LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yes, een notering bij het BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door willem S »

YES!
Dexia presteert het weer.... ik heb eindelijk mijn notering bij BKR.
Heeft iemand al ervaring met het ongedaan maken van noteringen bij het BKR?
Groet
Willem S

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Die kun je niet ongedaan maken Dat kan alleen Dexia of de rechter.

Lfs Ad

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door willem S »

Dacht ik al... is het al iemand gelukt dan????

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door Erik »

Ook de geschillencommissie van het BKR kan de A noterig verwijderen. Met de eegalease uitspraak in de hand kan je dit gewoon aankaarten en ik zie geen enkele reden waarom dit niet te winnen valt. Maar ook deze procedure gaat ruim een half jaar duren.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door studex »

Wat is het adres van deze geschillencommissie???

Sterre
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2004 00:32

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door Sterre »

Toenvallig vandaag aan het uitzoeken. http://www.bkr.nl
Procedure Geschillencommissie BKR
Kunt u het niet eens worden met de deelnemer over de door hem aangemelde gegevens? Dan kunt u de Geschillencommissie BKR om een uitspraak vragen. Deze commissie beoordeelt of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.

Voor het indienen van klachten bij de geschillencommissie gelden onder andere de volgende voorwaarden:

U moet schriftelijk kunnen aantonen dat u uw klacht eerder zonder succes hebt voorgelegd aan de deelnemer of aan BKR. U kunt dus pas een beroep doen op de geschillencommissie als u er niet uit komt met de deelnemer of met BKR.
U moet uw bezwaar schriftelijk indienen binnen twee maanden nadat BKR of de deelnemer uw verzoek tot correctie heeft afgewezen.
U draagt zelf € 22,50 bij aan de kosten voor behandeling van uw bezwaarschrift door de commissie. Als de commissie u in het gelijkstelt, krijgt u deze bijdrage uiteraard terug.
De Geschillencommissie BKR komt een aantal keer per jaar bijeen. De uitspraken van de commissie worden gepubliceerd in het Uitsprakenblad van het Nederlands Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf, NIBE, in Amsterdam.

Wilt u meer weten over hoe u een klacht kunt indienen? Bel dan met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut). Of schrijf naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Onze medewerkers informeren u over de te volgen procedure, de geldende voorwaarden en de termijnen die u in acht moet nemen.

Sterre
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2004 00:32

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door Sterre »

Geschillencommissie BKR
De Geschillencommissie BKR bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.

De uitspraken van de Geschillencommissie BKR worden gepubliceerd in het Uitsprakenblad van het Nederlands Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf (Nibe).

Samenstelling Geschillencommissie BKR
Dhr. prof. mr. J.J.C. Kabel, voorzitter
Mw. mr. L. Jonker, secretaris
Dhr. J. van Dasselaar, lid
Dhr. mr. G.J. Ribbink, lid
Dhr. J.A. Helmes, plaatsvervangend lid
Dhr. mr. M.M. van Vonderen, plaatsvervangend lid

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door rust »

Ik heb indertijd met Dexia telefonisch afgesproken dat ik op een bepaalde datum onder protest zou gaan betalen op voorwaarde dat ze me geen negatieve registratie zouden bezorgen bij het BKR. Ik heb me aan mijn belofte gehouden maar Dexia bleek me inmiddels toch al te hebben opgegeven bij het BKR. Ik heb bezwaar ingediend bij Dexia met als verzoek het telefoongesprek terug te halen. Ze nemen tenslotte alles op beweren ze op een bandje. Natuurlijk kreeg ik weer een standaardafwijzing terug...
Nu ben ik echt boos! Echt heel boos! Ik heb bij het BKR een klacht tegen Dexia ingediend omdat ze mijn lening pas twee jaar na afsluiting van het contract hebben laten registreren bij het BKR. Volgens opgave van het BKR moet dit zo snel mogelijk. Het BKR heeft de klacht in behandeling genomen en ik wacht al 3 maanden op een uitslag. Ik neem aan dat ik ondanks mijn gelijk (ze gaan een moeillijke aan me krijgen) een standaardafwijzing zal krijgen. Het is namelijk Dexia die ervoor zorgt dat het BKR geld in het laadje krijgt (hoezo onafhankelijk). Ik kreeg een heel erg machteloos gevoel over me. Je krijgt fantasieen over bommen leggen enzo maar gelukkig besef je dan dat je een beetje doordraaft...Na veel zoeken in allerlei zaken die hier op leken op het internet kwam ik een oplossing tegen die me kan bevrijden van mijn woede tegen Dexia. Ik kwam een zaak tegen waarbij een boze klant een bedrijf op kosten joeg door zijn klachten naar het antwoordnummer te verzenden onder begeliding van telefoonboeken zodat ze zijn nummer konden vinden....hmmmmmmm Dexia mag van mij voortaan wekelijks een klacht verwachten op antwoordnummer 10100, 2280 VB Rijswijk voorzien van de catalogus van een postorderbedrijf.....
5 jaar lang....net zolang totdat de negatieve bkr registratie weer verdwenen is...
Ik roep idereen die dit leest hetzelfde te doen!
Dexia Bank Clienten Admn. Antwoordnummer 9424 1000 VP Amsterdam
Dexia Bank Leaseprodukten Antwoordnummer 9427 1000 VP Amsterdam
Dexia Bank Nederland N.V. Antwoordnummer 10100 2280 VB Rijswijk
Dexia Bank Nederland n.v. Antwoordnummer 9425 1000 VP Amsterdam

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door Math »

Ad e.a., m.b.t. BKR wil ik jullie toch iets mededelen. Mijn dochter heb ik bedeeld met een WvD in 2000 die ze niet zelf ondertekend heeft terwijl ze meerderjarig was. De ondertekening heb ik gedaan met haar naam op het contract vermeld. Zij (ik dus) heeft het contract helemaal betaald tot het einde. Toen kwam de restschuld, niet betaald, deurwaarder, advocaat,etc. etc.Mijn advocaat kreeg het klaar in augustus 2004 dat Dexia afzag van de restschuld daar mijn dochter zelf had moeten ondertekenen daar zij meerderjarig was op dat moment. De rechter besliste dat het contract nietig werd verklaard, restschuld nietig verklaard daar men identificatieplicht had verzuimd. Om de inleg terug te krijgen heb ik moeten afhaken daar ik als vader had ondertekend en ook het maandelijks bedrag van mijn rekening was betaald en mij wilde aanpakken voor valsheid in geschriften. Ik heb wel een uitdraai BKR van mijn dochter aangevraagd want ik vertrouwde het zaakje niet en jawel hoor ze hadden haar op een A codering staan. Mijn advocaat heeft toen Dexia via hun advocaat Post uit Helmond gesommeerd binnen 4 weken de zaak bij het BKR te regelen daar mijn dochter nooit een contract heeft gehad. De 4 weken zijn om op 7.11.04, ik ben benieuwd. Ik zal jullie natuurlijk z.s.m. na 7.11 bijpraten.

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door RuudVC »

Bedankt voor de info Math, wij zijn benieuwd hoe dit verder gaat.
vr.groet, RuudVC

mathC

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door mathC »

In het verleden waren er veel mensen op dit forum die geen of oversluiten hypotheek onmogelijk werd gemaakt door de A- code bij het BKR door de Dexiaproblemen. Ik heb nu na zes pogingen bij verschillende banken met succes bij mijn eigen bank ABN-AMRO een offerte binnengekregen waar ik een hypotheek kan krijgen alhoewel ik een de A-codering van het BKR/DEXIA heb. Binnen de bank is dit op zeer hoog niveau besproken en heeft veel stof doen opwaaien over het Dexiaprobleem bij diegene die het fiat moesten geven voor de verstrekking van de hypotheek. Toch was de bank van mening dat in mijn geval tot verstrekking van een nieuwe hypotheek kon worden overgegaan, daar de juridische mogelijkheden van Dexia zover zijn geslonken en dat ook de andere banken nu onderhand wel weten hoe de vork in de steek zit. Dus mensen ga naar de ABN-AMRO.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door Math »

Ruud VC e.a. m.b.t. de zaak van mijn dochter kan ik jullie mededelen dat na het verstrijken van 7.11.04 Dexia de BKR melding niet heeft verwijderd. We gaan nu weer naar de gemeente om een verklaring omtrent inkomen en vermogen te halen en de procedure waarin zal worden gevorderd dat Dexia zal worden veroordeeld om de vermelding bij het BKR te laten doorhalen te starten, zo is de inhoud van de brief die mijn advocaat mij heeft toegestuurd.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Yes, een notering bij het BKR

Ongelezen bericht door Math »

Aan Ruud VC e.a,
M.b.t. de BKR melding van mijn dochter waarvan de rechtzaak was geroyeerd en contract vernietigd en Dexia de A-code BKR niet wilde verwijderen ook niet nadat mijn advocaat hen had gesommeerd dit binnen 4 weken te doen (lees mijn verhaal in deze topic) is wat nieuws te melden. Nadat de vier weken omwaren wilde mijn advocaat wel een nieuwe zaak beginnen i.v.m. genoemde a-code, dit kostte ons weer 749 euro daar mijn dochter inmiddels samenwoond en de toevoeging minimaal was. De advocaat vond dat ook veel maar kon hier ook niets aan doen. Hij heeft mij toen geadviseerd het via de Geschillencommissie BKR te proberen hetgeen maar 22.50 euro kost hetgeen ik ook gedaan heb in december . Gisteren brief van Dexia en van Geschillencommissie gekregen dat men de A.codering heeft verwijderd. Opvallend was dat in de brief van Dexia waar ze zich verontschuldigden dat men mijn advocaat toen die hun sommeerde de BKR a-code te verwijderen, niet heeft geantwoord ook nog tegenover mij de welgemeende excuses aanboden, stelletje wolven in schaapskleren Gr. Math

Gesloten