LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegalease onzorgvuldig?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sebasevita
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 okt 2003 23:00

Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Waarom heeft de stichting Eegalease niet alle namen van de gedupeerden opgenomen in de dagvaarding? Ze zijn dan direct eiser en hebben direct recht op een schadevergoeding.

Nu alleen maar 4 namen, bij vermelding van alle namen waren de gedupeerden nu klaar met procederen!!

Dit scheelt kosten, tijd en er blijft tijd over bij de rechtbanken voor andere leasezaken.

Bij Leaseverlies slecht 1 advertentie onder de aandacht gebracht en nu slechts 4 namen. Onzorgvuldigheid??

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Sebasevita,

Denk dat het meer een kwestie is van, weloverwogen, tactiek.
Manier om (een deel van) je kruit droog te houden.

Het een en ander hieromtrent zal ons, in de zeer nabije toekomst, vast wel duidelijk worden.

Komt tijd, komt raad he.

Su6 verders en don't give up!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door berendjan »

Hoe dik denk en onleesbaar denk je dat dan de dagvaarding geweest zou zijn? Want niet alleen alle persoonlijke gegevens van de medeeisers moeten worden opgenomen maar ook de persoonlijke omstandigheden. Eegalease en consumentenbond dachten in een klap de zaak te kunnen afhandelen voor alle aangesloten maar hebben buiten de waard gerekend die zegt dat elke situatie op zijn merites bekeken en beoordeeld moet worden.

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Louis »

EL heeft de bal voor het doel geschoten en altijd op hun site gezet, dat je de rest zelf moet doen via een advocaat. . Niets mis mee dus.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Pikant »

Ja en voor jou it's a long way to tipparary als je nu nog een advocaat in moet schakelen. Ach ja je blert maar wat.
Laatst gewijzigd door Pikant op 29 aug 2004 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door JH »

kwam dexia maar eens in het bos dan zouden ze wellicht tot rust komen en beseffen wat zij hebben aangericht. Maar uiteindelijk worden ze toch wel gedwongen het bos in gestuurd, maar dan het enge bos. Kunnen ze ook niets aan de natuur verpesten.

toch goed dat er nog voorstanders van eegalease zijn blijkens de reactie van deze topic :P

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Pikant »

Jij ook niet want je weet geen eens hoe een bos eruitziet. Als jij 2 bomen ziet dan denk je al een bos. Voor jou is het Dik Bos.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door JH »

ik ken alleen de Bos-atlas :wink:

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Pikant »

Ja en Jan Bos de schaatser nou jij weer.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door JH »

wouter bos de deeltijd politicus
:wink:

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Pikant »

Ik geef het op want zo snel ben ik niet vertelde Paulus de Boskabouter.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door JH »

geef je nu al op pikant, had ik niet achter je gezocht. :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door pluutje »

JH en Pikant,

Nogmaals....SMALL................!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door peewee »

De reden waarom de Stichting Egaalease niet alle namen van alle aangesloten gedupeerden in de dagvaarding heeft opgenomen lijkt mij eenvoudig. Dit is een ondoenlijke zaak, zodra het om grote aantallen gaat. Er dient dan van iedere gedupeerde een individuele volmacht gevraagd te worden. Nog belangrijker lijkt mij dat latere toetreding van andere gedupeerden na het uitbrengen van de dagvaarding niet meer mogelijk is. Dit betekent dat de Stichting Egaalease op enig moment een (leden)stop had moeten invoeren vóórdat de dagvaarding werd uitgebracht. Het woord "ledenstop" is hier overigens niet helemaal correct, want een stichting kent geen leden, slechts donateurs.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Sebasavita,

Eegalease is inderdaad niet zorgvuldig geweest.
Bewust of onbewust, daar wil ik mij niet over uitlaten.
Zij hadden inderdaad een verklaring voor recht kunnen vragen voor al die leden die een machtiging hadden kunnen afgeven aan de Stichting Eegalease.
Nu gaan zij dit alsnog doen en kan iedereen weer een flink bedrag hiervoor gaan betalen.

De Stichting Leaseleed heeft dit alles wel gedaan met al haar leden in hun rechtszaak en dit dus wel professioneel aangepakt.

Peewee heeft gelijk met zijn reactie, alleen Eegalease gaat m.i. wel werken met een machtiging en al het daarbij behorende werk.
En daar zal dus extra voor betaald dienen te worden.

Natuurlijk gaan Leaseverlies en Eegalease door met het accepteren van donaties (belangstellenden noemen zij dit op hun website).
Waarom niet?
De twee stichtingen bestaan niet uit vrijwilligers en zullen dus een goed belegde boterham willen verdienen.

Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door JH »

Piet met alle respect voor de vrijwillige tijd die jij kennelijk beschikbaar hebt maar met welk recht kraak jij andere verenigingen af. Iedereen heeft jou inmiddels een pluim in je achterste gestopt en nu loop je als een soort goeroe met een cirkeltje boven je hoofd rond door af te kraken wat anderen niet goed doen. Klinkt gevaarlijk deze uitspraak. (wellicht toch sekte-gedrag ?????)
Misschien heb je de stichitng eegalease nog wel eens nodig. Samenwerken daar heb je het toch steeds over ??? Samen sterk !!!!


De aanvallen zullen nu wel weer loskomen, want piet is heilig maar dat neem ik maar op de koop toe.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo JH,

Ik kraak niet af, ik geef alleen weer wat ik weet en heb gehoord.
Ik praat weleens met de Stichting Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en de VEB.
Zij komen binnenkort met een verklaring wat zij gaan doen.
Wij horen het vanzelf.

Dankzij een goed media netwerk van ons is de uitspraak van afgelopen woensdag ruim in het Nieuws geweest en heeft de Stichting ruim aandacht gekregen, o.a. op de radio en op TV.
Dat was geen afkraken maar helpen.

Dit wil echter niet zeggen dat je niet realistisch mag zijn.

Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door JH »

Het voordeel van de twijfel dan maar, jij noemt het geen afkraken. Het is alleen jammer dat er zo veel stemmingmakerij en gekissebis is waardoor het lijkt alsof payback de enige is die goed handelt. Zieltjes winnen wordt dat ook wel genoemd. En wat blijkt zelfs in de regioos waar men collectief via een advocaat dexia gaat dagvaarden is er al onderling gekissebis bij de pb-ers.
Maar oke ik was wat te hard in mijn oordeel door jou als een soort heilige te schetsen. Het is goed dat mensen op vrijwillige basis zich in willen zetten NIET voor diegenen die zichzelf wel kunnen redden maar juist voor de kwetsbare groep, die niet in staat is brieven te schrijven.

Sterkte en succes met je activiteiten :wink:

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Eegalease onzorgvuldig?

Ongelezen bericht door Karel »

JH,
En wat blijkt zelfs in de regioos waar men collectief via een advocaat dexia gaat dagvaarden is er al onderling gekissebis bij de pb-ers.
Heb jij dat zelf geconstateerd of heb je informatie dat dit het geval zou zijn?? Anders loop je zelf iets te verkondigen wat je blijkbaar andere kwalijk neemt!!
Laatst gewijzigd door Karel op 31 aug 2004 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten