background branding

Verisure opzeggen lijkt onmogelijk - Reactie Verisure

Reactie Verisure

In de uitzending van maandag 22 april 2024 laten we zien dat het opzeggen van je contract bij beveiligingsbedrijf Verisure onmogelijk lijkt. We hebben het bedrijf om een reactie gevraagd. Deze reactie lees je hier. 

Verisure hecht veel waarde aan klanttevredenheid en we streven ernaar al onze klanten de best mogelijke service te bieden. We nemen klachten van klanten altijd zeer serieus. Wanneer klanten hun contract na het eerste jaar met ons willen opzeggen kan dat met een opzegtermijn van een maand, conform wet- en regelgeving.

Onlangs hebben we te maken gehad met een tekort aan medewerkers in ons administratieteam. Door dit tijdelijke personeelstekort hebben we niet alle vragen met betrekking tot het contract kunnen beantwoorden met de snelheid die klanten van ons mogen verwachten.

We realiseren ons dat dit ongemak heeft veroorzaakt voor sommige klanten en we bieden hen daarvoor onze oprechte excuses aan. Ons team hebben we inmiddels versterkt en onze collega's werken momenteel hard om de openstaande verzoeken te behandelen. We nemen contact op met de betrokken klanten om zo spoedig mogelijk te komen tot een correcte afwikkeling.

Wereldwijd beschermt de Verisure Group meer dan 5 miljoen gezinnen en bedrijven in 17 landen. We zijn er trots op de nummer 1 dienstverlener in professionele monitoring van beveiligingssystemen in Europa te zijn. Iedere dag dragen we bij aan de gemoedsrust van meer dan 100.000 klanten in Nederland door middel van een effectieve reactie en interventie in geval van nood. 81% van de meer dan 6700 Trustpilot-klantenbeoordelingen in Nederland heeft 4 of 5 sterren van de 5.  

Los van het bovenstaande willen we je, met betrekking tot je opmerking over de Italiaanse ACM zaak, laten weten dat Verisure zich inzet om ethisch en in volledige overeenstemming met alle toepasselijke wet- en regelgeving te handelen. Verisure Italië is het oneens met het besluit van de Italiaanse autoriteit en zal daarom in beroep gaan.

Tot slot benadrukken we nogmaals dat we ons blijven inzetten voor klanttevredenheid en danken je bij voorbaat voor het delen van de details over de betreffende klanten, zodat we eventuele openstaande punten kunnen oplossen.