LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Harry »

Voor alle duidelijkheid indien je nog twijfelt, als je het aanmeldingsformulier opstuurt teken je tevens dat je accoord gaat met de Duisenbergregeling. Je moet het alleen goed lezen, je krijgt van Dexia alleen een ontvangstbevestiging van je accoordaanmelding en alleen Dexia bepaalt of je in aanmerking komt voor de schikking, als je aan al je betalingsverplichtingen hebt voldaan. Dit betekent voor egaleasers gewoon dat je eerst je restschuld moet voldoen anders kom je niet in aanmerking voor de schikking. Dus opsturen en beide partners tekenen dan wordt het betalen geblazen, dus NIET DOEN

p.s. Aanmelden is iets anders dan in aanmerking komen aanmelden is definitief en zeker als je tekent, aanmelden is een werkwoord en je kunt je maar 1 maal aanmelden.


GROETJES HARRY

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door pluutje »

Goed advies Harry! :wink:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Idaho »

je kunt je maar 1 maal aanmelden.
Logisch, je kunt ook maar 1x schikken...... :wink:

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door liba1 »

Harry

Dit betekent voor egaleasers gewoon dat je eerst je restschuld moet voldoen anders kom je niet in
volgens mij is het zo dat je je inleg helemaal betaalt moet hebben maar niet je restschuld eerst betalen

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door JH »

liba, wanneer je instemt met de schikking dan wordt de restschuld in geval van eegalease 100 procent vergoed. De inleg ben je helaas kwijt.
Bij een schikking is het voor beide partijen nemen en geven.

Om in aanmerking te komen voor de schikking zul je de restschuld en de inleg eerst moeten betalen om te voldoen aan de "contractuele verplichtingen".

Wanneer je ook je inleg terug wilt dan zul je moeten procederen om er misschien meer uit te halen. De keuze om te schikken dan wel te procederen zal een ieder op basis van de persoonlijke omstandigheden zelf moeten maken.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Harry »

liba 1 er staat duidelijk dat je eerst aan je betalingsverplichtingen moet voldoen voordat je in aanmerking komt voor de schikking, mits je aan alle voorwaarden hebt voldaan en neem van mij aan als er maar iets is wat niet aan die voorwaarde voldoet b.v. niet op tijd ingestuurd, verkeerde naam of datum enz. enz zie je je geld nooit meer terug of je zult het via een proces moeten doen TERUG BIJ AF DUS.

groetjes Harry

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Idaho »

Misschien dat 1 telefoontje met Dexia uitkomst biedt Liba 1, die zullen je haarfijn kunnen uitleggen waar je aan moet voldoen om een x bedrag terug te krijgen.

vrgr,
Idaho

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Janny »

Vorige week gaf iemand het advies om aan dexia een voorstel te vragen wat ze werkelijk te bieden hebben in jouw concrete geval.

dit lijkt me de meest veilige uitgangspositie.

dus niet aan dexia overlaten of u geschikt bent voor de schikking,

NEE , eerst opheldering vragen aan Dexia of Dexia in aanmerking komt voor compromie.

Zoals boven duidelijk aangegeven.

1 dexia vraagt eerst!!! aan alle wettelijke verplichtingen voldoen

2. dan pas bepalen zij of , en zo ja, wat het aanbod is,

3. U geeft een blanco volmacht aan dexia om te doen wat zij willen.

4. u moet afwachten of dexia zo barmhartig is om iets te geven.

5. Neem zelf het heft in handen en stel eisen. aan hen

Janny

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Erik »

Aanmelden betekent dat je je aanmeldt om een overzicht te krijgen van je persoonlijke situatie. Pas als je dat overzicht tekent en terugstuurt betekent dat je akkoord gaat met de schikking. Je kan je dus nog bedenken nadat je je hebt aangemeld. Degene die zich hebben aangemeld zitten dus nog nergens aan vast en kunnen gewoon nog procederen.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door trudy »

Om in aanmerking te komen voor de schikking zul je de restschuld en de inleg eerst moeten betalen om te voldoen aan de "contractuele verplichtingen".
Hier is nogal wat discussie over geweest.

Ik had ook begrepen dat je eerst je restschuld moet betalen, alvorens voor de schikking in aanmerking te komen en zo was het ook in beginsel.

Inmiddels is de situatie weer veranderd, omdat men ook wel begrijpt dat veel mensen die restschuld helemaal niet betalen kunnen en daardoor ook geen gebruik van die schikking kunnen maken, al zouden ze het willen (ondertussen hebben ze het wel geprobeerd en wie weet hoeveel restschulden alweer ontvangen).

Ik neem aan dat Incassobureaus (in mijn geval Raets) van Dexia opdracht hebben gekregen om de mensen een betalingsregeling voor te stellen met een minimum van € 50,00 en dat bedrag wordt t.z.t., wanneer je eventueel ook voor die schikking in aanmerking komt, verrekend. De betreffende brief is ook net een tikje minder agressief opgesteld dan de vorige incassobrieven. Meer in de trend van: doe het nu maar, dat is het beste wat je kan doen.

Ze proberen er alles aan te doen om nieuwe rechtzaken te vermijden. Dit is gewoon een tactiek om meer mensen over de streep te trekken om maar van de schikkingsmogelijkheden gebruik te maken.

Als je dan later, om wat voor reden dan ook, niet in aanmerking komt (of voor minder dan je dacht), dan heb je pech gehad, maar intussen wel getekend.

Als je al met een advocaat bezig bent is er (voor mij in ieder geval) al een "point of no return" bereikt.

Ik ga nu dus verder tot het bittere eind.
Laatst gewijzigd door trudy op 11 jul 2005 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door trudy »

Wat mensen betreft die al een betalingsregeling met Dexia hadden afgesloten en die dus 1/3 in mindering krijgen, maar dan wel de rest in één keer moeten betalen (wat de meesten ook niet kunnen), die zitten waarschijnlijk in de tang, immers zij moeten toch tot het eind hun schuld afbetalen en hebben daar voor getekend.

Dit is een bijzonder geniepige streek en verbaast me dan ook in het geheel niet.

Zoals ik al eens eerder schreef: het blijft een bank van LIST en BEDROG ! en je moet vooral constant op je hoede blijven.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Willems »

"Om in aanmerking te komen voor de schikking zul je de restschuld en de inleg eerst moeten betalen om te voldoen aan de "contractuele verplichtingen".

WAT IS DAN HET VERSCHIL TUSSEN VÓÓR EN NÁ DE SCHIKKING?

DAT JE NU ZAL BETALEN, MIN OF MEER MISLEID DOOR HET BEGRIP "SCHIKKING"! DOORDACHT HÉ !!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door trudy »

Het waren boeven, zijn boeven en blijven boeven :x

Maar we hebben het wel door, nietwaar? Die hele trucendoos.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door impact »

Of JH begrijpt de ballen van het schikkingsvoorstel òf hij probeert de gedupeerde eegaleasers het schip in te helpen.

In zijn voorgaand bericht van 11-7-2005 om 08.57 uur laat JH weten "eegaleasers moeten eerst hun contract vol betalen (inleg en restschuld) en kunnen daarna eventueel procederen om hun inleg terug te krijgen".

Dit is een volkomen verkeerde voorstelling van zaken! Als je hebt getekend dat je de schikking aanvaard, zie je daarmee tevens van verdere procedures tegen Dexia af. Ook moet je maar afwachten wat Dexia je toebedeelt.

Advies voor eegaleasers: NOOIT doen, teken NIETS!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Willems »

WIE TEKENT ZEGT: "IK BEN OERDOM, HARDLEERS EN WENS DOOR TE BLIJVEN LIJDEN, DÁT IS WAT IK WIL"!!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Idaho »

Impact met alle respect, maar ik lees dat stukje van JH toch anders hoor.
Om in aanmerking te komen voor de schikking zul je de restschuld en de inleg eerst moeten betalen om te voldoen aan de "contractuele verplichtingen".
Wanneer je ook je inleg terug wilt dan zul je moeten procederen om er misschien meer uit te halen. De keuze om te schikken dan wel te procederen zal een ieder op basis van de persoonlijke omstandigheden zelf moeten maken.
Zoals ik het lees, schetst JH hier 2 opties om uit te kiezen, schikken of procederen.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door aert0001 »

Geplaatst op 11 Jul 2005 09:33 door Janny


--------------------------------------------------------------------------------

Vorige week gaf iemand het advies om aan dexia een voorstel te vragen wat ze werkelijk te bieden hebben in jouw concrete geval.

dit lijkt me de meest veilige uitgangspositie.

dus niet aan dexia overlaten of u geschikt bent voor de schikking,

NEE , eerst opheldering vragen aan Dexia of Dexia in aanmerking komt voor compromie.

Zoals boven duidelijk aangegeven.

1 dexia vraagt eerst!!! aan alle wettelijke verplichtingen voldoen

2. dan pas bepalen zij of , en zo ja, wat het aanbod is,

3. U geeft een blanco volmacht aan dexia om te doen wat zij willen.

4. u moet afwachten of dexia zo barmhartig is om iets te geven.

5. Neem zelf het heft in handen en stel eisen. aan hen
Janny

Naar boven

Janny begrijpt het wél

T :wink: n

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Idaho »

Wie begrijpen het niet dan Ton? :roll:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door aert0001 »

Ik ken niet iedereen bij naam, nog de geboorte datum, en hier zijn ze anoniem

T :? n

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: AANMELDEN BETEKENT DAT JE ACCOORD GAAT

Bericht door Idaho »

Ga zo door T :shock: n, je zult uiteindelijk je doel wel bereiken......

Gesloten