LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Ongelezen bericht door CB »

Aan
Dexia Bank Nederland N.V.
Postbus 808
1000 AV Amsterdam

Plaats, 2 september 2003

Betreft: Lease-overeenkomstnummer: .............

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van mijn brief de dato 28 juni 2003 en 8 augustus 2003, waarop ik tot op heden niet de door mij opgevraagde gegevens heb mogen ontvangen, deel ik u het volgende mede.

Conform de regels van de “Wet Bescherming Persoonsgegevens” (WBP) en de “Nederlendse Vereninging van Banken” (NVB) heeft u de hiervoor toegestane periode van 4 weken met inmiddels 5 weken overschreden.

Bij deze wil ik u erop wijzen dat u inmiddels op 3 punten uw wettelijke verplichtingen tegenover de maatschappij en uw relatie niet bent nagekomen. Te weten:

1. De Legitimatieplicht.
2. De Zorgplicht.
3. De wet WBP en tevens de regels van de NVB

In uw brief de dato 30 juli 2003 beweert u dat er volgens uw informatie geen gronden waren om aan te nemen dat het aangaan van een effectenlease-overeenkomst niet in overeenstemming was met de financiële positie van uw relatie. Zolang u niet in staat bent, dit met harde feiten aan te tonen, blijf ik uitgaan van mijn gelijk.

Inmiddels heb ik, zoals beloofd, mijn ervaringen met u kenbaar gemaakt op het forum van “Tros Radar”. Op verzoek van de vereniging “Pay-Back” is deze posting inclusief een voorbeeldbrief ook geplaatst op de site van “Pay-Back”. Ook mijn belofte om, indien u de gevraagde gegevens niet wenst te verstrekken, een klacht in te dienen bij het CBP, heb ik inmiddels waar gemaakt. U heeft inmiddels of zult nog wel van het CBP vernemen.

Indien u blijft volharden om de door mij opgevraagde gegevens niet te verstrekken, overweeg ik ook om een klacht in te dienen bij de NVB en de Nederlandse Bank (DNB).

Deze brief wordt door mij ook geplaatst op het forum van “Tros Radar”, zodat ook deze brief als voorbeeld kan dienen. Hierbij ga ik er vanuit dat de mensen in een vergelijkbare situatie ook weleens kunnen overwegen om tegen u bij de eerder genoemde instantie’s een klacht in te dienen. Wat voor u hiervan de gevolgen kunnen zijn, laat ik over aan de wijsheid van uw juridische medewerkers.

Tevens kunnen zij zich buigen of het niet opvragen van inkomsten en vaste lasten zoals, woonlasten, alimentatie verplichtingen, energielasten, premie’s van verzekeringen etc. kan hebben geleid tot misleiding met als gevolg dwaling. Iedereen weet immers, dat bij het verstrekken van leningen, eerder genoemde gegevens door alle banken worden opgevraagd. Het achterwege laten van het opvragen van deze informatie kan de mensen ervan hebben overtuigd, dat er voor een spaarconstruktie was gekozen.

Met vriendelijke groeten.

CB
Laatst gewijzigd door CB op 02 sep 2003 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.


Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Ongelezen bericht door Annet »

Mag ik je hiervoor hartelijk bedanken.

Annet

engel
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2003 18:57

Re: Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Ongelezen bericht door engel »

goede brief die hopelijk bij dexia hard aankomt.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Ongelezen bericht door Luc »

Grote klasse CB!!! Ik heb je beide brieven toegevoegd bij 'Belangrijke links en topics'.

Mvg,

Luc

Perrot
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:43

Re: Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Ongelezen bericht door Perrot »

CB grote klasse deze brief.

Perrot

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Brief aan Dexia ivm verzaken wettelijke verplichting

Ongelezen bericht door Karin »

Hoi CB,

Bedankt!

Die brief van jou kwam helemaal op tijd, want ik moet hem nu echt gaan versturen; Dexia is in mijn geval al bijna 2 weken in gebreke.
Maar dat wist je al....

Groeten,
Karin

Gesloten