LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Een ruime meerderheid van 80 % heeft JA gezegd tegen het schikkingsvoorstel van Dexia volgens de Telegraaf van vandaag

Zoals al op 11 februari voorspeld....

Groeten,
Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Ik dacht eerst nog dat ze met 75% zouden aankomen, maar ze hebben er zekerheidshalve nog maar wat procentjes bijgeteld, de boeven......klinkt nog beter.

Het liefst hadden ze er 99% van gemaakt om de zaak af te sluiten, maar dat zou dan wel erg ongeloofwaardig overkomen.

Nou Bruneel, ga jij maar lekker verder bankieren, wij gaan ook verder, maar dan met procederen......het recht zal toch zijn loop hebben.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Zie ook persbericht Stichting Platform Aandelen Lease:
http://www.perssupport.nl/

Kijk ook vanaf 0900 uur naar RTLZ

Groeten,
Piet

MOO
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2005 09:06

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door MOO »

YES.......Het verstand heeft gewonnen van de emoties. Voor vele duizenden gezinnen, inclusief de mijne, is het vandaag een feestdag.. Voor iedereen die vindt dat hij/ zij nog niet voldoende tegemoet gekomen wordt, Succes met procederen. Oproep aan Tros Radar om het onderwerp aandelenlease, poel van negativiteit, uit het forum te schrappen.
MOO

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dus MOO, na jou de zondvloed??
Wij procederen verder en voor ons is het forum nog steeds belangrijk!!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 21 Jun 2005 09:27 door woest

Benieuwd naar de uitslag van de stemming... Het voelt als wachten op de verkiezingsuitslag onder een dictator.
We gaan door! Meer overtuigd dan ooit!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Dus MOO, na jou de zondvloed??
Precies. Had jij ook € 30.000 restschuld Moo? Reken eens uit hoeveel je dan nog moet ophoesten? Als niet eegaleaser zijnde? En waar haal je dat dan vandaan?

Heb het nog niet eens over de mensen die nog hogere zgn. schulden hebben.

Of de mensen die gewoon NIET in aanmerking komen. Die zijn er ook genoeg.

Fantastische schikking toch?

Beetje kort door de bocht Moo !!!!

MOO
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2005 09:06

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door MOO »

Na jou de zondvloed?? Als het aan de mensen had gelegen die iedereen er van probeerden te overtuigen dat we allemaal NEE hadden moeten stemmen (Piet en consorten), dan hadden al die duizenden gezinnen met een beperkte restschuld geen enkele compensatie gekregen.
Wat betreft dit forum ben ik nog geen zinvolle posting tegengekomen. Deze posting voegt overigens ook weinig toe moet ik toegeven.
Succes

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Sorry, maar waarom kom je hier dan om te reageren?
Het is JOUW keus met de schikking in te stemmen. Als ik geen eegalease was en een kleine restschuld had, zou ik het misschien ook doen. MAAR dat geeft jou geen recht om maar te zeggen dat het forum kan sluiten. Als je het niet zien wilt, kijk dan niet!!!!!!

En wat was jouw zinvolle bijdrage aan dit forum??
Laatst gewijzigd door Janneke52 op 23 jun 2005 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Alles over MOO

Geregistreerd op: 23-6-2005
Totaal berichten: 2
[0.00% van het totaal / 2.00 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Precies MOO, alleen goed voor mensen met een kleine restschuld.

Dus ga ons hier niet zitten veroordelen.

Wij gaan (moeten) gewoon door !

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door CB »

Rechtstreeks naar het artikel met deze link.

http://www.perssupport.nl/Home/Persberi ... emId=66487

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Beleggers aandelenlease stemmen massaal in met schikking

Een grote meerderheid van beleggers in aandelenleaseproducten van Dexia heeft ingestemd met een schikkingsvoorstel van de Belgisch/Franse bank om restschulden gedeeltelijk en in sommige gevallen geheel kwijt te schelden.

Duisenberg
Dat hebben de stichtingen Leaseverlies en Eegalease donderdag bekendgemaakt. Beide stichtingen, die ongeveer 100.000 gedupeerde beleggers vertegenwoordigen, kwamen eind april tot een vergelijk met Dexia. De schikking kwam tot stand na bemiddeling van Wim Duisenberg, oud-president van De Nederlandsche Bank en de Europese Centrale Bank.

Vanaf
Van de Leaseverlies-leden heeft 82 procent voorgestemd en bij Eegalease 78 procent. Bij beide stichtingen heeft ongeveer 80 procent schriftelijk gereageerd op het schikkingsvoorstel, aldus een woordvoerder. De zegsman van de stichtingen verklaarde verrast te zijn over de hoge respons. ,,De mensen wilden er blijkbaar vanaf.''

Restschuld
Leaseverlies en Eegalease voerden jarenlang een juridische strijd tegen Dexia. Ze wilden daarmee bewerkstelligen dat de bank met een regeling over de brug zou komen voor beleggers in aandelenproducten met geleend geld. Eind jaren negentig, toen de beurs record na record boekte, waren deze producten enorm populair. Vanaf 2000 daalden de koersen echter hard, waarna veel mensen met een restschuld kwamen te zitten.

Nalatig
De beleggers verweten Dexia nalatigheid te zijn geweest. Velen zouden niet hebben geweten van de risico's van de aandelenlease constructies.


RtlZ 23 juni 2005

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Willems »

MOO,

Het is mij volslagen onduidelijk, jouw uitlating, dat het verstand heeft gewonnen van de emoties! Ik denk dat het juist omgekeerd is! Ben jij dan van mening, dat heel deze lease affaire een eerlijke clean affaire is geweest? Ik wil niet geloven, dat jij zo naïef bent. Op grond van jouw houding moet er iets mis zijn met jouw verstand of met jouw emoties of met beiden! Dit is een internationaal schandaal!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Iedereen, die blij is met deze uitkomst, en ermee geholpen is, wens ik van harte een goede dexia-loze toekomst !
Vriendelijke groet,
Woest

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

20% dus niet ja gestemd van de 100.000, lijkt me nog een behoorlijk aantal, plus 20% van diegenen die nooit bij SLV waren aangesloten.

Als 80% inderdaad klopt. Maar dat maakt in principe niet uit, leuk voor de media. Daar was het toch om te doen?

Ik ben (weer) behoorlijk WOEST !

En verder sluit ik me aan bij de laatste posting van WOEST.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Met een restschuld van ca €13.000,= en een inleg van ca 4.000,= ben ik bijzonder blij voor mijzelf en mijn gezin dat deze schikking is aangenomen, aangezien ik Eegaleaser ben, word ik dus verlost van een maandelijkse aflossing op mijn schuld en hou er nog een aardig centje aan over, ok die inleg ben ik kwijt, maar goed die doet nu geen pijn meer.


Blijf het erg rot vinden voor de mensen die in andere situaties zitten en dus nog behoorlijk wat moeten ophoesten, ik hoop dan ook oprecht dat deze mensen middels de rechter hun geld volledig terugkrijgen!

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door capellenaar »

En nu maar afwachten wat de rechters hiermee gaan doen. Zullen ze dit meenemen in de uitspraken of gaan ze zich echt aan de wet houden? Weer afwachten dus. Ben benieuwd naar de eerste uitspraken.

capellenaar

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Geniet ervan, Idaho :wink: . Het lijkt me heerlijk dit drama af te kunnen sluiten.

Wij kunnen en willen dat nog niet; het gaat niet alleen om het verlies van de inleg en het verlies van de restschuld en het verlies (het derven) van al dat 'spaar'geld dat ons was voorgespiegeld: Het gaat om het verlies van vertrouwen in de machten; bank, overheid en wie weet (maar dat moet nog blijken) ook de rechterlijke macht. Wij kunnen dat gewoon niet straffeloos laten gebeuren!

Maar Idaho; nogmaals, ik wens jou en je dierbaren een gelukkige tijd,
groet,
Woest

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 23 Jun 2005 10:03 door sandra franken

ik heb net gebeld met dexia nou inderdaad zwarte donderdag ik kom niet in aanmerking.
want optie vier blijkt niet voor iedereen te zijn die ingegaan is op het dexia aanbod. Er zijn namelijk ook voorwaarden aan verbonden.
Die overigens niet op de site staan dus weer misleidend
Dat bedoel ik. We zullen zien hoe ze degenen, die 'ja' hebben gezegd en die bij nader inzien niet in aanmerking blijken te komen, zullen behandelen. Vieze smaak in mijn mond...

Gesloten