LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pentagonia27

BKR registratie

Ongelezen bericht door pentagonia27 »

Beste lezers,

nu ikzelf in de fase zit van het kopen van een huis breekt mij mijn registratie op die Dexia heeft laten plaatsen bij het BKR. Aanvankelijk is dit een registratie geweest van 50.000 gulden (ca. 23000 euro). Inmiddels heb ik de hoofdschuld onder protest betaald en ben ik met de overige bedragen bezig om deze af te lossen. Dit is op mijn voorstel gebeurd zonder afstand van rechten. Dexia houdt echter de registratie aan en heeft deze voorzien van een A van achterstand. Vanmiddag heb ik volgens de procedure eerst bezwaar aangetekend bij Dexia met een kopie voor BKR om vervolgens een bezwaar te beginnen bij BKR zelf. Nu ben ik op zoek naar informatie die mij zou kunnen helpen om toch in aanmerking te kunnen komen voor een hypotheek. Hebben mensen ervaring met de registratie, de verkeerde hoogte, en de achterstands aanduiding? Hebben jullie misschien goede tips om bezwaar aan te tekenen of de registratie te laten wijzigen in de juiste hoogte?

Alvast bedankt voor de informatie!

Groet, Pascal

claudia111

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door claudia111 »

ik heb het zelfde geintje in 1999 gehad met OTTO i.v.m. een verhuizing.
ik had alles netjes doorgegeven adreswijziging enzo.
maar omdat OTTO niet haar administratie gedaan had kreeg ik mijn rekening op het oude adres en ik had er zelf niet meer aangedacht.
uiteindelijk hebben ze mij gevonden en ik heb netjes betaald en het ging om 30 gulden.
maar omdat ik dus volgens hun administratie niet op tijd betaalt had kreeg ik dus een registratie bij BKR ook een A achter mijn naam.
dat wist ik dus niet
2 jaar later wilde we een ander huis kopen en toen kwamen we er pas achter.
maar nu heb ik eens onderzocht hoe ik dus van die A af kan komen
nou niet dus,kom je niet vanaf.
tenzij je direct bezwaar maakt,bij mij dus te laat.
het is zo als je dus te laat bent met betalen en uiteindelijk heb je wel betaalt maar te laat en de lening is daarbij ook afgelopen dan blijft die A dus 5 jaar staan,als die lening dus nog doorloopt krijg je een H en dan doet geen enkele bank moeilijk.
wel heb ik gehoort dat diegene die jou genoteerrt heeft bij BKR dat ook weer in kan trekken.
dus misschien dat de dexia dat bij jou wil doen.
ik ben gelukkig in maart dit jaar van mijn A af.
na 5 jaar een te dure hypotheek omdat ik een A achter mijn naam heb staan voor 30 gulden belachelijk!!!!
ik hoop dat je wat met mijn verhaal kunt.
ik hoop voor je dat je snel die achter je naam weg hebt.

vorsteveld

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door vorsteveld »

ook ik heb geld belegd via Dexia.Ik heb genoeg overwaarde maar mag geen geld opnemen omdat ik bij de Bkr sta genoteerd door Dexia. Je kunt nu geen kant meer op met je overwaarde .had ik alles geweten dan had ik het nooit gedaan, vooral nu ik geregistreerd sta bij de bkr. bah ,bah en nog eens bah ik wilde aleen maar een nieuwe keuken plaatsen. het huis zou er ook een meerwaarde van krijgen. maar het mag niet zo zijn. ik baal als een stekker.

Gast

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Gast »

Weleens aan een krantenwijk gedacht ?

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door dv »

of gaan kelneren bij de plaatselijke cafe

m vr gr dv

Cath

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Cath »

Wij zijn door de registratie bij het BKR enorm gedupeerd. Door 'n ontslagprocedure, heeft m'n man 'n advocaat nodig. Door de overwaarde van ons huis, komen we niet in aanmerking voor rechtsbijstand. Toen we de overwaarde wilden gebruiken om de advocaatkosten te kunnen betalen, kregen we dit niet voor elkaar door de registratie. We zitten dus muurvast en kunnen nergens geld lenen. Dit valt niet te begrijpen, temeer daar we de restschuld (weliswaar te laat) vorig jaar in één keer aan Dexia hebben betaald. Toch blijft die A daar staan. Heb al met Dexia gebeld (gesprek wordt daar altijd opgenomen, héél irritant!) en gevraagd of ze de A willen verwijderen. Dat mogen we niet doen, werd mij gezegd. Dus door Dexia komt mijn man straks in de ww. Ineens nog maar 70% van het salaris, en 5 jaar lang niets kunnen lenen. Ik vind dat Lease Verlies, waar wij bij aangesloten zijn, ons wel wat nadrukkelijker had kunnen waarschuwen wat de gevolgen kunnen zijn als je te laat betaald. Als ik alles had geweten had ik op tijd de restschuld betaald helemaal als je weet dat het om 'n bedrag van 800 euro ging. Weet iemand wat we nog kunnen doen om aan geld te komen? Groeten en sterkte Cath

Gast

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Gast »

Ook een krantenwijk nemen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door CB »

Bedankt voor je nuttige bijdrage. Voor mij ben je een nul. Ga zo door Gast "zielige stumper".

schapekop
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2003 20:47

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door schapekop »

ik heb zelf ook een schuld bij dexia maar het mooie aan mijn verhaal is dat ik niet bij het bkr geregistreerd staat totaal niet ook niet toen ik de overeenkomst me hun begon toen hadden zeje of mij al moetten registreren ze hebben mij er wel voldoende mee bedrijgt en ook ik heb de deurwaarders brieven gehad en de bedreigingen van dagvaardigingen maar ik heb totaal niets mer van dexia gehoord ik zelf ben hier al een hele tijd niet geweest en waarom vind je hier in dit onderwerp weer terug het kinderachtig gedoe

MEMO

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door MEMO »

HOI SCHAPEKOPJE,
IK BEN OOK BELAZERD DOOR DEXIA, ZIJ HEBBEN MIJ OOK EEN CONTRACT AANGEBODEN ZONDER MIJN WETEN 10 JAAR, CONTRACT TOT STAND GEKOMEN DOOR HELAAS SPAARSELECT.. MAAR IK LAS DAT JE NOOIT GEREGISTREERD BENT GEWEEST BIJ BKR.. IK STOND IN 2000 WEL GEREGISTREERD BIJ BKR. MAAR IN 2002 HEBBEN ZIJ MIJ AFGEMELD:) .M.A.W. VOLLEDIGE BEDRAG AFGELOST. MAAR IK BETAAL MIJN RESTSCHULD ONDER PROTEST. HOUDT HET IN ALS IK NIET BETAAL DAT ZE MIJ OOK NIET AFMELDEN BIJ BKR MET A CODERING. WANT DAAR WAS IK WEL BANG OM, IK HEB EEN RESTSCHULD VAN 29.000 EURO. WAAR IK MAANDELIJKS 340 MOET BETALEN.

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door pentagonia »

Beste lezers, ik vind het jammer dat ik erachter kom dat er zo weinig serieze reacties op het BKR fenomeen komen. Is het zo dat niemand hier meer over weet?

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Gerard »

Als je bij zoeken BKR intypt dan zie je b.v. op pagina 3 veel meer staan over de BKR .

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door pentagonia »

Ha Gerard, het is in deze brij niet echt helder te vinden wat ik zoek.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pascal,

Mail me, [email protected]
Niet alle banken zijn als dexia en aegon.

Groeten,
Piet

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Karin »

Pentagonia,

Uit het algemeen reglement van de BKR:

art. 23 lid 3: Indien een betrokkene de achterstand conform lid 1 tijdens de looptijd ongedaan maakt, dient de deelnemer (lees: Dexia) dit onmiddelijk na de administratieve afhandeling, doch uiterlijk binnen vier weken na de ongedaanmaking, overeenkomstig lid 4 van dit artikel bij de Stichting te melden.

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door pentagonia »

up

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door pentagonia »

Beste mensen, wie o wie geeft een serieuze reactie?? Is dit een forum van inhoudsloze zeveraars geworden of is er nog enige kennis aanwezig??

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Nu ben ik op zoek naar informatie die mij zou kunnen helpen om toch in aanmerking te kunnen komen voor een hypotheek.
Wat bedoel je trouwens met "de overige bedragen"?

Ga eens praten met een bank (dexia niet natuurlijk) en dan zul je merken dat er echt wel mogelijkheden voor een hypotheek zijn.

O, en niet te vergeten, ga eens praten met een advocaat.

Succes.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door pallu »

wie niet naar een advocaat stapt is nu nog altijd een beetje dom
het advies van ikwaseenbeetjedom is de enige juiste niet zeuren maar naar een advocaat

actiefront
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 okt 2003 13:19

Re: BKR registratie

Ongelezen bericht door actiefront »

de melding bij BKR is onwettig aangezien het een BETWISTE VORDERING betreft !!

Zolang u de vordering betwist, mag DEXIA u niet aanmelden.

Gesloten