LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Piet »

Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Toen op 11 februari De Nederlandsche Bank met een persbericht kwam dat er een bemiddelingspoging zou komen met Duisenberg als bemiddelaar, wisten we al hoe het zou aflopen.
In de topics Reünie van oude bekenden en De grens is bereikt staat het schema hoe het zich zou ontwikkelen.
Lees deze topics door en zie hoe wij weer belazerd worden door de banken en de overheid.
Dit is allemaal van te voren gepland en vóór 11 februari was al bekend hoe het zou aflopen
Wij worden gemanipuleerd waar wij bij staan.
TRAP ER NIET IN!!


De bemiddelingspoging wordt ons door de strot geduwd en kracht bijgezet door het eenzijdig aanhouden van alle rechtszaken zodat wij geen keus meer mogen hebben.

Gunstige uitspraken zoals die in Amsterdam van 7 april waarin de gedupeerde al zijn geld terugkrijgt wordt niet gepubliceerd, wij mogen dit niet weten !

Je gaat toch als gedupeerde geen schikking aan dat je alleen je restschuld niet hoeft te betalen terwijl je al je geld terug kan krijgen via een rechtszaak!
Het laatste half jaar heeft Dexia bijna alle zaken verloren!!
ZEG NEE!! tegen dit schikkingsvoorstel en zeg NEE!! tegen deze opgedrongen bemiddelingspoging die is opgezet om Dexia van de ondergang te redden en ons te laten bloeden.
Zeg NEE !! tegen het stopzetten van onze rechtszaken.

WIJ EISEN RECHT!!

Groeten,
Piet

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door bjorrie »

:oops: Ik zeg nee.
Omdat ik € 8168 eerste inleg kwijt ben
Omdat ik verlengd heb onder protest € 9000 kwijt ben
Omdat ik 33 % van de restschuld op dit moment €16000 x33% =€5440
Dus reken mee 8168+9000+5440= € 22608 ben ik kwijt en Dexia is
€ 10560 kwijt. :wink: Terwijl deze bank geen inzage en uitleg geeft (zie Guus Geluk) en geen schuld bekent. Als ik zo zeker van mijn zaak was als de Dexia bank dan zou ik niemand een cent betalen. Dus DEXIA is schuldig. Heeft mensen in de problemen gebracht en ik eis alles terug en dan mogen ze nog blij zijn dat ik geen schadevergoeding indien tegen de gevolgen.Zoals BKR registratie,stress,enz.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De insteek was vanaf het begin zoveel mogelijk mensen bij de rechters weg te houden ivm ongewenste negatieve publiciteit voor de Ned. banken.
Dit lijkt nu te gelukt te zijn.
Ik ben trouwens ook lid van LV maar LV heeft mij nooit gevraagd of ik met een onderhandeling met Duisenberg en een evt. bemiddeling van haar acoord zou gaan.
Vreemd.
O.D.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door shamyrah »

Reactie AFM op schikkingsvoorstel Duisenberg
29-4-2005

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) vindt het positief dat de bemiddeling van de heer Duisenberg inzake de aandelenlease-problematiek heeft geleid tot een schikkingsvoorstel van Dexia aan betrokken partijen.
Met het voorstel is er voor gedupeerden duidelijkheid gekomen. De AFM hoopt dat gedupeerden, ieder voor zich, het voorstel in overweging nemen.

groetjes A3

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door learner »

Met het voorstel is er voor gedupeerden duidelijkheid gekomen.
:P

Dat mag je wel zeggen, ja . . .

mvg, learner . . . :wink:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Wat een show!!!
Natuurlijk zijn zij blij, als er iemand boter op het hoofd heeft inzake aandelenlease zijn zij het wel.....!!!!!!!!!!!!!!
Zijn ze eindelijk van alle beschuldigingen af...
De AFM hoopt dat gedupeerden, ieder voor zich, het voorstel in overweging nemen

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door keessie »

Ik steun Piet van het PLATFORMAANDELENLEASE !!!

We hebben DEXIA op de knieen!!!

Al onze inleg TERUG

ZEG NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe
tegen Duisenberg en DEXIA!!!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

Eigenlijk moeten we nu een tegenoffensief in de media gaan maken waarin de schikking als belachelijk wordt aangemerkt.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Kor S »

daar sluit ik mij bij aan.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

nogmaals mensen bij de rechtbank is er meer te halen dan uit de zak van dexia/duisenberg.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door groen »

Las net op site van nos het volgende:




Gedupeerde beleggers hebben met de Dexia Bank een compromis bereikt in het conflict rond de aandelenlease. Afgesproken is dat de beleggers hun schuld helemaal of gedeeltelijk krijgen kwijtgescholden.

De deal kwam tot stand na bemiddeling van oud-directeur Duisenberg van de Europese Centrale Bank (ECB).

De Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease, Consumentenbond en Vereniging van Effectenbezitters (VEB) hebben in een persverklaring laten weten dat ze akkoord zijn met het voorstel.

Daarmee is slepende conflict tussen de beleggers en Dexia van tafel.

Vergoeding
Volgens de belangenverenigingen bevat de afspraak een redelijke en billijke compensatie voor grote groepen belanghebbenden en krijgen beleggers die in financiële problemen zijn gekomen een ruimere coulance regeling.

De nieuwe regeling, die de bank 400 miljoen euro kost, geldt ook voor mensen die al eerder het Dexia aanbod hebben aanvaard.

De beleggers hadden met geleend geld in aandelen belegd, de aandelenleaseconstructie, en kwamen in de problemen toen de beurzen tegen verwachting in niet stegen.


Nou het is nog helemaal niet opgelost. Zijn ze nu helemaal gek geworden. Het is pas opgelost als wij al ons geld terug hebben.

Die ..... van dexia zijn nog lang niet van ons af. Wij gaan door tot het gaatje. Wie komt er voor ons op. Hou niet de gasten waar wij € 45,= per jaar aan betalen. Die zijn net zo erg als Dexia. Het is een schanden dat ze zeggen als ze hier mee akkoord gaan. Betaal niks aan niemand meer. Alleen mijn advocaat krijgt 15% van het bedrag dat ik terug krijg.
Leaseproces kan ik iedereen aan raden. De kosten blijven zo laag, en dexia is bang voor ze. Echt een goede manier om dexia aan te pakken.

Nou succes allemaal, en onhoud dexia gaat verliezen


Groeten,

groen

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

als dexia logisch dat ze dit voorstel breed in het nieuws zetten om zo hun imago op te kunnen poetsen en het kost hun minder dat ze alle zaken verliezen.

Maar voor de gedupeerde is dit geen haalbare schikking want bij de rechtbanken is veel meer te halen dan deze schikkingsvoorstel.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Kor S »

@tros radar;
waarom is geld terug bij betaling restschuld onder protest gesloten b ?
:twisted: er is niet met alle belanghebbende partijen onderhandelt,
dat wou ik noch wel even kwijt daar.
hr duisenberg ,
en what about,de andere aandelen lease aanbieders o a defam fortis
d.s.b,enz?krijgen die mensen ook genoegdoening?
met dank voor uw reacties, h.g...kor.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

Wie schrijft namens een aantal stichtingen een PERS bericht naar de media waarin staat dat de stichtingen zich achtergesteld worden door deze schikking.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door lions90 »

Mensen als ik jullie was zou ik maar wel je restschuld laten kwijtschelden. Mijn rechtzaak zit erop en ik heb voor 2/3 gewonnen, maar dat heeft me wel veel aan een advocaat gekost. Je volledige inleg terugkrijgen is nog maar zelden gehonoreerd, dus als ik nu kon kiezen dan had ik wel mijn restschuld laten kwijtschelden.......maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk. Als je nog veel geld wil besteden aan een advocaat om zo AL je inleg terug te krijgen...be my guest maar dat staat absoluut niet voor 100% vast...in ieder geval veel succes met jullie beslissingen!

Jantje
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2003 16:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Jantje »

En hoe zit het dan met mensen met een tweede hypotheek?

Deze blijven met een enorme maandelijkse maandlast zitten en dan is dit compromis toch een schijntje!

Ik ga voor restschuld weg en inleg of een groot gedeelte van de inleg terug.

Jantje

erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door erwinl »

Op deze manier komen ze er ook mee weg om te bewijzen dat Dexia de aandelen heeft gekocht.

Eerst bewijs zien.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

precies.

wil
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jul 2003 19:55

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door wil »

Nou Piet,

Mijn steun heb je en ik laat de rechtzaak niet meer gaan!!


Ik heb geen boter op mijn hoofd en zal doorgaan tot het einde. Dankzij en met jullie steun (PAL) zal de onderste steen boven komen.

Zeg "NEE" mensen en laat je niet meer afschrikken door allerlei voorstellen. Haal je recht en laat je door een goede advocaat begeleiden tijdens je rechtsgang. Twijfel je nog steeds? bezoek dan een van de landelijke bijeenkomsten van "PAL" . Het heeft voor mij ook de ogen geopend!

Piet,Lourens en Johan nog bedankt daarvoor!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door cornelis »

Op rtl z was Mr bos hij vind het schikkings voorstel ook niks en adviseerd om verder te prodederen.
Hij zegt het niet recht uit maar is overtuigd dat de gedupeerden winnen ook in hogerberoep.

Dus niks geen schikking door procederen door dexia heb ik me huwelijk bijna zien stranden en kunnen we niet meer op vakantie we zijn geruineerd.
Hoop dat rechters dat ook inzien.
Volgens Mr Bos heft dexia geld zat.

Groetjes

Gesloten