamde beleggingsgedupeerden van harte uit om eens in de spiegel te kijken en zich te bekommeren om de werkelijk gedupeerden van onze welvaartsmaatschappij die slechts in stand blijft door kinderarbeid en uitbuiting. Maar deze "luxe gedupeerden", als een reptiel zich op de buik voortslepend azend op voordeeltjes en gaten in de fiscale wetgeving om zich nog nog verder te verrijken, zullen daar wel weer geen oog voor hebben. Zij zullen ach en wee roepen over het onrecht dat hen is aan gedaan. Ga in de sloppenwijken van Calcutta of in Biafra maar eens uitleggen waarom u zo'n slachtoffer bent !
F. Duchateau

Gast

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Gast »

Energiebedrijven proberen het megasucces van groene stroom te kopiëren met nieuwe aanbiedingen voor 'groen gas'. Greenchoice, Essent en Echte Energie bieden sinds de liberalisering van de energiemarkt op 1 juli al groen gas aan. Nuon en Eneco zullen snel volgen.

Het verschil tussen groene stroom en groen gas is levensgroot. Waar groene elektriciteit wordt opgewekt met windmolens of biomassa, krijgt de koper van groen gas nog steeds hetzelfde gas uit de bel van Slochteren door zijn leidingen.

Voor elke kuub 'groen' gas die een consument verstookt, plant energiebedrijf Greenchoice bomen in Equador. Want dat is de compensatie voor het milieuvervuilende gas die gas groen maakt, redeneert het bedrijf. Bij de verbranding van gas komt CO2 vrij, dat mede debet is aan het broeikaseffect.

Een doorsnee huishouden verstookt 1500 kuub gas. Precies 135 groeiende bomen maken dat goed, meent het bedrijf. Ongeveer tienduizend groene-gasklanten hebben dus al een heel bos bij elkaar gestookt.

Bron: De Volkskrant

Gast

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Gast »

Uiteindelijk verliezen de verliezers nog een keer.
Een bank heeft zoveel geld dat ze tot jullie dood door kunnen procedureren.

98 % heeft een fout begaan door gierigheid, de 'dutch' staan erom bekend, liever alles gratis.

Net moeten jullie net zoals iedereen in de wereld z'n schulden aflossen, geen uitzonderingen of gemaar.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Bekkum »

Piet, en hoe zit het bij PAY-BACK?.
Wat doen die voor gedupeerden die het DEXIA aanbod hebben aanvaard?

Gast

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Gast »

DEN HAAG (ANP) - Het aantal huishoudens in ons land dat met problematische schulden kampt, blijft stijgen. Het wordt steeds moeilijker een oplossing te vinden. Dat constateert de NVVK, de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet, in haar jaarverslag over 2003.

Volgens de koepelorganisatie van de vroegere ,,banken van lening'' is het aantal verzoeken tot schuldenregeling vorig jaar met 21 procent gestegen naar 34.500. De NVVK voorziet voor 2004 een verdere toeneming. Echt verontrustend vindt de vereniging de stijging van het aantal schuldregelingen dat niet kan worden uitgevoerd. In 2004 steeg hun aantal met 23 procent naar 21.500.

Schuldregeling wordt steeds moeilijker door allerlei nieuwe financiële producten die op de markt komen. Ook zijn er gemiddeld meer schuldeisers per geval. Twintig of meer is geen uitzondering. Schuldeisers blijken ook minder bereid mee te werken aan een sanering en steeds meer mensen vinden de voorwaarden voor een regeling te zwaar.

De NVVK schrijft de stijging van het aantal verzoeken tot sanering toe aan de recessie, de naweeën van de invoering van de euro en de stijging van de kosten van levensonderhoud en van basisverzekeringen. Daarbij leiden de bezuinigingen door het rijk tot een verdere daling van de koopkracht

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Bekkum,

De Vereniging PAYBACK heeft een advocatenkantoor gezocht en gevonden die het dexia aanbod gedeeltelijk wil laten vernietigen door de rechter.
Middels een aantal proefprocessen (vrijwilligers) wordt de rechter gevraagd een gedeelte te vernietigen zodat, nadat de rechter positief heeft gevonnist hierover, degene die zijn ingegaan op het aanbod alsnog naar de rechter mogen stappen met deze uitspraken als jurisprudentie.

Meer kan ik hierover nog niet vertellen.
Ik hoop na de zomervakantie meer aanvullende informatie te kunnen verstrekken.

Groeten,
Piet

ik bener net

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door ik bener net »

piet jij zit er nog al op
weet jij wat de uitslag is van die zaken
en wat voor een steun krijgen de mensen van pay back

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoe te handelen na acceptatie DEXIA Aanbod ?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ik bener net,

De rechtszaak van 4 gedupeerden die het dexia aanbod aanvechten bij de rechter is op 18 augustus begonnen.

Op 13 oktober heeft dexia zijn Conclusie van Antwoord (verweer) ingediend.

Op 27 oktober zal de rechtbank Amsterdam bepalen hoe de rechtszaak wordt voortgezet.

Groeten,
Piet

Gesloten