LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze maken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Gesloten
pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Keuze maken

Bericht door pimmy »

Ik volg al lang dit forum en het gekat op elkaar sla ik zo over,hoef ik verder ook geen energie in te stoppen .
Maar dankzij de vele goede tips en dergelijke heeft mijn destijds minderjarige zoon al zijn geld terug.
Zonder deze informatie en een advocaat en doorzettingvermogen was dat niet gelukt.
Inmiddels heeft hij een leuk autootje gekocht van zijn spaargeld het heeft wat tijd gekost maar het is altijd de moeite waard.
Ik hoop dan ook dat andere minderjarigen ook sowieso hun geld terug krijgen.


PIMMY

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Keuze maken

Bericht door aert0001 »

Hoi Pimmy,

van harte, en meer dan terecht,
er gebeurt gelukkig meer in het leven dan de idioterie van sommigen op dit forum, ik bedenk altijd maar: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, langzaam treed immuniteit op voor deze knulletjes, ze hebben het al zo moeilijk met de dagelijkse dingen, gun ze dit verzetje, ze weten niet beter,

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Keuze maken

Bericht door Truus2004 »

Ton, Pimmy,
volgt in dergelijke zaken (minderjarigen) geen hoger beroep?
Groeten

rahoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2005 14:34

Re: Keuze maken

Bericht door rahoel »

hoi Pimmy,

kan je me vertellen welke advocaat je genomen had en hoeveel de uurtariev, totale advocaat kosten waren?

ben namelijk zelf ook minderjarig geweest ten tijde van het aangaan van een winstverdubbelaar, en ben nu hard op zoek naar een goede/betaalbare advocaat.

bij voorbaat dank,
mvg,
rahoel

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Keuze maken

Bericht door pimmy »

Beste allemaal

De advocaat van mijn zoon neemt geen Dexia zaken meer aan veel te intensief aan uren,en mijn zoon had een akte van onvermogen omdat hij natuurlijk niet zoveel verdiend op zijn leeftijd.
Dus dit bracht minimale kosten mee en die heb ik voor hem betaald omdat ik als ouder meegetekend had omdat ik dacht dat het een spaarplan was.
Nee geen hoger beroep want het is geschikt eerst wilde ze alleen de restschuld kwijt schelden maar wij zijn voor de inleg gegaan,en niet voorniets dus .
Haal je recht en neem met minder geen genoegen.


groet Pimmy

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Keuze maken

Bericht door aert0001 »

Kassa, en terecht,

knap gedaan van Dexia, zo weinig mogelijk publiciteit, beter was om, zeker dit soort cases uit te melken in media, hetzelfde geld voor de vele bejaarden, die hun oude dag hebben verwoest zien,

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Keuze maken

Bericht door Truus2004 »

Zeker terecht en ook voor bejaarden terecht. Maar ook voor wao-ers, kinderen die direct met een studieschuld zitten, mensen die tegen hun pensioen zitten en daar niet zorgeloos naar toe kunnen leven. Het geeft aan hoe belangrijk het is wat te ondernemen en niet op een stoel te blijven afwachten.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Keuze maken

Bericht door Ikwaseenbeetjedom »

tuurlijk Pimmy, dat je in je eentje meer bereikt dan de stichting Juniorlease.
Geplaatst op 26 Jan 2005 17:16 door pimmy

Beste allemaal

De advocaat van mijn zoon neemt geen Dexia zaken meer aan veel te intensief aan uren
ach, die advocaten van tegenwoordig kunnen met andere dingen al zo veel verdienen!
Nee geen hoger beroep want het is geschikt eerst wilde ze alleen de restschuld kwijt schelden maar wij zijn voor de inleg gegaan,en niet voorniets dus .
ach, dexia schikt? Geloof je jezelf? Dat is nu echt wel het allerlaatste wat ze gaan doen. Gek, het lijkt wel of ik je handschrift herken.
Haal je recht en neem met minder geen genoegen.
helemaal mee eens!

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: Keuze maken

Bericht door jeltol »

kan iemand vertellen wat er door dexia is geschikt en is er iemand die direkt of indirekt met de hardheidsclausule temaken heeft gehad

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Keuze maken

Bericht door pimmy »

Ja hoor dat kan ik mijn zoon had Dexia voor de rechter gehaald,Dexia wilde het niet tot een uitspraak van de rechter laten komen.
Vast omdat het een minderjarige was op het moment van afsluiten van de WVD.Dus Dexia kwam opeens zelf met een voorstel en dat was de restschuld kwijtschelden,het tegenvoorstel van mijn zoon was de inleg van 3 jaar terug en zo geschiedde.


PIMMY

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: Keuze maken

Bericht door jeltol »

OK pimmy

Ik begrijp de ziens wijze maar ik vraag mij af als je accoord was zoals ik met aanbod en je blijft met kleine restschuld zitten of zij doorgaan tot en met dagvaarding of mogelijk toch schikken of hardheids clausule toepassen?

jeltol

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Keuze maken

Bericht door pimmy »

Jelto


Geen idee,ik heb alleen deze ervaring,misschien dat iemand anders jouw vraag kan beantwoorden!


PIMMY

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Keuze maken

Bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 26 Jan 2005 17:16 door pimmy

... omdat ik als ouder meegetekend had omdat ik dacht dat het een spaarplan was
Ouder meegetekend? dexia schikken? Inleg zomaar terug? Sorry pimmy, veel plezier met je autootje, maar ik geloof niet meer in dexia-sprookjes.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Keuze maken

Bericht door pimmy »

Het is niet mijn autootje maar van mijn zoon.
Ik weet jouw situatie niet,maar je hoeft niet in sprookjes te geloven maar erachter heen gaan.Toen mijn zoon zijn eindafrekening kreeg met restschuld zijn wij er gelijk werk van gaan maken.
Het heeft daarna bijna een jaar geduurd met de nodige uitstel voor dat Dexia met een schikking kwam, en toen wij een tegenvoorstel hebben gedaan was het zo gepiept en had mijn zoon binnen de korste keren zijn centjes op zijn bankrekening.
Niemand hoeft dit te geloven vind ik ook niet belangrijk mijn zoon is er goed uitgekomen.Ik hoop dat voor alle mensen die voor hun recht vechten,ons is het gelukt en het zal ook vele andere mensen ook lukken dat weet ik zeker.


PIMMY

Gesloten