LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract wel of niet vernietigd?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Contract wel of niet vernietigd?

Ongelezen bericht door pluutje »

Vriendelijk verzoek aan Sara Etty deze gegevens te beoordelen? Hartelijk bij voorbaat!!

Geachte Sara Etty,


GEGEVENS;

WVDcontract gesloten 5-4-2000.

Gehuwd 26-7-2000

Eega bekend geworden met contract medio mei 2002

Lid Leaseverlies 17-7-2002

Lid Eegalease 11-2-2003

Contract [tijdig]vernietigd [al of niet geldig??] 11-3-2003

Op 4-2-2003 de volgende vraag gemaild naar Eegalease;

Wij waren nog niet gehuwd ten tijde van het aangaan van het contract! Heeft het wel zin dat mijn vrouw zich heeft aangemeld bij Eegalease?

Antwoord Eegalease op 18-2-2003;

Het is van belang dat die vernietiging plaatsvindt binnen drie jaren nadat de eega bekend is geworden met het bestaan van de effectenleaseovereenkomst. Omdat de Stichting Eegalease optreedt in een collectieve actie en daarin niet individueel getoest kan worden wanneer de eega bekend geworden is met het bestaan van de effectenleaseovereenkomst, kan de eega alleen aan de collectieve actie deelnemen als de effectenleaseovereenkomst minder dan jaar voor aanmelden bij de Stichting Eegalease is gesloten.

LET OP! Indien het langer dan drie jaar geleden is dat de effectenleaseovereenkomst getekend is, maar u aantoonbaar minder dan drie jaar geleden voor het eerst hebt gemerkt dat de effectenleaseovereenkomst bestond, kunt u wel individueel de door uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner ondertekende overeenkomst vernietigen.Neem daarover zo spoedig mogelijk contact op met een advocaat of Bureau voor Rechtshulp. Het heeft dus geen zin u bij de Stichting Eegalease aan te melden!

Met vriedenlijke groet,

Stichting Eegalease
Afdeling Informatie


Sara, kunnen wij aan hand van onze gegevens en de uitleg van ST.Eegalease rechten doen gelden? Nogmaals dank voor het al of niet posietieve antwoord!!

Met vriendelijke groeten,
Pluutje

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Contract wel of niet vernietigd?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Dag Pluutje,

De gezinsbeschermende bepalingen van het BW (1:88 juncto 1:89 BW) gelden alleen voor gehuwden en geregistreerd partners (GP). Ten tijde van het sluiten van het contract moet men gehuwd zijn of een GP hebben wil de eega zich kunnen beroepen op de gezinsbeschermende bepalingen.

In jouw geval was er geen sprake van een GP of een huwelijk toen je de overeenkomst met de financiele instelling aanging. Dat je daarna bent gehuwd is niet relevant. Alleen indien je tijdens je huwelijk een contract sloot zonder de (schriftelijke) toestemming van je echtgenote kan zij zich eventueel beroepen op de gezinsbeschermende bepalingen.

In jouw geval is een beroep op de gezinsbeschermende bepalingen door jouw vrouw kortom uitgesloten.

Groet, Sara

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Contract wel of niet vernietigd?

Ongelezen bericht door Bonnie »

OVER EEGALEASE
Ik woon samen en mijn partner heeft een effectenlease-overeenkomst gesloten zonder dat ik heb meegetekend. Kan ik de overeenkomst terugdraaien?
Woont u samen, maar bent u niet getrouwd of als geregistreerd partners in het register bij de Burgerlijke Stand opgenomen, dan kunt u zich niet aanmelden bij de Stichting Eegalease. Het maakt daarbij niet uit of u een notarieel samenlevingscontract heeft. De gezinsbeschermende bepalingen, waarop de Stichting Eegalease zich beroept, zijn dan namelijk NIET van toepassing.
<< terug
Dit vind ik heel sneu voor je Pluutje. Sterkte.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Contract wel of niet vernietigd?

Ongelezen bericht door rust »

er zijn nog zat andere redenen om het contract te laten ontbinden, wck, misleiding, zorgplicht, bedrog etc.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Contract wel of niet vernietigd?

Ongelezen bericht door pluutje »

Veel dank Sara voor de duidelijke conclusie!! Het is niet anders! dag!!

Bonnie, dank je wel!

rust, dank voor de bemoediging en moge de [rust] spoedig jou deel zijn!

Hartelijke groeten,
Pluutje

Gesloten