LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

GEDUPEERDEN VAN AANDELENLEASE; OPGELET!!!
In de pers wordt er regelmatig geschreven over het aandelenlease drama, echter meestal om aan te geven, wat er zoal besloten is, door overheid, belangenbehartigers (die je ook tussen aanhalingstekens kunt zetten), rechterlijke macht en natuurlijk; Dexia.
Dexia laat Commissie Geschillen Aandelenlease (Oosting) falen in 2004, Dexia wenst opeens wel bemiddeling in 2005, Dexia schort daartoe ALLE rechtszaken tegen haar op tot december 2005, Dexia laat D.S.I. eind juni ALLE klachten over effectenlease producten van Dexia opschorten tot 30 september 2005, Dexia gaat overeenkomst aan met stichtingen Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en de VEB (de ‘Duisenberg regeling’) en Dexia wil nu deze regeling (door te proberen gebruik te maken van de nieuwe Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade, die op 21 juni jl. zonder stemming door de Eerste Kamer is aangenomen en op 1 augustus in werking zal treden), door de rechter voor alle gedupeerden verbindend laten verklaren!
Aan alle gedupeerden van aandelenlease constructies:
Vooralsnog is het nog helemaal niet zeker, dat de Wet CAM van toepassing zal zijn op de aandelenlease ellende, maar zelfs als dat door de rechter zal worden geaccepteerd, bent u NIET VERPLICHT daarmee akkoord te gaan! Indien u ervoor kiest om (door) te procederen kunt u dit schriftelijk meedelen!
Dexia is al lange tijd met haar ontmoedigingstactiek bezig richting gedupeerden:
• Willen ‘cliënten’ inzage in hun eigen dossier bij Dexia: ga maar naar de rechter. Rechter oordeelt ten gunste van gedupeerde; heeft Dexia geen boodschap aan, weigert domweg inzage. (Waarom zou dat zijn?)
• Heeft gedupeerde kritiek op het feit, dat ALLE rechtszaken eenzijdig zijn stilgelegd op ‘verzoek’ van Dexia: vecht dat maar aan, via ….de rechter! Weer zo’n vicieuze cirkel waar gedupeerden het mee kunnen doen.
• Aanbod van Dexia in 2003 geaccepteerd? Dan heeft u afstand gedaan van uw rechten. Ga maar weer naar de rechter om het (wettelijk ondeugdelijke) aanbod aan te vechten
• Wilt u meedoen aan de schikking? Dan eerst aan alle contractuele, dus ook betalings-, verplichtingen voldoen, vóór 1 oktober tekenen, ná 1 oktober krijgt u de details van de schikking. Bent u het er niet mee eens? Ga maar naar de rechter.
De beerput, met daarin de tot dan toe geheimgehouden malversaties van Dexia, is op een kier komen te staan (rechtszaken worden de laatste tijd vrijwel allemaal door gedupeerden gewonnen op grond van eegalease, WCK, zorgplicht e.d.) en Dexia wil de juridische trein, die onverbiddelijk richting ontmaskering dendert, een halt toe roepen en de gedupeerden op een dood spoor zetten.
De ontmaskering (be)treft echter niet Dexia alleen; overheid, toezichthouders, bankverzekeraars zijn allen gebaat bij een snelle ‘afwerking’ van het drama, het liefst zonder al te veel ontboezemingen over de wereld van de macht.Wat klopt er niet aan dit verhaal?
Dat is te veel om op te noemen, maar laten we ons beperken tot:
Waar is de stem van de honderdduizenden gedupeerden in dezen?
Gedupeerden, die niet alleen in eerste instantie misleid zijn, maar nog steeds worden misleid!
Aan het lijntje gehouden, gefrustreerd, geïntimideerd, verraden door de ‘belangenbehartigers’ en overrompeld met voldongen feiten. Althans, zo lijkt het. Maar de gedupeerden hebben wel degelijk nog iets te zeggen.Het is van groot belang, dat u als gedupeerde weet, dat u nog rechten heeft, dat de gerechtelijke uitspraken zeer gunstig zijn voor gedupeerden (ook in hoger beroep in Den Bosch heeft Dexia de laatste twee rechtszaken verloren), dat u niet bang hoeft te zijn buiten de boot te vallen en niet ‘ja’ hoeft te zeggen tegen een ondeugdelijke schikking en een ophanden zijnde dwangmaatregel via de Wet CAM.
Op www.platformaandelenlease.nl vindt u heel veel informatie, op het Legioleaseforum van Tros Radar is een schat aan informatie te vinden, u kunt ook gratis bellen met leaseproces (0800- 2005).

Ik heb alle 'regels wit' opgevuld; zo past het geprint precies op een A-4-tje.
Laatst gewijzigd door woest op 16 jul 2005 15:45, 6 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

Reeds verzonden als 'ingezonden brief' naar het stadsblad van Den Bosch, Utrecht en Breda. Met dank aan Pipa voor het idee en aan Anne, die bereid is bladen aan te schrijven. :wink:

Pluutje & vrouw; is dit wat?
Laatst gewijzigd door woest op 16 jul 2005 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

Misschien willen enkele gedupeerden de tekst kopiëren (of een vergelijkbare schrijven) en ophangen bij de supermarkt? Dit ga ik in Amsterdam - in mijn omgeving - wel doen. Alle beetjes helpen!

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door pewi »

Prachtige brief, die ik zeker ga gebruiken (omgeving Noord Limburg).
Alleen jammer dat er niet in de tekst staat waarop gewonnen wordt.
Daarom neem ik mij de vrijheid om bovenstaande brief iets te wijzigen in:
De beerput, met daarin de tot dan toe geheimgehouden malversaties van Dexia, is op een kier komen te staan (gerechtelijke uitspraken van de laatste maanden werden gewonnen op grond van eegalease, WCK, zorgplicht e.d.) en Dexia wil de juridische trein, die onverbiddelijk richting ontmaskering dendert, een halt toe roepen en de gedupeerden op een dood spoor zetten.
Ik verneem nog wel van jullie of jullie hiermee instemmen.
Vrgr Pewi

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

Pewi, natuurlijk, heel goed; daarom staat er ook 'concept' achter en ik ga het erbij zetten. Dank je wel!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Woest ik heb dit artikel gestuurd naar de Twentsche Courant Tubantia en naar het weekblad met het verzoek om dit te plaatsen.

Ik ben benieuwd of ze er gehoor aan geven.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

Prima, Janneke! :wink:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Woest, is het ook naar de lijst met persadressen gemaild die op het forum staat? Vraagje voordat alles en iedereen het dubbel gaat doen! Overigens is het misschien goed mensen er op te wijzen dat het consequenties kan hebben. Je kunt geciteerd worden in de krant, maar bovendien kan het zo zijn dat je wordt gevraagd voor een interview. Ik stond ook opeens op pag.3 binnenland van een zuidelijk dagblad met naam en toenaam. Dat geeft reacties, wees je daar bewust van! En wees er zeker niet bang voor!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door anne_ »

Pipa ik denk dat het goed is als iemand die lijst gaat afwerken, je hebt gelijk dubbelop is niet handig. Ik wil die lijst wel afwerken, plus die andere lijst die ik van de week van iemand gekregen heb. Wat denk je daarvan? Of wat denken jullie ervan?

Gr. Anne.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Anne,
je kunt dat in een keer doen! Alle adressen kopieren en bij BCC plakken. Dan je tekst eronder plaatsen en klaar is Anne :wink: Ik vind het een prima idee als je dat doet.
Weet niet hoe Woest erover denkt?
Groet.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door anne_ »

En klaar is Anne, krijg een berg automatische antwoorden binnen. We zullen zien wat het op gaat leveren.

Gr. Anne.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door aert0001 »

Het loopt als een goed geoliede machine, Anne, Pipa, Woest en janneke, Pewi, toppers, wat kan er veel als er samenwerking is, jullie geven een prima signaal af, hiervoor hartelijk dank, dat velen hier een voorbeeld aan nemen,

T :) n

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door Captain-America »

In navolging van hetgeen Ton al zei, hierbij nadrukkelijk Ton niet vergetend, ja jij ook bent een zeer essentieel onderdeel van deze geoliede machinerie ;-)

En dames, mijnheer Pewi (toch een heer of?) goed werk ga zo door.

Nu gaat deze jongen echt paapen :roll:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Woest.
Pluutje & vrouw; is dit wat?
Chapeau!
Met de wijziging van Pewi is het een uitstekend en compleet stukje geworden!
Hartelijk dank.

Wij gaan proberen het in deze contreien geplaatst te krijgen.

Mvgr
Anton

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

Lieve mensen, allemaal: ik word hier helemaal warm van. Dank! :D

Wat de tekst betreft: die kan korter, gekopieerd worden, aangevuld (wel met feiten, natuurlijk); die tekst is een soort handvat, waar ik geen enkele 'claim' op leg (het zou anders zijn als het 'n gedichie van me was), want het gaat er om, dat we mensen bereiken. Het is inderdaad wel goed, dat we elkaar laten weten wie het waar heen stuurt. Anne, wat fijn dat jij al dat werk (weer) wilt doen! Graag! Misschien is het ook een idee, als mensen die iets met de tekst doen (of een soortgelijke tekst; kunnen een paar kernachtige zinnen zijn met de contactgegevens er onderaan bij vermeld; supermarkt, huis-aan-huis-bladen, zelf kopiëren en rondbrengen, enz.) even naar Anne mailen, omdat Anne's mailadres toch al - dapper genoeg - op het forum staat? Krijgen we overzicht en bovendien helpt dat misschien mensen over de drempel die dit niet op het forum willen zeggen. Anne, Pipa, Ton en allemaal:

hartstikke bedankt en een mooie zondag gewenst!
Lieve groet,
Woest

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door Kor S »

mogge loes, weer zo,n huzarenstuk van je. ,complimenten.
bij mij ,hier in delft eo komt het ook op te hangen in de supermarkten.
waar zijn je gedichten naar toe verhuisd ,ik zie ze niet meer hier?
of zijn ze verdwenen door de trols?
prettige zondag,en een kort orgineel gedichtje voor iemand die ,t verdient.en ,t all zegt:
>>>>>>LOES
>>>>>>IS EEN SNOES,
h.g .kor.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door woest »

(bloos) en niet voor de poes! :wink: :lol:

Gedichten blijven doorgaans in mijn la (misschien ook maar beter): Ik had er maar eentje gepost, als antwoord op een pro-dexia-gedicht , de Legio Blues van 'Gezond Verstand'; is (gedeeltelijk) in een krantje verschenen vond ik wel grappig!

http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 2005-2.htm

Antwoord op 'gezond verstand':

De Dexia-rap

Overheid en bankgeboefte
denken niet aan onze behoefte,
doen niet wat ze ons beloven,
maar slaan samen
aan het roven:
wet, fatsoen? Daar staan ze boven
wachtend, bij een
volle fuik
houden ze elkaar
de ene hand
boven de boterhoofden,
de andere,
samen,
op één dikke buik.

Tot gauw, bij de koffie (of iets anders) :)

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Anne/Pipa/Woest/Kor/Ton/Kapitein/,en natuurlijk iedereen die zo fantastisch bezig is. Jullie zijn Kanjers, Als ik bovenstaande allemaal lees word ik warm van binnen, en komt het gevoel dat er ook nog volop
fijne mensen op deze bol rond lopen, weer helemaal terug.

Bedankt Jullie, Ik ben trots op jullie :D

Liefs Ad

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door anne_ »

Ad zoveel lof verdien ik niet het is de moeite niet waard. Maar jij mag warm worden hoor, daar is de temperatuur ook naar. :wink:

Gr. Anne.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: tekst (concept)voor de huis aan huis bladen,etcetera

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ad,

Thx for the compliment.
Edoch vlak jezelf ook niet uit alsmede vele anderen in here die allen hun steentje bijdragen, actief of passief.

BTW; mag ik ook op jou/jullie (incl. Wouter) aanwezigheid rekenen inzake het nog in te stellen, waarschijnlijk volgende week, bijeenkomst.
Welke ik vooralsnog omschrijf als het "Haagse bakkie (pleur :roll: voor intimi)".

P.S. Zag dat er nog wat replyen openstaan, komt later deze week ok.

Gesloten