LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als dexia failliet gaat....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Dexia failliet, restschuld

vervalt
7
50%
schuldeisers van dexia nemen vorderingen over, nog steeds betale
7
50%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Dubio »

Moeten we dan betalen aan de schuldeisers van Dexia, of ben je van je restschuld af

Gast

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Gast »

Dubio met alle respect je bent geen gedupeerde dus stop eens met je flauwekul.

Hans

Gast

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Gast »

Als Dexia failliet gaat dan is dat vanwege de claims van de lessees, we zijn dus zelf de schuldeisers.

En voor de rest sluit ik me aan bij andere gasten, dwz Dubio donder nou maar eens op

Gast

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Gast »

Dubio is wel gedupeerd fl. 9000 ingelegd, 3600 teruggekregen. Lijkt mij gedupeerd.
Die Gast snapt er echt niks van, en dat wou ik met deze poll ook bereiken. Dat geld wat dexia gebruikt heeft om de aandelen te kopen hebben ze zelf ook'geleend' Het is niet hun eigen geld. Die denkfout wordt op dit forum teveel gemaakt. Men denkt dat dexia het geld vordert en meteen in eigen zak stopt, dat is dus niet zo.

Dubio

Gast

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Gast »

Dubio zwam toch niet zo eerst het gelazer over eegalease dan weer beweer je dat Dexia contractueel sterk staat en alles gaat winnen. Ga loterij spelen of nog beter ga solliciteren bij Dexia. Hup wegwezen.

Hans.

Gast

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk Dubio begrijpt het best! Plaagt ons alleen maar.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dubio, Wat is dit nu voor een negatief berichtje van je.
Dat je niets ziet in deze stichting nog in anderen akkoord; zoals je zegt is dit op persoonlijke titel, maar beste Dubio “wet is wet” ook al zou de wet zo star zijn, wat gelukkig niet het geval is gezien de bijna dagelijkse aanpassingen en jurisprudenties, dan nog zal de wetgever toch rekening moeten houden met maatschappellijke normen en waarden, als de wet niet meer anticipeert op de maatschappij dan zouden we toch een groot vacuüm krijgen, denk je ook niet,
En voor wat de kansen van de diverse stichtingen en vereniging betreft; ook hier zie je het m.i. te negatief, het collectief staat altijd sterker dan het individu
En ieder collectief volgt in deze zijn eigen strategie, en zo hoort dit ook.
Nee Dubio meestal zijn je topics leerzaam en vernieuwend, nu zit je waarschijnlijk even op het verkeerde spoor.

Groetjes Ton

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Ook als Dexia verliest blijven jullie verplicht om de schuld af te lossen. Natuurlijk vervalt die vordering op jullie niet in geval van faillisement. Wel kan het zo zijn dat je, indien je bijvoorbeeld een vordering uit onverschuldigde betaling of uit schade hebt op Dexia, je na faillisement hiervan mogelijk weinig tot niets terug ziet. Dat ben je slechts een van de vele schuldeisers die niet of onvoldoende zullen kunnen verhalen.

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

Ook als Dexia verliest blijven jullie verplicht om de schuld af te lossen.

Dat lijkt me dus niet want als Dexia verliest gaan 900.000 mensen juichen. Bij faillissement staat de Nederlandse Bank garant voor een X-bedrag aan terugbetaling.

Hup Holland Hup.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Geloof vooral in zelf verzonnen sprookjes, als je wilt.

Uitstaand vermogen, openstaande vorderingen worden terug gevorderd om krediteuren te kunnen betalen. Waarom zou iets of iemand geld neerleggen wanneer er weldegelijk vermogen is, vermogen in de zin van openstaande vorderingen.

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

Dit zijn geen sprookjes: je schrijft als Dexia verliest. Als Dexia verliest moeten ze betalen. Omdat Dexiabank in Hup Holland is gevestigd staat zij onder toezicht van de DNB en bij faillisment van een bank in Hup Holland krijgen de schuldeisers een bepaald bedrag vergoed, niet alles dus, dit weet een ieder. Althans behoort het te weten. Net zo goed als iedere Hup Hollander geacht wordt de wet te kennen.

DNB waarschuwt voor Afrikaanse oplichtingspraktijken
De Nederlandsche Bank wil het publiek waarschuwen voor Afrikaanse fraude- en oplichtingspraktijken.

Consumentenzaken De registers van de Bank
Toezichtslijn Internet
Productinformatie Collectieve garantieregeling
Productinformatie van beleggingsinstellingen Het Bureau Krediet Registratie Tiel
Het maken van een keuze voor een product

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

Ik zal het morgen eens opzoeken ik dacht een aansprakelijkheid tot € 12.000,00 per vordering.

Hup Holland Hup.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Oke, sorry, ik drukte me onduidelijk uit. Ik doelde op verliezen i.z.v. faillisement. Vorderingen die dan openstaan worden geincasseerd. Ze vervallen niet. Uiteraard is het niet zo dat indien je een procedure tegen Dexia wint, je indien Dexia failliet gaat alsnog moet betalen. Dat lijkt me helder. Maar indien Dexia om wat voor een reden dan ook failliet gaat, bijvoorbeeld mede omdat een deel van de gedupeerden gelijk krijgt op gronden die voor andere zich gedupeerd voelenden niet gelden, dan moet die laatste groep uiteraard nog steeds betalen.

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

Ja helemaal met je eens maar dat is een andere stelling, die je nu aanhaalt. Persoonlijk denk ik niet dat Dexia failliet gaat. De toezicht is te scherp. Het is heel moeilijk om een Bank te starten in Hup Holland Hup. Vandaar .

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door SJZ »

Geef het maar op Sara, ik geloof niet dat het gewaardeerd wordt dat jij hier de waarheid verteld. Sommigen horen kennelijk liever onzinverhalen.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hoezo is het een andere stelling? Dubio ging het toch om:

Als Dexia failliet gaat:
Moeten we dan betalen aan de schuldeisers van Dexia, of ben je van je restschuld af
Daarmee gaat hij er dus vanuit dat je een restschuld hebt (je hebt dus niet gewonnen in een procedure tegen Dexia) en dat Dexia vervolgens om welke reden dan ook failliet gaat. Zijn vraag is dan, moet je dan je schuld nog betalen of staat faillisement van de krediteur gelijk aan kwijtschelding.

Ik zeg dat dat laatste niet klopt. In welk opzicht formuleerde ik dan een andere stelling?

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

SJZ sinds wanneer denk jij voor Sara ?????

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

Ook als Dexia verliest blijven jullie verplicht om de schuld af te lossen.

Hier haakte ik op in. Die stelling klopt niet. Met me eens ?

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door xyz »

Ik snap je wel je bedoelde natuurlijk als Dexia failliet gaat :D :wink:

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Als dexia failliet gaat....

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Goh, dat had ik dan ook vrij duidelijk toegelicht. Blij dat je die toelichting hebt begrepen.

Gesloten