LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia nog steeds op ramkoers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Piet »

dexia gaat in hoger beroep tegen de DSI en ziet de zaken als individuele zaken.
Hierdoor is een oplossing via de CGA, die dit als voorbeeld zaken wil gebruiken, bij voorbaat al mislukt.

dexia zegt nog wel met de CGA te willen praten, waarover?
Alleen om tijdwinst te krijgen en zo veel mogelijk geld binnen te halen bij de slachtoffers.
dexia gaat door met hun dreigementen met incasso bureaus en deurwaarders. Zij suggereren dat je huis wordt leeggehaald terwijl dat totaal niet waar is.
Zij nemen een bedrijf als EDR(Electronic Data Research)aan om nog meer druk en dreiging te zetten bij de mensen. EDR zegt dat zij opdracht hebben gekregen om uw financiele situatie in kaart te brengen, als u binnen 5 dagen niet reageert kunnen zij naar uw buren en familie gaan.

Ook de dagvaardingen gaan gewoon door, ook vandaag zijn er weer mensen die een dagvaarding hebben gekregen!!

Ik heb dagelijks contact met advocaten over wat te doen en zij zijn heel duidelijk hierover en mijn mening is ook duidelijk:

Ga naar een advocaat en stop met betalen!!

dexia moet een halt worden toegeroepen en dat kunnen wij als gedupeerden door massaal te stoppen met betalen. Uiteraard niet zonder advies en begeleiding van een advocaat.

Wat doe je, blijf je dexia spekken met je geld en denk je dat je ooit je geld terugkrijgt??

Gebruik dit geld om een advocaat te betalen die probeert jouw verloren geld terug te vorderen bij dexia.

Doe het nu voordat dexia hetzelfde doet als spaar select en je kunt fluiten naar je geld!

Wordt jij ook slachtoffer van dexia of ga jij de strijd aan tegen het onrecht wat jou is aangedaan??

Wachten is verliezen, vechten is winnen!!

Kom NU in actie

Samen staan we sterk.

Groeten,
Piet

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Hollander »

Dit weten we toch allemaal al Piet?

Heb je ook nog wat nieuws te melden?

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Karel »

Als je nu niets anders te vertellen hebt als bovenstaande, hou dan a. u. b. je mond, Hollander. Ik word zo langzamerhand ziek van jouw negatieve reacties. Blijkbaar begint dit jouw handelsmerk te worden!
Wanneer kunnen we van jouw nieuws verwachten?????

Wilco
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 okt 2003 16:13

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Wilco »

Hallo mensen,

Zo gaan we niet met elkaar om hoor, ik snap bij sommigen de frustratie, maar toch er zijn grenzen. Zie het als informatie, ook al is dit misschien voor jou geen nieuws, voor een ander kan het wel degelijk een toegevoegde waarde hebben. Dus wees wat verdraagzamer, of houd je mond gewoon. Aan Piet, ga door met je actie jongen, doe wat jij vindt wat je moet doen.!!!
Samen staan we sterk.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Beste Hollander,

Waarom doe je toch altijd zo negatief ? Piet werkt zich te barste voor ons en voor zich zelf.

Vraagje schreef je een tijdje geleden niet onder SJZ. Blijf anders het forum lezen en als je iets zinnigs te melden hebt, zet het dan op het forum.

Zwijg anders.

Harry.

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Piet,

Okay,
Helemaal mee eens.
Wij betalen al niet meer vanaf nov.2003.
Wij wachten af en Dexia blijkbaar ook.Je moet dat "geteisem"(excusee de uitdrukking)voortdurend bestoken met brieven per gewone en aangetekende post,per email,vrag iedere week je afkoopwaarde op etc.en dan houden zijn zich gedeisd inzake incasso's etc.Dat is tenminste onze ervaring.Ik heb nog steeds niets betaald.
En betaal ook niet,als ze al zouden willen incasseren.
Werp een Selectieve Incasso Blokkade op en de incasso is geblokkeerd.
Dan heb je alles zelf in de hand en kan er niet blindelings cq,zonder overleg geincasseerd worden.

Groet Rob Adank / Breda
06-53832709
email: [email protected]

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Rob, wat bedoel je met
werp een selectieve Incasso blokkade op
Je kunt ze toch ook gewoon een "rode"kaart van de bank sturen om de machtiging in te trekken?

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Rob Adank »

P.s Laten we het cool :lol:

Aan Hollander: Blijf wel positief.Zeker en explicitiet t.a.v. forum gangers.
Wie ben jij om iemand af te vallen cq.terecht te wijzen?
We strijden allemaal voor het zelfde,toch!!!!!!!!!!
Steun elkaar en kop op!!!!!!Modder gooien kunnen we
altijd nog(Ik zal me daar uiteraard van onthouden).
Aan Karel/Wilco/Harry12: Jullie reactie op Hollander okay.Ik kan me dat wel voorstellen en sta er zeker achter.

M.i. is dit topic om elkaar te ondersteunen cq.bij te staan,niet om elkaar af te vallen cq.te beschamen.
Schofferen al zeker niet,dat doe je maar ergens anders.

Vriendelijke groet,

Rob Adank / Breda
06-53832709
email: [email protected]

(ps.iemand die iemand wil schofferen,leef je uit op mij.Ik zal je uiteraard van repliek dienen.Maar laat goedgeaarde forumgangers met rust.)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Julika »

Je hebt gelijk Piet. Zonder advocaat kun je fluiten naar je centen.
Ik was al heel vroeg erbij na een advocaat te stappen. Mijn Legio-Lease-conctract was pas 1 jaar oud.
Ik moest wel 3 keer uitleggen hoe het zat. Hij begreep er niets van. De nam Legio-Lease hoorde hij ook voor de eerste keer. Ik vertel dit omdat ik af en toe hier lees, dat je toch wist wat je ondertekend hebt.
Mooi niet, als het een advocaat niets eens begreep......

Gelukkig zijn we nu een stukje verder dank RADAR en de Media.
Mijn nieuwe advocaat weeet er gelukkig alles van.
Ik ben Eeglease en moet wachten op de uitspraak van de Rechtbank in Alkmaar op het vonnis van 31.03.2004 of de zaak huurkoop is en bij het kanton terecht mag komen

groetjes Julika

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door jaffhu »

beste Piet.

kijk naar deze voorbeeld


Hieronder vindt vragen misschien kunt u stellen aan dexia.

1-U weigerde echter antwoord op die specifieke vragen te geven waartoe
u naar mijn mening wel verplicht bent.
Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat u geen concreet antwoord geeft.

Aanhef
--------

1. In de aanhef van de eindafrekening staat vermeld, dat de effecten conform de algemene voorwaarden zijn verkocht.Op welke specifieke bepaling van de algemene voorwaarden is deze verkoop gebasserd?

2.er worden achterstand of dan wel rest schuld termijnen contant gemaakt tegen { bepaald percentage} Waar zijn deze bevoegdeheid en dit percentage op gebaseerd?

3. De kosten van de optie bedragen €0000 Op welke contractuele bepaling is deze post gebaseerd?

4. kunt u de hoogte van het bedrag aantonen?

5. Wat was de hoofdsom en op welke wijze is deze berekend? Waarom wordt ook de hoofdsom contant gemaakt tegen Percentage? Waarop zijn deze bevoegdheid en dit percentage gebaseerd?

6. Hoe is het bedrag van €....... berekend?

7. Kunt u bewijs van de opbrengst van de optie ad €....... aanleveren?


Opbrengst
-----------

8. Kunt u mij gegevens verschaffen omtrent de beurskoersen per dd mm jj van de diverse in de eindafrekening vermelde aandelen? of te wil de koers per 12 maanden?

9. In de overeenkomst staan alleen het aantal aandelen en de aankoopkoersen Van de eerste aankoop vermeld. de totaalbedragen van de tweede en derde etc aankopen staan eveneens vast, doch ik beschik niet over de gegevens met betrekking tot de tweede en de derde etc aankoop. Kunt u mij deze verschaffen?


Uw reactie zie ik graag binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief tegemoet. Blijft uw reactie uit, dan laat u mij werkelijk geen andere keus dan de zaak voor te leggen aan de rechter met het verzoek u te veroordelen tot aanlevering van de benodigde informatie, uiteraard onder verbeurte van een dwangsom voor het geval u ook die veroordeling naast u neer zou leggen en het verzoek u te veroordelen tot betaling van het inleg en rente bedragen. Uiteraard zullen ook vorderingen tot betaling van wettelijke rente, buitengerechtelijke kosten en proceskosten ingesteld worden.



Onder voorbehoud van alle mij rechten en in afwachting van uw reactie tekent,



Hoogachtend,


................

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste JAFFHU

Geen kritiek, slechts bedoeld om je te helpen!
Wil je geloofwaardige overkomen bij de bank, dan dienen je brieven zonder spellingsfouten, en grammaticafouten te zijn.
Laat altijd brieven die je aan de bank schrijft nog eens nalezen door een ander.

Belangrijk!!
Gebruik bij officiële brieven altijd.. . voor dat je een brief verstuurd...spellingscontrole.
Succes met je actie!!

In het stadium waarin wij nu zijn laat de bank zich denk ik niet door een particulier de wet voorschrijven.
Eisen kun je alleen nog maar iets via een advocaat.
Maar alsnog succes, benieuwd naar de reactie van de bank
Hans2

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door jaffhu »

beste Hans2,

bedankt voor jou advise,

maar de zaak voor repliek staat voor 24 maart

en zeker ga ik winnen.

kunt u mij aangeven welke fouten heb jij gevonden

alvast bedankt

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door thoompy »

Beste piet

Langzaam worden alle mensen wakker over die boefen van dexia.
Als mensen ook maar een klein beetje lezen wat er bij spaar selct gebeurd dan begrijpen ze wie de volgende is.......

MENSEN WORD WAKKER BETAAL NOOIT ZIJ VERTREKKEN MET ONS GELD
BETAAL NOOIT MAAR BEZUINIG NOOIT OP EEN GOEDE ADVOCAAT .

:wink:

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door arend »

Beste Piet,

Wij zijn toch niet verplicht om onze financiele situatie voor Dexia in kaart te brengen. Als EDR zegt daartoe opdracht te hebben gekregen en ze gaan naar je familie en/of buren schenden ze toch je privacy?"
Piet heeft Dexia dit al een keer geflikt en wat is er aan te doen?

Groet Arend

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Arend, dexia heeft EDR in hun standaard procedure zitten.
Als het incasso bureau niet werkt komt EDR.

je hoeft niet te reageren op de brief van EDR, sterker nog, je moet gewoon niet reageren op dit soort dreigbrieven.

dexia heeft weer een nieuw pressie middel:
je krijgt bericht van dexia dat de dagvaarding is verstuurd en dat je nu nog het incasso bureau kunt bellen om dit te stoppen anders is het te laat en moet je voorkomen.
Ook nu zijn er weer gedupeerden die deze druk niet aankunnen en alsnog betalen, inclusief de kosten van het incasso bureau.

Alleen is er nog geen dagvaarding gestuurd!

Trap er niet in!!!

Als je besloten hebt niet te betalen moet je het ook niet doen.
Laat de rechter maar uitmaken wie gelijk heeft.

Samen staan we sterk en we zullen de dexia terreur bestrijden.

Groeten,
Piet

Wilco
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 okt 2003 16:13

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Wilco »

Ik sluit me helemaal bij deze woorden van Piet aan, en vergeet niet, SAMEN STAAN WE STERK! Laat je niet onder druk zetten!!!!!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Piet »

Gelukkig kon vorige week nog iemand geholpen worden die werd bedreigd met inbeslagname, na te zijn veroordeeld bij verstek.
Zij behoort tot de zwakkeren die niet weten wat te moeten doen en volledig gestresst alles maar over zich heen laten komen.
Deze mensen zijn voor dexia een makkelijke prooi.

Bij navraag bij de Rechtbank in Arnhem bleek dat vanaf de tijd dat dexia begon met hun massale dagvaardingen er 17 vonnissen zijn geweest waarbij de gedupeerden niet voor de rechter zijn verschenen en bij verstek zijn veroordeeld. Dit in de periode juli 2003-heden.
Er zijn in Arnhem gemiddeld 5 dexia zaken per week.
Dit houdt in dat zo'n 10 % van de gedagvaarden niet komt en bij verstek worden veroordeeld.
Als je dit landelijk doortrekt bij de 19 rechtbanken die er zijn wordt je wel even stil.

De sociaal zwakkeren worden door dexia uitgekozen en zijn de eerste groep die volledig het slachtoffer zijn geworden van het dexia tuig.

Het is helaas alleen maar een constatering want het is heel moeilijk deze groep te bereiken en te helpen.

Groeten,
Piet

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door RDG »

Piet,

Ik heb waardering en bewondering voor de inzet die je toont in het helpen van mensen om hun recht te halen in dit leaseschandaal, maar ik ben het niet met je constatering eens dat DEXIA de sociaal zwakkeren uitzoekt. Op de eerste plaats al niet omdat ikzelf ook tot de gedagvaarden hoor en mezelf niet bepaald sociaal zwak vindt. Daarnaast geef je zelf aan dat de groep die zich niet laat vertegenwoordigen ongeveer 10% is. Dit houdt in dat er toch een groep van 90% is dit zich wel laat bijstaan door een advocaat.

Tenslotte is het denk ik ook zo, dat DEXIA juist een groter risico zou lopen als men juist de sociaal zwakkeren er uit plukt. Juist hiervoor is naar mijn idee de kans het grootst dat die hun gelijk halen, juist omdat voor die groep DEXIA misschien nog meer aangesproken wordt op het niet nakomen van hun zorgplicht.

RDG

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door Erik »

Wat zijn dan al die uitslagen van al die overige 90% rechtszaken? of zijn die zaken nog onder de rechter en zijn er nog geen uitspraken bekend?

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: Dexia nog steeds op ramkoers

Ongelezen bericht door RDG »

Erik,

Het gros van de zaken is inderdaad nog onder de hamer. Voor wat mijzelf betreft, het vervolg daarvan is in de loop van deze maand (uitspraak wel of geen huurkoop). Voor uiteindelijk een uitspraak volgt, ben je toch makkelijk nog een half jaar of langer verder.

En dan nog is dat voor velen nog slechts de eerste stap. Of de gedupeerde zal zelf in hoger beroep gaan, of DEXIA zal het doen.

RDG

Gesloten